Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en kinderen krijgen

Drugs en kinderen krijgen

87 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je een vrouw bent,en zwanger,en drugs gebruikt,word je kindje geboren met afckikverschijnselen.En denk ook dat jeugdzorg aan de deur komt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is gebleken zo zag ik in een docu over smack, dat een moeder, die verslaafd is aan bruin, en moet kiezen tussen of de Kids van haar terug naar haar in huis, maar dan eerst wel m oet afkicken, of wil blijven gebruiken, en kinderen in een pleeggezin laten opgroeien, aldus toch haar kinderen op de tweede plaats zet omdat zij de hero op die eerste plaats in haar leven wil blijven houden.
Want zo gaat dit weleens.
In de docu: deze vrouw kon gewoon niet meer zonder die rotzooi.
Zoiets geeft te denken...hoe sterk de afhankelijkheid en hunkering naar deze zooi moet zijn...

Ik ga ervan uit dat er natuurlijk ook moeders zijn, die dus wél de Kids weer op nr.1 wil zetten.
Want deze dames kiezen gelukkig wel voor de smalle maar goede weg in de goede richting.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Het is gebleken zo zag ik in een docu over smack, dat een moeder, die verslaafd is aan bruin, en moet kiezen tussen of de Kids van haar terug naar haar in huis, maar dan eerst wel m oet afkicken, of wil blijven gebruiken, en kinderen in een pleeggezin laten opgroeien, aldus toch haar kinderen op de tweede plaats zet omdat zij de hero op die eerste plaats in haar leven wil blijven houden.
Want zo gaat dit weleens.
In de docu: deze vrouw kon gewoon niet meer zonder die rotzooi.
Zoiets geeft te denken...hoe sterk de afhankelijkheid en hunkering naar deze zooi moet zijn...

Ik ga ervan uit dat er natuurlijk ook moeders zijn, die dus wél de Kids weer op nr.1 wil zetten.
Want deze dames kiezen gelukkig wel voor de smalle maar goede weg in de goede richting.
Klik om te vergroten...

Zeker weten zijn er moeders die hun kids op nummer 1 zetten. Helaas zijn er uitzonderingen, maar meestal zijn die ouders vrij snel in beeld door het gedrag wat kinderen vertonen in zo'n schrijnende situatie.

Maar geloof mij, ik zie kinderen totaal verwaarloosd worden door ouders die alleen maar met die klote telefoon bezig zijn en hun kind in een stoel zetten.

Daar waar ik ook ouders ken die een biertje drinken en jointje roken en zowaar altijd pro-actief met hun kids bezig zijn, waaronder ikzelf.

Verslaving gaat voor gezondheid, maar hoort nooit en te nimmer in de weg te staan, smack is wel echt het uiterste. Maar hoe zit dat met een moeder die xanax krijgt voorgeschreven en zodoende s'nachts niet wakker word van een huilend kind?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eerder in dit thread is er gezegd: Drugs, en medicijnen.
Die worden voorgeschreven door een arts.
Maakt dit een verschil, voorzover er al een verschil bestaat tussen deze twee?

Hierover kan ik het volgende zeggen:
Er bestaan heel wat medicijnen, die direct onder de Opiumwet vallen.
Voorbeelden zijn: oxcycodon, oxcycontin, methadon, tramadol, en nog veel, veel meer.
Een andere groep medicijnen die in een ietsje andere scheikundige formule vallen, zijn de reguliere benzo's, zoals diazepam, temazepam, lormetazepam, cloazepam, en....de research chemicals zoals etizolam, clonazolam, enz enz.

Wat is het verschil dan?
Een verschil zou kunnen zijn, dat die stoffen, die worden voorgeschreven (arts) een gecontroleerd gebruik kennen.
Immers, de reguliere medicijnen kun je niet zomaar kopen, al zou je dit o zo graag willen.
En mede hierom zijncer dus de research chemicals in het leven geroepen.
Die werken haast hetzelfde, maar zijn ( nog) vrij te koop.
Alleen zijn deze niet voor menselijke consumptie bedoeld, zo staat erbij, dit om (nog) de wet te kunnen omzeilen.
Maar we weten wel beter, nietwaar.
Natuurlijk is er altijd een markt voor reguliere medicijnen, en misbruik is mogelijk.
Ja.
De narigheden zijn met de rc's, dat er nog niets over bekend is, qua schadelijke gevolgen/effecten, terwijl dit bij de reguliere wel het geval is, omdat deze wél uitvoerig getest zijn.

