Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJouw drugs jaaroverzicht

Jouw drugs jaaroverzicht

159 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zojuist begonnen met bijhouden in Dose. Tot 4 weken terug ingevuld :)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
2021 was/is stukken beter dan 2020 šŸ˜ŽšŸ˜
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry maar dat hou ik niet echt bij meer
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#4
IMG_20211224_165011.jpg

Begin augustus begonnen met bijhouden :)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Buu zei:
Bijhouden is wellicht een goed idee, ik houd sowieso van data en het kan aardig confronterend zijn denk ik. Wat juist positief is.
Klik om te vergroten...
Alleen is er ook een nadeel aan.
( als je het op je gsm bijhoudt ).

Als je ooit in de problemen komt door drugs kan ook de politie uw overzicht bekijken als ze uw gsm in beslag nemen.

Dat is de reden waarom ik het liever op een kladblok schrijf.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor de mensen die hun drugsgebruik bijhouden, hoe zag 2020 er voor jou uit qua drugsgebruik en hoe kijk je terug op je gebruik? Of als je het niet perse bijhoudt kun je ook wel vertellen natuurlijk wat je vond van je gebruik afgelopen jaar.

Ik heb vooral het eerste halfjaar nog heel veel in mijn eentje speed gebruikt, vooral tijdens de eerste Corona-golf toen ik me echt eenzaam voelde en zo de dagen wat leuker voor mezelf maakte. En toen gingen de hardcorefeestjes niet meer door waar ik normaal gebruikte, maar kwamen er wel elk weekend livestreams waar ik dan naar keek en eigenlijk automatisch dan ook gebruikte.

Sinds mei heb ik een relatie met mijn vriend en sindsdien gebruik ik eigenlijk amper meer alleen. Vanaf toen heeft het gebruik wel weer echt een recreatief karakter gekregen wat we samen 1-2 keer in de maand doen. Mijn vriend is meer van de coke, dus sinds ik hem ken dat dus vaker gehad. De statistieken daarvan kloppen niet helemaal, ik heb nog een paar keer bij vrienden thuis een paar lijntjes coke gehad als ik zelf aan de pep zat, maar die heb ik toen niet ingevoerd. Dus denk dat ik totaal op 18-20 keer coke zit ipv 15.

Ik voer die app trouwens gewoon 1x per dag in, niet meerdere doses per dag. Het kan dus zijn dat 1x gebruik een hele dag was, maar het kan ook 1 lijntje zijn geweest.
Maar totaal heb ik dus op 67 dagen speed gehad dit jaar bijvoorbeeld. Dat hoop ik toch wel echt dat het aankomend jaar minder is hoor! Mijn doel blijft gewoon om maximaal 1-2 keer in de maand te gebruiken.


Dose.jpeg
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Niemand?
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb het niet bijgehouden, maar kan geen kwaad dus wil dat dit jaar best doen! Volgend jaar zal ik ook zo'n overzicht posten.

Mijn drugsgebruik is dit jaar denk ik relatief bescheiden gebleven, met misschien net iets te veel cannabisgebruik. Denk dat ik dit jaar hierop uit kom:

Cannabis: 2-3 keer per week
Psilo: 3-4 keer
2CB: 1 keer
MDMA: 1 keer
Lachgas: 2 keer
Alcohol: 2 keer per maand, meestal niet meer dan vier drankjes
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zo gedetailleerd heb ik het niet. Qiua hoeveelheden.
Laat me het anders aantonen ;

- Jan : Tevreden
- Feb : Tevreden
- Maa : Nooit meer
- April : Tevreden
- Mei : Tevreden
- JunI: Tevreden
- Juli: Ontevreden
- Aug : Ontevreden
- Sep : Tevreden
- Okt : Nooit meer
- Nov : Ontevreden
- Dec : Ontevreden

* : Tevreden
Spreekt voor zich. Zowel lichamelijk als financieel.

