Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHormoon(vrije) anticonceptie - dringende hulpvraag🤪🩸🩸

Hormoon(vrije) anticonceptie - dringende hulpvraag🤪🩸🩸

76 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
StraffeNeel zei:
Ik hoorde uit betrouwbare bron dat te groot zeer kan doen en minder geschikt is voor harde uitgebreide seks...
Klik om te vergroten...
Klopt als een bus
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
So… it does matter right?

Piemels zijn als drugs: je moet je eigen sweetspot vinden.
Klik om te vergroten...
Doet me denken aan deze 🤭😆


images-1.jpeg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Klopt als een bus
Klik om te vergroten...
Een kloppend lid?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pistooltje zei:
Condoom. (It sucks I know) 🤣
Klik om te vergroten...
Condooms zijn voor mij gewoon niet echt een optie. Het is zo oncomfortabel dat ik dan liever eigenlijk geen seks heb.

Ik weet niet hoe andere mannen dat doen, maar..
Spoiler: TMI
Ik ben onbesneden en ik heb eerlijk gezegd ook best een lange voorhuid. Bovendien is mijn eikel heel gevoelig. Het doet al snel pijn als je daar rechtsreeks overheen wrijft. Als ik een condoom om doe dan zit dat dus al heel oncomfortabel. Maar als ik seks heb met condoom om dan komt het condoom vaak tussen mijn eikel en voorhuid te zitten en dat doet echt heel veel pijn. Dan is de seks meteen klaar.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Condooms zijn voor mij gewoon niet echt een optie. Het is zo oncomfortabel dat ik dan liever eigenlijk geen seks heb.

Ik weet niet hoe andere mannen dat doen, maar..
Spoiler: TMI
Ik ben onbesneden en ik heb eerlijk gezegd ook best een lange voorhuid. Bovendien is mijn eikel heel gevoelig. Het doet al snel pijn als je daar rechtsreeks overheen wrijft. Als ik een condoom om doe dan zit dat dus al heel oncomfortabel. Maar als ik seks heb met condoom om dan komt het condoom vaak tussen mijn eikel en voorhuid te zitten en dat doet echt heel veel pijn. Dan is de seks meteen klaar.
Klik om te vergroten...
Omdat we altijd geleerd hebben een condoom om te doen met de voorhuid achteruit. Wat bij mij werkt is net het omgekeerde, voorhuid helemaal naar voren en daarna omdoen.

Wrijft heel wat minder tegen je eikel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Condooms zijn voor mij gewoon niet echt een optie. Het is zo oncomfortabel dat ik dan liever eigenlijk geen seks heb.

Ik weet niet hoe andere mannen dat doen, maar..
Spoiler: TMI
Ik ben onbesneden en ik heb eerlijk gezegd ook best een lange voorhuid. Bovendien is mijn eikel heel gevoelig. Het doet al snel pijn als je daar rechtsreeks overheen wrijft. Als ik een condoom om doe dan zit dat dus al heel oncomfortabel. Maar als ik seks heb met condoom om dan komt het condoom vaak tussen mijn eikel en voorhuid te zitten en dat doet echt heel veel pijn. Dan is de seks meteen klaar.
Klik om te vergroten...
Mee eens
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Omdat we altijd geleerd hebben een condoom om te doen met de voorhuid achteruit. Wat bij mij werkt is net het omgekeerde, voorhuid helemaal naar voren en daarna omdoen.

Wrijft heel wat minder tegen je eikel.
Klik om te vergroten...
Okee, nouja, ik ga het nog eens proberen! Maar ik denk dat ik er dan weer niks aan vind :tearsofjoy:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Torchic zei:
Vind zonder condoom persoonlijk fijner
Klik om te vergroten...

Dat is het zo.
Maar gelukkig bestaan tegenwoordiger ook ultra dunne.
Niet die dikke fietsbanden van de Etos voor 10 voor 1 euro
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pompoen zei:
Over een paar jaar mag mijn vriend zich mooi laten steriliseren 😉
Klik om te vergroten...
M’n vrouw heeft jaren de pil gebruikt, later een mirena spiraal.
Na 2 gezonde kinderen besloten om me te laten steriliseren. Geen spijt van.

Kon m’n vrouw stoppen met die hormonen.
Maar…..toen werd ze zeer onregelmatig en heftig ongesteld.
Uiteindelijk heeft ze nu al een tijd een prikpil en dat bevalt haar eigenlijk heel erg goed.
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Zeehond als ik dit mag vragen, duurde het lang voor ze weer vruchtbaar was na de spiraal?

Het gedeelte van de sterilisatie, dat is de reden waarom ik het eerder bij mezelf zou laten doen dan bij men vriend, anders heb ik nog last van men menstruatie. Alleen is het bij de vrouw niet omkeerbaar en bij de man volgens mij wel
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cath-R-Ella zei:
@Zeehond als ik dit mag vragen, duurde het lang voor ze weer vruchtbaar was na de spiraal?
Klik om te vergroten...
Sorry voor m’n onduidelijkheid…
Ze gebruikte eerst de pil, toen bewust gestopt een paar maanden en werd ze zwanger van de eerste.
Daarna mirena spiraal en toen we graag nog een 2e kindje wilden (🙏) gestopt en binnen een paar maanden zwanger van de tweede geworden. Dus dat duurde niet lang.
Na de 2e zwangerschap weer elke 5 jaar een mirena spiraal.
Inmiddels zo’n 2 jaar prikpil en ik ben 8 jaar geleden gesteriliseerd.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Ik gebruik geen anticonceptie meer en ik wil nooooit meer hormonen. Ik werd er helemaal gek van. Zowel mentaal als lichamelijk ging ik er zo slecht op.
Klik om te vergroten...
Wilt dit zeggen dat "als het gebeurt, gebeurt het"?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jaaaa ik heb ook heul veul vrouwen in mijn omgeving die heeeeelemaal geen last of juist baat hebben bij hormonale anticonceptie. Daarnaast heeft het de vrouwenbeweging meer gebracht dan het vrouwenkiesrecht gebracht- dus een tegenstander ben ik zeker niet.
Het frustreert me gewoon enorm dat er geen optie is waar ik win: of de mentale ongemakken zijn enorm, of de fysieke.