Als een moeder niet wakker wordt door gebruik van xanax, dan is diegene die het recept heeft voorgeschreven qua sterkte, en gebruik, verantwoordelijk.
Niet dat dit bij een slechte afloop dit verandert, maar bij claimen van schade sta je wel sterker.
Dit is bij zelf gekochte rc's...ehhh....juist, ja.

Dit is het verschil.
Althans in mijn beleving.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik slik opiaten en benzodiazepine. Tot nu toe levenslang. Kan t ivm herkenbaarheid niet neerzetten maar vanwege medische reden. En ik heb een verklaring van de arts dat ik mag rijden.

Toch haal ik elke keer doosjes met het gekleurde stickertje erop.

Zou die verklaring stand houden bij een rechter...hmmm
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Mrloverd, Mocht je ooit voor de rechter zijn gedagvaard, dan kan een arts (bij voorkeur de huisarts) verklaren, dat je al zo lang die betreffende medicatie gebruikt hebt, dat je hier volledig aan gewend bent, e n dat je rijvaardigheid niet ( meer) nadelig wordt beïnvloed.
Ik zit precies in hetzelfde schuitje, wij ( de ha en ik) hebben dit reeds besproken.
Hooguit het CBR kan moeilijk gaan doen en een rijproef nodig achten. Maar dit alleen na een melding van Hermandad na enige gebeurtenis die maakt, dat deze zaak zo zou gaan verlopen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Ik slik opiaten en benzodiazepine. Tot nu toe levenslang. Kan t ivm herkenbaarheid niet neerzetten maar vanwege medische reden. En ik heb een verklaring van de arts dat ik mag rijden.
Klik om te vergroten...
Benzo hier zonder verklaring arts.
Mrloverdj zei:
Toch haal ik elke keer doosjes met het gekleurde stickertje erop.
Klik om te vergroten...
Bedoel je officiële of RC?
Mrloverdj zei:
Zou die verklaring stand houden bij een rechter...hmmm
Klik om te vergroten...
Vraag me dit ook af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Benzo hier......

Vraag me dit ook af
Klik om te vergroten...
Noot: zie bovenstaande post van mij...
Volgens mij kom je hiermee best wel ver in de goede richting.
Beter is het voorkomen., dan genezen, nietwaar.
S
SpinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Update:

Ik ben via subboxone afgekickt en mijn kids wonen nog steeds thuis.

Maar wat krijg je als vrouw toch weinig hulp van de instanties of werken ze ons zo tegen.

Verslavingszorg vroeg mij ;1. Waar wonen je kinderen ?
Antw ; thuis bij mij !
2. hebben je kinderen nog wel contact met de vaderS ?
3 .... uhhh ? Pardon? Er is 1 vader en dat is mijn man en onze kinderen wonen dus bij papa en mama.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#10
PurplePower zei:
In België kan dit volgens mij toch vrij snel gebeuren.
Klik om te vergroten...
In Nederland nog sneller.


Als ouder die drugs gebruikt, moet je heel voorzichtig en gedisciplineerd zijn
- nooit in het bijzijn van het kind
nooit bewaren op een plek waar het kind het kan vinden
- geen verslaving laten ontstaan, een leven met verslaafde ouders is een hel (ook met alcoholisten)
- denk eraan dat een foetus in de baarmoeder verslaafd raakt door drugsgebruik van de moeder en een zeer onaangename ontwenning krijgt (alcohol in de baarmoeder is nog erger, de kinderen zijn voor de rest van hun leven beschadigd, maar op de een of andere manier tolereert onze samenleving alcohol veel meer dan drugs). Dus geen drugsgebruik tijdens de zwangerschap en borstvoeding.
S
SpinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Hey, wat gebruik je dan en doe je het vaak?
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte heroine methadon en soms coke
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Spin zei:
Ik gebruikte heroine methadon en soms coke
Klik om te vergroten...
Wil je in de trant van onderwerp van dit topic daar wat meer over vertellen.

