Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
298 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het blijft speculeren.
Kwam 'm vanmiddag nog tegen op het Ziggo forum, waar ie zoals gewoonlijk een beter antwoord gaf dan de Ziggo helpdesk
Als ie mee wil lezen lukt 'm dat prima anoniem.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bas zei:
Wie wat is Chip?
Klik om te vergroten...

Jij?
Ja toch!

:)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Relmuis zei:
Kwam 'm vanmiddag nog tegen op het Ziggo forum, waar ie zoals gewoonlijk een beter antwoord gaf dan de Ziggo helpdesk
Klik om te vergroten...
Prachtig. Lastig gedrag maar toch een mooie kerel.

*zwaait naar Chipje*
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
nee ik typ als ik iets snel wil type zonder auto correcte beter us van wel . en , gebruik ik nooit dus voor sommige misschien wat moeilijk te lezen
Klik om te vergroten...
Je zou wat je typt ook eerst kunnen nalezen en corrigeren voordat je op “plaats reactie” drukt. Druk hoer om af te rukken.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
MyLittlePonyPack zei:
Wat heb je gebruikt dan want dat mocht toch juist niet meer dan moest je toch naar de gevangenis?
Wel fijn dat je een langdurige opname kunt doen meteen al. Heb je ook een idee hoe lang de wachtlijst daarvoor is dan?
Klik om te vergroten...

?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
dir heeft de toezichthouder ij al haar jaar toezicht nog nooit zoen gebeuren meeestal gaat er een nieuwe aanvraag nieuwe rapprtage en nieuwe diagnostiek aan re pas en nu wotdt tijden de aanvraag tot kortdurende opname besloten nav een gewijzigde verzoek van toezichthouder als u nu " ik vraah aan u de rechter om het OM formeel te verzoeken toy een toevoegen van een bijzondere voorwaarden
Klik om te vergroten...
Poh het mag allemaal wel wat kosten hè. Je zou bijna denken dat jouw zorgverleners veel kunnen declareren/verdienen aan jou.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
MyLittlePonyPack zei:
?
Klik om te vergroten...
de wachtlijst heeft ze geen idee van de toezicht houder dan daar is ze mee bezig

de opdracht moet nu eerst vanuit fivoor reclassering naar diz

www.forensischezorg.nl

Plaatsing | Forensische zorg

Als er een indicatie is gesteld, begint het proces van plaatsing van een justitiabele. De plaatsende instanties gaan op zoek naar een zorgaanbieder die de geïndiceerde zorg en de eventueel vereiste beveiliging kan leveren. Het Informatiesysteem Forensische Zorg (Ifzo) matcht aan de hand van de...
www.forensischezorg.nl www.forensischezorg.nl

Nadat het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie (NIFP) een indicatiestelling afrondt, zoekt de Directie Individuele Zaken (DIZ, onderdeel van DJI) de best passende zorg. De zorgaanbieder ontvangt de aanmeldbrief met de indicatiestelling. Ook wordt contact opgenomen met de zorgaanbieder voor de zogenoemde warme overdracht.

De zorgaanbieder heeft vervolgens vijf werkdagen om de justitiabele te accepteren en dit terug te koppelen aan de plaatser. Een uitzondering op de responstijd van vijf werkdagen is toegestaan wanneer de zorgaanbieder niet beschikt over voldoende kwalitatief en/of volledig materiaal waardoor geen onderbouwd besluit genomen kan worden. De termijn van vijf werkdagen kan dan maximaal worden opgerekt tot maximaal tien werkdagen. Wanneer de zorgaanbieder de justitiabele heeft geaccepteerd verstuurt de DIZ de plaatsingsbrief met als bijlage de indicatiestelling en de brondocumenten naar de zorgaanbieder.


ligt er ook wat voor voor soort plaatsting het gaat zijn

oals het goed is gaat het vrij snel
De rechter kan verklaren dat een vonnis uitvoerbaar bij voorraad is. Dit betekent dat er direct uitvoering gegeven moet worden aan het vonnis van de rechter, of er nu een hoger beroep ingesteld wordt of niet. De rechtsmiddelen tegen het vonnis kan de uitvoering van het vonnis niet opschorten
Wanneer er sprake is van een forensische zorgtitel welke direct uitvoerbaar is, moet de zorg en toezicht direct starten. Het plaatsingverzoek in Ifzo wordt afgerond door de vonnisgegevens in te vullen zonder de datum onherroepelijk in te vullen. Vervolgens kan de definitieve plaatsingsbesluitbrief beschikbaar gesteld worden.



