Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMicrodoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

249 antwoorden
92 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen

Ik heb voor het eerst geëxperimenteerd met ALD-52 microdosering. Mijn dosering lag op de 15ug. Normaal merk ik het met LSD na ongeveer 45 minuten. Nu duurde het anderhalf uur. Het effect was nogal apart. Ik werd lichamelijk lui inplaats van actief. Mijn gedachte stroom was erg rustig maar ligt inplaats van enorm actief.

Ik was niet vrolijker of minder vrolijk als anders. Met LSD ben ik zeker een stuk vrolijker. Eigenlijk heb ik er niks aan gehad. Ik wil het nog een keer proberen om te zien of het aan me dag lag of aan de ALD-52.

Later op de dag kreeg ik een hoofdpijn aan de achterkant van mijn hoofd.

Mijn conclusie is dus niet mega positief eigenlijk redelijk negatief. Wellicht word dat nog veranderd.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen

Later op de dag kreeg ik een hoofdpijn aan de achterkant van mijn hoofd.

Mijn conclusie is dus niet mega positief eigenlijk redelijk negatief. Wellicht word dat nog veranderd.
Klik om te vergroten...
Mja, kan natuurlijk ook gewoon wezen dat de ALD-52 al aanwezige hoofdpijn/vermoeidheid/slaaptekort of wat dan ook uitvergroot.
Wanneer ik moe ben willen psychedelica me nog wel eens extra lui maken, loop ik hem een paar uur op de matrasje te maffen terwijl ik aan het trippen ben. :tongueout:

Laatst ging ik aan een lichte dosering O-PCE (8mg, weinig gezien mijn tolerantie) en ik was simpelweg een tikkeltje overspannen van de laatste dagen met als gevolg dat ik er flinke hoofdpijn aan over hield.
Wellicht had je dezelfde conclusie al getrokken, kan er ook naast zitten met mijn gevoel, ik ken de context immers niet.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen

@Psychedelibee
goed verslag
ik moet nog ooit lsd en 2C-B proberen (2C-P ?) :stoned:

@oosscaar
goeie verslagen ook
het brengt een nieuwe variant bij me in beeld : 2C-P, naast 2C-B :rockband:
M
MentatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen

Ik heb vandaag, enigszins last-minute, ook een microdose (truffels) gebruikt. Het oorspronkelijke plan was om vanavond 15 gram truffels te nuttigen, maar er is waarschijnlijk iets fout gegaan tijdens het inpakken van mijn bestelling waardoor ik helaas maar 10 gram heb mogen ontvangen.

Dit vond ik eigenlijk net iets te weinig voor een trip thuis op de bank en weer net wat teveel om buiten in de natuur te nemen, maar misschien biedt deze vergissing wel een mooie kans om eens te experimenteren met microdoseren.

Middel: Psilocybe galindoi

Dosering: Ik heb nog geen precisieweegschaal, maar een gewone (op één gram nauwkeurig) keukenweegschaal schatte het gewicht rond de 2 gram (1.5-2.5g).

Datum en tijd van inname: 22 maart 14:15

Totale duur van effecten: dit vind ik heel moeilijk vast te stellen omdat de effecten zo subtiel zijn. Ik denk dat ik zo'n drie uur lang wel het idee had dat het iets deed.

Kort verslag van mentale effecten: wederom erg moeilijk vast te stellen. Ik ben naar de bossen gefietst en heb daar een stuk gewandeld. Normaal gesproken ben ik ontzettend ''zelfbewust'' en heb ik het idee dat ik een reden of ''doel'' nodig heb om op dat moment daar te zijn.

Misschien komt het omdat ik nooit leeftijdsgenoten tegenkom die ook gewoon lekker, zonder concreet doel, door de bossen dwalen?

Meestal trek ik dus mijn sportkleding aan en ga ik naar de trimbaan zodat ik een reden heb, maar het liefst loop ik gewoon maar wat rond. Dat heb ik vandaag dus maar eens gedaan!

Ik leef over het algemeen echt heel erg ''in mijn hoofd'' en ook vanmiddag maakte mijn denken overuren, maar ik had tegelijkertijd ook het idee dat ik wat intuïtiever handelde.

