#1
Als je een vrouw bent,en zwanger,en drugs gebruikt,word je kindje geboren met afckikverschijnselen.En denk ook dat jeugdzorg aan de deur komt
Het is gebleken zo zag ik in een docu over smack, dat een moeder, die verslaafd is aan bruin, en moet kiezen tussen of de Kids van haar terug naar haar in huis, maar dan eerst wel m oet afkicken, of wil blijven gebruiken, en kinderen in een pleeggezin laten opgroeien, aldus toch haar kinderen op de tweede plaats zet omdat zij de hero op die eerste plaats in haar leven wil blijven houden.
Want zo gaat dit weleens.
In de docu: deze vrouw kon gewoon niet meer zonder die rotzooi.
Zoiets geeft te denken...hoe sterk de afhankelijkheid en hunkering naar deze zooi moet zijn...
Ik ga ervan uit dat er natuurlijk ook moeders zijn, die dus wél de Kids weer op nr.1 wil zetten.
Want deze dames kiezen gelukkig wel voor de smalle maar goede weg in de goede richting.
Benzo hier zonder verklaring arts.Ik slik opiaten en benzodiazepine. Tot nu toe levenslang. Kan t ivm herkenbaarheid niet neerzetten maar vanwege medische reden. En ik heb een verklaring van de arts dat ik mag rijden.
Bedoel je officiële of RC?Toch haal ik elke keer doosjes met het gekleurde stickertje erop.
Vraag me dit ook af.Zou die verklaring stand houden bij een rechter...hmmm
Noot: zie bovenstaande post van mij...Benzo hier......
Vraag me dit ook af
In Nederland nog sneller.In België kan dit volgens mij toch vrij snel gebeuren.
Ik gebruikte heroine methadon en soms cokeHey, wat gebruik je dan en doe je het vaak?
Wil je in de trant van onderwerp van dit topic daar wat meer over vertellen.Ik gebruikte heroine methadon en soms coke
Als je een baby hebt dan ben je meestal zo druk dat je toch geen puf meer hebt om drugs te gebruiken. Maar het is natuurlijk niet voor altijd over nu. Je zal echt nog wel een keertje los kunnen gaan. Alleen je kunt niet én op je kind passen én drugs gebruiken. Dus het zal allemaal wat meer planning gaan vereisen. Een weekendje vrij regelen, een oppas. En dan kan je misschien nog wel eens wat nemen.Ik krijg op korte termijn een kindje. Ik kijk daar erg naar uit. Alles in mijn leven is stabiel en onder controle. Al 10 jaar een goede, vast baan. Ook zijn mij relatie en ik al 10 jaar bij elkaar en zijn nog steeds er gelukkig.
Maar ja, ik gebruik nog wel geregeld drugs. Meestal in functionele setting en soms nog in feestsetting. Ik moet zeggen dat het feestbeest in mij inmiddels wel aardig getemd is, maar soms vind ik het wel lekker om ook niet-functioneel los te gaan. Daarbij is functioneel gebruik natuurlijk ook niet goed in bijzijn van een kindje. Dat begrijp ik heel goed..
Ik ben overigens niet echt afhankelijk van één drug, maar meer een polygebruiker/roesverslaafde. Maar ik stop ook vrij makkelijk een maand met alles. Maar daarna start ik ook weer op. In ieder geval tot op heden.
Ik ben benieuwd of anderen ook in soortgelijke situaties hebben gezeten, wat de ervaringen zijn en hoe je daarmee omgegaan bent.
Hey gefeliciteerd nog!Allereerst, dank Zandman!
Nou, ik zie dat dit onderwerp in ieder geval een hoop reacties en emoties heeft losgemaakt, iets wat ik heel erg waardeer!
En ik ben aankomend vader, die worstelt met stoppen of minderen en hoe dat dan vorm te geven. Uiteraard dit alles in het belang van het kindje. Daarom ook mijn vraag aan jullie over jullie meningen en tips. Nou, die zijn er genoeg zie ik, haha!
Ik ga eerst gewoon helemaal stoppen. Ik wil de eerste weken ook in volle emotie doormaken. Daarna bekijken wat er nog mogelijk is of niet (het is mijn eerste, dus geen idee of je bijvoorbeeld na bedtijd nog wel eens een jointje kan roken).
Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik deze nog wel een paar keer terug ga lezen de komende tijd!
Nu zo'n beetje.. oeps!.. Maar ik ben een vechter, stoppen lukt me wel.Hey gefeliciteerd nog!
Als jouw kindje geboren gaat worden, ga je gevoelens ervaren..daar kan geen drugs tegenop. Dat is een bepaalde verliefdheid naar je kindje wat nergens mee te vergelijken is.
Sowieso krijg je een heel ander en druk leven!
De stap naar helemaal stoppen is een mooi streven. Maar je kan het ook anders aanpakken.
Net zoals je kindje straks heel hard structuur nodig heeft. Kan jij dit ook toepassen in je gebruik.
Zorg voor structuur..misschien heb ik erover heen gelezen. Maar begin hiermee. Als je dagelijks blowde. Begin komende maand met elke ma woe vrij en zat avond.. ik noem maar wat..
Of elke woe en zaterdag en zondag..
Als de kleine er is..is er in het begin qua dagen geen verschil tussen doordeweeks en weekend...hij of zij heeft haar eigen ritme en doet niet aan uitslapen en weekendchillen
Op deze manier krijg je ook een beter beeld hoeveel grip je hebt op de wiet(of de wiet op jou)
Doe het de maand erop 1 x in het weekend.
Waar het om gaat is dat je niet meer moet vechten tegen cravings..je moet de gewoonte doorbreken en nieuwe creëren.
Je komt straks even in een klein wereldje waarin alles om de kleine draait. Daarin moet je volledig nuchter kunnen meedraaien. Een avondje chillen en blowen plannen kan je met een kleine en haar moeder (die ook haar rust nodig heeft) wel even vergeten.
Maar..mocht er nou een avond zijn dat de kleine heerlijk in dromenland ligt en je vrouw voelt zich fit en staat erachter..Dan zie ik er weinig probleem in als je dan van een blow geniet. Maar the key is dus dat jij bepaalt...niet de wiet die roept.
Wanneer is je vrouw uitgerekend(ongeveer)
Vind rijden onder invloed ook absoluut niet oké. Zeker niet met kinderen aan boord. Daarom dat ik alcohol erbij betrek. Het is geheel geaccepteerd maar daarom niet altijd minder erg.Dit valt nooit goed te praten, maar dat weet je denk ik wel 😅
Zelf nog nooit over na gedacht, ben ik te jong voor haha. Maar als ouder heb je in mijn ogen gewoon de verantwoordelijkheid om altijd bekwaam te blijven in bijzijn van je kindje. Drugs staat daar echt in de weg. Zoals @PurplePower zegt gebeurd het ook met alcohol, maar dat vind ik evenmin slecht.
Wat wel moet kunnen denk ik, is als je vrouw gewoon nuchter blijft en de verantwoordelijkheid op zich neemt (logisch maar ik zeg het toch: dan moet ze die ook alleen WILLEN nemen).
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."