AI overzicht staat verschillende soorten info
De plaatsing van forensische zorg via de Directie Individuele Zaken (DIZ), onderdeel van de DJI, verloopt via een gestructureerd proces. Hier zijn de belangrijkste termijnen:
  • Accepatietermijn zorgaanbieder: Nadat DIZ de zorgaanbieder heeft benaderd met een indicatiestelling, heeft de zorgaanbieder in principe vijf werkdagen de tijd om de justitiabele te accepteren.
  • Verlenging: Deze termijn kan worden opgerekt tot maximaal tien werkdagen als de zorgaanbieder onvoldoende informatie heeft voor een onderbouwd besluit.
  • Plaatsingsbrief: Zodra de zorgaanbieder akkoord is, verstuurt DIZ de definitieve plaatsingsbrief.
  • Spoed: Bij klinische zorg is er sprake van een opnameplicht, wat de plaatsing bespoedigt.
    Forensische zorg +2
Overplaatsing (naar een andere inrichting):
Als het gaat om een overplaatsing van een gedetineerde, beoordeelt DIZ dit op basis van actuele risico's en de noodzaak. De snelheid hiervan hangt af van de complexiteit en de beschikbaarheid van plaatsen.
Dji.nl
Kortom, de formele besluitvorming en acceptatie (matching) neemt vaak 1 tot 2 weken in beslag, waarna de daadwerkelijke fysieke plaatsing volgt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
MyLittlePonyPack zei:
?
Klik om te vergroten...
en als het echt gaatr om dingen die ik gebruik is het 3mmc en ghb toen
maar goed de klap ga ik nog wel krijgen gok ik
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Poh het mag allemaal wel wat kosten hè. Je zou bijna denken dat jouw zorgverleners veel kunnen declareren/verdienen aan jou.
Klik om te vergroten...
dat weet ik wel zeker

1775807271630.png
dat was toen de detox
vergoeding ze dus elke dag krijgen
1775807318399.png


en ik betaal straks geen kosten meer als ik in de kliniek woon
ik houd mijn wlz zorg indicatie ik houd me wajong
echter de mindering eigen bijdrage cak kosten wordt niet meer van mij wajong afgehaald want die kosten worden betaald door justitie
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
dat weet ik wel zeker

Bekijk bijlage 70213
dat was toen de detox
vergoeding ze dus elke dag krijgen
Bekijk bijlage 70214


en ik betaal straks geen kosten meer als ik in de kliniek woon
ik houd mijn wlz zorg indicatie ik houd me wajong
echter de mindering eigen bijdrage cak kosten wordt niet meer van mij wajong afgehaald want die kosten worden betaald door justitie
Klik om te vergroten...
Sjeezus!!! daar betaal ik me dus blauw aan belastingen voor. En maar klagen over asielzoekers... Je kost per dag nog bijna meer als een asielzoeker man!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
VJ_LSD72 zei:
Sjeezus!!! daar betaal ik me dus blauw aan belastingen voor. En maar klagen over asielzoekers... Je kost per dag nog bijna meer als een asielzoeker man!
Klik om te vergroten...
Maar je mag drie keer in de fout gaan hoor. 😌
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#12
annihilation zei:
Maar je mag drie keer in de fout gaan hoor. 😌
Klik om te vergroten...
Laat Wilders het maar niet horen. Als die ziet hoeveel een verslaafde crimineel kost dan zet ie ze ook nog allemaal het land uit :wink:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
VJ_LSD72 zei:
Sjeezus!!! daar betaal ik me dus blauw aan belastingen voor. En maar klagen over asielzoekers... Je kost per dag nog bijna meer als een asielzoeker man!
Klik om te vergroten...
tuurlijk overal betaken mensen aan mee ooo ik betaal belasting hoor
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
VJ_LSD72 zei:
Sjeezus!!! daar betaal ik me dus blauw aan belastingen voor. En maar klagen over asielzoekers... Je kost per dag nog bijna meer als een asielzoeker man!
Klik om te vergroten...

Maar dat geldt voor ieder traject en iedere arts (of behandelaar) die je voor je ziet.
Ik had laatst een consult met een arts, koste ook gewoon 385 euro voor 20 minuutjes.
Dus dat de zorg goedkoper kan daar geloof ik wel in. Maar dan moeten ze eens hier serieus naar gaan kijken en niet WIA etc af gaan knijpen bij de client.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Maar dat geldt voor ieder traject en iedere arts (of behandelaar) die je voor je ziet.
Ik had laatst een consult met een arts, koste ook gewoon 385 euro voor 20 minuutjes.
Dus dat de zorg goedkoper kan daar geloof ik wel in. Maar dan moeten ze eens hier serieus naar gaan kijken en niet WIA etc af gaan knijpen bij de client.
Klik om te vergroten...
ik vind het jammer dat niet meer mensen ij aanmerking komen voor gemeenten pakket compleet 0 euro herverzekering eigen risico

211,40
kosten verzekering met 0 euro eigen risico

zorgtoeslag
is bij mij
129


maakt rond de 80 wat ik zelf moet betalen
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zit niet zo te zeuren over de belasting die je betaald en dat iemand van zorg gebruik maakt.
Ik zou eerder klagen over al die politici en parlementariërs die nog velen malen erger zijn.
Of het koningshuis, alsof die mensen niet hun eigen geld kunnen verdienen.
Een individu die gebruik maakt van zorg aanvallen is lekker makkelijk.




