Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en kinderen krijgen

Drugs en kinderen krijgen

87 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan het natuurlijk overigens ook nog zien als een handige weg om te helemaal te kappen met drugs, als je dat zou willen. Je motivatie zal nooit zo hoog zijn 😋
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zie mijn arts eigenlijk nooit. En ze is nogal pro-drugs. Van het type oxycodon voorschrijven voor rugpijn, zie je.. Het slaat ook nergens op dat ik als rond de 15 jaar iedere maand een pak alprazolam en oxazepam kan ophalen, zonder het hier ooit met haar over te hebben gehad (als ik bijvoorbeeld voor iets heel anders kwam). Ben bang dat ik er straks nog een herhaalrecept diazepam bij heb, haha.

Ik heb me goed ingelezen en ik denk dat flubromazEPam een prima taper benzo is. Ik heb ook ongeveer gehaald, dat ik denk precies te kunnen taperen. Dus hopelijk geen overtollige snoepjes, haha.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is geen goede huisarts.
Er zullen absoluut en zonder meer bosjes mensen zijn, die heel graag deze arts als huisarts willen hebben, en in het begin allemaal leuk en fijn, maar een klein half jaar later is er weer een hele groep oxcycodon afhankelijke mensen bij.
En voor deze groep is het vlug aan oxcycodon komen via de huisarts, helemaal niet leuk meer.
Dat is dan een drama geworden...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als men niet kan stoppen met drugsgebruik als er kinderen komen zal men nooit kunnen stoppen.IMO.


Welke belangrijkere reden dan dat kan er überhaupt zijn?
(Naast gezondsheidskwesties offc)
j
jivesLid
01-01-2024, 00:00
#5
mijn ouders waren vaak dronken! en toch ben ik zelf nooit gaan drinken..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet iedereen valt in een drank verslaving als de ouders hem nogal eens flink kunnen raken...
Maar het voorbeeld, is niet het allerbeste.
Zeer zeker niet.
S
SpinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Wil je in de trant van onderwerp van dit topic daar wat meer over vertellen.

Ik neem aan dat je verslaafd was aan hero, wat sprak je toen af met je partner. Dat je niet bij je kinderen was? En waarneer zag je ze dan wel?
Was coke recreatief en plande je dat dan?

Fijn een keer een verhaal zoals die van jou te lezen waar het wel goed ging en gaat en het gezin er niet door kapot is gegaan.
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte al toen ik.partner leerde kennen. Maar eerst verborgen gehouden wel altijd soort van dubbel leven gehad. In mij n omgeving wist niemand dat ik gebruikte

En ja ik haalde het op uit de stad en dan gelijk nr huis en rookte dan boven op slaapkamer oid. Maar nooit nooit waar kids bij waren.

En ja af 3
en toe coke. Zelfs nog een poos vrijwel clean geweest maar rookte dan laatste weekend van de maand
Als ik dan echt trek had kon ik dat toch uitstellen want de laatste weekend.. dan mag t
En dan vaak kids even nr mn ouders of als ze sliepen

Tot ik het vaak gewoon vergat .. dat t "mijn " weekend was.
Maar toch weer terug gevallen.. (ach 1 keertje.. moet kunnen, ahum NOT)

Toch heb ik veel gemist en moesten ze vaak op mij wachten tot ze vaak zeiden mama woont in de badkamer (want deur kan daar op slot) en ja toen werd het tijd om weer te stoppen
En soms ging het echt lang goed.
Laatste tien jaar volgens mij niet meer clean geweest

Kids gingen vaak om de beurt mee als ik spul haalde maakte ik leuk uitje van , even naar de Mac en in auto quality time kletsen en aandacht.
Dan snel wat halen en dan nr huis .
Tot ze elke keer vroegen mama gaan we ook even nr de stad? Terwijl ik probeerde niet vaker dan 1 keer pw
Of alleen in t weekend..
Ik wou en wil mijn kids niet kwijt dus ik bouwde veiligheden voor mezelf in.
Zoveel geld pinnen en dan pinpas thuis laten nooit in stad bij draai huizen zitten etc maar gelijk terug naar huis (zodat ik niet door bleef roken/geld opmakem)

Maar als ik nu filmpjes van jaaren geleden zie dan zie ik mezelf vaak stoned er bij zitten 3n zoals iemand hier ook al noemde ... ik ben hee3eel veel kostbare herinneringen kwijt
Veel foto's altijd gemaakt. Maar echt veel dingen vergeten.

