Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelische kunst

Psychedelische kunst

227 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh my god 😍😻😻😻

OIG (4).jpeg
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zweevteev zei:
Heb een beetje geschilderd.

Bekijk bijlage 51957

Was een beetje aan het oefenen met waterverf, maar pas tegen het einde van het bovenste werkje had ik door dat je eigenlijk een veel mooier effect krijgt als je minder kleuren en veel meer water gebruikt. De tweede is al wel beter, vind ik, maar alsnog niet helemaal hoe ik wilde dat het uitpakte.
Klik om te vergroten...
Ik vind vooral die onderste echt mooi! Ik zie er vanalles in, prikkelt de fantasie
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is misschien compleet iets anders dit maar het deed me eraan denken, er was zon artiest die zelfportretten maakte in verschillende stadia van schizofrenie waar die aan leed. Fascinerend om te zien en het leek in de latere stadia wel op een slechte bad trip. Vet interessant om te zien, zal het na werk eens opzoeken en posted. Ook een soort kunst
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
luminokaya_05.jpgAya.jpgVadjrasattva.jpg3lygyshki-rgb.jpg

Kunstenaar: Luminkaya lab
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
TheREALJOURNEYsmallwt_900x.jpgkundaliniprint_381ea52a-d18c-4459-bcb9-5acb5208ab00_720x.jpgUsegoodone_900x.jpgaquaticdreams-reduced_a65c684f-f37c-43b5-b74c-f103c63450d6_900x.jpg

Kunstenaar: Altered Moon Art
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
245700996_185618703717350_8758140808795920873_n.jpg280418230_718594889265304_3584777978415229855_n.jpg299938329_5302654033136674_8983805319115385386_n.jpg316235928_670129771333134_723546049335873670_n.jpg355225565_1003895514387453_6128104707582281337_n.jpg

Kunstenaar: BradleySnookArt AKA Consciouscolour
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn geklooi met AI.
Het is best geinig om te doen, maar ik krijg er wel een cliché Pinterest gevoel van.

_7a810fc1-5bc2-4508-b687-f1889f10d62e.jpeg
_76fb74bd-f0c3-4456-8017-61747f7e4ab7.jpeg
_9cc04401-91f7-4a6a-b098-5cdf91bb27ff.jpeg
_3e0e2f20-673c-4433-abe3-2997acd4f07a.jpeg
_a82eb25a-039d-465a-a391-febf9e79e266.jpeg
_bf2ca87b-01ec-4ecf-bf9e-4cbaeabf7524.jpeg
_dfaab6f7-d764-4802-b02a-50f529c77144.jpeg
_0f5fd8ad-9b7a-4f98-9722-af3c99f34e20.jpeg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Arme kunstenaars die uren/dagen/weken met bloed zweet en tranen kunstwerken bedenken vanuit hun creatieve geest en dan middels tekenen of schilderen verwerkelijken, terwijl iedereen met AI vergelijkbare dingen maakt in een kwestie van seconden :sweatsmile:

Ik vind die AI dingen soms wel mooi hoor, maar het maakt het allemaal ook minder speciaal
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Arme kunstenaars die uren/dagen/weken met bloed zweet en tranen kunstwerken bedenken vanuit hun creatieve geest en dan middels tekenen of schilderen verwerkelijken, terwijl iedereen met AI vergelijkbare dingen maakt in een kwestie van seconden :sweatsmile:

Ik vind die AI dingen soms wel mooi hoor, maar het maakt het allemaal ook minder speciaal
Klik om te vergroten...
Ik vind het eerlijk gezegd niet vergelijkbaar
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Harry In De Warrie zei:
Ik vind het eerlijk gezegd niet vergelijkbaar
Klik om te vergroten...
In welke zin bedoel je dat precies?

