Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelische kunst

Psychedelische kunst

227 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Ik ben eens wat aan het rommelen geweest met AI image generators. Best grappig eigenlijk.

Bekijk bijlage 51788

Bekijk bijlage 51789

Bekijk bijlage 51790

Bekijk bijlage 51791

PS. Ik kan nog steeds geen afbeeldingen normaal toevoegen. Moet ze nu als bestand aanhangen en dan invoegen. Ook citeren is echt niet best geworden. Ben ik de enige hierin? (Firefox op mobiel)
Klik om te vergroten...
Wow, hoe doe je dit? Ik ben compleet nitwit op dit gebied, waar en hoe kan ik zoiets starten?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
Wow, hoe doe je dit? Ik ben compleet nitwit op dit gebied, waar en hoe kan ik zoiets starten?
Klik om te vergroten...

Ik ben was tot gisteravond net als jij een complete nitwit. Ik had ooit een account aangemaakt voor ChatGPT maar toen was alles overbelast en kwam ik er niet in. Heb het toen ook weer compleet links laten liggen.

Heb het gisteren weer eens geprobeerd na het zien van wat grappige filmpjes over AI. Toen kwam ik erachter dat ChatGPT alleen met tekst kan werken.

Maar wat ie wel kan, is gedatieerdere omschrijvingen geven.

Voorbeeld: ik gooi in chatgpt: 'geef me een gedetailleerde omschrijving van een afbeelding van een Alien achter een DJ deck. De space alien zit vol met lichtgevende psychedelische tattoos.

Zo kan je nog wat details toegevoegen naar wens. Daarna vraag ik m om het te schrijven als prompt voor een AI die tekst naar image genereert.

Ik heb eerst Crayon gebruikt, maar die vond ik niet zo. Daarna heb ik Ging Image generator gebruikt.

De tekst die ChatGPT me gaf was telkens veel te lang. Dus je vraagt gewoon. Oke, schrijf het eens wat korter. (Je kan zelfs vragen, zorg dat het uit 400 karakters bestaat)

VoilΓ , je hebt een tekstje. Die gooide ik in Bing Image Generator en dan komen dit soort plaatjes eruit.

Leuk spul haha
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Ik ben was tot gisteravond net als jij een complete nitwit. Ik had ooit een account aangemaakt voor ChatGPT maar toen was alles overbelast en kwam ik er niet in. Heb het toen ook weer compleet links laten liggen.

Heb het gisteren weer eens geprobeerd na het zien van wat grappige filmpjes over AI. Toen kwam ik erachter dat ChatGPT alleen met tekst kan werken.

Maar wat ie wel kan, is gedatieerdere omschrijvingen geven.

Voorbeeld: ik gooi in chatgpt: 'geef me een gedetailleerde omschrijving van een afbeelding van een Alien achter een DJ deck. De space alien zit vol met lichtgevende psychedelische tattoos.

Zo kan je nog wat details toegevoegen naar wens. Daarna vraag ik m om het te schrijven als prompt voor een AI die tekst naar image genereert.

Ik heb eerst Crayon gebruikt, maar die vond ik niet zo. Daarna heb ik Ging Image generator gebruikt.

De tekst die ChatGPT me gaf was telkens veel te lang. Dus je vraagt gewoon. Oke, schrijf het eens wat korter. (Je kan zelfs vragen, zorg dat het uit 400 karakters bestaat)

VoilΓ , je hebt een tekstje. Die gooide ik in Bing Image Generator en dan komen dit soort plaatjes eruit.

Leuk spul haha
Klik om te vergroten...
Thanks! Een Chat GPT account is me toen wel gelukt, dus zal hem eens opzoeken straks β˜ΊοΈπŸ™πŸ»
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Ik ben eens wat aan het rommelen geweest met AI image generators. Best grappig eigenlijk.

Bekijk bijlage 51788

Bekijk bijlage 51789

Bekijk bijlage 51790

Bekijk bijlage 51791

PS. Ik kan nog steeds geen afbeeldingen normaal toevoegen. Moet ze nu als bestand aanhangen en dan invoegen. Ook citeren is echt niet best geworden. Ben ik de enige hierin? (Firefox op mobiel)
Klik om te vergroten...
Die zijn bijzonder zeg!
Als ik aan de 2cb zit ofzo dan bewegen de afbeeldingen ,en dat is alles, ook leuk om te zien.

