Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
185 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
MetalGuy zei:
Heel begrijpelijk! Fijn om te horen dat het weer goed gaat.:handfist1:

Soms moet je door een diep dal, om eruit te klimmen tot een sterkere versie van jezelf.
Klik om te vergroten...
Helaas gaat het vaak wel zo ja.

In theorie had het niet gehoeven, maar dat is maar theorie...

Het leven moet je soms ook nederig maken. Helaas gaat dat soms ook ten koste van anderen...
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Helaas gaat het vaak wel zo ja.

In theorie had het niet gehoeven, maar dat is maar theorie...

Het leven moet je soms ook nederig maken. Helaas gaat dat soms ook ten koste van anderen...
Klik om te vergroten...
Ja, helaas. Maar het is wat het is. Vind het iig heel knap van je dat je zo hebt gehandeld. Keep up the good work! 💪
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Even een kleine update. Zo goed als 3 maanden oxy vrij. Gisteren bij de neuroloog en pijn poli geweest en moet zeggen dat het dubbel voelt. Ik wil een recept voor de pijn (volgende week weer operatie) maar aan de andere kant weer niet, want waren die 3 maanden dan voor niets. Duivels dilemma die ik met de dat uitstel in de hoop de keuze niet te hoeven maken. Benzo’s blijf ik op en af toch weer misbruiken. Ik krijg alles op recept en koop nooit. Met mijn misbruik heb ik nog voor een kleine week voorraad. Herhaal recept komt pas over een dag of 20. Hopelijk kan ik de operatie en herstel periode goed gebruiken daar dan ook vanaf te komen. We zullen zien. Het gevoel van even lekker naar mijn warme deken te willen en lekker out te gaan blijf ik nog dagelijks houden! Dat zal wel de verslaving zijn. Maar ik ben de baas
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laramonjour zei:
EEN MAAND LANG GEEN PIHP GEBRUIKT :nevergonnagiveyouup:


Stiekem wel een beetje trots
Klik om te vergroten...
Helaas, helaas de teller is teruggezet naar 3 dagen.

Achja beter 3 dan 0
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sterretje1984 zei:
Het gevoel van even lekker naar mijn warme deken te willen en lekker out te gaan blijf ik nog dagelijks houden! Dat zal wel de verslaving zijn. Maar ik ben de baas
Klik om te vergroten...
Dat laatste is echt key. Cravings kunnen (zullen) er zijn, maar weten dat jij de baas bent, over-ruled dat. Maar de baas zijn komt met verantwoordelijkheid. Vaak wist ik zelf wel dat ik degene ben die erover gaat of ik in het moment een middel (die ik me had voorgenomen niet te nemen) wel of niet neem, maar dan drukte ik die wetenschap soms even weg, zodat ik tóch even die escape kon hebben. En dan heeft "de baas zijn" eigenlijk geen waarde meer. Je moet het zelf waarde geven door het in de werkelijkheid te realiseren. Aldus: te doen. Of in dit geval: niet te doen.

Verslaafd worden aan iets is heel menselijk. Ik denk dat we onszelf er daarom ook niet teveel voor moeten afstraffen, middels bijvoorbeeld oneindige schuldgevoelens. Want dat helpt je simpelweg niet vooruit, maar werkt juist tegen.

Maar tegelijkertijd is er dus wel die complete verantwoordelijkheid nodig om van een verslaving af te komen. Discipline, consistente discipline. En ja, soms ook gewoon boos worden op jezelf omdat je je niet aan je voornemen hebt gehouden. Voor mij persoonlijk is dat altijd mijn probleem geweest, niet alleen op het vlak van drugs, maar op alles eigenlijk. Ik had discipline, tótdat ik er even geen zin in had. En daarna wimpelde ik het ook weer makkelijk weg, zonder écht boos op mezelf te worden. Ik zorgde er dus voor dat falen een optie werd. Ja, dat werkt dus niet en is dus helemaal geen discipline, maar eerder tijdelijke motivatie te noemen. Ja, op het ene moment wil je stoppen (of juist starten) met iets, maar op het andere moment weer niet. Dus je wilt het eigenlijk niet écht. Je wil zou niet afhankelijk moeten zijn van je huidige gevoel. Op een gegeven moment moet er denk ik een keuze gemaakt worden. Een eed aan jezelf. Want wat is je woord anders waard? Ook al is het "slechts" aan jezelf. Júist aan jezelf is je woord van absoluut belang. Al kan het helpen deze ook uit te spreken aan anderen. Dan creëer je consequenties. Consequenties zijn er sowieso altijd, maar in de zin van: doe ik dit niet (of juist wel), dan zal er grote teleurstelling zijn, een gebroken discipline en een daling in de waarde van je woord aan jezelf en/of aan anderen.

Helaas ben ik daar pas laat achter gekomen en heb ik mezelf en daardoor ook anderen pijn gedaan door niet een man van mijn woord te zijn geweest.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
90 dagen vandaag! 🥳
Klik om te vergroten...
Haha je loopt me net wat voor. Hier 87 dagen 🤓
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Laramonjour zei:
Helaas, helaas de teller is teruggezet naar 3 dagen.

