Re: Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen
Okay, vandaag de tweede testrun 2C-P gedaan, en nu op T+12 kan ik zeggen dat ik niets meer merk.
Wat: 2C-P microdosis,
naar schatting 3 mg. Niet op verantwoordelijke manier afgewogen. de 3 mg baseer ik op de vorige keer, toen ik naar ongeveer 1 mg had genomen. Nu was het effect veel sterker.
Wanneer: vandaag, T+0 is om 08:00
Totale duur: ongeveer 12 uur
T+0:00 Ik neem de microdosis in.
T+0:40 Ik fiets richting college, ik zit al vol in de microdosis. Ik geniet van de fietstocht, van de stad en van het weer.
T+1:30 Ik ben aan het opletten tijdens het college, maar ik voel het effect nog steeds toenemen. Steeds meer gaat het van grappig op de achtergrond naar een toch wat meer verwarrend effect.
T+2:15 Ik merk dat als ik er echt op focus, dan ik dan hele hele lichte visuals heb. Nu kan ik dus echt concluderen dat ik te veel heb genomen. Desalniettemin gaat het opletten tijdens college prima, en alles is best grappig. Ik heb heel duidelijk meer energie en het luisteren naar het college was erg leuk.
T+5:00 Ik moet nu aan een opdracht gaan werken. In het begin gaat het al wat moeizaam, omdat ik duidelijk wat te verward ben om aan de droge en erg lastige stof te gaan werken. Ik zit echt 'vol' in de microdosis trip, wat betekent dat ik op dit moment heel licht trip. Ik heb heel licht een smaak in mijn moment zoals typerend is tijdens een 2C-B trip. Het is heel lastig uit te leggen, maar ik weet zeker dat dit in positieve zin een erg heftig middel is in hogere doseringen.
De opdracht wil niet opschieten en ik raak opgefokt. Ik merk dat het door de 2C-P minder goed gaat. In de ochtend was het trippy gedeelte ervan leuk, nu raak ik er oprecht opgefokt door, omdat ik maar blijf zitten nadenken en nadenken zonder dat ik tot een oplossing kom voor de opdracht. Eerder maakte ik al domme fouten kom ik op dat moment achter. Hier kan ik dus concluderen dat praktische dingen doen echt absoluut niet beter gaat bij deze dosering. Zonder 2C-P was ik hier ook vrij opgefokt door geraakt denk ik.
T+7:30 Ik moet nu ook nog gaan haasten voor een volgend college omdat dit opdracht niet op wilde schieten. Ik haal het net maar ik kom redelijk opgefokt aan bij college. Langzaamaan word ik wat kalmer.
T+10:00 Verder aan de opdracht. De echte vaagheid is weg, maar er is nog wel wat over van het stimulerende. Ik ga aan het werk en nu lukt het wel goed. Mijn inzicht, mijn visie, is weer terug.
T+12:00 Ik voel me nu nuchter.
Conclusie: Eerder was is al sceptisch over het nut van een microdosis psychedelica voor studeren en werken, nu is dat voor mij althans bevestigd. Een microdosis is leuk als je misschien naar een ander moet luisteren, of rustig aan je tekstboek moet lezen, maar als je aan moeilijke wiskundige opdrachten moet gaan werken, wordt je logica er best wel door ondermijnd. Op mezelf ben ik erg scherp, en de microdosis laat me mij scherper en creatiever voelen, maar dat word ik er niet van. Ik raak er snel door afgeleid en maak onnodige fouten. De microdosis is voor praktisch gebruik, dus ik gebruikte het vandaag praktisch. Ik moest deadlines halen en in stressvolle situaties bleek de microdosis niet erg nuttig te zijn.
Mijn interpretatie: De microdosis is goed voor een open-minded creatieve visie. Ik wilde graag een boswandeling gaan doen met de microdosis op, bijvoorbeeld. Maar het lijkt voor mij niet geschikt te zijn om echt aan moeilijke leerstof te gaan zitten. Nuchter ben ik toch echt op mijn best.
Je zou ook kunnen zeggen dat de dosis wellicht iets te hoog was, maar ik had niet het gevoel dat het me zou helpen bij mijn opdrachten in een lagere dosis, ik denk alleen dat het verstorende aspect wat lichter zou zijn.
Het opgefokte was zeker vervelend, maar anders was ik wellicht door de opdracht ook een beetje opgefokt geworden. Ik kon het creatieve, open-minded en licht trippende ervan er ook wel degelijk van waarderen. Het was dus geen micro bad-trip
![:tearsofjoy:]()
Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar 2C-P bij bijvoorbeeld 6 tot 8 mg om te beginnen!