Ik gebruikte nooit methadon als ik bruin rookte
Het was of/of.
Tenzij ik ziek was en al meeth op had en later nog br .
Ook heb ik al wel 20 jr recept valium en temazepam gevraagd voor bij cold turkey afkicken kreeg mee voor tien dagen eb dat was de max zei de huisarts .. ik belde na paar weken voor herhaling recept en kreeg dat zo. Na poosje kreeg ik niet voor tien dagen mee maar voor hele maand
Ik bestelde het alleen heel af en toe ..meer van .. als ik t maar ik huis heb. Toen vroeg ik weer eens nieuw recept moest ik eerst op spreek uur komen: ik bestelde het te WEINIG . Nou jaaa zeg omgekeerde wereld ? Als ik er aan verslaafd raak en het elke maand bestel is prima maar als ikbt af en toe bestel dan moet ik op spreekuur komen?

Gelukkig begreep de huisarts dat ik t af en toe neem en zei.. ik heb nog nooit in mn hele loopbaan iemand gezien die zo lang benzo s gebruikt en t maar zo af en toe op haalt dus als jij dit zo volhoudt vind ik het prima

En ja .. verslavingen genoeg dus neem exht heel af en toe paar pammetjes.


Maar mijn gebruik werd laatste jaren ook door mijn oudste kids opgemerkt en ik was zo zat can het alleen maar br roken om beter te worden en te functioneren.. stoned werd ik niet meer ! En dan al dar geld waar ik zoveel dingen voor de kids kon kopen .
Dusben laatst in een weekje in kliniek overgegaan op de suboxon en alle bangmakerij tot spijt.. ij ben echt amoer ziek geweest me voorbereid op kotsen zweten schijten etc etc (sorry voor de woordkeuze) maar toen ze de eerste pil brachten zeiden ze dit is 2mg en dat moet wel wat doen

En idd kippenvel ging weg em werd wet warm .. daarna opbouwen nr 10 mg maar OMG wat kreeg ik na weekje last van bijwerkingen; giga buikpijn, niet eten niet nr wc kunnen e n zere benen. Mar de krampen waren het ergste
Lees ik later dat er altijd laxeermiddel bij geschreven moet worden en als je astma en COPD hebt (zoals ik )dan mag je het eigenlijk niet eens voorgeschreven krijgen!!!

Msar ergstevobd ik dat vnn amper wat deed aan mijn bijwerkingen/vragen etc en ik moest me daar bekant elke dag melden. En kreeg dan medicatie mee

Maaaar ik heb steeds aangegeven dat ik niet naar de stad wou want dan grote kans dat ik toch ook wel wat coke ga halen en vooral nu ik me nog zo belabberd voel
Want ik ben zelf maar met de suboxone gestopt. Dat ging heel goed ik zar op 10mg. Toen 14 mg genomen en de volgende dag NIKs ... geen centje pijn!
Dag daarna 10 mg en dan 1 dag niks
Dan 4 mg en dag niks
Toen paar dagen niks en werd beetje ziek wakker maar na paar dagen (nu dus ) voel ik me echt zo SHIT.

Was zo trots op mezelf !! Ik flik m het toch maar even !!

Maar las nu iers van half waarde tijd van 36uu r 3n dat je eigenlijk maar om de 14 dagen zoveel mg er bij weg halen
Anders zul je constant in een
Soort van afkick zitten nou dat zit ik dus nu

In een week van 10 mg naar nul lukt we: maar dan.. mennn wat voel ik me ellendig

Ik schrijf dit omdat mn kids ook zo blij waren dat ik ging stoppen.
Maar nu ik zooo vaak naar Verslavingszorg moet en zo ellendig voel : zegt die jongen van mij; nou mam geloof dat ik je lekker vindt als je gebruikt en niet steeds weg bent of ziek ..
Toen uitgelegd dat t allemaal niet zo snel gaat etc

Maar even terug [on topic)
Mijn kids zagen en merkten ok ook .. dat t nier goed met met me ging
Ik heb verder stabiel leven: huisjeboompje beestje..
Maar dat is ook gelijk mn valkuil dat toch niemand t in de gaten heeft etc dacht ik altijd

Maar nu ik gestopt ben merk ik toch wel bepaalde dingen op fat ik denk shittt.. .wat lullig

Maar goed als jullie nog vragen hebben dan laat maar weten..

