Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"In de literatuur wordt het gevoel van ketamine vaak vergeleken met een soort 'droomstatus'. Hoe hoger de dosis, hoe dichter het gevoel van in een droom te zitten. Een k-hole zou dan voelen alsof je wakker in een droom zit, en die aldus aanvoelt. En inderdaad, lage dosis lijkt wat op dronken zijn, bij hogere dosissen verlies je o.a. de controle over je lichaam. Alsof je losgemaakt wordt van je eigen zelf (dissociatie). Vrij moeilijk te verwoorden of te omschrijven wel. Ik vind persoonlijk de link met dromen vrij waarheidsgetrouw."
"SoulAssassins zei: Ik was mijn armen en benen kwijt ja en me lichaam vastgenageld aan het beton. Klik om te vergroten... Vreemd spul toch! Sowieso. Ik ga bijna steevast voor de k-holes (liefst alleen, want sociaal is het niet! 😅) Dan zit ik 1-1,5 uur in een wereld vol fractalen, vreemde wezens, en alles voelt en lijkt super surreeel. Ik praat er ook altijd met de 'entiteiten' die ik tegenkom. Zeeer bizar; alsof je in een lucide, Dali-achtige droomwereld bent. Voel mij ook steeds verbonden met de omgeving en entiteiten. Soms spreken ze zelfs over dingen die veel minder voor de hand liggen. Ik noem het mijn eigen brein, die door de combi met een stevige dosis ketamine, aan zelfreflectie doet. Gesprekken kunnen gaan van 'hé, let wat op met dit of dat of die', tot vreemde gezangen die volledige rust geven. Een hole is zoveel meer dan 'verlamt' zijn. Als je alles juist doet is het een volwaardig psychedelicum, zeer zeker een volwaardige trip. Er wordt ook foutief gedacht dat je voor een hole enkele dikke 100-200mg-lijnen, of een bommetje van 200-300mg moet nemen. Ook dat is relatief. Bij keta hangt zeer veel af van de mindset en setting. Een 'getrainde' psychonaut kan holen vanaf 100-150mg. (Sommige data spreken zelfs over nog minder). Het is uiteraard wel wat oefenen, want iedereen is anders. En zoals bij veel psychedelica is het sleutelwoord 'loslaten'. Dat kan niet iedereen, en is inderdaad een drempel waar je over moet kunnen/durven. Succes! En bij succes hoort een tripreport!! 🥰"