Ik neem aan dat je verslaafd was aan hero, wat sprak je toen af met je partner. Dat je niet bij je kinderen was? En waarneer zag je ze dan wel?
Was coke recreatief en plande je dat dan?

Fijn een keer een verhaal zoals die van jou te lezen waar het wel goed ging en gaat en het gezin er niet door kapot is gegaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hardcore_frk zei:
Ik krijg op korte termijn een kindje. Ik kijk daar erg naar uit. Alles in mijn leven is stabiel en onder controle. Al 10 jaar een goede, vast baan. Ook zijn mij relatie en ik al 10 jaar bij elkaar en zijn nog steeds er gelukkig.

Maar ja, ik gebruik nog wel geregeld drugs. Meestal in functionele setting en soms nog in feestsetting. Ik moet zeggen dat het feestbeest in mij inmiddels wel aardig getemd is, maar soms vind ik het wel lekker om ook niet-functioneel los te gaan. Daarbij is functioneel gebruik natuurlijk ook niet goed in bijzijn van een kindje. Dat begrijp ik heel goed..

Ik ben overigens niet echt afhankelijk van één drug, maar meer een polygebruiker/roesverslaafde. Maar ik stop ook vrij makkelijk een maand met alles. Maar daarna start ik ook weer op. In ieder geval tot op heden.

Ik ben benieuwd of anderen ook in soortgelijke situaties hebben gezeten, wat de ervaringen zijn en hoe je daarmee omgegaan bent.
Klik om te vergroten...
Als je een baby hebt dan ben je meestal zo druk dat je toch geen puf meer hebt om drugs te gebruiken. Maar het is natuurlijk niet voor altijd over nu. Je zal echt nog wel een keertje los kunnen gaan. Alleen je kunt niet én op je kind passen én drugs gebruiken. Dus het zal allemaal wat meer planning gaan vereisen. Een weekendje vrij regelen, een oppas. En dan kan je misschien nog wel eens wat nemen. :wink:
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hardcore_frk zei:
Allereerst, dank Zandman!

Nou, ik zie dat dit onderwerp in ieder geval een hoop reacties en emoties heeft losgemaakt, iets wat ik heel erg waardeer!

En ik ben aankomend vader, die worstelt met stoppen of minderen en hoe dat dan vorm te geven. Uiteraard dit alles in het belang van het kindje. Daarom ook mijn vraag aan jullie over jullie meningen en tips. Nou, die zijn er genoeg zie ik, haha!

Ik ga eerst gewoon helemaal stoppen. Ik wil de eerste weken ook in volle emotie doormaken. Daarna bekijken wat er nog mogelijk is of niet (het is mijn eerste, dus geen idee of je bijvoorbeeld na bedtijd nog wel eens een jointje kan roken).

Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik deze nog wel een paar keer terug ga lezen de komende tijd!
Klik om te vergroten...
Hey gefeliciteerd nog!
Als jouw kindje geboren gaat worden, ga je gevoelens ervaren..daar kan geen drugs tegenop. Dat is een bepaalde verliefdheid naar je kindje wat nergens mee te vergelijken is.

Sowieso krijg je een heel ander en druk leven!
De stap naar helemaal stoppen is een mooi streven. Maar je kan het ook anders aanpakken.

Net zoals je kindje straks heel hard structuur nodig heeft. Kan jij dit ook toepassen in je gebruik.

Zorg voor structuur..misschien heb ik erover heen gelezen. Maar begin hiermee. Als je dagelijks blowde. Begin komende maand met elke ma woe vrij en zat avond.. ik noem maar wat..
Of elke woe en zaterdag en zondag..

Als de kleine er is..is er in het begin qua dagen geen verschil tussen doordeweeks en weekend...hij of zij heeft haar eigen ritme en doet niet aan uitslapen en weekendchillen

Op deze manier krijg je ook een beter beeld hoeveel grip je hebt op de wiet(of de wiet op jou)
Doe het de maand erop 1 x in het weekend.

Waar het om gaat is dat je niet meer moet vechten tegen cravings..je moet de gewoonte doorbreken en nieuwe creëren.



Je komt straks even in een klein wereldje waarin alles om de kleine draait. Daarin moet je volledig nuchter kunnen meedraaien. Een avondje chillen en blowen plannen kan je met een kleine en haar moeder (die ook haar rust nodig heeft) wel even vergeten.

