Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
424 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Dat gaat nog wel even duren, toch?
Klik om te vergroten...
Geen idee hoe de wachtlijsten zijn
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
Kleine update

Dhr was bij alle gezamenlijke momenten. Dhr heeft gesport beneden. Dhr benoemde dat hij hoopte snel te gaan verhuizen ivm dat de druk toeneemt om te gaan gebruiken. Maar hij heeft gezegd dit niet te doen totdat hij verhuisd is. Dhr is in de avond mee gegaan naar het BW cafe en heeft leuk meegedaan met een spel. Vond het spannend maar toch gedaan.
Klik om te vergroten...
Respect hoor dat je je voorgenomen hebt te wachten met gebruiken tot je op de plek zit waar het mag.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Het zou fijn zijn als men er (weer) eens rekening mee houdt dat er bij TS sprake is van meerdere beperkingen/diagnoses waardoor dingen extra gecompliceerd zijn.

Een WLZ indicatie krijg je niet zomaar. En ja, het is fijn dat het in NL dan goed geregeld is qua zorg, maar nee, je kunt niet verwachten dat iemand die in die zorg zit daar dagelijks op zijn knietjes voor dankt.

Ik snap de frustratie dat het Chip nog niet lukt om uit de vicieuze cirkel van niet uit zijn verslaving kunnen komen door oa trauma en niet in behandeling kunnen door zijn verslaving. Ik zou hem ook het liefst een enorme schop onder zijn kont geven.

Zelfbeschikkingsrecht en de focus op het behouden van eigen regie zijn uiteindelijk simpelweg niet altijd in het voordeel van de cliënt en dat zien we denk ik ook hier.

Houd reacties graag respectvol. Kan je dat niet, dan is het ook een heel prima optie om gewoon je waffel dicht te houden en je handjes uit de buurt van je toetsenbord.
Klik om te vergroten...
Goed dat je dit benoemt, hij zit niet zomaar in deze situatie.

Ik deel de mening dat een gebruikersplek enorm riskant is. Meeste van die plekken wordt volgas gebruikt. Dan moet je echt heel sterk in je schoenen staan. Het is goed dat je eerlijk bent maar ik vraag me af of je eerlijkheid ook niet voortkomt uit zelfdestructief gedrag. Is een gesloten klinische opname voor verslaving voor langere tijd niet iets voor je? En dat je daarna weer naar een veilige plek kan waar niet gebruikt wordt.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Respect hoor dat je je voorgenomen hebt te wachten met gebruiken tot je op de plek zit waar het mag.
Klik om te vergroten...

Ja dat dacht ik dus eerst ook, maar gisteren heeft hij toch alweer coke en GHB gebruikt. Is dat goed gegaan @MR_CHIP?
En je had het pas over dat je aan je curator had gevraagd als je straks in een gebruikers bw zit of je dan ook geld mag om drugs te bestellen. Maar hoe koop je het nu dan?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze Herbs Mang zei:
Is een gesloten klinische opname voor verslaving voor langere tijd niet iets voor je?
Klik om te vergroten...
Dat soort opnames liggen niet voor het oprapen. Dan moet zijn gebruik eerst veel verder uit de hand lopen ben ik bang. En tja, de wil is er ook niet.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw Pløp zei:
Het zou fijn zijn als men er (weer) eens rekening mee houdt dat er bij TS sprake is van meerdere beperkingen/diagnoses waardoor dingen extra gecompliceerd zijn.

Een WLZ indicatie krijg je niet zomaar. En ja, het is fijn dat het in NL dan goed geregeld is qua zorg, maar nee, je kunt niet verwachten dat iemand die in die zorg zit daar dagelijks op zijn knietjes voor dankt.

Ik snap de frustratie dat het Chip nog niet lukt om uit de vicieuze cirkel van niet uit zijn verslaving kunnen komen door oa trauma en niet in behandeling kunnen door zijn verslaving. Ik zou hem ook het liefst een enorme schop onder zijn kont geven.

Zelfbeschikkingsrecht en de focus op het behouden van eigen regie zijn uiteindelijk simpelweg niet altijd in het voordeel van de cliënt en dat zien we denk ik ook hier.

