Waarvoor zou je Wellbutrin voorgeschreven (willen) krijgen? Misschien heb ik het gemist hoor. Stemmingsstoornis?
Boeiend goedje. Maar hou er wel rekening mee dat het heel anders aanvoelt dan middelen zoals methylfenidaat en (dex)amfetamine. Ik slik Wellbutrin sinds +/- twee maanden als antidepressivum. In het begin geeft het energie (en bij mij wat stimulant-achtige bijwerkingen), maar die energie was er voor mij wel snel grotendeels af. Tenminste, de echt bewust merkbare dan. Het voelt voor mij nu gewoon nuchter, normaal. Ik heb zo’n bakje met de dagen erop en daarin de pilletjes :’) want ik voel niet direct of ik de pil al dan niet heb genomen, en ga dan twijfelen. Ik merk wel nog altijd een subtiel maar prettig antidepressief effect (dosis 150 mg XR). Minder piekeren.
Enorm off-topic dit weer, sorry! Maar om maar te zeggen, verwacht geen ‘echte’ stim-effecten al kunnen die dus vooral in het begin wel in lichte mate aanwezig zijn. Voor mijzelf werkt het niet perse op concentratie/focus tot nu toe, een beetje misschien, maar zeker niet zo als methylfenidaat bijvoorbeeld.
Het is wel fijn spul, eindelijk stilte in m’n hoofd. Het helpt me ook bewuster bezig te zijn met therapie en mindfulness-oefeningen. Ben benieuwd naar jouw ervaring; het middel lijkt ‘upcoming’, hoor steeds meer mensen erover. Of dat is gewoon omdat het me meer opvalt.
Succes bij de psych!
TS,
@TsaarvanDrugsland: Nogmaals excuses voor dit gezwam dat niks met het topic te maken heeft, niet echt netjes.