Ik wil zelf heel graag alleen de nalorex of naltraxon die in de suboxone zit .
Wan ben toch bang voor zwak moment/ wil gewoon geen risico's lopen en dat doe ik echt voor de kids .
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Naja goed gaat/ging het niet. Stiekem in de badkamer gebruiken met de deur op slot als de kids er zijn. Plus dat de kids opviel en er wat van zeiden. Dus nee, niet goed. En nog steeds niet goed.

Wel goed dat @Spin het verhaal hier eerlijk verteld. Dit soort dingen moeten idd bespreekbaar zijn. Wel vraag ik mij af waarom je aan kinderen bent begonnen terwijl je verslaafd was? Ik neem aan dat je toen wist dat dat niet verstandig was.

Ik heb zitten twijfelen of ik in dit topic ging reageren. Waarom? Omdat ik drugs en alcohol bij kids echt een no go vind en ik merk dat het toch gebagatelliseerd wordt. Het doet mij emotioneel echt wat als ik dit soort verhalen lees. Dat doet me nog pijn.
Ik ben helaas zo iemand die als kind is opgegroeid met verslaafde ouders. Ik WEET wat een kind merkt. Hoe klein ik ook was ik had het door. Voelde het, merkte het hoe klein ik ook was. De kids merken het echt als mama stiekem gebruikt, ook al is het niet direct voor de ogen van de kids. Natuurlijk kreeg ik mijn natje, droogje, schone kleding, school, mooie vakanties etc etc maar mentale aandacht op de juiste manier? Liefde, knuffel? Nee al dat nooit gehad... Waarom? Omdat mama der zorgen en stress weg zoop. Dus in der hoofd meer met de drank bezig was als liefde geven. Niet expres en niet omdat ze niet van mij hield maar het gebeurde wel!
Ik heb het mijn ouders kunnen vergeven na een hoop therapie , hen vergeven wat mijn zus en ik aan warmte en leren praten hebben gemist. Ik schrok vreselijk toen de psycholoog mij vertelde dat ik (en zus) emotioneel verwaarloosd zijn. Eerst vond ik “verwaarloosd” erg klinken maar bij nader denken en therapie klopt dat. Ik ben emotioneel verwaarloos en een hoop warmte en levenslessen te kort gekomen. En ja, dat heeft mij gevormd en draag ik mijn hele leven mee.

Dus denk er alsjeblieft niet te makkelijk en licht over. Kinderen merken veel en veel en veel meer als de ouders denken.
Mocht je nog eens willen gebruiken doe dat dan alleen als je kids uit logeren zijn en veilig zijn.

Mijn relaas is geen aanval maar bedoeld om mensen duidelijk te maken wat ik heb meegemaakt en dat kinderen ALTIJD dus echt ALTIJD op nummer 1 moeten staan. Stop met drugs ruim voor je aan kids begint.
Klik om te vergroten...

Allereerst even digitale hug, wat verdrietig om op zo'n manier te moeten opgroeien.

Verder eens, ik vind zelf dat als je denkt aan kinderen krijgen dat je bereid moet zijn om drugs en alcohol grotendeels op te geven.
Ik heb veel vriendinnen met wie ik nog regelmatig op een festival stond (pre coronas zegmaar), dan was partner thuis met kind, en konden zij even los. Maar altijd 1 ouder nuchter thuis, je moet altijd kunnen handelen als je kind wat nodig heeft of onverhoopt wat overkomt. Zij kwamen pas thuis als kind in bed lag dus geen confrontatie.
En s ochtends 6u moet je er ook gewoon weer staan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Fijn een keer een verhaal zoals die van jou te lezen waar het wel goed ging en gaat en het gezin er niet door kapot is gegaan.
Klik om te vergroten...

Naja goed gaat/ging het niet. Stiekem in de badkamer gebruiken met de deur op slot als de kids er zijn. Plus dat de kids opviel en er wat van zeiden. Dus nee, niet goed. En nog steeds niet goed.

Wel goed dat @Spin het verhaal hier eerlijk verteld. Dit soort dingen moeten idd bespreekbaar zijn. Wel vraag ik mij af waarom je aan kinderen bent begonnen terwijl je verslaafd was? Ik neem aan dat je toen wist dat dat niet verstandig was.

