Dit is dus waar ik afhaakđ Hier denk ik echt: Boeieeee. Het is (er) gewoon, het is niets meer of minder dan dat en dat kun je proberen te (be)grijpen maar waar je ook op uit komt: je weet het niet.
En ook:
Dit is aanvankelijk kurkdroog: je begrijpt intellectueel het principe ervan, maar inderdaad: so what? So what dat ervaring gekend wordt. Duh... Ik zie het toch.
Maar dat is niet waar de juice is.
Want laat je de verreikende implicaties hiervan inzinken tot "onder" het verstand: het hart in: dieper en dieper. DĂĄn komen de revelaties. Dan verandert de letterlijke wereld voor je ogen.
I know... Flauw om er zo over te praten en er niet veel van prijs te lijken te geven. Hierin begrijp ik
@Sjakka ook wel: Ik heb het constant over dingen en "haak dan af", lijkt het. Maar dat is niet omdat ik dat wil (trust me, ik zou alles onder woorden willen brengen als ik dat kon), maar het is zoals jij aangaf
@ljuv: dat taal niet toereikend is hierin.
De ervaring ervan is waar alle juicyness is. Dat kernpunt probeer ik over te brengen.
Het verstand kan "daar" niet komen. Het verstand is als vieze schoenen bij je moeder thuis: die laat je buiten staan en dan ga je zonder naar binnen. Anders kom je er niet in.