Kijk ik nuchter naar deze plaatjes, dan heb ik er wel gedachten bij . Mijn brein maakt er dan een object van en dan heeft het een andere betekenis.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#5
FB_IMG_1686425591863.jpgFB_IMG_1686418197643.jpgFB_IMG_1686418193255.jpgFB_IMG_1686418190915.jpgFB_IMG_1686418188733.jpgFB_IMG_1686418186385.jpgFB_IMG_1686418183338.jpgFB_IMG_1686233208548.jpg
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#6
FB_IMG_1686407580376.jpgFB_IMG_1686407577711.jpgFB_IMG_1686407575115.jpgFB_IMG_1686407572349.jpgFB_IMG_1686407568224.jpgFB_IMG_1686233213948.jpgFB_IMG_1686233211533.jpgFB_IMG_1686233208548.jpg
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Die gooide ik in Bing Image Generator en dan komen dit soort plaatjes eruit.
Klik om te vergroten...
Dank je om deze link te delen, ik vind dit enorm interessant om hiermee te experimenteren, echt leuk. Had geen flauw benul dat zoiets bestond.
Hier mijn eerste probeersel :)
_17af9bc3-6a33-4bb7-a6fe-443db2a1edc0.jpg
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waanzinnig mooi!
Ik herken ze tot op zekere hoogte allemaal, de een wat meer dan de ander.
4-AcO-DMT na LSD vond ik werkelijk prachtig, dan vloeien de soorten beelden op een gegeven moment door elkaar.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik dacht ook, ik ga eens proberen om deze bizarre DMXE ervaring in plaatjes te krijgen. De eerste pogingen zijn nog niet echt succesvol. Je moet echt wel heel goed vertellen wat je wilt als je niet at random wat leuke plaatjes wilt.

Ik moet zeggen, ze zijn van 'in de buurt' tot ronduit belachelijk πŸ˜‚

LucidLucy zei:
Ik had een op het oog afgemeten hoeveelheid geplugd. Was vergeten dat ik dat gedaan had en ging toen de hond uitlaten.
Tijdens die (hele korte) wandeling werd alles steeds zwaarder. Tot ik bijna door m'n benen zakte. Ik begon ook wat visuals te krijgen, alles trilde en zoemde een beetje. Ik heb de voordeur net gered, en daar zakte ik tegen de verwarming in elkaar. Ben even out geweest. De hond wist me weer bij kennis te likken. Toen ik bijkwam stond de voordeur nog wagenwijd open (2 uur snachts ofzo).
Ik kreeg het niet voor elkaar omhoog te komen en ik snapte niet waarom alles zo zwaar was.
En toen kreeg ik een soort ingevingen. De zwaartekracht was toegenomen met een factor 5 tot 10. En dat kon maar één ding betekenen. De aarde was uit zijn baan geraakt. Het hele universum stond op klappen. Dit was het dan, het einde der tijden.
Na een tijdje kreeg ik het voor elkaar omhoog te komen. En ik wilde eigenlijk mensen bellen om te vragen hoe het daar ging. Dit heb ik (gelukkig) niet gedaan.
Een tijdje later stond ik in de kamer en wilde de deur naar de gang openen. Daar nam alles weer in hevigheid toe en ik werd weer naar de grond getrokken. Met m'n hand op de deurklink heb ik daar zeker een kwartier bevroren gestaan.
Nu zou de aarde door een wormhole gaan. "Zouden we dit wel overleven?". In eerste instantie een angstaanjagende gedachte. Maar ik werd overspoeld met geluk en liefde. En toen bedacht ik me dat iedereen dit tegelijk mee moest maken. Toen voelde ik zo'n intens gevoel van eenheid/saamhorigheid. Het was heel geruststellend dat heel de wereldbevolking nu hetzelfde doormaakte. Op dat moment leek het ook echt of ik (en de tijd) bevroren was. Ik kon me met geen mogelijkheid bewegen, maar bleef deze keer wel overeind staan.

Dit ebte langzaam weg en na een tijdje kwam het besef terug hoe bizar onwerkelijk en onrealistisch deze 'ingevingen' waren.
Ik was er in het moment oprecht van overtuigd dat dit allemaal echt gebeurde. Het kwam geen moment in me op dat ik drugs gebruikt had πŸ˜‚

Misschien moet ik hier nog eens een wat gedetailleerder tripreport van schrijven πŸ€”

Ja dissos's zijn bijzondere stofjes...
Klik om te vergroten...


Deze vind ik dan nog het best gelukt. Komisch dat de hond hier mijn gezicht niet likt, maar als een mens mijn hand vasthoudt πŸ˜‚

5ba429c4-c917-4dc3-899a-f5f2464edeff.jpg


Nee software.... Ik lag op de grond... Niet de hond πŸ˜‚
De achtergrond is dan wel weer supervet vind ik.

5225385d-91ed-4db9-b23d-5771a369fe23.jpg

Wat is hier gebeurd?

fc6c7d25-e7bc-4ee2-af76-a95203221813.jpg

Oke, nu wordt het gewoon raar....

