#1
Ik ben nog maar 39 hoor 😉,..... of al🧐Dus als je al wat langer meedraait niet zo gek dat je daar niet bewust van was.
Ik ben nog maar 39 hoor 😉,..... of al🧐Dus als je al wat langer meedraait niet zo gek dat je daar niet bewust van was.
Ik krijg andermans alcohol op een terrasje niet binnen, maar andermans rook wel. Nogal een verschil.Als je sigaretten op een terrasje gaat verbieden, verbied dan ook maar de alchol.
Dus jij mocht nog roken in de trein😜Ik ben nog maar 39 hoor 😉,..... of al🧐
Nee, maar je werd niet gedwongen om te gebruiken. Je was het slachtoffer van mensen die gebruikten.Hoe had ik een keus in bovenstaande situaties?
Maar hey, mocht die regel er hier ook komen, niet getreurd... ik heb een hula hoop gekocht met een diameter van 20 meterAls je kijkt welke tabaksregel er nu in Milaan is, dat je niet mag roken in het openbaar wanneer iemand in een straal van 10meter rond jezelf bevind gaat wat hard. Dan hoeft iemand die dronken is ook niet binnen mijn 10 meter komen.
Hier ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Als je sigaretten op een terrasje gaat verbieden, verbied dan ook maar de alchol. Beetje theresa gaan doen over nicotine maar “alcohol is zo gezellig”.Ik wou dat ze regels gingen opstellen om de alcohol een beetje aan te pakken. Zet het om te beginnen eens op 1 plek in de winkel bij elkaar en dan zonder de chips in het midden te doen.
Dus het wordt pas een probleem als je gedwongen wordt te gebruiken?Nee, maar je werd niet gedwongen om te gebruiken. Je was het slachtoffer van mensen die gebruikten.
Is dat zo…? Ik sta hier heul anders in.@ljuv het verschil is denk ik: het grote meerendeel van mensen die alcohol drinken misdraagt zich niet en doet mensen om hun heen dus geen kwaad.
Ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens. Ik heb wel degelijk veel last (gehad) van het alcoholgebruik van anderen. Mijn gezondheid ook. Het manifesteert zich op een andere manier, maar niet in mindere mate.Ik krijg andermans alcohol op een terrasje niet binnen, maar andermans rook wel. Nogal een verschil.
Dat moet je even uitleggen. Hoe heeft het alcoholgebruik van anderen jouw gezondheid geschaad?Ik heb wel degelijk veel last (gehad) van het alcoholgebruik van anderen. Mijn gezondheid ook.
Ik krijg andermans alcohol op een terrasje niet binnen, maar andermans rook wel. Nogal een verschil.
Fysiek krijg je de alcohol niet binnen nee. Wel zijn er veel alcoholgerelateerde vechtpartijen (zeker de helft van alle geweldincidenten zijn alcoholgerelateerd). Vandalisme komt veel voor. En wat we wel binnenkrijgen zijn allerlei vormen van beïnvloeding waardoor de kans veel groter is dat je alcohol gaat drinken. We kennen allemaal de 'ah toe... je doet toch wel gezellig een glaasje mee?', de vrimibo, alcoholreclames op tv of bij sportclubs. Wat dat betreft snap ik mensen wel die bang zijn dat drugs 'normaal' aan het worden zijn. Want het lijkt me een heel slecht plan om andere middelen net zoals alcohol te behandelen. Wat mij betreft mag die commerciële promotie er echt af. Alcohol in de supermarkt? Nergens voor nodig. Dat alcohol nu ook bij de kapper en de kledingwinkel geschonken mag worden vind ik bizar. En reclames voor alcohol mogen wat mij betreft ook geschrapt worden. Gewoon met iets meer verstand omgaan met alcohol. Want de meeste mensen die in een verslavingskliniek behandeld worden zijn toch echt wel verslaafd aan alcohol. En daar kunnen we wat aan doen, zonder per se de vrijheid van mensen die graag een glaasje drinken te bevorderen. Want cafés mogen wat mij betreft best blijven.Ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens. Ik heb wel degelijk veel last (gehad) van het alcoholgebruik van anderen. Mijn gezondheid ook. Het manifesteert zich op een andere manier, maar niet in mindere mate.
Precies dit…Fysiek krijg je de alcohol niet binnen nee. Wel zijn er veel alcoholgerelateerd vechtpartijen (zeker de helft van alle geweldincidenten zijn alcoholgerelateerd). Vandalisme komt veel voor. En wat we wel binnenkrijgen zijn allerlei vormen van beïnvloeding waardoor de kans veel groter is dat je alcohol gaat drinken. We kennen allemaal de 'ah toe... je doet toch wel gezellig een glaasje mee?', de vrimibo, alcoholreclames op tv of bij sportclubs. Wat dat betreft snap ik mensen wel die bang zijn dat drugs 'normaal' aan het worden zijn. Want het lijkt me een heel slecht plan om andere middelen net zoals alcohol te behandelen. Wat mij betreft mag die commerciële promotie er echt af. Alcohol in de supermarkt? Nergens voor nodig. Dat alcohol nu ook bij de kapper en de kledingwinkel geschonken mag worden vind ik bizar. En reclames voor alcohol mogen wat mij betreft ook geschrapt worden. Gewoon met iets meer verstand omgaan met alcohol. Want de meeste mensen die in een verslavingskliniek behandeld worden zijn toch echt wel verslaafd aan alcohol. En daar kunnen we wat aan doen, zonder per se de vrijheid van mensen die graag een glaasje drinken te bevorderen. Want cafés mogen wat mij betreft best blijven.
Het heeft mij in heel erg veel onveilige situaties gebracht…Dat moet je even uitleggen. Hoe heeft het alcoholgebruik van anderen jouw gezondheid geschaad?
Deze domme venten waren strontlazerus.Boos want ik durfde een voorheen favoriete kerstoutfit niet aan naar werk door DOM treinincident vorig jaar waarbij DOMME venten hun DOMME klauwen niet thuis konden houden terwijl ik - jawel - in slaap was gevallen.
Je zou eigenlijk nooit moeten roken in het bijzijn van andere mensen die niet roken, want je dwingt mensen dan om mee te roken, je ontneemt ze de keus om niet te gebruiken. Bij alcohol is die keus er wel. Voor mij is dat toch reden om strenger te zijn op roken in de openbare ruimte dan op drinken.Net als dat ik nooit meer zou roken in het bijzijn van een kind, waar ik vroeger daar niet eens over na zou denken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."