Zo zag ik op een gegeven moment iets in de bossen liggen wat manmade leek te zijn. Waarschijnlijk heb ik dit wel eens eerder gezien (ik heb dit pad immers al vaak belopen), maar was mijn interesse niet echt gewekt (ik had een ander doel) of vond ik het raar om zo nieuwsgierig dwars door de bossen te lopen.

Mijn nieuwsgierigheid won het deze keer echter en het bleek een oude boot te zijn. Een boot, midden in de bossen waar (zelfs in de wijde omtrek) geen water te bekennen is. Toen twijfelde ik wel heel even of ik niet meer dan 2 gram truffels achter mijn kiezen had, maar het was er echt!

Het kan ook gewoon toeval of placebo-effect zijn, maar misschien helpt zo'n microdosis psilocybine je wel om letterlijk en figuurlijk eens wat vaker van de gebaande paden af te wijken.

Daarna ben ik ergens in de zon gaan zitten, heb ik geluisterd naar alle geluiden om me heen en dacht ik: dit moet ik echt vaker doen (en dan ook thee meenemen).

Kort verslag van fysieke effecten: misschien was ik een beetje moe/gaar en ging het fietsen iets moeilijker, maar ook dit is erg moeilijk met zekerheid vast te stellen aangezien ik ook wat verkouden ben (en wind tegen had!).

Overige opmerkingen: alles wat ik hierboven heb geschreven kan ook puur placebo-effect zijn of komen door de eerste zonnestralen van de lente. Er was niets dat ik niet eerder heb gevoeld zonder psilocybine. Het voelde een beetje alsof alles gewoon oké was; een soort algehele tevreden of acceptatie van het moment.

Een gesprek voeren ging ook gewoon prima, maar misschien is 1.5-2.5 gram wel teveel als je je écht goed moet concentreren/studeren. Dat zal ik de volgende keer eens testen.

Ik heb trouwens nog wel een vraagje over de houdbaarheid en het bewaren van truffels. Ik heb nu namelijk nog 8 gram in de koelkast liggen. Als ik er, voor het gemak, even van uitga dat ik de volgende keren weer 2 gram of minder neem, dan zal ik mijn laatste portie pas nuttigen over 12 dagen (3 april). Zullen truffels waarvan de verpakking is geopend twaalf dagen goed blijven in de koelkast of moet ik iets anders gaan verzinnen? Ik las wat over het drogen van truffels om de houdbaarheid te verhogen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
a
aldcmenenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen

Dag iedereen,

Mijn naam is Alexander, ik studeer criminologie in Gent en momenteel schrijf ik mijn eindscriptie over psychedelica.

Voorlopig ben ik bezig met een literatuuronderzoek over de psychedelische ban, het cognitief vermogen van psychedelica en het therapeutische potentieel van psychedelica.

Daarnaast wijd ik ook een hoofdstuk aan micro-dosing en de mogelijkheden voor de toekomst

Indien geïnteresseerd, deze zondag vindt er een lezing over microdosing plaats in Amsterdam, ik zelf zal op de lezing aanwezig zijn en blijf in Amsterdam tot en met woensdag 29/03.

de evenementpagina: https://www.facebook.com/events/277575662675742/

Mensen die ervaring hebben met micro-dosing en die interesse hebben om over hun ervaringen met mij te spreken zijn zeer welkom! Gegevens uit deze gesprekken zullen in mijn thesis worden verwerkt als "mondelinge mededeling" en kunnen als de persoon dit wenst ook anoniem worden verwerkt.

Heeft u tijd tussen zondag 26/03 en woensdag 29/03 en wil u over uw ervaringen met microdosing praten, twijfel dan niet om mij te contacteren.

Ook voor meer info over mijn thesis mag u mij zeker contacteren!