Ik heb zitten twijfelen of ik in dit topic ging reageren. Waarom? Omdat ik drugs en alcohol bij kids echt een no go vind en ik merk dat het toch gebagatelliseerd wordt. Het doet mij emotioneel echt wat als ik dit soort verhalen lees. Dat doet me nog pijn.
Ik ben helaas zo iemand die als kind is opgegroeid met verslaafde ouders. Ik WEET wat een kind merkt. Hoe klein ik ook was ik had het door. Voelde het, merkte het hoe klein ik ook was. De kids merken het echt als mama stiekem gebruikt, ook al is het niet direct voor de ogen van de kids. Natuurlijk kreeg ik mijn natje, droogje, schone kleding, school, mooie vakanties etc etc maar mentale aandacht op de juiste manier? Liefde, knuffel? Nee al dat nooit gehad... Waarom? Omdat mama der zorgen en stress weg zoop. Dus in der hoofd meer met de drank bezig was als liefde geven. Niet expres en niet omdat ze niet van mij hield maar het gebeurde wel!
Ik heb het mijn ouders kunnen vergeven na een hoop therapie , hen vergeven wat mijn zus en ik aan warmte en leren praten hebben gemist. Ik schrok vreselijk toen de psycholoog mij vertelde dat ik (en zus) emotioneel verwaarloosd zijn. Eerst vond ik “verwaarloosd” erg klinken maar bij nader denken en therapie klopt dat. Ik ben emotioneel verwaarloos en een hoop warmte en levenslessen te kort gekomen. En ja, dat heeft mij gevormd en draag ik mijn hele leven mee.

Dus denk er alsjeblieft niet te makkelijk en licht over. Kinderen merken veel en veel en veel meer als de ouders denken.
Mocht je nog eens willen gebruiken doe dat dan alleen als je kids uit logeren zijn en veilig zijn.

Mijn relaas is geen aanval maar bedoeld om mensen duidelijk te maken wat ik heb meegemaakt en dat kinderen ALTIJD dus echt ALTIJD op nummer 1 moeten staan. Stop met drugs ruim voor je aan kids begint.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Naja goed gaat/ging het niet. Stiekem in de badkamer gebruiken met de deur op slot als de kids er zijn. Plus dat de kids opviel en er wat van zeiden. Dus nee, niet goed. En nog steeds niet goed.

Wel goed dat @Spin het verhaal hier eerlijk ver
Klik om te vergroten...
@De Dunne
Ik vind dat alle vragen moeten kunnen. Maar (en dit is niet aanvallend bedoeld) sta je ook open voor het antwoord.
Ik begrijp dat wat je meegemaakt een enorme rol speelt in je kijk op dit topic. Maar wat kan je met deze vraag? Is hij retorisch of is de vraag bedoeld om boodschap af te geven. Of is hij oprecht?

Ik kan niet voor jou spreken, niet voor @Spin.
Maar ik denk omdat je er vanuit gaat dat je kan veranderen. Ook mensen zonder drugs maken inschattingen erover. En kunnen het overschatten. Bovendien als verslaafde schat je de situatie al snel anders in dan een hulpverlener doet.

Iedereen(medisch uitgesloten) kan kinderen krijgen.
Tuurlijk praat je erover (meestal) maar je gaat niet om de tafel met de valkuilen, plan B opties bespreken, do's/dont's etc.
Het zou allicht een goed idee zijn.

Maar meestal word de keuze voor kids gevormd door hormonen en hoop. Net zoals kiezen voor iemand. Dat is toch ook geen cold case scenario's met louter rationele benadering.
Het is vaak emotie, gevoelens en hoop.

Ik praat verslaving niet goed. Maar er zijn zoveel meer red flags die.genegeerd worden als je voor kinderen gaat (Iemand heeft een stoornis bv autisme, geen baan....zelf te weinig liefde)

Als een ouder verslaafd is vind ik dat de ouder absoluut hulp moet krijgen. Als mama 1 maand aan de coke zit is dat zeer slecht maar het tekent ze niet voor de rest van hun leven..maar hier komt de valkuil
Als je in de verkeerde gemeente woont heb je allemaal instanties op je dak die dreigen je kind uit huis te plaatsen en een OTS aan te vragen. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een ouder zich klinisch liet opnemen voor haarzelf en haar gezin. Jeugdzorg zag dat echter niet als haar kracht maar als het bewijs dat ze te verslaafd was voor haar kind te kunnen zorgen. Ondanks dat ze juist daardoor clean werd en nog steeds is..

Ook de huisarts mag met de nodige voorwaarden zelf een melding doen bij veilig thuis of veilig thuis relevante informatie verstrekken.

Op die manier maak je ouders bang en de drempel veels te hoog om hulp te zoeken.
En dat vind ik pas gevaarlijk.

Er zitten nuances..een moeder met een dochter van 6 die al.8 jaar heroïne gebruikt..dat behoeft geen verdere uitleg.