Maar..mocht er nou een avond zijn dat de kleine heerlijk in dromenland ligt en je vrouw voelt zich fit en staat erachter..Dan zie ik er weinig probleem in als je dan van een blow geniet. Maar the key is dus dat jij bepaalt...niet de wiet die roept.

Wanneer is je vrouw uitgerekend(ongeveer)
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
Hey gefeliciteerd nog!
Als jouw kindje geboren gaat worden, ga je gevoelens ervaren..daar kan geen drugs tegenop. Dat is een bepaalde verliefdheid naar je kindje wat nergens mee te vergelijken is.

Sowieso krijg je een heel ander en druk leven!
De stap naar helemaal stoppen is een mooi streven. Maar je kan het ook anders aanpakken.

Net zoals je kindje straks heel hard structuur nodig heeft. Kan jij dit ook toepassen in je gebruik.

Zorg voor structuur..misschien heb ik erover heen gelezen. Maar begin hiermee. Als je dagelijks blowde. Begin komende maand met elke ma woe vrij en zat avond.. ik noem maar wat..
Of elke woe en zaterdag en zondag..

Als de kleine er is..is er in het begin qua dagen geen verschil tussen doordeweeks en weekend...hij of zij heeft haar eigen ritme en doet niet aan uitslapen en weekendchillen

Op deze manier krijg je ook een beter beeld hoeveel grip je hebt op de wiet(of de wiet op jou)
Doe het de maand erop 1 x in het weekend.

Waar het om gaat is dat je niet meer moet vechten tegen cravings..je moet de gewoonte doorbreken en nieuwe creëren.



Je komt straks even in een klein wereldje waarin alles om de kleine draait. Daarin moet je volledig nuchter kunnen meedraaien. Een avondje chillen en blowen plannen kan je met een kleine en haar moeder (die ook haar rust nodig heeft) wel even vergeten.

Maar..mocht er nou een avond zijn dat de kleine heerlijk in dromenland ligt en je vrouw voelt zich fit en staat erachter..Dan zie ik er weinig probleem in als je dan van een blow geniet. Maar the key is dus dat jij bepaalt...niet de wiet die roept.

Wanneer is je vrouw uitgerekend(ongeveer)
Klik om te vergroten...
Nu zo'n beetje.. oeps!.. Maar ik ben een vechter, stoppen lukt me wel.

Dank voor jullie waardevolle reacties!
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#16
Accepteer jezelf met al je gebreken en tekortkomingen, anders kom je in een visieuze circel.
Ken er maar genoeg die dachten dat een kind krijgen dé stimulans was om te kappen met alle shit.
Om er vervolgens achter te komen dat dit zo niet werkt, en vervolgens nog meer gingen gebruiken om te vluchten voor hun schuldgevoelens.
Let er op dat je verstandig omgaat met je zucht naar een roes, plannen is hier de key.
Less is more wbt gebruik.
Je moet eerst van jezelf kunnen houden, anders zul je nooit van een ander kunnen houden. Acceptatie speelt hierin een grote rol.

En een kind kost geld, waar ik woon zeggen ze: 'alles veur't jong'
Heb ook vrienden gehad, zoontje wil heel graag airmaxjes maar vader vind het maar nonsens, maat 37 sneakertjes van 89+ euro om er 'bij te horen' en als ze éénmaal maat 40 of meer krijgen maak dan je borst maar nat , als je ziet wat ze voor de adult sizes vragen.
Maar ondertussen deed hij wel elk weekend minimaal 50 euro in z'n neus.
Ja, dan ben je verkeerd bezig.