Alexander
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#6
Microdoseren bij de BBC: http://www.bbc.com/news/health-39516345
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ha, interessant!
Bedankt :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Niet om de 4 dagen?
Klik om te vergroten...
Inderdaad, met dagelijks gebruik zal er heel snel tolerantie optreden.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb niet alles gelezen
Er kwam na het eerste bericht meteen het verlangen wat te vragen:

Kan dit 'systeem' elke dag?
Zo ja :
Is er een middel wat de scherpe randen eraf haalt?
Heb nogal veel wat dagelijks op speelt wat ik dacht weg te hebben gewerkt
Maar nu wil het feit dat ik soms/ nogal vaak verkeerd reageer op situaties gebeurtenissen en vooral tegen mensen die op mensen uit het verleden lijken
Dat wil ik helemaal niet
Maar dat is er die waas/ gedachtekronkel die me ongewenst 'overneemt' en ik in situaties beland waarvan ik later denk '***'
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Liefhebbertje zei:
Heb alles al geslikt en geprobeerd dus waarom dit niet
Maarja wie durft dat aan :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Je kan het best proberen, het geeft in ieder geval geen trip ofzo.

Maar ik meen me te herinneren dat je antipsychotica of iets dergelijks slikt toch? Zo ja, dan zul je er weinig van merken.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee heb ik niet meer
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik gaf toch gewoon netjes antwoord :blush:

Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel valt of staat met coke gebruik. Als je dat nog regelmatig gebruikt zal het voordeel denk ik overschaduwd worden. Daarnaast veroorzaakt dat ook een deel van de klachten die je probeert te counteren als ik je goed begrijp. Als je geen coke meer gebruikt kan het je misschien wel voordelen bieden maar dus niet op dagelijkse basis :blush:
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag 1 beginnen
Dag 2
dag 3
Dag 4 weer een dosis nemen.

Op een geven moment is er een gewenningseffect.
Soms geven mensen aan na een maand maar af en toe te gebruiken dus 2 keer in de maand bijvoorbeeld of mensen blijven het gewoon elke 4e dag doen dit is een beetje verschillend.

Ik heb het vorige week een dagje geprobeerd met 1p lsd.
De dosis zal niet precies 12,5 geweest zijn omdat ik het geknipt heb.

Kreeg na een half uur een aardig euforisch gevoel dit zakte na een tijdje weer.
De rest van de dag waren mijn zintuigen net iets scherper afgesteld. Kleuren waren feller, zicht was scherper, reuk en smaak was beter en gehoor was erg bewust van alle geluiden om me heen.
Meditatie ging erg makkelijk, kwam snel in de zen mode :wink:
Ook had ik heel de dag geen negatieve gedachtes en was ik ontspannen maar toch ook weer actief.

Mensen geven wel aan dat er soms gevoelens naar boven kunnen komen hetzelfde als bij een normale dosis psychedelica alleen dan natuurlijk in mindere mate.
De bedoeling is dan wel dat je hier iets mee doet.

Voor de liefhebbers James Fadiman die op dit moment alle onderzoeken bij houd over microdoseren.
Dit is van een psychedelica conferentie die vorige week is geweest.

L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarom bouw je tolerantie opvoor deze middelen maar bvb anti psychotic enzo
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#15
In hoeverre heeft microdoseren invloed op je tolerantie? Stel ik microdoseer vandaag en ik wil bijv morgen of overmorgen trippen merk ik dan groot verschil? En bijv microdosis LSD en dan trippen op psilo die dag erna?

Iemand hier ervaring mee?
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bump! Hopelijk ziet iemand dit.

