Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelische kunst

Psychedelische kunst

227 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik bedacht me dat ik ook nog eigen werk heb, namelijk een schilderij die ik tijdens mijn Ayahuasca retreat gemaakt heb tussen de ceremonies door. Het is geinspireerd door meerdere ego oplossingen/doods die ik tijdens verschillende trips heb ervaren. In het midden zit ik te mediteren en ga ik volledig op in mijn omgeving, hierdoor heb ik bewust de scheidslijnen heel vaag gemaakt en alles in elkaar laten overlopen.

IMG-20180617-WA0002 - Copy.jpg
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Psychedelibee Ik dacht eerst dat het een soort vogel was :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Albedo zei:
@Psychedelibee Ik dacht eerst dat het een soort vogel was :)
Klik om te vergroten...
Haha ja ik kan niet echt goed schilderen, vandaar dat ik het maar even heb toegelicht.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Haha ja ik kan niet echt goed schilderen, vandaar dat ik het maar even heb toegelicht.
Klik om te vergroten...

Ben ik het niet mee eens. Als mensen zeggen dat ze niet kunnen tekenen/schilderen/whatever bedoelen ze (bijna altijd) dat ze geen realistisch beeld kunnen produceren. Expressie? Daar is iedereen toe in staat, behalve als ze zich laten tegenhouden door de heersende notie van wat wel en niet esthetisch waardevol is.

Ik zie in je schilderij een kern met verbindingen naar een dynamische omgeving; warm kleurgebruik, in het midden en aan de randen, doorbroken door een groene laag die voor mij de barrière significeert tussen emotie, en connectie met anderen; de kern is een menselijk figuur, kinderlijk of aborigine in vormgeving, waarbij de ogen, het hoofd en de borst de belangrijkste elementen vormen, en irrelevante details weggelaten zijn.
Je schilderij stelt voor mij geen realistisch figuratief wezen of object voor - het is een inkijk in jouw emotionele en cognitieve ervaring!

Het meest verdrietige aan de neiging om creatieve uitingen vernietigend te beoordelen vind ik dat veel mensen deze kant van zichzelf niet durven te verkennen en ontwikkelen, en daarmee de kans mislopen om op deze manier te communiceren en zichzelf te uiten.

/rant over
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fenrir zei:
Ben ik het niet mee eens. Als mensen zeggen dat ze niet kunnen tekenen/schilderen/whatever bedoelen ze (bijna altijd) dat ze geen realistisch beeld kunnen produceren. Expressie? Daar is iedereen toe in staat, behalve als ze zich laten tegenhouden door de heersende notie van wat wel en niet esthetisch waardevol is.

Ik zie in je schilderij een kern met verbindingen naar een dynamische omgeving; warm kleurgebruik, in het midden en aan de randen, doorbroken door een groene laag die voor mij de barrière significeert tussen emotie, en connectie met anderen; de kern is een menselijk figuur, kinderlijk of aborigine in vormgeving, waarbij de ogen, het hoofd en de borst de belangrijkste elementen vormen, en irrelevante details weggelaten zijn.
Je schilderij stelt voor mij geen realistisch figuratief wezen of object voor - het is een inkijk in jouw emotionele en cognitieve ervaring!

Het meest verdrietige aan de neiging om creatieve uitingen vernietigend te beoordelen vind ik dat veel mensen deze kant van zichzelf niet durven te verkennen en ontwikkelen, en daarmee de kans mislopen om op deze manier te communiceren en zichzelf te uiten.

/rant over
Klik om te vergroten...
Mooi gesproken! En je beschrijft aardig wat ik wilde weergeven inderdaad. Uiteindelijk had ik bij het maken ook nul intentie om ook maar enigszins realistisch te schilderen en heb ik gewoon mijn gevoel het werk laten doen. Ik schilder of teken eigenlijk nooit, had er in eerste instantie ook geen zin in. Maar eenmaal bezig voelde het heerlijk om zo vrij bezig te zijn, moet ik eigenlijk vaker gaan doen. Misschien eens tijdens een volgende trip proberen.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#6

Wiskunde is psychedelisch. Formules vertaald in beeld kunnen extreem psychedelisch zijn. Wiskunde is god. We zien god als we trippen. Het hele universum is wiskunde. Wiskunde is magie en de oorsprong van simulatie. Wij zijn gesimuleerd. We bestaan door wiskunde.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#7
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#8
dit vind ik behoorlijk dicht in de buurt komen van hoe de ayahuasca/dmt universum eruit ziet
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Amfitamientje Power zei:
Bekijk bijlage 3046 Deze heeft SWIM gemaakt. Droste effect. Het middelste stukje met zwarte rand is het hele schilderij 90 graden gedraaid.

100 X 70 cm. Zwarte lijst met ontspiegeld en UV werend glas.

Watervaste zwarte liner met ecoline op wit karton. Klik voor uitvergroting.
Klik om te vergroten...
Deze is echt super! Begrijp alleen niet hoe alles zo precies klopt. Aardig wat lineaalwerk.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#10
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
large_file-0bd22cd5-e34b-4757-a625-07e7df6734f1.jpg
Jan Svankmajer
G
Generaal_GrafsteenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik maak zelf psychedelische kunst alleen ik heb de ballen nog niet om mijn eigen art te plaatsen dus hier wat leuke kiekjes:

p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#13
Generaal_Grafsteen zei:
Ik maak zelf psychedelische kunst alleen ik heb de ballen nog niet om mijn eigen art te plaatsen dus hier wat leuke kiekjes:

Klik om te vergroten...
Ik dacht dat ik een flashback kreeg, maar jou profielfoto beweegt gewoon echt?
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
psychedelicoo zei:
Ik dacht dat ik een flashback kreeg, maar jou profielfoto beweegt gewoon echt?
Klik om te vergroten...

Gif animatie als profielfoto.
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit zijn schilderijen, ik vind ze erg vet volgens mij zijn ze ook geïnspireerd door LSD.

De artiest heet Flooko als iemand erin geïnteresseerd is.



F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn nieuwe profielfoto, een zelfportret :tongueout:
(Met mijn wijsvinger getekend op de telefoon, het is wel een beetje broddelwerk.)

PicsArt_01-12-01.43.27.png
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Weet iemand waar je dit soort dingen op een poster kan kopen? Misschien wil ik wel zoiets aan de muur. :grinning:

Ik vind die kunstwerken met astronauten wel erg cool maar ben ook echt gefascineerd door de onderwater wereld :blush:
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#18
https://www.redbubble.com/shop/psychedelic poster?search_type=search_box heb hier wel eens T-shirts gekocht. Leuke site, je kunt ook je eigen art insturen dacht ik. :)
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#19
mikoz zei:
https://www.redbubble.com/shop/psychedelic poster?search_type=search_box heb hier wel eens T-shirts gekocht. Leuke site, je kunt ook je eigen art insturen dacht ik. :)
Klik om te vergroten...

Toffe site, bedankt voor de tip!
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#20
heel cool! Dit is precies waar ik naar zoek

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."