Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport. Wanneer de amfetamine in mijn neus verdwijnt (een avondje pep/speed/snelle/rappe/boerencoke)

Tripreport. Wanneer de amfetamine in mijn neus verdwijnt (een avondje pep/speed/snelle/rappe/boerencoke)

37 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#1
TsaarvanDrugsland zei:
Het heeft inderdaad weinig tot geen hallucinatoire effecten en het brengt je ook niet in hogere sferen.
Klik om te vergroten...

Hogere sferen is maar hoe je het bekijkt. Voor mijn gevoel gebeuren er dingen in mijn hersenen die er anders niet zijn. Het voelt alsof elke zenuw aangeraakt wordt en dat gevoel is toch onwijs machtig hoor. Ik heb een focus waarbij ik 8 uur achter elkaar hetzelfde kan doen zonder op of om te kijken. Dat is voor mij toch wel een soort van hogere sfeer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
T
TsaarvanDrugslandLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cerberus zei:
Heb je die negatieve kater effecten eigenlijk ook als je het de eerste keer doet (of sporadisch doet) en normaal doseert volgens "het boekje"? Dus niet een nacht skipt of bijneemt enzo.
Ik hoor gemengde verhalen. Sommige zeggen dat het erger is bij speed dan bv ecstacy.
Want van ecstacy hebben ze het ook over de dinsdagdip maar de eerste en enige keer dat ik het deed viel dat heel hard mee (had ook goed gedoseerd, niet bijgenomen, goed geslapen enz)
Klik om te vergroten...

Dat hangt er vanaf wat jouw tolerantie is, hoe sterk de pep is, of je af en toe wat eet en drinkt (vooral dat laatste is belangrijk: veel vitaminepillen, groente en fruit, zoals bananen en komkommers). Elke gelegenheidssnuiver van pep herinnert zich waarschijnlijk wel zijn of haar eerste lijntje, die rush, die energie! Die feeling is ook echt iets eenmaligs.

Daarna heb je zeker nog wel datzelfde gevoel, maar je lichaam is wel al bekend met dit goedje en kan zich al beter ertegen weren. Dus dat magische is er niet meer helemaal. In tegenstelling tot andere drugs, was ik gelijk verkocht: alles is interessant en je kan gewoon slap ouwehoeren over van alles (of het ergens op trekt, laten ik dan maar in het midden), ondernemingszin, super sociaal zijn (houd wel rekening dat je onder invloed bent, dus wees niet te openhartig over jezelf tegen vreemden in het café, lul gewoon over koetjes en kalfjes, dat is net zo leuk op de pep). Ambities voor allerlei ideeën en plannen (maar daar blijft 't ook bij).
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heerlijk report, fijne schrijfstijl heb je ook, leest makkelijk weg. Kan me voorstellen dat jij ook echt prima ellenlange gesprekken kan voeren als je aan staat :grin: (Maargoed, wie niet).

Echt leuk eens een speed report te lezen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt als iets dat ik kan gebruiken voor achterstallige taken op te knappen thuis. Maar da's dan ook weer gevaarlijk om het zo functioneel te gebruiken :)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cerberus zei:
Klinkt als iets dat ik kan gebruiken voor achterstallige taken op te knappen thuis. Maar da's dan ook weer gevaarlijk om het zo functioneel te gebruiken :)
Klik om te vergroten...

Ja dat is ook wel echt het verleidelijke ervan hoor, daar ben ik de afgelopen tijd wel een paar keer de mist mee in gegaan dus om het om die reden te gebruiken als ik weinig energie had en somber voelde en toch dingen wilde doen. En voor vandaag geldt het eigenlijk ook weer. Ik was gisteravond al begonnen en vannacht doorgegaan maar toen wel gewoon op bank met laptop gezeten, wel zo fijn voor de buren. Rond 9 uur vanochtend had ik weer een lijntje bijgepakt en het plan was om dan actief aan de slag te gaan met schoonmaken en reorganiseren. Maar toen werd ik gebeld, en 2.5 uur gebeld haha dus rustig op de bank gezeten nog.

Dat lijntje is nu wel uitgewerkt en nou net dus toch nóg weer 1 bijgepakt en nou ga ik echt aan de slag hier. Oké, zei ik net ook al in een ander topic, maar nu echt echt echt! Ik ga niet meer naar nieuwe reacties en meldingen kijken als ik op "plaats reactie" heb geklikt zo. Die nieuwe reacties zijn er straks ook nog wel als ik ff pauze moet nemen ( wat lastig is want wil dan liefst gewoon 6 uur doorgaan, maar toch beter om dat niet te doen :sweatsmile: Dus heb maar ff een alarm op mn tel gezet die elk uur afgaat zodat ik wel goed voor mezelf blijf zorgen).
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wel, succes met schoonmaken!
Ik vraag me af wat the lesser evil is: speed nemen en in een keer je hele huishouden doen voor maanden ver, of niets nemen, maar ook niets gedaan krijgen, zoals ik nu doe 😅
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Wel, succes met schoonmaken!
Ik vraag me af wat the lesser evil is: speed nemen en in een keer je hele huishouden doen voor maanden ver, of niets nemen, maar ook niets gedaan krijgen, zoals ik nu doe 😅
Klik om te vergroten...
Of een methylfenidaat voor "in-between" :wink: :grin:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
RooieFenix zei:
Of een methylfenidaat voor "in-between" :wink: :grin:
Klik om te vergroten...

