Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
411 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
al deze woorden doen mij erg goed, misschien moet ik wat meer van mezelf leren houden, en dat een nuchter leven ook leuk kan zijn
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik adviseer je om professionele hulp te gaan zoeken. En een opname lijkt me een hele goede zaak, omdat je dan hulpverlening krijgt van mensen die ter zake kundig zijn. Dat heb jij echt nodig en ik zou er niet te lang mee wachten!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik sta momenteel op de wachtlijs bij Antes kijken wat die allemaal kunnen bedienen als het daadwerkelijk van start gaat
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kerel, ga op zoek naar een goede kliniek. Eéntje waar je over twee weken terecht kunt. Met een uurtje ambulant in de week kom je er niet, en een wachttijd van maanden is voor jou veel te lang. Zoek iets goeds, een Minnessotamodelkliniek, en ga naar meetings.

- Een mede-stimfapper die ook niet in zichzelf geloofde.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat ook mee speelt is dat ik bij yulius beschermd wonen woon
mocht ik een langdurige opname aangaan is het in beginsel zo dat ik mijn woonplek kwijtraak

en ben toch al aangemeld bij Antes die tijd dat ik nu heb gewacht ga ik niet vergooien/overnieuw doen door voor wat anders te gaan
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
gekkemanlol zei:
wat ook mee speelt is dat ik bij yulius beschermd wonen woon
mocht ik een langdurige opname aangaan is het in beginsel zo dat ik mijn woonplek kwijtraak
Klik om te vergroten...
Heb je overlegd? Je bent gewoon ziek en moet een behandeling ondergaan.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
tuurlijk heb ik overlegd ik overleg zoveel mogelijk met zorginstelling en curator en fact team
en die zeggen dat het in ieder geval wachten is totdat Antes begonnen is , aangezien er voor opnames ook wachtlijsten zijn, en hun eerst Antes aan willen gaan
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#8
gekkemanlol zei:
wat ook mee speelt is dat ik bij yulius beschermd wonen woon
mocht ik een langdurige opname aangaan is het in beginsel zo dat ik mijn woonplek kwijtraak
Klik om te vergroten...
Heb je een Wmo- of Wlz indicatie? Daar zijn afspraken over gemaakt binnen de indicaties en de termijn dat je afwezig mag zijn voor bv opname. Misschien kan je dit navragen aan je begeleider? Er is vaak meer mogelijk dan gedacht wordt, als het vooraf maar overlegd wordt met degene die je indicatie verstrekt heeft. Want als er akkoord is of je blijft sowieso binnen de termijn van afwezigheid, dan raak je je woonplek niet kwijt. Dat is in ieder geval hoe ik de indicaties ken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb een wlz indicatie voor onbepaalde tijd(hoeft ook niet verlengd te worden, wat scheelt de halfjaarlijkse wmo gesprekken die ik eerst had )

maar zal het nog uitvoerig bespreken met wat er nu wel/niet handig is/mogelijk is

voor een eventuele opname zal een curator toestemming moeten geven in ieder geval
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
haha

we blijven sterk met niet gebruiken, telkens als ik aan drugs gebruik denk/fantaseer komt dat enge gevoel van bijna dood gaan die ik toen had met hartslag van 30 weer naar boven dus dat is wel een goede motivatie
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je hebt het allemaal al goed geregeld! Ff doorbijten nu! You got this 💪🏻
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
1671307571527.png
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die tijd is niet belangrijk. Jij moet goede hulp krijgen, zo snel mogelijk. Zoek een goede kliniek en als je die gevonden hebt bedank je Antes en zeg je de afspraak af. Ga niet zitten wachten op je volgende terugval. Die is maar een kwestie van tijd die je door te wachten alleen maar toelaat.

Hoe diep wil je zinken? Elke terugval gaat weer dieper, dus dieper dan de SEH de volgende keer? Stop nou met het napraten van je begeleiders en vraag om urgente hulp. Het begint een kwestie van leven en dood te worden nu. Actie nu kan je leven redden.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik zal het ook bespreken met curator, haar toestemming heb ik ook nodig anders wordt het hem zoeizo niet
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bel ze vanavond nog. Dit kan niet wachten.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik houd dit topic up2date
curator is alleen bereikbaar telefonisch ma-do 09:00-12:00
maar zal in ieder geval mailen met de vraag hoe/wat
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
gekkemanlol zei:
tuurlijk weten ze dat
alleen willen de tijd dat ik nu vanaf maart heb zitten wachten op Antes niet teniet laten gaan
Klik om te vergroten...
Ik kan ook alleen maar onderstrepen wat de rest ook al aangeeft. Er zijn ook behoorlijk wat klinieken die nauwelijks wachttijden hanteren. Voor mij was destijds een wachttijd ook te lang geweest. Dan had ik niet meer geleefd. De mensen die jouw helpen met beschermd wonen zouden alleen toch maar blij kunnen zijn hoe sneller je terecht kan?

Mocht je een lijstje met klinieken willen met nauwelijks wachttijd, mag je gerust een pb'tje sturen.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#18
gekkemanlol zei:
tuurlijk weten ze dat
alleen willen de tijd dat ik nu vanaf maart heb zitten wachten op Antes niet teniet laten gaan
Klik om te vergroten...
Je kunt je bij meerdere aanmelden😊
Een aanmelding voor ambulant en daarnaast een kliniek.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Ik kan ook alleen maar onderstrepen wat de rest ook al aangeeft. Er zijn ook behoorlijk wat klinieken die nauwelijks wachttijden hanteren. Voor mij was destijds een wachttijd ook te lang geweest. Dan had ik niet meer geleefd. De mensen die jouw helpen met beschermd wonen zouden alleen toch maar blij kunnen zijn hoe sneller je terecht kan?

Mocht je een lijstje met klinieken willen met nauwelijks wachttijd, mag je gerust een pb'tje sturen.
Klik om te vergroten...
zijn die klinieken niet meer voor mensen die elke dag gebruik (en ook misschien fysiek afhankelijk zijn)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jouw situatie is urgent!
Vraag jezelf niet af wat anderen misschien vinden over jouw hulpvraag, maar geef aan dat je asap hulp nodig hebt in jouw situatie!
Wacht niet langer, kom in actie!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5758596061...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."