Persoonlijk vind ik het super interessant om de artist zijn visie/idee in het werk terug te zien. Het heeft bezieling op die manier. (misschien bedoel je dat?)
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#11
FB_IMG_1687800231359.jpgFB_IMG_1687455167666.jpgFB_IMG_1686904707718.jpgFB_IMG_1686906481649.jpgFB_IMG_1686906478952.jpg
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
In welke zin bedoel je dat precies?
Klik om te vergroten...
Dat ik werk van mensen over het algemeen mooier vind dan van AI.
Mindless zei:
Persoonlijk vind ik het super interessant om de artist zijn visie/idee in het werk terug te zien. Het heeft bezieling op die manier. (misschien bedoel je dat?)
Klik om te vergroten...
Ja dat bedoel ik. Een kunstenaar kan wel zijn idee geven aan een AI maar dan zit toch minder gevoel of passie in dan als hij/zij het zelf zou uitwerken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Arme kunstenaars die uren/dagen/weken met bloed zweet en tranen kunstwerken bedenken vanuit hun creatieve geest en dan middels tekenen of schilderen verwerkelijken, terwijl iedereen met AI vergelijkbare dingen maakt in een kwestie van seconden :sweatsmile:

Ik vind die AI dingen soms wel mooi hoor, maar het maakt het allemaal ook minder speciaal
Klik om te vergroten...
Klopt wel deels wat je zegt.
Het schilderen met penseel, tekenen met potlood, eigenhandig een creatie maken... In die dingen zit wat meer 'gevoel' van diegene die het creëert.
Gevoel die je als waarnemer kan merken aan bijvoorbeeld de manier waarop het geschilderd is ( de wijze waarop het penseel bewogen word, de kleuren die gebruikt worden, de finesse of net de ruwheid,...) al dit alles geeft het gevoel weer van de kunstenaar hoe hij zich op dat moment voelde of wat er in hem omgaat/leeft of wat hij wil 'laten' voelen.
Van Gogh is hier een mooi voorbeeld van... bekijk zijn schildertechniek. Als je een beetje inzicht hebt in wie Van Gogh was zie je dat terug in zijn schilderwerken vind ik.

Ik vind dat AI gebeuren een apart iets en tegelijk heeft het toch ook bepaalde raakvlakken.
Bij dit word er ook visueel gemaakt wat er op dat moment in je zit, qua mentale creativiteit moet dit niet onderdoen aan handmatig creëren vind ik.
Je hebt een idee in je hoofd, je schrijft het neer en het word voor je visueel gemaakt. Het interessante is dat je kan blijven specifiëren tot in de kleinste details.
Je kan bij wijze van spreken 5 A4 pagina's volschrijven 'voor 1 afbeelding' dat tot in de kern gaat van wat je exact bedoeld, als je je hier echt op toelegt kan dit ook veel uren 'of meer' in beslag nemen. Ik vind het op zich wel speciaal dan het resultaat te zien van anderen, geeft ook weer wat er in hun hoofd omgaat, maar er zit minder 'gevoel' bij. Maar het idee van 'wat er in je leeft'... visueel te maken kan worden herleid naar hetzelfde vind ik.

Heb ook al veel psychedelische kunst zien passeren, daadwerkelijk gemaakt en gesigneerd door een kunstenaar, maar dat in feite ook gewoon met de computer werd gemaakt, daarom niet persé met een AI model... Kan ook met illustrator of andere grafische programma's, maar uiteindelijk maakt de computer hierin ook visueel wat er in jou leeft alleen doe je meer handelingen als tools in dat programma gebruiken.

Iedereen kan kunst maken, kunst hoeft ook niet persé intensief en tijdrovend te zijn. De waarde van de kunst is de waarde dat mensen er aan 'willen' geven
En vooral de waarde dat de kunstenaar er voor zichzelf aan geeft. Eigenlijk is alles wat visueel word gemaakt aan de hand van wat er in iemand zit kunst.
Niemand hoeft het zelfs mooi te vinden.

