Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat doet keta

Wat doet keta

20 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
De enige en laatste keer was gelijk een K-hole ,ik was best bang omdat me armen en benen afwezig waren.
Na een uur ben ik bij gekomen en nooit meer gedaan.
Het waren 4 lijnen in 1 keer ,me maten hebben me toen voor het eerst rustig gezien.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
BrieMetDeBril zei:
Ik heb het als glad ijs ervaren maar ook heel spiritueel
Klik om te vergroten...
Kinda sums it all up!
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vraag me af hoe jullie ketamine ervaren.
Van andere drugs kan je duidelijk opmaken wat het doet, wat ik bij ketamine niet heb. Hoewel ik er al 2jaar aanhang en elke lijn perfect word afgewogen kan het nog altijd andere dingen doen die je op die momenten verwacht.
Weed maakt je stoned, speed en meth maakt je strak, maar keta heeft een effect dat je niet op voorhand kan inschatten. Je ervaart de wereld zo anders dan hij is.
Verslaving van keta is een echte mindfuck. En mijn hoofd lijkt er van te houden.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ketamine kan verschillende effecten bieden.
Je hebt al 2 categorieën
De S en de R ketamine.
Ikzelf ben erg fan van de R ketamine en dat is de dissociërende versie de andere is meer verdovend, maar kan ook dissociatie creëren.
Voor mij heeft ketamine een ander beeld kunnen creëren m.b.t depressie en daar ben ik dankbaar voor.
Echter is dit geen uitweg en een uitzondering, dit valt nauwelijks te herhalen en ik ben ervan overtuigd dat dit ook zeer kort kan helpen bij een soortgelijk "probleem"
Ik heb er ook een zwak voor en daardoor neem ik het zo goed als niet meer omdat het echt een insluiper is.
De dag die erop lijkt er weinig aan de hand en onderschat je de toxische kracht ervan.
Wat voor mij onduidelijk is je vraag erover?

Ik begrijp wel dat je nieuwsgierig bent naar de verschillende ervaringen van mensen, maar echt de diepte zie ik niet in je vraag.
Ik heb het als glad ijs ervaren maar ook heel spiritueel en heeft het me een ander perspectief geboden.
Een van de weinige middelen wat ik niet in huis moet hebben.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik word er vooral heel erg vaag van. Het voelt fysiek alsof ik steeds naar achteren val, alsof ik van de bank glij. Het voelt alsof ik enorme ledematen heb maar aan de andere kant ook weer niet. En dat blijft zich maar herhalen.

Mentaal gezien raak ik in een soort wazige staat van zijn. En begin ik het bestaan van de wereld af te vragen, wat zich dan in een soort loophol blijft herhalen. Steeds dieper en dieper, maar ook dat is dan op een gegeven moment super wazig want huh? Wat vervolgens weer dezelfde loop in gang zet.

Ondertussen heb ik bijna altijd het gevoel alsof ik moet plassen, en de weg naar de wc is al helemaal een uitdaging.

Gewoon zo ontzettend vaag! Maar op een fijne manier als je het weet te omarmen. Ik heb het enkele keren gedaan en behoorlijk wat weg gesnoven. Tot ik nauwelijks mijn lijf meer kon bewegen. Die enkele keren waren mij voor altijd voldoende. Ik kan niet begrijpen hoe iemand altijd in zo'n wazige staat van zijn kan leven.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het heeft 2 specifieke werkingen bij mij

- Beste pijnstiller.
- Ik word er gatachterlijk van.


😆😆😆
H
Hugo909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Keta voegt wonk toe. 😌
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
SoulAssassins zei:
De enige en laatste keer was gelijk een K-hole ,ik was best bang omdat me armen en benen afwezig waren.
Na een uur ben ik bij gekomen en nooit meer gedaan.
Het waren 4 lijnen in 1 keer ,me maten hebben me toen voor het eerst rustig gezien.
Klik om te vergroten...

Lijkt me doodeng!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Lijkt me doodeng!
Klik om te vergroten...
Ja gewoon dood gaan leek me veel beter op dat moment.
En dat in een situatie waarbij ik de controle absoluut niet mocht verliezen ,me echte maten hebben me ook echt wel beschermt op dat moment in me eigen flat.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
SoulAssassins zei:
Ja gewoon dood gaan leek me veel beter op dat moment.
En dat in een situatie waarbij ik de controle absoluut niet mocht verliezen ,me echte maten hebben me ook echt wel beschermt op dat moment in me eigen flat.
Klik om te vergroten...

