#1
Oh cool! Gaan jullie de vrijdag of de zaterdag?Wij gaan op 7 maart naar Ratherlost in Lofi en daar is ook DVS1 en The Wall of Sound.
Oh cool! Gaan jullie de vrijdag of de zaterdag?Wij gaan op 7 maart naar Ratherlost in Lofi en daar is ook DVS1 en The Wall of Sound.
Wij gaan op 7 maart naar Ratherlost in Lofi en daar is ook DVS1 en The Wall of Sound.Mijn eerste rave was een allnighter van DVS1 met zijn concept van de wall of sound. Dat was echt top! Ik ben benieuwd naar meer van dit soort concepten of venues 😁
Zaterdag 7 maart, want dan is techno 🤩😍Oh cool! Gaan jullie de vrijdag of de zaterdag?
Helaas is het tegenovergestelde waarVoor goede soundsystems en walls moet je denk ik vooral naar (illegale) teKno en dub feesten kijken. Qua zalen/venues/clubs zou ik niet weten, ben er ook niet zo heel erg in thuis.
Eens! Voor AFS live geldt hetzelfde als voor de Melkweg en bv Tivoli Vredenburg. Zeer fors in geinvesteerd, ook voor popconcerten. Loop maar eens langs de wanden en leg je oor er tegenaan als je in de zaal bent. Compleet 'doof'. Totaal geen reflecties en daardoor een rete strak geluid. Bovendien is de sound driedubbel geoptimaliseerd voor die ruimten door de jaren heen.afaslive
Kwam ik net tegen via Reddit. Helaas uitverkochtWij gaan op 7 maart naar Ratherlost in Lofi en daar is ook DVS1 en The Wall of Sound.
Funktion One is te gek. Ik vind Shelter nogal wat (not-so) sweet spots hebben. En ik hou er niet echt van dat de hoge tonen van (schuin) boven komen... die wil ik van voren! Ik heb festivals buiten bezocht waar ik het geluid beter vond dan in Shelter. Maargoed ik ben een ouwe zeurneusHelaas is het tegenovergestelde waar.
Over het algemeen hebben clubs, met reguliere programmering gecombineerd met een vaste venue, de beste businesscase + meeste tijd om niet alleen te investeren in een goede soundsystem, maar ook in bijbehorende isolatie / akoustiek (minstens net zo belangrijk!). Trial & error is daarbij ook van belang, naast een goede professionele doorrekening van de akoustische respons op (staande) golven in de ruimte. Vooral wanneer deze vol met mensen is.
Funest zijn venues die slechts enkele keren op jaarbasis worden gebruikt en waarbij het geldtechnisch simpelweg niet uit kan om goed te isoleren. Denk bijvoorbeeld aan de Gashouder Amsterdam bij de Awakeningsprogrammering. Die ruimte is rond en daarmee per definitie een dramatische klankkast.
Mijn ervaring in clubs, vooral in Amsterdam:
- Benedenverdieping van de School, erg goed funktion one sound system gecombineerd met degelijke akoestiek. Heerlijke sound altijd daar.
- Shelter, subliem funktion one systeem met goede isolatie en weinig galm.
- Lofi, redelijk geluid. Toch wat meer warehouse achtige vibe / resonanties. Weinig isolatie/akoestische demping
- Warehouse Elementenstraat, vond ik echt bedroevend
- Radion, redelijk. Dat schuine plafond achter de booth zit akoestisch eigenlijk flink in de weg en zorgt voor veel rommel / ruis. Lastig te verhelpen.
- Melkweg: subliem strak geluid bij technofeesten. Kan direct merken dat met name de bass/subfrequenties echt het strakst en minst rommelig klinkt, door de forse investeringen in de ruimten. Denk het beste geluid van alle venues in deze lijst. Maar wel weer inleveren op andere zaken zoals sfeer.
- Paradiso; drama. Is en blijft dan ook een kerk met veeeeel te veel galm voor een goede strakke sound. Venue wel echt heerlijk verder.
- Club Raum, nooit geweest. Begreep dat het geluid erg goed is en fors geinvesteerd.
Vorig jaar stuitte ik bij toeval op Draaimolen Festival. Absolute aanrader als muziek en geluid echt je ding zijn, echt een festival voor liefhebbers en audiofielen. Dit jaar helaas al uitverkocht🙁
De school is niet meer actief, helaas.Dat klopt ja, ik was ik dacht in 2024 bij Unreal x FYM in de AFAS Live en dat was toen niet slecht.
Beste sound buiten DVS1 toen, is voor mij een psyctrance feest geweest op ADE in The Box in Amsterdam bij Sloterdijk. Maar de AFAS was inderdaad niet verkeerd.
Is De School nog steeds actief? Ik dacht dat die zou sluiten. Altijd al weleens heen geweest.
Bedankt voor de tips alvast. Mocht iemand nog zulke feestjes in de nabije toekomst tegenkomen, voel je vrij ze hier te delen haha
Er zijn nog kaarten voor de vrijdag.
edit..
Misschien is Dekmantel iets?
Dekmantel is echt leuk .... Nu twee jaar geweest op een enkele dag.
Voor wat betreft de grotere festivals, scoort deze zeer hoog. Vooral de algehele stemming heeft voor mij een hoge weegfactor.
Voor dit jaar overwoog ik serieus om de volledige pas aan te schaffen, ook vanwege de extra's die daar dit jaar bij horen: de vroege events.
Toch niet gedaan ... al die dagen op rij ga ik niet trekken, En er is zoveel onzekerheid over mijn toekomst. Tegelijk is het wel enorm goed geregeld !
Edit: het ontgaat mij hoe ik als redelijk trouwe Ratherlost-ganger helemaal de voorverkoop (en eindverkoop) voor de komende maart editie gemist heb. Die zaterdag gaat vast mooi worden (zelfs zonder mij).
Tijdje dicht al. Ik vond deze tussen m'n bookmarks laatst: https://hetarchief.deschoolamsterdam.nl/index/Is De School nog steeds actief? Ik dacht dat die zou sluiten. Altijd al weleens heen geweest.
Ik durfde het m al niet te vertellen💔Tijdje dicht al. Ik vond deze tussen m'n bookmarks laatst: https://hetarchief.deschoolamsterdam.nl/index/
In ieder geval valt er genoeg terug te luisterenIk durfde het m al niet te vertellen💔
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."