** Ontevreden
Ofwel lichamelijk, ofwel financieel mij te ver laten meeslepen.

***Nooit meer
Zowel lichamelijk als financieel mij te ver laten meeslepen.

50% van het jaar zou ik geslaagd noemen. Naar mijn gevoel.

Hoop dat het wat duidelijk is.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
Na echt jaren geen drugsgebruik (alleen wiet) kwam ik half 2019 weer op drugs uit en ging meteen weer los. Mijn voornemen was voor 2020 dan ook om max. 1 a 2 x per maand te gaan gebruiken en alles bij te houden in m'n agenda.

Ik ben blij dat ik dat ik het niet heb bijgehouden, ik zou me dood schamen als ik het in een overzicht zou zien en hier ook nog zou delen.
Ik ben dus niet zo blij met mijn mislukte voornemen. Begin 2020 gebruikte ik voornamelijk disso's (eerst 2f-dck, toen 3-meo-pcp en o-pce) Was er echt verslaafd aan en dat was 1 van de redenen om in een behoorlijke dip terecht te komen. Toch ging ik door tot ongeveer september (daarna stukken minder en ik ging weer over op good old ketamine)

Toen stapte ik over op stimgebruik; m'n geliefde pep, maar voornamelijk coke, wat ik niet eens zo'n leuke drug vind 🤨
Gedurende het jaar heb ik nog 2x MDMA en 2x 6-apb en een tiental keren LSD gedaan. Ook nog paar keer heerlijk gespacet op oxycodon. Daarbij veel gedronken, elke dag wiet gerookt en vƩƩl sigaretten.
Ik eindigde 2020 met 3-mmc, coke en ket en geen nieuw voornemen want dit werkt averechts voor mij.

Enige richtlijnen/plannen zijn toch wel: meeste dagen per week alcoholvrij, geen drugs doordeweeks. Geen rc disso's en stims meer in huis en minder trippen. Geen sigaretten meer roken. THC olie proberen ipv wiet roken. Ɖn.... ik wil weer eens truffels nemen!

Mijn drugsgebruik liep de spuigaten uit met de start van de Coronatoestanden. Ik was zo ontsteld, kon maar niet geloven wat er gebeurde en was bang voor wat er nog meer zou volgen. Ik heb geprobeerd te vluchten dit jaar, maar dat lukt helemaal niet met drugs en lost niks op. Ik hoop dat 2021 beter mag verlopen!

(Edit: ben de tramadol, quetiapine, oxazepam, etizolam en clonazolam vergeten. Dat ook nog eens erbij 🄺)
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van maart tot september dagelijks O-PCE
gebruikt met misschien 2-3 pauzes van een week en in het begin van november en eind december anderhalve week O-pce gebruikt.
Lormetazepam gewoon bijna heel het jaar verder genomen. Diazepam af en toe eens. MS(morfine sulfaat)Direct dit jaar veel gebruikt tot de zomer en dat was een 2-3 maal per week. Oxycodone van november tot eind december toch een paar weken op gebinged maar dan 2x een week zonder voor geen verslaving en gelukkig ben ik ook dat het nu gedaan is die Oxycodone.
XTC 1x in september en 5-MAPB een 4x in de lente en zomer. 1P-LSD ik gok een 10-15x van maart tot eind september. 3-MMC en 3-FPM beide 1x 1gram gedaan maar de maand waarin weet ik niet. DPT 5x gedaan. 3-Ho-PCP 2x 1 gram gedaan. SL-164 2x gedaan. 3-MEO-PCP 1gram 1x gedaan. DOC 1x gedaan. 2C-B-FLY 2x gedaan. Flualprazolam, Flunitrazolam, Clonazolam, Flubromazolam, Etizolam en Clonazepam maar enkele keer gedaan.
Truffels 2x gedaan.

Denk dat dit het wel ongeveer is. Wel te wild gegaan dat is zeker maar doe het nu al sinds oktober een beetje rustiger aan. Nu wat rustig sinds het nieuw jaar begonnen is. Af en toe een benzo en me Seroquel voor het slapen. That's it.