Houd reacties graag respectvol. Kan je dat niet, dan is het ook een heel prima optie om gewoon je waffel dicht te houden en je handjes uit de buurt van je toetsenbord.
Klik om te vergroten...

Was hier inderdaad niet van op de hoogte, dank @Mevrouw Pløp.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
En bij moeders toen ik weg moest ook nog gebruikt 20ml ghb in paar uur tijd en halve gram coke
Klik om te vergroten...
Heb je al geaccepteerd dat je moeder bij ie gebruikers omgeving hoort?
MR_CHIP zei:
En de weg naar een gebruikers bw is niet meer af te wenden
Klik om te vergroten...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Heb je al geaccepteerd dat je moeder bij ie gebruikers omgeving hoort?
Klik om te vergroten...
mijn moeder was op dat moment niet aanwezig
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Heb je al geaccepteerd dat je moeder bij ie gebruikers omgeving hoort?
Klik om te vergroten...
Dat maakt nu ook niet meer uit toch aangezien hij ervoor gekozen heeft om te blijven gebruiken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
denk dat de vermoeidheid geleidelijk minder aan het worden is al moet ik er ook niet aan toegeven al kan ik de middag slaap nog niet overslaan wordt die wel korter/anders
nog advies gevraagd en die kan er weinig tegen doen mag van geluk spreken dat het alleen dit is en niet nog kritiekere dingen gewoon uitzingen en bitch is een karma zei iemand tegen me
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tis nog wel irritant bijna elke minuut van de dag moe zijn maarja niks aan te doen nu wel in de toekomst
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe kan het dat je zo moe bent? Want kan je er tegen doen? Wat ben je al aan het doen ertegen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
annihilation zei:
Hoe kan het dat je zo moe bent? Want kan je er tegen doen? Wat ben je al aan het doen ertegen?
Klik om te vergroten...
Komt door de bom aan medicatie sinds die tijd heb ik het
Iedereen om me heen zegt uitzingen tot het weg gaat zoveel mogelijk proberen te bewegen
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
Komt door de bom aan medicatie sinds die tijd heb ik het
Iedereen om me heen zegt uitzingen tot het weg gaat zoveel mogelijk proberen te bewegen
Klik om te vergroten...
Wat slik je dan nu?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
Komt door de bom aan medicatie sinds die tijd heb ik het
Iedereen om me heen zegt uitzingen tot het weg gaat zoveel mogelijk proberen te bewegen
Klik om te vergroten...
Bewegen, ritme, gezond eten, wat minuten zonnestralen, multi vitamine pillen en minimaal gebruik maken van suikers is mijn gedachte.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Komt door de bom aan medicatie sinds die tijd heb ik het
Iedereen om me heen zegt uitzingen tot het weg gaat zoveel mogelijk proberen te bewegen
Klik om te vergroten...

Pillen geslikt met lange halfwaardetijd én gestapeld? Dan kun je echt lang suf zijn vrees ik
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ze Herbs Mang zei:
Wat slik je dan nu?
Klik om te vergroten...
Escitalopram 20mg elke avond
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Pillen geslikt met lange halfwaardetijd én gestapeld? Dan kun je echt lang suf zijn vrees ik
Klik om te vergroten...
Jep

Quetiapine
Sertraline
Aripiprazol
Risperidon

Allemaal tegelijk
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
Jep

Quetiapine
Sertraline
Aripiprazol
Risperidon

Allemaal tegelijk
Klik om te vergroten...

Sow. Waarom?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Welterusten!
Klik om te vergroten...
Niet nu afgelopen vrijdag

Kordie zei:
Sow. Waarom?
Klik om te vergroten...
Tijdens het contactmoment geeft hij ook aan nog steeds last te hebben van de medicatie die hij heeft ingenomen.
Gevraagd hoe hij er bij komt om zo'n actie uit te voeren. Robin vertelt dat hij zich had willen suicideren en dat hij daarnaast ook hoopt dat hij zo forensisch zou kunnen.
Is bang dat zijn behandeling anders stop en met deze actie hoopte hij dit te voorkomen. Betuigt wel spijt van zijn actie.
Gevraagd naar het gesprek met teamleider. Geeft aan dat hij nog moet, deze week hopelijk met zijn coach of vaste begeleiding van 5.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...109110111112113...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."