Fijn en vervelend tegelijk om vergelijkbare ervaringen te lezen! Je voelt je soms zo “gek” omdat er weinig over gesproken wordt… Maar precies niks is gek natuurlijk.

Spyro zei:
Ik gebruik geen anticonceptie meer en ik wil nooooit meer hormonen. Ik werd er helemaal gek van. Zowel mentaal als lichamelijk ging ik er zo slecht op.
Klik om te vergroten...
Gebruik je nu helemaal niks meer? Ook geen condoom bv?

Torchic zei:
Hier sinds een jaar of 5 ook gestopt met de anticonceptiepil omdat ik niet het risico wilde lopen dat de pil mogelijk mijn mentale issues zouden verergeren.

Nu condooms als voorbehoedsmiddel🤓

Vind zonder condoom persoonlijk fijner maar heb dit liever dan al die hormonen in m’n lichaam.
Klik om te vergroten...
Ja, dat is natuurlijk een afweging. Gisteren ook even met m’n vent gesproken, hij zou het ook helemaal geen probleem vinden mocht m’n keuze daarop vallen.

Pompoen zei:
Same! Heb pil en nuvaring gehad en van beiden écht veel last gehad. Hormonale anticonceptie vind ik daarom geen optie meer voor mezelf. Daarna met tevredenheid een paar jaar een koperspiraal gehad, maar m’n lijf vond dat niet zo leuk en heeft hem er meermaals weer uitgegooid…
Een vriendin is ongewenst zwanger geworden met het temperatuurmeten (en dit hoor ik vaker gebeuren), dus is wat mij betreft ook geen optie.

Echt een dilemma en gewoon super irritant dat alle opties eigenlijk gewoon niet ideaal of ronduit kut zijn 😅. Over een paar jaar mag mijn vriend zich mooi laten steriliseren 😉
Klik om te vergroten...
Pffff ja, ik zou die temperatuur methode ook alleen als toevoeging doen denk ik. Maar niet “alleen” op vertrouwen, altijd met een andere methode.

Zeehond zei:
Sorry voor m’n onduidelijkheid…
Ze gebruikte eerst de pil, toen bewust gestopt een paar maanden en werd ze zwanger van de eerste.
Daarna mirena spiraal en toen we graag nog een 2e kindje wilden (🙏) gestopt en binnen een paar maanden zwanger van de tweede geworden. Dus dat duurde niet lang.
Na de 2e zwangerschap weer elke 5 jaar een mirena spiraal.
Inmiddels zo’n 2 jaar prikpil en ik ben 8 jaar geleden gesteriliseerd.
Klik om te vergroten...
Jij ook bedankt voor t delen! Interessant om juist een omgekeerde ervaring te lezen.

Maar met andere woorden… de heilige graal is nog door niemand hier gevonden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cath-R-Ella zei:
Alleen is het bij de vrouw niet omkeerbaar en bij de man volgens mij wel
Klik om te vergroten...
De ingreep bij vrouwen is pittiger dan bij mannen.
Het is omkeerbaar, maar kans dat het weer gaat werken is klein.
Ik heb echt een serieus gesprek met een arts gehad voor de ingreep of ik wel zeker wist dat ik dit ging doen. Prima dat ze dit doen.

Ik vond dat het mijn beurt was nadat zij telkens anti conceptie had gebruikt al die jaren.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Ik gebruik geen anticonceptie meer en ik wil nooooit meer hormonen. Ik werd er helemaal gek van. Zowel mentaal als lichamelijk ging ik er zo slecht op.
Klik om te vergroten...
🫶🏻🫶🏻🫶🏻
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
M’n vrouw heeft jaren de pil gebruikt, later een mirena spiraal.
Na 2 gezonde kinderen besloten om me te laten steriliseren. Geen spijt van.

Kon m’n vrouw stoppen met die hormonen.
Maar…..toen werd ze zeer onregelmatig en heftig ongesteld.
Uiteindelijk heeft ze nu al een tijd een prikpil en dat bevalt haar eigenlijk heel erg goed.
Klik om te vergroten...
Voor sommigen werken die hormonen juist wel inderdaad. Fijn dat dit haar goed bevalt 😊
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Dat is het zo.
Maar gelukkig bestaan tegenwoordiger ook ultra dunne.
Niet die dikke fietsbanden van de Etos voor 10 voor 1 euro
Klik om te vergroten...
Klopt haha!

Tijdens de zwangerschap natuurlijk geen condooms hoeven te gebruiken dus dat was fijn haha!😏
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
9BFB354F-0471-42C3-8470-584F67BF410C.jpegFF12E7F4-EFCC-47B9-9BA1-A8ED45F61003.jpeg

https://www.researchgate.net/publication/384572785_Beyond_Birth_Control_The_Neuroscience_of_Hormonal_Contraceptives

Toevallig op m’n tijdlijn vandaag…
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
De bedrijven in kweste:

Bekijk bijlage 62498
Klik om te vergroten...
Masturberen telt niet!!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Wilt dit zeggen dat "als het gebeurt, gebeurt het"?
Klik om te vergroten...
Nee, ik wil absoluut geen kinderen. Nooit.
Maar ik heb niet zoveel seks de laatste tijd, dat scheelt. Maar anders gebruik ik condooms!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."