Een idee visueel maken kan met beiden denk ik.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#14
AI: Blue Willow: prompt: LSD very complex fractals photo realistic --ar 3:2

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
63fe046248984f1819e5312620c7c07a--escher-tessellations-escher-art.jpgescher-eye-1024x768.jpg0207_escher-02.jpgax192-7f8a-9jpg-b7073d105f67b355.jpgPath of Life Escher.jpga51bd88b9cc2b6f78d4ec2af7c0e5d9c.jpgRDT_20230701_1809185848063700720577266.jpgdownload (1).jpeg

M. C. Escher (vandaag in het echt gezien)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Harry In De Warrie zei:
Bekijk bijlage 52249Bekijk bijlage 52250Bekijk bijlage 52251Bekijk bijlage 52252Bekijk bijlage 52253Bekijk bijlage 52254Bekijk bijlage 52255Bekijk bijlage 52256

M. C. Escher (vandaag in het echt gezien)
Klik om te vergroten...
M.C. Escher is fenomenaal!

Ik verbaas me er nog steeds over dat hij gewoon hier uit Liwadden komt...

Een jaar lang voor mijn werk onder het M.C. Escher aquaduct doorgereden, met zo nu en dan de gedachte in mijn hoofd:

"Wtf, M.C. Escher komt hier gewoon uit de stad?"

Dat verwacht je toch niet. Zo'n wereldberoemd kunstenaar. Maar zal waarschijnlijk ook aan de Duits klinkende naam liggen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
_09b768e4-3c53-42bf-a70a-b28c515b5e67.jpeg
OIG.jpeg
OIG (1).jpeg
OIG.q.jpeg
_b8b65ea2-676e-4266-8cb1-d6bf83d64c8d.jpeg
_17c90c86-0772-44c3-bab7-4108587b0b5f.jpeg

En hierna was ik er ook wel klaar mee 😂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Harry In De Warrie zei:
Bekijk bijlage 52249Bekijk bijlage 52250Bekijk bijlage 52251Bekijk bijlage 52252Bekijk bijlage 52253Bekijk bijlage 52254Bekijk bijlage 52255Bekijk bijlage 52256

M. C. Escher (vandaag in het echt gezien)
Klik om te vergroten...

Het blijven indrukwekkende prenten. Ben je in het Escher huis geweest of kunst museum?

Ik was een paar weken terug bij de expositie in het kunstmuseum. Echt mad respect voor zijn creatieve kunsten. Ook heel gaaf om die voorstudies te zien die tot de uiteindelijke tekening leiden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Het blijven indrukwekkende prenten. Ben je in het Escher huis geweest of kunst museum?

Ik was een paar weken terug bij de expositie in het kunstmuseum. Echt mad respect voor zijn creatieve kunsten. Ook heel gaaf om die voorstudies te zien die tot de uiteindelijke tekening leiden.
Klik om te vergroten...
Nee maar moet ik eigenlijk echt heen!
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
M.C. Escher is fenomenaal!

Ik verbaas me er nog steeds over dat hij gewoon hier uit Liwadden komt...

Een jaar lang voor mijn werk onder het M.C. Escher aquaduct doorgereden, met zo nu en dan de gedachte in mijn hoofd:

"Wtf, M.C. Escher komt hier gewoon uit de stad?"

Dat verwacht je toch niet. Zo'n wereldberoemd kunstenaar. Maar zal waarschijnlijk ook aan de Duits klinkende naam liggen.
Klik om te vergroten...
Ja hij is gefascineerd door "strange loops" en is ook veel met de cyclus van het leven bezig en de dood. Vraag me af of ie ooit paddestoelen ofso heeft gegeten
LucidLucy zei:
Het blijven indrukwekkende prenten. Ben je in het Escher huis geweest of kunst museum?

Ik was een paar weken terug bij de expositie in het kunstmuseum. Echt mad respect voor zijn creatieve kunsten. Ook heel gaaf om die voorstudies te zien die tot de uiteindelijke tekening leiden.
Klik om te vergroten...
Escher in het paleis ow wist niet dat ie ook in het kunst museum hing! Een reden om weer x terug te komen dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...789101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."