Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnorme pijnlijke rug

Enorme pijnlijke rug

31 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh! Ik lees nu allen jullie reacties, dank hiervoor. De link naar de nieren had ik nog niet gelegd. Hier kan ik mee verder, hopelijk met een positief resultaat 🫶
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi! Iemand die dit herkent?

Voor mij is dit serieus een belemmering qua drugsgebruik. Of ik nou coke gebruik of xtc.
Of als ik op een festival rond fuif, of thuis (met) vrienden zit te chillen met wat op, ik heb vaak zoveeeeeel last van rugpijn. Ik heb het eigenlijk heel erg vaak, maar niet altijd. Meestal in bed maar ook op het terrein tijdens een festival. Dit heb ik ook alleen maar met gebruik, nuchter of met alcohol heb ik hier totaal geen last van. Niet in deze mate in ieder geval!

Ik moet zeggen dat ik dit heel extreem ervaar en daardoor uren wakker lig om mijzelf te masseren om de extreme pijn te verlichten.
Alles kraakt ook onzettend en het verlicht de pijn, maar ik ben hier 4 uur mee bezig en de pijn blijft... Ik heb een masage gun dat ook wel werkt maar vanaf mijn wervel kolom blijft de pijn stromen. Ik masseer het hier en op een andere plek voel ik het dan net zo hevig. Mijn rug zit zo vast dat ik zelfs vraag of mensen over mijn rug willen lopen zodat het kraakt. Geloof me als ik zeg dat dit vervelende en intense pijn is. Wanneer "de" pijnlijk plek gemasseerd wordt en beter voelt, komt het weer op een andere plek tevoorschijn. De pijn stroomt dan opeens verder naar mijn billen, benen of kaken of de armen. Het is zegmaar een gevoel dat je een uur gemasseerd wordt maar het voelt alsof je niet masseert bent. Gek is ook dat het steeds op dezelfde plek gebeurd met name mijn schouder bladeren.

Ik ging om 00.00 naar bed, en het is 06.02.. Mn handen doen nu ook pijn van het hard drukken op de pijnlijke plekken. Genoeg geklaag en beeld waar ik mee zit...
MIJN VRAAG
Is hier iets tegen te doen?

Iets van medicijnen? Vooor of tijdens? Aub help.... sorry als dit bericht niet samenhangend is... ik ben nogal gepikeerd/wanhopig!
Soms lukt het me wel om het te negeren en uiteindelijk te slapen.. nu niet... Ik moet zo werken 😭
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
JustMeAnd-I zei:
Dit heb ik ook alleen maar met gebruik, nuchter of met alcohol heb ik hier totaal geen last van. Niet in deze mate in ieder geval!
Klik om te vergroten...
Stoppen met gebruiken?

Ik wou dat ik zo'n makkelijke oplossing had.
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Stoppen met gebruiken?

Ik wou dat ik zo'n makkelijke oplossing had.
Klik om te vergroten...
Ja... met deze pijn denk ik daar net zo over maar dat is niet altijd gemakkelijk.

Ik hoop iemand te vinden met dezelfde klachten..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt vanuit je spieren te komen. Dat die grote rugspieren zich aanspannen als een katrol. En in verdrukking komen met zenuwen.

Je zou eens magnesium kunnen proberen. Iedere dag.
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Lijkt vanuit je spieren te komen. Dat die grote rugspieren zich aanspannen als een katrol. En in verdrukking komen met zenuwen.

Je zou eens magnesium kunnen proberen. Iedere dag.
Klik om te vergroten...

Ik denk ook vooral omdat ik eraan denk deze pijn het nog erger doet lijken. Omdat ik er steeds op focus. Ok dankje voor de tip! Het is gwn gek dat ik er normaal geen last van heb? Alleen als ik gebruik
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
JustMeAnd-I zei:
Ik denk ook vooral omdat ik eraan denk deze pijn het nog erger doet lijken. Omdat ik er steeds op focus. Ok dankje voor de tip! Het is gwn gek dat ik er normaal geen last van heb? Alleen als ik gebruik
Klik om te vergroten...

Bij gebruik spannen je spieren zich onbewust aan. Heb je dan een tekort van magnesium voel je dit meer.

Als je eventueel kleinzerig bent en bij een klein pijntje denkt dat je een dwarslaesie aan het ontwikkelen bent kan de coping idd ook meespelem
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik merk uit je verhaal ook op dat het inmiddels een soort obsessie is geworden. Dus het zit vast en zeker ook gedeeltelijk in je hoofd. Maar hoe krijg je het weer uit je hoofd, dat kan best lastig zijn.

Ik vraag me altijd wel af, als ik dit soort verhalen lees, als je zoveel last ondervindt van gebruik, waarom ga je er dan mee door? Ik bedoel, weegt het er echt tegenop?
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Ik merk uit je verhaal ook op dat het inmiddels een soort obsessie is geworden. Dus het zit vast en zeker ook gedeeltelijk in je hoofd. Maar hoe krijg je het weer uit je hoofd, dat kan best lastig zijn.