Echt fijn en goed van je maten! 👍👍👍
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb nog nooit in een K-hole gezeten, daar geen behoefte aan.
Maar bij de eerste puntjes keta lijkt het alsof ik een beetje dronken voel, beetje zwalken op de benen, lacheriger, iets uitbundiger😅

Hoe meer ik neem hoe meer mijn lichaamswaarneming en sensaties veranderen. Ik voel me dan bijvoorbeeld helemaal 1 met de bank, of als ik seks heb dat ik geen idee heb waar mijn lichaam ophoudt en lijkt het echt alsof we samengesmolten zijn. Ik word er ook vaak wel erg geil van, alleen als de man ook keta op heeft is penetratie echt niet te doen meer🤣
Ook is alles een heel ander perspectief, bijvoorbeeld hele grote handen, of een hele lange hal in de gang.

En ik word er echt super dom van en begrijp er echt helemaal niks meer van en heb de meest vage gesprekken🤣

Nouja dat waren wel een beetje de belangrijkste dingen voor mij.

Ik heb een keer gehad dat ik wel echt helemaal verlamd was eigenlijk en ik echt helemaal verzonken in de bank lag en zelf niks meer kon. Maar niet in een K-hole, was er nog wel bij.

De dagen na gebruik is mijn stemming vaak ook nog positief verbeterd, altijd erg fijn na-effect van keta of andere disso's dat ik geen kater krijg maar me juist beter voel erna 👍
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tegelijkertijd de smaak van gras vermengd met draaiende tandwielen in je mond hebben.
Een stap verder... Iets wat je naderhand niet meer kan bevatten/kan herinneren, waardoor je zo stom bent om het nog een keer te doenm
d
duffieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Totaal afhankelijk van de je staat van zijn, mijn ervaring.... Kan omslaan, kan superchili zijn. Best sterk kunnen zijn om shit om te kunnen draaien :wink:. Heb je daar geen ervaring mee en raakt in een negatieve spiraal... success.. Helaas.. :wink:..
s
spietLid
01-01-2024, 00:00
#14
In de literatuur wordt het gevoel van ketamine vaak vergeleken met een soort 'droomstatus'. Hoe hoger de dosis, hoe dichter het gevoel van in een droom te zitten. Een k-hole zou dan voelen alsof je wakker in een droom zit, en die aldus aanvoelt.

En inderdaad, lage dosis lijkt wat op dronken zijn, bij hogere dosissen verlies je o.a. de controle over je lichaam. Alsof je losgemaakt wordt van je eigen zelf (dissociatie). Vrij moeilijk te verwoorden of te omschrijven wel. Ik vind persoonlijk de link met dromen vrij waarheidsgetrouw.
s
spietLid
01-01-2024, 00:00
#15
SoulAssassins zei:
Ik was mijn armen en benen kwijt ja en me lichaam vastgenageld aan het beton.
Klik om te vergroten...
Vreemd spul toch! Sowieso.

Ik ga bijna steevast voor de k-holes (liefst alleen, want sociaal is het niet! 😅) Dan zit ik 1-1,5 uur in een wereld vol fractalen, vreemde wezens, en alles voelt en lijkt super surreeel. Ik praat er ook altijd met de 'entiteiten' die ik tegenkom. Zeeer bizar; alsof je in een lucide, Dali-achtige droomwereld bent. Voel mij ook steeds verbonden met de omgeving en entiteiten. Soms spreken ze zelfs over dingen die veel minder voor de hand liggen. Ik noem het mijn eigen brein, die door de combi met een stevige dosis ketamine, aan zelfreflectie doet. Gesprekken kunnen gaan van 'hé, let wat op met dit of dat of die', tot vreemde gezangen die volledige rust geven.

Een hole is zoveel meer dan 'verlamt' zijn. Als je alles juist doet is het een volwaardig psychedelicum, zeer zeker een volwaardige trip.