Zijn er mensen met ervaring microdoseren DOC? Lijkt me eigenlijk qua effecten prima drug om te microdosen. Vraag me alleen af of het belastend is voor je hart om vaker te doen enzo...
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#17
Voor liefhebbers van microdoseren: er is een Facebook-groep die redelijk actief is en waar je ervaringen kunt uitwisselen over dit onderwerp: https://www.facebook.com/groups/microdosingnl/
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voila een zeer interessant Topic!!
Aangezien ik ook juist vandaag en trouwens ook gisteren over deze wijze van "gebruik" van psychedelica aan het nadenken ben, heb ik er nu een standpunt over ingenomen.
In mijn geval overweeg ik om te gaan microdoseren met het rc 3 MeO-PCP.
Dit is, zoals velen ongetwijfeld bekend zal zijn, een ketamine analoog.
Al heeft deze rc ook eigenschappen, die ketamine juist weer niet heeft, edoch is het een psychedelica en ook nog eens een buitengewoon potente stof.
Ik heb twee zeer goede trips met dit rc gemaakt. Ongelooflijk wat voor verhelderende inzichten je krijgt bij die trips met 3 Meo, en nu komt het momant suprême, het heeft bij mij net zoals ik lees hier bij anderen, een dag of twee, drie na de trip een stevige stemmingsverbeterend effect!
En méér dan dit eigenlijk. Ja. Zonder meer.
Gisteren en vandaag kende ik mijzelf niet terug , zó een positieve kijk op allerlei zaken in het dagelijks leven heb ik ervaren, plus een soort van positieve manier van oorzaak en gevolg beredeneren van gebeurtenissen van alledag, eens kunnen inzien hoe mooi het leven kan zijn, tevens het leggen van allerlei logische verbanden en dit óók weer erg positief bezien, prima, wat mij betreft.
Aangezien de laatste anderhalf jaar nou niet bepaald positief zijn verlopen in mijn leven, sterker nog, het was een opeenstapeling van shitzooi, kan ik deze positiviteit best goed gebruiken...en, is bij deze het gaan nemen van microdoseren 3 Meo een punt van overweging geworden.
Dit brengt mij tot de navolgende overwegingen:
1. 3 Meo is zéér potent, net als LSD.
Dus: moet er een verdomd goede weegschaal komen om te beginnen.
2. Dan, gelet op de ervaring dat een hoeveelheid zo groot (optisch) als een mespuntje om mij al in een K-hole terecht te laten komen, laat zien, dat het idd een serieuze stof is.
Voorzichtig zijn is dus wél nodig. Nee, een must zelfs.
3. Over welke dosering hebben we het nu.
Die mespunt is dus al veeel te veel geweest.
Een k-hole is niet zo leuk, dat vind ik dus, op de bank zitten en niet meer in beweging kunnen komen, dat geeft aan dat er toch echt teveel van het goede is ingenomen.
( Niet nasaal overigens, maar oraal.)
Ergo, qua dosering straks, (micro, dus,) leert mij dat ik in de milligram categorie moet gaan denken en handelen.
Zonder meer. En: Volkomen helder.
4. wat mij nu dus verder te doen staat om hiermee zo veilig mogelijk natuurlijk verder te komen, is goede nauwkeurige testruns maken en deze net zoals LSD, in 4 dagen niet, en de vijfde dag een inname te gaan plannen.
6. Wat kan ik nog meer te weten komen over deze rc. Is deze langer houdbaar in om het even welke bewaarmethode dan ook?
Overigens, misschien moet dit punt 6 eigenlijk punt 1 worden, dit overweeg ik sowieso...wie hier wat over zeggen wil, graag!! Ok. Verder.

Ketamine heeft zijn probleempjes hierin, maar hoe zit dit met deze 3 Meo?
Zoeken dus, op internet, en kijken wat we ervan te weten kunnen komen.
3 Meo heeft een erg lastig uit te spreken scheikundige benaming, maar toch.
In dit microdoseren zitten voor mij toch wel reëele mogelijkheden.
Daarvan ben ik overtuigd.
Dus:
Eerst wat van dit rc aanschaffen, en de testruns maken.
Nee, eerst die kwallly weegschaal!!
Hoe kan je anders microdoseren, nietwaar..
En nu:
Zodra ik er meer over kan vertellen, dan zet ik mijn resultaten hier neer.
Ter lering, ende vermaeck. Zogezegd.

Ojee. Een heeeel stukje tekst geworden. Maar het doel is goed. .
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat was mij ook niet duidelijk, liefhebbertje, maar nee. Je zult mogelijk best verschil merken op dagen dat je niet microdoseert, maar dat komt niet in de buurt bij een echte microdosering-dag.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er staat toch echt bij 'systeem'
Oftewel ik geef geen invullig aan de doseringen en of dagelijks etc
Maar of het op dagelijkse basis kan werken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."