Achja beter 3 dan 0
Klik om te vergroten...
Ik ben trots op je 3 dagen, een nieuw begin.
Straf jezelf niet, pak het positieve en je kunt er mee verder. Weer een leermoment. Het is jouw reis ❤️
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#8
Al een tijd gestopt met blowen, roken en ketamine (op een terugval na)

Nu vandaag 1e dag geen alcohol.
Dat maakt me nu compleet middelenvrij! :upsidedown:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kreeg onlangs mijn medailld omdat ik 365 dagen nuchter was.

Best trots, had er maar 10 jaar voor nodig.


🤣🤣🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
GroenRook zei:
Al een tijd gestopt met blowen, roken en ketamine (op een terugval na)

Nu vandaag 1e dag geen alcohol.
Dat maakt me nu compleet middelenvrij! :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Goed bezig!!

Dat geeft op zichzelf ook al dopamine hè? :wink:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Laramonjour zei:
Helaas, helaas de teller is teruggezet naar 3 dagen.

Achja beter 3 dan 0
Klik om te vergroten...
Het wordt makkelijker. De periodes worden langer. De aanhouder wint in dit geval, daar ben ik zeker van!

Mindless zei:
Goed bezig!!

Dat geeft op zichzelf ook al dopamine hè? :wink:
Klik om te vergroten...
Pfoeh zeker week 2 t/m 4 volledig clean zijn. En al helemaal als je van de stims af komt. Net alsof je sommige dagen in die periode 'natuurlijk' strak staat.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Goed bezig!!

Dat geeft op zichzelf ook al dopamine hè? :wink:
Klik om te vergroten...

100%
vandaag toch weer bier gedronken..
maar ben zeker van plan om door te gaan met afkappen van, een punt erachter zetten is gewoon wel moeilijk...
Ook al vind ik het uiteindelijke effect van alcohol helemaal niet zo fijn.

ik kom hier weer terug als ik mijn volgende mijlpaal heb bereikt! :liveprosper4::handok3::handsopen3:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
GroenRook zei:
een punt erachter zetten is gewoon wel moeilijk...
Klik om te vergroten...

Ja dat vond ik ook. Het is bijna een soort rouwproces.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
GroenRook zei:
100%
vandaag toch weer bier gedronken..
maar ben zeker van plan om door te gaan met afkappen van, een punt erachter zetten is gewoon wel moeilijk...
Ook al vind ik het uiteindelijke effect van alcohol helemaal niet zo fijn.

ik kom hier weer terug als ik mijn volgende mijlpaal heb bereikt! :liveprosper4::handok3::handsopen3:
Klik om te vergroten...
Zo gaat het in de werkelijkheid. Met vallen en opstaan, tot het punt dat je het écht zat bent. Maar dat punt kun je niet echt zelf bepalen. Uiteindelijk ben je het gewoon zat. Het brengt je niets meer en dat zie je dan duidelijk genoeg.

Niet dat je je er dan maar bij neer moet leggen! (Niet dat jij dat doet)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Ja dat vond ik ook. Het is bijna een soort rouwproces.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk wel ja!

Gek genoeg werkt het zo. Dingen waarvan je weet dat ze niet goed voor je zijn, zelfs dingen die je echt beginnen tegen te staan. Het voelt zo definitief om ze echt op te geven...
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
DonkeyGonz zei:
is 9 weken en 3 dagen afgekickt, maar nog geen tijd om te apenkooien :baby1::dogface:

Ambulante hulpgroep afgerond op de Breijder :santa:

Veel mooie patronen doorbroken en ondervonden om sommige middelen nooit meer te gebruiken en andere middelen nooit meer te misbruiken!:nerd:
Klik om te vergroten...
kom nu apenkooien dan.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Bekijk bijlage 47030l
Klik om te vergroten...
Klinkt wel heel droog hahah
ive been a piepie free for this long
:grimacing:

Maar netjes

Naar iedereen trouwens, te lui om alle berichten te quoten
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil mijn stim gebruik duidelijk terug dringen en vooral tussen stims, die op je serotonine werken moet veel meer tijd zitten, vorige weken was het meerdere keren/week. Op het einde van mijn 4-FA gebruik (tot de ban) zat ik met 1 week ertussen, wat ik duidelijk halt moest geven en ook gebeurde.

Maar nu, ist vooral laatste 2 maanden de spuigaten aant uitlopen met mn stim gebruik, zeg mr misbruik. Met niks nog rekening houdend, nemen en nemen, fuck off gevolgen...Ben hier wel door enkelen beetje wakker geschud en natuurlijk ook vriendin die mn gebruik problematisch vind, stoppen met die rommel is haar duidelijk en enige advies.

Dinsdag 01/11, was mijn laatste stim 3cmc.
Dus nu ist de bedoeling dat het zo lang mogelijk duurt voor ik terug stim gebruik en de nadruk licht op lange pauze vd serotonine stims. Van zodra ik terug een stim gebruik, komt dit hier en maak ik onderscheid tussen wel of geen serotonine stims.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vier weken geen drugs en alcohol op. Yay! 🥳
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Dirkjan jazeker, dank! Wat bent u attent 😄

respect kerel, mooie cleantijden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."