Ik heb het over de doelgroep.waarbij gebruik misbruik word. Of een prille verslaving.

Maar ook als die moeder van 6 jarig.dochtertje hulp zou willen
Zou ze die moeten krijgen. Laat haar opnemen. En zorg voor begeleiding en geregeld.uc's
Imo.is dat de beste oplossing

Jeugdzorg heeft een slechte naam en ik kan helaas beamen dat dat niet uit de lucht komt vallen.

Als je met zijn tweeën bent zijn er gelukkig een stuk meer mogelijkheden dan als je alleen opvoed.

@De Dunne ik vind het heel erg dat je dat hebt moeten meemaken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mappie88 zei:
Eens dat de stap naar hulp gemakkelijker gemaakt moet kunnen worden. Daarom vind ik meldplicht juist ook goed, zodat de situatie hopelijk niet escaleert en instanties sneller hulp kunnen bieden.
Ik denk trouwens dat 'slechts' 1 maand aan de coke en de nasleep hiervan een kind wel kunnen beschadigen, zeker als je dan totaal geen aandacht had voor de kinderen of onberekenbaar werd wat gigantisch angstig is voor zo'n kind.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal. Maar wat ik bedoel..in sommige gemeentes worden kinderen heel snel uit huis geplaatst bij gebruik. En terecht...maar die kinderen komen niet allemaal terug naar huis..nooit.meer..terwijl moeder alles goed voor elkaar heeft en clean is. Dat is niet meer in belang van het kind.

In die trant..die ene maand coke had nooit mogen gebeuren..maar onnodig een gezin uit elkaar halen geeft meer schade.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
@De Dunne
Ik vind dat alle vragen moeten kunnen. Maar (en dit is niet aanvallend bedoeld) sta je ook open voor het antwoord.
Ik begrijp dat wat je meegemaakt een enorme rol speelt in je kijk op dit topic. Maar wat kan je met deze vraag? Is hij retorisch of is de vraag bedoeld om boodschap af te geven. Of is hij oprecht?

Ik kan niet voor jou spreken, niet voor @Spin.
Maar ik denk omdat je er vanuit gaat dat je kan veranderen. Ook mensen zonder drugs maken inschattingen erover. En kunnen het overschatten. Bovendien als verslaafde schat je de situatie al snel anders in dan een hulpverlener doet.

Iedereen(medisch uitgesloten) kan kinderen krijgen.
Tuurlijk praat je erover (meestal) maar je gaat niet om de tafel met de valkuilen, plan B opties bespreken, do's/dont's etc.
Het zou allicht een goed idee zijn.

Maar meestal word de keuze voor kids gevormd door hormonen en hoop. Net zoals kiezen voor iemand. Dat is toch ook geen cold case scenario's met louter rationele benadering.
Het is vaak emotie, gevoelens en hoop.

Ik praat verslaving niet goed. Maar er zijn zoveel meer red flags die.genegeerd worden als je voor kinderen gaat (Iemand heeft een stoornis bv autisme, geen baan....zelf te weinig liefde)

Als een ouder verslaafd is vind ik dat de ouder absoluut hulp moet krijgen. Als mama 1 maand aan de coke zit is dat zeer slecht maar het tekent ze niet voor de rest van hun leven..maar hier komt de valkuil
Als je in de verkeerde gemeente woont heb je allemaal instanties op je dak die dreigen je kind uit huis te plaatsen en een OTS aan te vragen. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een ouder zich klinisch liet opnemen voor haarzelf en haar gezin. Jeugdzorg zag dat echter niet als haar kracht maar als het bewijs dat ze te verslaafd was voor haar kind te kunnen zorgen. Ondanks dat ze juist daardoor clean werd en nog steeds is..

Ook de huisarts mag met de nodige voorwaarden zelf een melding doen bij veilig thuis of veilig thuis relevante informatie verstrekken.

Op die manier maak je ouders bang en de drempel veels te hoog om hulp te zoeken.
En dat vind ik pas gevaarlijk.

Er zitten nuances..een moeder met een dochter van 6 die al.8 jaar heroïne gebruikt..dat behoeft geen verdere uitleg.

Ik heb het over de doelgroep.waarbij gebruik misbruik word. Of een prille verslaving.

Maar ook als die moeder van 6 jarig.dochtertje hulp zou willen
Zou ze die moeten krijgen. Laat haar opnemen. En zorg voor begeleiding en geregeld.uc's
Imo.is dat de beste oplossing

Jeugdzorg heeft een slechte naam en ik kan helaas beamen dat dat niet uit de lucht komt vallen.