Edit: Alcohol af en toe eens gezopen.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Echt bijhouden doe ik niet maar is wel een goede voorneme voor 2021. Nu ik amfetamine alweer 2 jaartjes ken is dat wel flink toegenomen en alcoholgebruik juist verminderd. Die combie is wel echt heerlijk( eerst zuipen daarna snuiven, vervolgens amper of 0 kater) , maar laatste maanden van dit jaar ook vaak enkel amfetamine gebruikt en dat wilde ik echt minderen. Afgelopen jaar ook 3mmc leren kennen, interessant om te weten wat het is maar voor mij geen blijver, als in dat ik zelf ga inslaan.

Wellicht dit jaar wat meer experimenteren met nieuwe stofjes. Keta / LSD/ paddo's/ 6apb misschien wiet? . Ik zeg nog altijd het heeft geen haast, zal wel richting de zomer worden, voordat ik er weer eens over na ga denkenšŸ‘šŸ¼
R
RikdekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat is dan een handige app om het in bij te houden?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rikdekikker zei:
Wat is dan een handige app om het in bij te houden?
Klik om te vergroten...
apps.apple.com

ā€ŽDose - Drug Journal

ā€ŽDose helps you track and moderate your use of recreational drugs. Do you want to cut back on drinking? Maybe allow yourself a joint only after getting the job done? We got you covered! With Dose, you get a clear overview of your use and progress over time. People often don't realize that their...
apps.apple.com
R
RikdekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snuffelaar zei:
apps.apple.com

ā€ŽDose - Drug Journal

ā€ŽDose helps you track and moderate your use of recreational drugs. Do you want to cut back on drinking? Maybe allow yourself a joint only after getting the job done? We got you covered! With Dose, you get a clear overview of your use and progress over time. People often don't realize that their...
apps.apple.com
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Vorig jaar na een paar maand gestopt met bijhouden en notities maken. Werd er nogal langdradig van maar aan de andere kant wel interessant om ook doseringen en de ervaring te noteren.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Apotheker zei:
Sorry maar dat hou ik niet echt bij meer
Klik om te vergroten...
Ik zou zwaar depri van mezelf worden samen met me lul in deze lockdown
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Alleen is er ook een nadeel aan.
( als je het op je gsm bijhoudt ).

Als je ooit in de problemen komt door drugs kan ook de politie uw overzicht bekijken als ze uw gsm in beslag nemen.

Dat is de reden waarom ik het liever op een kladblok schrijf.
Klik om te vergroten...
Ze mogen toch niet zomaar je telefoon in..?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Alleen is er ook een nadeel aan.
( als je het op je gsm bijhoudt ).

Als je ooit in de problemen komt door drugs kan ook de politie uw overzicht bekijken als ze uw gsm in beslag nemen.

Dat is de reden waarom ik het liever op een kladblok schrijf.
Klik om te vergroten...
Politie ben ik niet zo bang voor, maar die data op je mobiel is inderdaad niet het verstandigst denk ik. Misschien een excel sheetje bouwen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Ze mogen toch niet zomaar je telefoon in..?
Klik om te vergroten...
Als ze hem in beslag nemen stond erbij.
Hoe dan ook, ik hou zoiets niet bij als het desbetreffende apparaat met internet verbonden is.

*Edit ; ja, ik weet dat de politie zich daar niet mee gaat bezig houden.
Noem het gemoedsrust.
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#20
2020 ingezet met miauwmiauw... geen succes (bitter weinig effect en enorme bloedneuzen daags nadien)
paar x Xtc (oa TML live stream)
coke ontdekt met vriend... wap is fun :hearteyes::hearteyes:
xtc (roze/bruine 'B') zwaar tegengevallen.. was te naar gevoel (dosis zat nogtans goed)
en jointjes... of thc-olie in bong...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."