Voorbeeld van hoe het daar gaat.
En daarbij denk ik niet dat de belasting zo werkt als dat men geleerd krijgt, geld kan ook gewoon geprint worden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
VJ_LSD72 zei:
Laat Wilders het maar niet horen. Als die ziet hoeveel een verslaafde crimineel kost dan zet ie ze ook nog allemaal het land uit :wink:
Klik om te vergroten...
Wacht maar tot je door krijgt wat Wilders allemaal wel niet kost. Hij zou zichzelf het land uit moeten zetten :wink:

Waarom hebben we eigenlijk ueberhaupt nog een eigen risico? Het afschaffen daarvan kon toch niet wachten?

1775825070394.png
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
gisteren helaas toegegeven dat ik even last had ban psychotische kenmerken daarop heb ik aan iedereen hulp gebraagd


huisarts doet niks en voelt zich niet bekwaam genoeg
bw vind mij een gevaar dus ik mag alleen maar omdat ik wlz heb ( van het CIZ hebben ze toestemming om me gewoon ol straat te zetten)daar zijn tussen 22:00-08:00 dus nu bij moeders
de waag beb ik officieel noh geen cliënt die moeten nog een verlengde intake doen,
het enige ter hoge uitzondering wat ze hebben kunnen doen is een voormeldinh en verwijzing richting de crisisdienst voordat die überhaupt iets wouden doen
alleen zouden die pas komen als het echt acuut erger zou worden

al met al heeft iedereen en dan voorak bw echt de scheit aan mij met hoe ze handelen deels snap ik hey maar in een situatie met een beginnende psychotische trekjes net een huisarts die niks doet kom je dus nergens

hoop dat ik nu snel geplaatst kan wordern in een kliniek daar wordt je niet aan je lot overgelaten ookal heb je het zekf veroorzaakt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
dit is wat bw had afgesproken met instanties en mi
Ik heb een voormelding gedaan bij de politie en ik heb contact gehad met de Waag over de vooraanmelding en de verwijzing die de crisisdienst nodig had vanuit hun. Zij hebben reclassering daar ook een mail over gestuurd. De crisisdienst is verzocht te komen beoordelen als begeleiding of Rxxx hen nog eens zou bellen als het erger zou worden vanavond.
Hij weet dat bij het minste geringste de politie wordt gebeld.





Op 09-04-2026 heeft cliënt een terugval gehad in middelengebruik (GHB en 3-MMC), waarbij hij
circa 50 ml GHB in twee dagen heeft gebruikt en daarbij ook 3-MMC gesnoven. Sindsdien ervaart
hij symptomen passend bij een ontregeling met verhoogd risico op een middelengeïnduceerde
psychose.
Cliënt rapporteert momenteel visuele hallucinaties (zien van mensen, lichtflitsen en bewegende
beelden), een verhoogde hartslag (ook in rust/slaap) en forse angstklachten. Hij is bang de
controle te verliezen en mogelijk agressief gedrag te vertonen. Tevens ervaart cliënt suïcidale
gedachten.
Gezien de voorgeschiedenis met psychoses en ernstig geweld (waaronder een steekincident),
wordt het risico op escalatie als hoog ingeschat.
De huidige woonvoorziening acht de situatie onveilig en beperkt het verblijf van cliënt tot de nacht
(22:00–08:00 uur), wat de stabiliteit verder onder druk zet. Cliënt is niet in staat dan naar de
woonvoorziening te komen gezien speciaal vervoer niet meer rijdt. Dit maakt dat hij momenteel
bij moeder verblijft.
Er zijn zorgen over zowel de veiligheid van cliënt zelf als van anderen, mede gezien eerdere
agressieve incidenten tijdens psychotische ontregeling.
Gewenste interventie
Gezien de acute ontregeling, het verhoogde risico op een (middelengeïnduceerde) psychose en de
voorgeschiedenis met ernstig geweld, wordt een spoedbeoordeling door de crisisdienst
geïndiceerd geacht.
Gewenst wordt:
• Acute psychiatrische beoordeling gericht op inschatting van psychotische ontregeling en
risico op agressie
• Overweging van een (crisis)opname ter stabilisatie en observatie
• Eventueel starten of herstarten van medicamenteuze behandeling ter reductie van
psychotische symptomen en onrust
• Risicotaxatie ten aanzien van gevaar voor zichzelf en anderen
• Afstemming met betrokken ketenpartners (woongroep, reclassering, behandelaren)
Doel is het waarborgen van veiligheid, het voorkomen van verdere escalatie en het stabiliseren
van cliënt binnen een passende, bij voorkeur klinische setting.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar wat maakt nou dat je gebruikt hebt dan, wat was de aanleiding daarvoor? Ook al mag je 3x de fout in gaan wat ik al heel bijzonder vind, je snijdt jezelf zo echt in de vingers omdat je door je gebruik dus weer psychotisch wordt en daarmee een gevaar voor jezelf en anderen. En je zo toch de BW ook weer op het spel zet als ik het zo lees.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...171172173174175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."