Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
296 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Gedwongen de kliniek in heeft inderdaad geen zin. Het enige dat werkt is het zelf willen.
Klik om te vergroten...
we gaan het zien dingen afdwingen bij mij zorgt er wel voor dat je misschien in die tijd dingen kan leren eh blijven dien en dan ook zelf clean willen zijn ( die wil is er nu vanuit me zelf echt wel ) ik kom op een plek waar gebruik praktisc onmogelijk is daarom een forensisch zorgtitel met dus opname in een kliniek

ben alleen benieuwd welke van alle types
www.forensischezorg.nl

Klinische zorg | Forensische zorg

Klinische zorg is zorg waarbij een cliënt is opgenomen in een behandelvoorziening. Cliënten verblijven in een forensische voorziening en krijgen behandeling voor de aandoening die zij hebben. Binnen de klinische zorg zijn er verschillende...
www.forensischezorg.nl www.forensischezorg.nl
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAutist zei:
Ik hoop dat je uitspraak niet denigrerend bedoeld is.
Klik om te vergroten...
zeker niet denigrerend, wel sarcastisch daar TS zich hier over asielzoekers vaak negatief uit liet.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
die opname staat in het vonnis die net is uitgesproken waarbij die als bijzondere voorwaarde is toegevoegd lijkt ne niet dus
tis niet alleen een detox variant
Klik om te vergroten...

Ik ken een ex collega die ook opgenomen moest worden in zo'n kliniek ivm een levensdelict.
Die had ook vlak voor opname gebruikt, coke meen ik. Maar op basis daarvan werd hij niet in de kliniek geplaatst die hij wilde. Hij zit nu ergens met een rm als poly gebruiker.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Ik ken een ex collega die ook opgenomen moest worden in zo'n kliniek ivm een levensdelict.
Die had ook vlak voor opname gebruikt, coke meen ik. Maar op basis daarvan werd hij niet in de kliniek geplaatst die hij wilde. Hij zit nu ergens met een rm als poly gebruiker.
Klik om te vergroten...
de rechtbank weet van al mijn gebruik in het verleden
en het delict wat ik hen gepleegd ( de vonnis is poging tot eenvoudige mishandelinh)krijg je geen lange straf voor ik hen 30 dagen voorwaardelijk met 2 jaar toezicht,
we gaan zjen waar de DIZ en de toezichthouder mee komen liefst iets in de buurt is ook het streven verplicht vanuit de forensische wet
ik zat hiervoor bij AFZ dat us de laagste vrijwillige forensische kliniek
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
deze avond qua nachten begon net zo als andere maar eindigde heel bijzonder

eerst echt eng
later de stemmen tussendoor met allemaal leuzen met als je heb het verpest maar we geven je nog 1 laatste kans

ik zelfs het dromen en laten stoppen op eigen commando soms die van hun om me dan weer wat te zeggen of als ik met iets bezig was in de droom wat ik beter niet kon doen

later kwam ik in een droom terecht die deels naar miij luisterde, ik kon zelfs vliegen heb nog nooit zoveel gehoord vloog overal overheen doorheen en overheen en heb gezwoord porno nu echt uit me leven te bannen ook geen subreddits meer geen twitter meer etc

en nu ook alle medicatie echt proberen uit me leven te bannen ook de slaapmedicatie
en uiteindelijk door een andere psychiater tijd om deze strijd met mijn eigen brein aan te gaan
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wees slim en gebruik niks meer meneer Chip.
Anders boor je dadelijk de opname door je neus en zit je achter de tralies
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
deze avond qua nachten begon net zo als andere maar eindigde heel bijzonder

eerst echt eng
later de stemmen tussendoor met allemaal leuzen met als je heb het verpest maar we geven je nog 1 laatste kans

ik zelfs het dromen en laten stoppen op eigen commando soms die van hun om me dan weer wat te zeggen of als ik met iets bezig was in de droom wat ik beter niet kon doen

later kwam ik in een droom terecht die deels naar miij luisterde, ik kon zelfs vliegen heb nog nooit zoveel gehoord vloog overal overheen doorheen en overheen en heb gezwoord porno nu echt uit me leven te bannen ook geen subreddits meer geen twitter meer etc

en nu ook alle medicatie echt proberen uit me leven te bannen ook de slaapmedicatie
en uiteindelijk door een andere psychiater tijd om deze strijd met mijn eigen brein aan te gaan
Klik om te vergroten...
Je post afgelopen dagen meer over psychotische verschijnselen. Lijkt me niet het moment om medicatie uit je leven te bannen. Just saying.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Je post afgelopen dagen meer over psychotische verschijnselen. Lijkt me niet het moment om medicatie uit je leven te bannen. Just saying.
Klik om te vergroten...
de medicatie xue ik heb is niet voor psychoses en me toezichthouder is het ermee eens noh steeds dat ik af wil bouwen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
hopelijk kan het snel in orde komen
dit is wat toezichthouder zojuist aopt