Stoppen of minderen gaat meestal niet over één nacht ijs. 2 stapjes vooruit, en weer één stap achteruit.
Mocht je ooit een flinke terugval krijgen of je teveel laten gaan, denk dan maar zo: Elke dag is een dag om weer opnieuw te starten met je nieuwe leven.
Ga niet bij de pakken neerzitten, ga je geen slechte vader voelen. Drugs fuckt met je brein. het woord verslaaft zegt het al hé.
Je bent niet in controle, je bent een slaaf van je zucht. Dat kost gewoon heel veel tijd.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb de meeste reacties gelezen.
Over het algemeen stel ik vast dat velen in de toekomst vast en zeker foutloze ouders gaan worden: daar ben ik blij om.
Wat veel belerende reacties lees ik, jammer.
Dat het allemaal niet mag of kan.
Sowieso bepaalt iedere ouder dat zelf lijkt mij.
En ja ik ben vader van twee jongens van 14 en 16 jaar.
Tot een jaar geleden is er, naast een glas wijn (wat voor sommigen blijkbaar ook al niet kan) nooit thuis of in bijzijn van kinderen drugs gebruikt.
Ik vind dat als je kinderen heel jong zijn en volledig afhankelijk van jou als ouders, dat je goed na moet denken als je drugs gebruikt thuis als je kind of kinderen thuis zijn; wij hebben dat bewust nooit gedaan.
Sowieso houden wij drugs helemaal weg bij onze kinderen.
We merken zeker dat ze ouder en zelfstandiger worden nu.
Als we drugs gebruiken doen we dat liever als ze niet thuis zijn.
Soms bij vrienden waar we slapen of soms een nachtje in een hotel. Of als ze logeren bij vriendjes.
Maar ook incidenteel thuis laat op de avond als ze op hun kamer zijn of slapen.
We zeggen dan wel eens dat we een romantische avond hebben en dat vinden ze eigenlijk best grappig.
Verder denk ik dat wij best heel gedisciplineerd zijn.
Onze kinderen staan echt op de eerste plaats in ons leven.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik krijg op korte termijn een kindje. Ik kijk daar erg naar uit. Alles in mijn leven is stabiel en onder controle. Al 10 jaar een goede, vast baan. Ook zijn mij relatie en ik al 10 jaar bij elkaar en zijn nog steeds er gelukkig.

Maar ja, ik gebruik nog wel geregeld drugs. Meestal in functionele setting en soms nog in feestsetting. Ik moet zeggen dat het feestbeest in mij inmiddels wel aardig getemd is, maar soms vind ik het wel lekker om ook niet-functioneel los te gaan. Daarbij is functioneel gebruik natuurlijk ook niet goed in bijzijn van een kindje. Dat begrijp ik heel goed..

Ik ben overigens niet echt afhankelijk van één drug, maar meer een polygebruiker/roesverslaafde. Maar ik stop ook vrij makkelijk een maand met alles. Maar daarna start ik ook weer op. In ieder geval tot op heden.

Ik ben benieuwd of anderen ook in soortgelijke situaties hebben gezeten, wat de ervaringen zijn en hoe je daarmee omgegaan bent.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind het een goed onderwerp
Drugs gebruikt als je Kids krijgt.
Nachtjes doortrekken of even een 'save the day' is een no go met Kids erbij dan heb je nog zat mogelijkheden als je kindje uit logeren is.

Maat voordat ik daarop wil doorgaan wil ik graag eerst weten, gebruik je ook nu je zwanger bent en zo ja wat?
P
PurplePowerLid
01-01-2024, 00:00
#20
5-ReMI-DMT zei:
Dit valt nooit goed te praten, maar dat weet je denk ik wel 😅

Zelf nog nooit over na gedacht, ben ik te jong voor haha. Maar als ouder heb je in mijn ogen gewoon de verantwoordelijkheid om altijd bekwaam te blijven in bijzijn van je kindje. Drugs staat daar echt in de weg. Zoals @PurplePower zegt gebeurd het ook met alcohol, maar dat vind ik evenmin slecht.
Wat wel moet kunnen denk ik, is als je vrouw gewoon nuchter blijft en de verantwoordelijkheid op zich neemt (logisch maar ik zeg het toch: dan moet ze die ook alleen WILLEN nemen).
Klik om te vergroten...
Vind rijden onder invloed ook absoluut niet oké. Zeker niet met kinderen aan boord. Daarom dat ik alcohol erbij betrek. Het is geheel geaccepteerd maar daarom niet altijd minder erg.

ik gebruik zelf niet zoveel. Maar zou het wel acceptabel vinden om ‘s avonds als de kinderen slapen zijn een jointje te roken. zolang dit maar af een toe is. Je kan onder invloed van cannabis zeker zo goed reageren als op alcohol. Paddo’s zou ik zelf dan weer niet nemen als de kinderen thuis zijn. Ook niet als de partner nuchter is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."