Als je met zijn tweeën bent zijn er gelukkig een stuk meer mogelijkheden dan als je alleen opvoed.

@De Dunne ik vind het heel erg dat je dat hebt moeten meemaken.
Klik om te vergroten...

Eens dat de stap naar hulp gemakkelijker gemaakt moet kunnen worden. Daarom vind ik meldplicht juist ook goed, zodat de situatie hopelijk niet escaleert en instanties sneller hulp kunnen bieden.
Ik denk trouwens dat 'slechts' 1 maand aan de coke en de nasleep hiervan een kind wel kunnen beschadigen, zeker als je dan totaal geen aandacht had voor de kinderen of onberekenbaar werd wat gigantisch angstig is voor zo'n kind.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
@De Dunne
Ik vind dat alle vragen moeten kunnen. Maar (en dit is niet aanvallend bedoeld) sta je ook open voor het antwoord.
Ik begrijp dat wat je meegemaakt een enorme rol speelt in je kijk op dit topic. Maar wat kan je met deze vraag? Is hij retorisch of is de vraag bedoeld om boodschap af te geven. Of is hij oprecht?



@De Dunne ik vind het heel erg dat je dat hebt moeten meemaken.
Klik om te vergroten...
Ik heb jou geen vraag gesteld.
Het was niet mijn bedoeling een discussie te beginnen en dat ga ik ook niet doen, sorry. Dit onderwerp is mij te pijnlijk nog en merk nu al in bovenstaande reacties dat ik er ernstiger en anders over denk dan gemiddeld en het toch best gebagatelliseerd wordt. Wat ik jammer vind.
Ik wilde mijn verhaal vertellen van “het kind” zijn kant en duidelijk maken dat kids echt wel alles door hebben. Alles, alles, ook een beetje drugs en dingen buiten drugs.
Verder ga ik hier niet meer reageren. Het is voor mij namelijk geen discutabel standpunt over dit onderwerp dus heeft een discussie geen zin.
Niet lullig bedoeld.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Ik heb zitten twijfelen of ik in dit topic ging reageren. Waarom? Omdat ik drugs en alcohol bij kids echt een no go vind en ik merk dat het toch gebagatelliseerd wordt. Het doet mij emotioneel echt wat als ik dit soort verhalen lees. Dat doet me nog pijn.
Ik ben helaas zo iemand die als kind is opgegroeid met verslaafde ouders. Ik WEET wat een kind merkt. Hoe klein ik ook was ik had het door. Voelde het, merkte het hoe klein ik ook was. De kids merken het echt als mama stiekem gebruikt, ook al is het niet direct voor de ogen van de kids. Natuurlijk kreeg ik mijn natje, droogje, schone kleding, school, mooie vakanties etc etc maar mentale aandacht op de juiste manier? Liefde, knuffel? Nee al dat nooit gehad... Waarom? Omdat mama der zorgen en stress weg zoop. Dus in der hoofd meer met de drank bezig was als liefde geven. Niet expres en niet omdat ze niet van mij hield maar het gebeurde wel!
Ik heb het mijn ouders kunnen vergeven na een hoop therapie , hen vergeven wat mijn zus en ik aan warmte en leren praten hebben gemist. Ik schrok vreselijk toen de psycholoog mij vertelde dat ik (en zus) emotioneel verwaarloosd zijn. Eerst vond ik “verwaarloosd” erg klinken maar bij nader denken en therapie klopt dat. Ik ben emotioneel verwaarloos en een hoop warmte en levenslessen te kort gekomen. En ja, dat heeft mij gevormd en draag ik mijn hele leven mee.
Klik om te vergroten...
Ten eerste geef ik je ook graag een digi-knuffel. Zo begrijp ik je emotie en sterke mening betreft dit topic heel goed. Maar ik maak persoonlijk een onderscheid tussen drugsgebruiken en zo afhankelijk zijn dat je dit in het dagelijks leven 'naast' je kinderen moet doen... In mijn visie is een verslaving als ouder ook een no-go (alhoewel, op koffie na). Situaties waarin een of beide ouders verslaafd is zijn vaak het destructiefst voor het kind wat erin opgroeit... Maar wanneer we het hebben over gepland drugsgebruik (en helemaal niet-verslavende stoffen als meeste psychedelica) vind ik het heel nuttig dat het besproken wordt. Misschien heb ik het topic dan verkeerd opgevat, want ik ging er logischerwijs vanuit dat we een verslaving uitsluiten. Dan zou ik zelf ook twijfelen of kinderen wel zo'n goed idee is.
Ik snap dat deze ervaringen jouw standpunt hierin beïnvloed, maar dat soort ervaringen zijn natuurlijk bijna altijd uit drugsmisbruik. Niet van een ouder die door wilt gaan met eens in de zoveel tijd drugs te gebruiken. Dat zit buiten de kinderen om gebeurd is ook logisch, ik denk dat dat dingen zijn waar we het allemaal wel over eens zijn. Ook met iets 'minder erg' als blowen, dat doe je gewoon als de kinderen liggen te slapen; krijgen ze er niets van mee. Als er iemand anders thuis is zou ik nog beter een rondje wandelen ofzo.
Hopelijk is dit geen punt van discussie, maar ik snap het hoe dan ook als je dit toch even laat voor wat het is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
5-ReMI-DMT zei:
als blowen, dat doe je gewoon als de kinderen liggen te slapen; krijgen ze er niets van mee.
Klik om te vergroten...
Ik reageer alleen nog even hierop. Dit is dus het misverstand wat ik bedoel. Bij mij vroeger dronken ze ook meestal pas als wij al op bed lagen en toch hebben wij het altijd gemerkt. Dat is dus mijn punt. Een kind merkt dat echt wel. Natuurlijk is een keertje een blowtje geen drama, een keer een biertje ook niet. Mijn beste vriendin blowde alleen als haar kids sliepen en toch kwam haar zoon op zijn 11e boos beneden dat ze “elke dag die stink troep roken”.
Zoals ik al eerder zei is het op zich geen probleem als je nog eens een x iets drugs wil doen als je kinderen hebt maar imo alleen als de kids uit logeren zijn of jijzelf niet thuis slaapt.
Excuses als ik zo reageer maar het is en blijft voor mij echt een no go. Dat mag, iedereen mag er anders overdenken. Mijn verleden is mede reden dat ik bewust geen kinderen heb gekregen. Zo diep zit het.
S
SpinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ook jaren niet gebruikt of alleen op de meeth