X, er moet een indicatiestelling komen van het IFZ. Dit gaat om een forensiche opname en geen reguliere. Zodra het om het vonnis heeft geupload zal ik contact leggen en kijken of dit versneld gedaan kan worden en waar er eventueel al een bed vrij is.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je moet ergens nog een X plaatsen ipv je naam😉
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je hebt geen last van heimwee toch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
nu is het ook daadwerkelijk geüpload naar reclassering portaal, Opneming in een zorginstelling
Dat veroordeelde zich langdurig klinisch zal laten opnemen voor de duur van maximaal een jaar bij De Waag of Fivoor of een soortgelijke zorgverlener of een soortgelijke zorgverlener, te starten met een detoxbehandeling, een en ander te bepalen door de justitiele instantie die verantwoordelijk is voor plaatsing. Veroordeelde houdt zich aan de huisregels en de aanwijzingen die de zorgverlener geeft voor de behandeling


edit
10:00

nu is de daadwerkelijke voorwaarden/beslissing officieel via de mail ontvangen
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
nu is het ook daadwerkelijk geüpload naar reclassering portaal, Opneming in een zorginstelling
Dat veroordeelde zich langdurig klinisch zal laten opnemen voor de duur van maximaal een jaar bij De Waag of Fivoor of een soortgelijke zorgverlener of een soortgelijke zorgverlener, te starten met een detoxbehandeling, een en ander te bepalen door de justitiele instantie die verantwoordelijk is voor plaatsing. Veroordeelde houdt zich aan de huisregels en de aanwijzingen die de zorgverlener geeft voor de behandeling


edit
10:00

nu is de daadwerkelijke voorwaarden/beslissing officieel via de mail ontvangen
Klik om te vergroten...

Pak je koffers maar in ... het gaat gebeuren :wink:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
annihilation zei:
Je hebt geen last van heimwee toch?
Klik om te vergroten...
we gaan het zien zodra het mag wil ik zowiezo bij 1 persoon me beste vriend ever die me nooit heeft laten zitten bezoeken af en toe
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
net weer gesprek gehad ondanks mijn gebruik kiess ze ervoor om dat zo veel als ze kan door de vingers te zien en geem tenuitvoerlegging te eisen
enige voorwaarde is dat ik echt niks anders moet gebruiken liefste niks maar al helemaal geen ghb voor een intakegesprek op een kliniek want dan kan de kliniek de opname weigeren

het is vooral probeer je goeie ik weer op te pakken en houd je aan de regels van de woonvorm
termijnen met waarin iets gebeurt is niet te zeggen

de ene keer had ze de opname geregeld binnen 1 week
de andere uiterste keer duurde het 2 maanden
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
i know lees ook best veel verhalen hier om de moed/motivatie te vinden om te stoppen

paar maanden terug was het echt erg toen belande ik op de SEH
met een bloeddruk van 150/120 geen idee of dat hoog is maar voelde me niet echt prettig daar
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
kamp nu al tijdje met "verslaving" zou ik het niet gelijk noemen gebruik niet elke dag maar langste wat ik clean was 5 weken normaal 1 dag in de week gebruik ik
onlangs 4 dagen achter elkaar :'(

ik heb me begin mei gemeld bij Antes en toen op de wachtlijst gezet voor cgt + gesprekken in dordrecht duurt het nog 5 maandn !!! eerdat ik geholpen wordt wat een kut zooi


dat wou ik effe van me af schrijven frustratie
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heel begrijpelijk en dat moet je vooral ook doen, je frustratie van je afschrijven.

Snap dat zo'n lange wachttijd erg vervelend is.. hou je sterk, want je hebt de goede stap al genomen door hulp te vragen!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
er is ook nog contact geweest met yulius FACT daarvan heb ik nu via begeleiding het volgende antwoord gekregen dus er is weer een beetje meer hoop/motivatie
Vervelend dat het zo loopt zeg.
Is prima. Ik heb hem hier op het bord gezet, donderdag gaan we er dan een casemanager aan koppelen. Vanwege alle vakanties kan dit even ingewikkeld worden, maar we gaan het wel doen ter overbrugging. Dat moet ook wel een duidelijke boodschap zijn aan MIJN NAAM en Antes. We gaan ook niet zozeer behandelen op het verslavingsstuk, maar wel stutten en steunen tot hij over kan en proberen zijn leven voor nu wat aangenamer te maken.
Dat doen we graag met jullie samen. Dus willen jullie in de gaten houden dat we zsm een ZAG plannen. Ik ben na vandaag met vakantie dus ik zal erna even kijken hoe we ervoor staan.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed dat je het even van je afschrijft en mooi dat je helpt wilt zoeken!
Je zou eventueel in de tussentijd ook kunnen kijken naar andere hulpverleners. Er zijn echt grote verschillen in wachttijden en helaas ook in de kwaliteit van hulp.

Mik je op een ambulant traject of een klinische opname?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...171172173174175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."