86bf7d23-8b46-4b63-8bac-feb042024d82.jpg
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
@LucidLucy WHAW
Echt...dankzij jouw heb ik daadwerkelijk een verslaving nu met dat 'Bing Image generator'. Fantastisch hoe je hersenspinsels of eerdere ervaringen kan laten uit tekenen, verbluffend en eindeloos creatief! Spijtig dat je het maar 100x kan doen, of word dit na verloop van tijd terug gereset?
Nog eentje om het af te leren...
_8976d2a9-db41-4652-87f9-3fad593ce7f1.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
mandragora zei:
@LucidLucy WHAW
Echt...dankzij jouw heb ik daadwerkelijk een verslaving nu met dat 'Bing Image generator'. Fantastisch hoe je hersenspinsels of eerdere ervaringen kan laten uit tekenen, verbluffend en eindeloos creatief! Spijtig dat je het maar 100x kan doen, of word dit na verloop van tijd terug gereset?
Nog eentje om het af te leren...
Bekijk bijlage 51827
Klik om te vergroten...

Wooooow die is echt vet gelukt!

Ja ik dacht dat je een limiet had van 25 per dag. Dus best kans dat je morgen weer 25 extra tokens in je account ziet πŸ˜‰

Ik heb zomaar een vaag voorgevoel dat we meer psychedelische kunst kunnen verwachten komende tijd πŸ˜‚
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
_8c6a251e-4eef-48f4-8392-d9d35b22662c.jpg
_4eeeba6c-1737-4b03-9425-7030f29b595f.jpg
_20c1a9ac-78e8-46c8-9325-91d90cacd7bc.jpg
Hitte heeft ook zo z'n voordelen
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
mandragora zei:
Bekijk bijlage 51897
Bekijk bijlage 51898
Bekijk bijlage 51899
Hitte heeft ook zo z'n voordelen
Klik om te vergroten...

Die eerste is Γ©cht heel vet.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Die eerste is Γ©cht heel vet.
Klik om te vergroten...
Het is eigenlijk een verloop de drie afbeeldingen samen. Het verloop van een 'mystieke' ervaring als gevolg van hitte en uitdroging.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
mandragora zei:
Het is eigenlijk een verloop de drie afbeeldingen samen. Het verloop van een 'mystieke' ervaring als gevolg van hitte en uitdroging.
Klik om te vergroten...

Voelt een beetje als dag 1 van psy-fi 2019. Toen ik onder invloed van LSD maar geen watertap punt kon vinden πŸ˜‚

Ik heb letterlijk de blaren op mijn voeten gelopen die dag. En dat doe ik niet snel, gezien ik eigenlijk altijd goede schoenen aanheb, waarmee ik ver kan lopen.

En toen ik er uiteindelijk een had gevonden, was dat echt een oase πŸ˜‚
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Voelt een beetje als dag 1 van psy-fi 2019. Toen ik onder invloed van LSD maar geen watertap punt kon vinden πŸ˜‚

Ik heb letterlijk de blaren op mijn voeten gelopen die dag. En dat doe ik niet snel, gezien ik eigenlijk altijd goede schoenen aanheb, waarmee ik ver kan lopen.

En toen ik er uiteindelijk een had gevonden, was dat echt een oase πŸ˜‚
Klik om te vergroten...
Er is overal water daar :tonguewink: Of was je nog niet op het punt om uit het meer daar te drinken?

Stevige trip zeker :wink:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Er is overal water daar :tonguewink: Of was je nog niet op het punt om uit het meer daar te drinken?

Stevige trip zeker :wink:
Klik om te vergroten...

Mijn probleemoplossend vermogen was toen niet zo sterk (gelukkig πŸ˜‚).

Ja precies goed eigenlijk de stevigheid van de trip. 140-150 mic. Meer zou ik op een festival ook niet zo snel doen, tenzij ik het terrein al goed ken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Mijn probleemoplossend vermogen was toen niet zo sterk (gelukkig πŸ˜‚).
Klik om te vergroten...
Nou ja, eigenlijk ook goed dat je tenminste niet uit het meer ging drinken. Kun je nog flink ziek van worden.

Ik was laatst op het terrein (woon relatief in de buurt) en de faciliteiten qua wc's enzo liggen vrij ver uit elkaar. Het was er groter dan ik had verwacht.

LucidLucy zei:
Ja precies goed eigenlijk de stevigheid van de trip. 140-150 mic. Meer zou ik op een festival ook niet zo snel doen, tenzij ik het terrein al goed ken.
Klik om te vergroten...
Lijkt mij ook wel weer eens een mooie dosering. Ik trip meestal op 100 ug, maar kan in principe iets sterker.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb een beetje geschilderd.

1000015681.jpg

Was een beetje aan het oefenen met waterverf, maar pas tegen het einde van het bovenste werkje had ik door dat je eigenlijk een veel mooier effect krijgt als je minder kleuren en veel meer water gebruikt. De tweede is al wel beter, vind ik, maar alsnog niet helemaal hoe ik wilde dat het uitpakte.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ooo dit is idd echt leukπŸ˜πŸ™ƒπŸ˜πŸ™ƒ

OIG..jpeg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."