Maar ik ben zelf kind van ouders (die niks gebruiken oid) niet in staat waren fysiek liefde te geven dus mijn kinderen zijn bekant plat geknuffeld maar vooral heel veel aandacht mijn kinderen vonden t heerlijk om als ze wakker waren bij ons in bed te kruipen en dan even lekker knuffel en praten en gek doen. Ook probeerde ik altijd 1 op 1 quality time met ze te hebben.. juist omdat ik verslaafd was /ben en dat al erg genoeg was wilde ik hen verder niks te kort doen

Tuurlijk had ik van te voren moeten stoppen
Maar kwam ineens achter dat ik zwanger was.
En mijn kinderen zijn allemaal van de zelfde papa en we zijn nog steeds gelukkig getrouwd. ( oke dat klinkt wel heel rooskleurig maar neem aan dat iedereen snapt dat ook bij ons ups en downs in onze relatie waren)

Als ik onze kids naar bed bracht deed ik per kind zn ding. Oudste moest ik 5 punten afwerken 1. Vertellen wT ze vandaag had gedaan
2. Wat ze morgen ging doen
3. Even stukje voorlezen
4. Praten over voor wie ze wou bidden en waarom
5. Dan ging ze bidden ; echt leuk dat had ze op school geleerd : " hoi God , hierlben ik weer nou, de mama van bjorn is ziek, dus wilt u die beter maken ? Oh ja , en God kunt u 'asjeblieft' mij morgen laten winnen met schaken?

Ideale dingen voor een gesprek ; maar stel dat je tegenstander ook bid of God m wil laten winnen.. Wie moet God dan kiezen ?
"Uhhh, (diep nadenkend, dan terug handen vouwen, ogen dicht; ) "uhh God, laat toch maar gewoon de beste winnen anders is t ook niet eerlijk"
Kijkt mij dan aan ;" toch mam?"

Ik noem dit als voorbeeld van hoe bewust ik met dat soort dingen omging, juist omdat mijn ouders keurige mensen zijn , niet roken nooit in kroeg oid zitten, hooguit in t weekend 2 wijntjes max. Etc perfecte plaatje.. maar fysiek liefde tonen? Nee! Praten over wat me bezig hield? Nee.
Samen aan tafel zitten bij warm eten , maar ouders praten,kids waren stil

Dus ik wist heel goed wat ik niet wou en hoe t niet moest.
Nu wil ik absoluut niet mijn drugs gebruik goed praten. Ik heb echt van alles geprobeerd om te stoppen,met wisselende resultaten van jaren clean tot 1 x.per.maand tot 1.x.per week 2,5 gr Bruin die ik dan verdeelde voor de hele week.