Ik vraag me altijd wel af, als ik dit soort verhalen lees, als je zoveel last ondervindt van gebruik, waarom ga je er dan mee door? Ik bedoel, weegt het er echt tegenop?
Klik om te vergroten...

Ik snap je, en daar geef ik je ook gelijk in.
Dit keer was het wel heel erg extreem en ik vraag me gewoon af waarom ik dit zo fel heb? Ik lees het wel vaker hoor... ik ben niet de enige. Gelukkig ook dat ik het niet altijd heb en ook gewoon geniet. Ik vroeg mij met deze topic gwn af wie dit hetzelfde ervaart.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
JustMeAnd-I zei:
Ik lees het wel vaker hoor... ik ben niet de enige.
Klik om te vergroten...
Ik lees wel vaker over rugpijn bij gebruik, maar dit vind ik toch wel extreem. Urenlang masseren, mensen over je heen laten lopen om je rug te kraken, aanhoudende pijn terwijl je ligt, dat hoor ik toch niet vaak. Ik hoop dat je lotgenoten tegen gaat komen die je kunnen helpen!
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Ik lees wel vaker over rugpijn bij gebruik, maar dit vind ik toch wel extreem. Urenlang masseren, mensen over je heen laten lopen om je rug te kraken, aanhoudende pijn terwijl je ligt, dat hoor ik toch niet vaak. Ik hoop dat je lotgenoten tegen gaat komen die je kunnen helpen!
Klik om te vergroten...

Dit keer was het heel extreem. Dit zo niet eerder gehad..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kan het ook zo zijn dat je tijdens je gebruik sessies misschien in een heel slechte houding zit, en dat je daardoor last krijgt van je rug?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
JustMeAnd-I zei:
Dit keer was het heel extreem. Dit zo niet eerder gehad..
Klik om te vergroten...
Even bij de huisarts langs ermee.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
JustMeAnd-I zei:
ik vraag me gewoon af waarom ik dit zo fel heb?
Klik om te vergroten...

Spieren spannen aan. Heb je net als ik staalkabels als rugspieren dan komen die gauw in de verdrukking met zenuwen. Ga je daar door drugs ook nog vocht aan het onttrekken worden ze nog harder en pijnlijker.
Als je in het dagelijks leven geen last hebt denk ik dat je hier de link moet zoeken. Maar eens de huisarts bezoeken is zeker geen verkeerd idee.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als ik op een festival sta, begint mijn pijn na 3 uur al dan moet ik echt zitten!! Of iemand even snel mijn rug hard masseren zodat ik verder ken, wat ik merk is als je voorhet festival een week van te voren even naar de sportfysio ga en je rug laat los maken door middel van dry needling ook
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik krijg af en toe pijn in mijn onderrug bij mdma gebruik, even los laten masseren helpt meestal wel
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Zaldiar is een goede pijnstiller.
Deze helpt wel wat bij mijn rugpijn.
Zaldiar is 350 mg paracetamol met 35 mg tramadol.
Heel vaak werken gecombineerde pijnstillers erg goed.
Klik om te vergroten...
Tramadol en xtc gaat niet zo lekker samen
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank jullie wel! Hier heb ik wel iets aan.
Ik denk dat ik mijn rug iets te aangespannen heb.. Inmiddels begonnen met magnesium te slikken. Nu voel ik de pijn van het masseren 😂
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb dit vooral bij te hoge doseringen 6-APB gemerkt. Met soms een knallende koppijn die tegen migraine aanschuift als gevolg.
De houding die je hebt is niet natuurlijk, verhoogde spierspanning en te lang te veel dansen/ bewegen.
Alles wat je niet moet doen doe je eigenlijk, dus je put je spier reserves uit.
Voldoende elektrolyten binnen krijgen, goed eten en vitamines helpen iets.
Maar het voornaamste advies is niet overdonderen, voldoende pauze nemen tussen je gebruik en rust.
Zowel in je hoofd als fysiek, wandelen is een ideale rustige manier om te ontspannen en je spieren op een
natuurlijke manier weer los te maken, afvalstoffen eruit te krijgen en herstel te bevorderen.
* Fysio modus uit

En natuurlijk is een massage helemaal ideaal en lekker erna.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ving F2-Ketamine een uitzonderlijk goeie pijnstiller.

nog beter is minder gebruiken en via dokter lyrica voorgeschreven kregen en die dan ook gebruiken zoals voorgeschreven, niet recreatief of ewperimenteel. dit geneest niets maar blokkeert oijnsignalen naar de ruggengraat en de zenuwbanen die vanaf daar vertrekken. Heeft mij erg geholpen tot fysiotherapie en andere bewegingsoefeninfen m’n rugspieren en houding hebben verbeterd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."