Ja, de 17e heb ik gesprek met de psychiater en dan bespreken of ik Wellbutrin kan krijgen. Dat zou wel een mooie in-between oplossing zijn dacht ik zo.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Ja, de 17e heb ik gesprek met de psychiater en dan bespreken of ik Wellbutrin kan krijgen. Dat zou wel een mooie in-between oplossing zijn dacht ik zo.
Klik om te vergroten...

Waarvoor zou je Wellbutrin voorgeschreven (willen) krijgen? Misschien heb ik het gemist hoor. Stemmingsstoornis?

Boeiend goedje. Maar hou er wel rekening mee dat het heel anders aanvoelt dan middelen zoals methylfenidaat en (dex)amfetamine. Ik slik Wellbutrin sinds +/- twee maanden als antidepressivum. In het begin geeft het energie (en bij mij wat stimulant-achtige bijwerkingen), maar die energie was er voor mij wel snel grotendeels af. Tenminste, de echt bewust merkbare dan. Het voelt voor mij nu gewoon nuchter, normaal. Ik heb zo’n bakje met de dagen erop en daarin de pilletjes :’) want ik voel niet direct of ik de pil al dan niet heb genomen, en ga dan twijfelen. Ik merk wel nog altijd een subtiel maar prettig antidepressief effect (dosis 150 mg XR). Minder piekeren.

Enorm off-topic dit weer, sorry! Maar om maar te zeggen, verwacht geen ‘echte’ stim-effecten al kunnen die dus vooral in het begin wel in lichte mate aanwezig zijn. Voor mijzelf werkt het niet perse op concentratie/focus tot nu toe, een beetje misschien, maar zeker niet zo als methylfenidaat bijvoorbeeld.

Het is wel fijn spul, eindelijk stilte in m’n hoofd. Het helpt me ook bewuster bezig te zijn met therapie en mindfulness-oefeningen. Ben benieuwd naar jouw ervaring; het middel lijkt ‘upcoming’, hoor steeds meer mensen erover. Of dat is gewoon omdat het me meer opvalt.

Succes bij de psych!

TS, @TsaarvanDrugsland: Nogmaals excuses voor dit gezwam dat niks met het topic te maken heeft, niet echt netjes. :wink:
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wellbutrin blijkt voor mensen met adhd weer anders te werken dan dat het als antidepressiva word voorgeschreven
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Danny0531 zei:
Wellbutrin blijkt voor mensen met adhd weer anders te werken dan dat het als antidepressiva word voorgeschreven
Klik om te vergroten...

Ja, dat lijkt me aannemelijk. Maar het is over het algemeen nog niet bekend hoe het precíes werkt bij zowel depressie als AD(H)D, toch? Nog niet ontzettend veel onderzoek naar gedaan (al moet ik me nog eens wat meer verdiepen).

Ik ben overigens wel getest op ADD, heb geen diagnose want niet verder laten onderzoeken maar wel wat serieuze trekken. (Nu kun je je wel afvragen of niet ontzettend veel mensen die hebben, maar goed, da’s weer een andere discussie.) Ik heb het idee dat Wellbutrin zowel op de depressie als op die ‘ADD’-trekjes inwerkt, alleen geeft het me geen duidelijke focus tijdens werk bijvoorbeeld. Dat kan volgens mijn psychiater trouwens wel komen doordat cognitieve verbeteringen na opstarten van antidepressiva wat achterlopen op verbetering van stemming. En het heeft misschien ook nog met de dosis te maken, behoorlijk wat mensen gaan op een zeker moment over op 300 mg XR.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Waarvoor zou je Wellbutrin voorgeschreven (willen) krijgen? Misschien heb ik het gemist hoor. Stemmingsstoornis?

Boeiend goedje. Maar hou er wel rekening mee dat het heel anders aanvoelt dan middelen zoals methylfenidaat en (dex)amfetamine. Ik slik Wellbutrin sinds +/- twee maanden als antidepressivum. In het begin geeft het energie (en bij mij wat stimulant-achtige bijwerkingen), maar die energie was er voor mij wel snel grotendeels af. Tenminste, de echt bewust merkbare dan. Het voelt voor mij nu gewoon nuchter, normaal. Ik heb zo’n bakje met de dagen erop en daarin de pilletjes :’) want ik voel niet direct of ik de pil al dan niet heb genomen, en ga dan twijfelen. Ik merk wel nog altijd een subtiel maar prettig antidepressief effect (dosis 150 mg XR). Minder piekeren.

Enorm off-topic dit weer, sorry! Maar om maar te zeggen, verwacht geen ‘echte’ stim-effecten al kunnen die dus vooral in het begin wel in lichte mate aanwezig zijn. Voor mijzelf werkt het niet perse op concentratie/focus tot nu toe, een beetje misschien, maar zeker niet zo als methylfenidaat bijvoorbeeld.