Er wordt ook foutief gedacht dat je voor een hole enkele dikke 100-200mg-lijnen, of een bommetje van 200-300mg moet nemen. Ook dat is relatief. Bij keta hangt zeer veel af van de mindset en setting. Een 'getrainde' psychonaut kan holen vanaf 100-150mg. (Sommige data spreken zelfs over nog minder). Het is uiteraard wel wat oefenen, want iedereen is anders. En zoals bij veel psychedelica is het sleutelwoord 'loslaten'. Dat kan niet iedereen, en is inderdaad een drempel waar je over moet kunnen/durven.

Succes! En bij succes hoort een tripreport!! 🥰
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#16
Keta werkt voor mij ontspannend, rustgevend, dissociatief, een keer liep ik naar de snackbar, stond bij het stoplicht en ik stak over toen het groen was .. en vreemd genoeg leek dus 10-20 seconden later mijn geest te arriveren in mijn lichaam toen ik al overgestoken was .. dat was een vage ervaring.. overige ervaringen ook K hole gehad, waarin ik dacht dat ik vast zat in een soort ghetto-matrix versie alsof ik in de slumps van amerika zat , was niet zo leuke ervaring.. andere ervaringen zat ik in een alternatieve realiteit wat een spirituele ervaring was enzo.. ben er zo totaal half jaar verslaafd aan geweest en veel meegemaakt door dit spul.. droevige , moeilijke momenten maar ook hele mooie momenten.. momenten waarin je muziek kan voelen, proeven zowat en bijna kan aanraken.. het gaat door merg en been en ziel , als je je maar in goed vertrouwen met jezelf durft over te geven aan de ketamine in een veilige omgeving dan kunnen er wonderen onstaan die je je leven lang zult meenemen,, maar doe het veilig! anders is het verhaal wel anders heb ik van vele vernomen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wel een goede vraag. Ik vind het effect van disso’s ook moeilijk samen te vatten.

Ik kom meestal niet veel verder dan dromerig, zweverig, raar, vaag of scheef, haha. Terwijl het ook weer heel complex en mega trippy kan worden.

Mooie beschrijvingen hierboven.
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb keta nooit nuchter gedaan. En alleen maar bescheidene hoeveelheden op afters na andere substanties. Ik kreeg er altijd ontzettende lachkicks en giechelig van, alsof ik stoned werd maar dan zonder onrustige gedachtes. Laatste keer was denk ik zo'n 2-3 jaar terug. Na 1,5 xtc pil met 2 vrienden op de bank beland en begonnen we te lachen om woorden zoals 'oksel' en bedachtte we rare namen zoals ''Rik Dop'' ''hahahahaha als je zo heet'' en dan compleet in de lach schieten.

Sloeg nergens op uiteindelijk maar wel echt bizar hard gelachen.

Sta er wel weer voor open om het weer eens te doen, maar ik zal er nooit veel van nemen. Vind het fijn om de controle nog enigsinds te behouden. Daarom doe ik ook geen echte tripmiddelen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bengozy zei:
Ik heb keta nooit nuchter gedaan. En alleen maar bescheidene hoeveelheden op afters na andere substanties. Ik kreeg er altijd ontzettende lachkicks en giechelig van, alsof ik stoned werd maar dan zonder onrustige gedachtes. Laatste keer was denk ik zo'n 2-3 jaar terug. Na 1,5 xtc pil met 2 vrienden op de bank beland en begonnen we te lachen om woorden zoals 'oksel' en bedachtte we rare namen zoals ''Rik Dop'' ''hahahahaha als je zo heet'' en dan compleet in de lach schieten.

Sloeg nergens op uiteindelijk maar wel echt bizar hard gelachen.

Sta er wel weer voor open om het weer eens te doen, maar ik zal er nooit veel van nemen. Vind het fijn om de controle nog enigsinds te behouden. Daarom doe ik ook geen echte tripmiddelen.
Klik om te vergroten...
Lsd is nochtans iets wat iedereen ooit eens zou moeten proberen.

Wat een drug!
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Lsd is nochtans iets wat iedereen ooit eens zou moeten proberen.

Wat een drug!
Klik om te vergroten...
Hoor ik vaker, maar ik ben mentaal op dit moment niet op mijn sterkst. Misschien met enkele jaren. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."