Het is wel fijn spul, eindelijk stilte in m’n hoofd. Het helpt me ook bewuster bezig te zijn met therapie en mindfulness-oefeningen. Ben benieuwd naar jouw ervaring; het middel lijkt ‘upcoming’, hoor steeds meer mensen erover. Of dat is gewoon omdat het me meer opvalt.

Succes bij de psych!

TS, @TsaarvanDrugsland: Nogmaals excuses voor dit gezwam dat niks met het topic te maken heeft, niet echt netjes. :wink:
Klik om te vergroten...

Ja voor stemmingsstoornis. Ik heb in het verleden al meerdere soorten klassieke AD gehad zoals Sertaline en Citalopram. Maar daar word ik echt enorm suïcidaal van eerst en daarna echt een zombie. Enorm afgevlakt en lusteloos. Dus dat werkt voor mij ook niet om een betere stemming te krijgen. Nu gebruik ik daar dus (niet dagelijks) speed voor. Zodat ik wel een opgepept gevoel heb en wat meer energie.

Dus toen ik over Wellbutrin hoorde leek me dat wel een goed compromis. Maar fijn om dan nu jouw ervaring ook nog te lezen, zodat ik van nog meer mensen weet hoe zij het ervaren. Ik moet er ook niet al te hoge verwachtingen van krijgen natuurlijk. Maar echt negatieve ervaringen gelukkig nog niet gehoord. Dankjewel!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Perenijsje zei:
Ja voor stemmingsstoornis. Ik heb in het verleden al meerdere soorten klassieke AD gehad zoals Sertaline en Citalopram. Maar daar word ik echt enorm suïcidaal van eerst en daarna echt een zombie. Enorm afgevlakt en lusteloos. Dus dat werkt voor mij ook niet om een betere stemming te krijgen. Nu gebruik ik daar dus (niet dagelijks) speed voor. Zodat ik wel een opgepept gevoel heb en wat meer energie.

Dus toen ik over Wellbutrin hoorde leek me dat wel een goed compromis. Maar fijn om dan nu jouw ervaring ook nog te lezen, zodat ik van nog meer mensen weet hoe zij het ervaren. Ik moet er ook niet al te hoge verwachtingen van krijgen natuurlijk. Maar echt negatieve ervaringen gelukkig nog niet gehoord. Dankjewel!
Klik om te vergroten...

Vervelend. Dan lijkt Wellbutrin inderdaad een goede optie om uit te proberen. Ik heb in eerste instantie een maand lang een SNRI (duloxetine/Cymbalta) geslikt maar ik werd net als jij mat en afgevlakt van dit type medicatie. Niet suïcidaal, de depressieve klachten waren min of meer weggevaagd, maar daarmee ook vrijwel alles aan overige emotie en energie. Was vermoeid, kwam nergens toe en had irritante bijwerkingen. Wellbutrin was echt een hele verbetering, totaal andere werking. Ik hoop dat het jou ook iets goeds zal brengen. Sterkte. Hou me zeker op de hoogte. :)
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#14
AphexTwin zei:
@Perenijsje
Aan TS: sorry! Zie nu pas dat ik jouw tripreport kaap.
Klik om te vergroten...
Thx, anders had deze over het hoofd gezien.

Goed report! Ben blij dat ik m’n jongere jaren nooit nieuwsgierig was naar speed. Al vermoed ik dat ik nu eindelijk weet wat er in dat bommetje zat op dat ene feest toen en toen..
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wauw tof report zeg.... Enuh veelste herkenbaar :flushed:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hele open schrijfstijl...Love it !
Herken enkel het gedeelte van super gefocust zijn....
Zo eens begonnen aan een foto te bewerken op de gsm, 318 versies en 7u later was hij "perfect" 😅😅😅🤣🤣🤣
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu pas voorbij zien komen, maar ge-wel-dig 😎👌🏼
D
DaylessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Holy shit, het kan dus ook wel soort van positief vallen?

Ik kwam door speed in het ziekenhuis (waarschijnlijk door eige schuld, maar daar kom ik zo op).

Eerste en laatste keer speed; Ik snatste zoals coke (Want dat had ik eerder gedaan) en ik at het ook, zoals je met coke doet, op. Uitgedroogd, gevolg; 9 keer flauwvallen, gedesorienteerd zijn, in de keuken wakker worden terwijl je naar de WC wilt lopen. Ik ben blij dat ik als ik voor de eerste keer iets probeer, er iemand bij wil hebben. En mijn maatje me dus na flink zeiken bij het ziekenhuis (die wouden niet dat ik kwam... Want ging vanzelf over, zelfs na 7 uur slaap en nogsteeds flauwvallen mocht ik niet langskomen) me naar het ziekenhuis gebracht heeft, ahfijn, omgeroepen in de wachtkamer, PATS, weer flauwgevallen, elke keer als ik opstond, maar nu dus midden in de wachtkamer, ik werd wakker op t bed, met infuus met vocht, ze hebben ik geloof 3 liter vocht gedruppeld snachts, sochtends gegeten en smiddags mocht ik gaan. Maar never nooit niet meer voor mij :P
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."