Maar natuurlijk had ik niet aan kids moeten beginnen toen ik gebruikte.. maar hey. Niet alles gaat altijd zoals gepland . En dan moet je er toch het beste van maken.

Ik heb om me heen gezien van kids die financieel materialistisch gezien niks te kort kwamen maar die altijd op hun kamer waren met de nieuwste play station, wii x box nintendo huppeldepup... slaapt dat manneke paar keer bij ons omdat t niet zo goed ging met de ouders en ze mij vroegen (kids zaten bij elkaar op school)
Vraagt moeder later ; heb je je niet verveelt zonder al je games? En heb je nog wat leuks gedaan,
Zegt t manneke ;" ja wij gingen elke avond 'gezellig zitten"
Moeder kijkt me vragend aan. Dus ik leg uit dat wij elke avond met de kids samen zitten met een kopje thee en n koekje oid en meestal even spelletje doen. TV uit!!!
Moeder vraagt hem:" vond je dat serieus t leukste?" En hij knikte zo enthousiast en vertelde over dat ie gewonnen had met dat spel dan moet je cijfers neerleggen; dezelfde of oplopend en je mag een joker gebruiken, zei hij.
Had t nog nooit gespeeld
Ook buurmeisjes kwamen op geven komen soms elke avond bij ons 'gezellig zitten' zoals we t noemden sinds logeetje vroeg:: gaan we vanavond weer gezellig zitten ?

Ik wil hier niet mee zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb en zeker niet mijn drugsgebruik goed praten!!!! Want tuurlijk had dat niet gemoeten , maar als het dan toch zo is dan kun je maar beter het aller aller beste van proberen te maken !!
Ik bedoel te zeggen, er zijn ook incapabele ouders, die niet gebruiken ..
Ook heb ik vaak opgepast op kindjes waarvan de ouders heel veel werkten en die soms al sliepen als ze weer opgehaald werden. En die mij soms "mama" noemden, omdat ze zoveel bij ons waren. En dan vroeg ik mijn eigen kinderen wel eens ; wat hebben jullie liever dat we heel veel centjes hebben en we alles kunnen kopen maar dan moet papa en mama beide altijd werken en jullie naar de oppas. Of zo als nu dat de oppas kindjes bij ons komen.
Dan zeiden ze altijd ; nee zoals nu .. dat mama thuis is als we uit school komen.
En altijd kwamen er dan ook verhalen van kindjes die elke dag naar de buitenschoolse opvang moesten: worden ze opgehaald zijn ouders kapot moe ban t werken dan moet er nog eten gemaakt worden en eten en opruimen/afwassen en eer ze dan tijd hebben om te gaan zitten moeten de kids op bed want dan hebben ze "tijd voor hun zelf nodig "
Sorry hoor.. dat heb je tovh al de hele dag gehad ?

Oke ik klink zo wel erg veroordelend maar dat zijn mijn ervaringen en nogmaals ik praat mijn verslaving absoluut niet goed en zou alles voor over hebben om t over te mogen doen en weten wat ik nu weet... maar dat is nu eenmaal niet mogelijk.

Ik wil met mijn verhaal laten zien dat je stel dat je gebruikt en zwanger wordt of kindje hebt en terug val hebt oid dat je dan niet op moet geven en jezelf gewoon aanpakken en als stoppen nog niet gelijk lukt zorg dan dat je er totaal bent voor je kinderen !! Aandacht, liefde en tijd is zoveel meer waard dan altijd weggestuurd te worden, ((hier een tientje ga de stad maar even in. Wat wil je eten ? Haal maar zak patat! Ga je naar je kamer, gamen? En dan zo laat wel gaan slapen, he!! )) dat zijn missch extreme voorbeelden maar ik zag ze in mijn omgeving, en dat dan zelfs van ouders die niet verslaaft zijn of drugs gebruiken etc etc

Dus als je kids hebt en je gebruikt zoek aub hulp en probeer te stoppen.

Wat wel heel lastig is is dat vrouwen die verslaafd zijn en kind krijgen /hebben vaak geen slapende honden wakker willen maken ivm jeugdzorg etc
Want idd hoe kan jeugdzorg tegen een moeder zeggen die al maanden in kliniek zit en super hard haar besr doet om af te kicken en graag kind weer terug wil : zeggen goed dat je aan jezelf werkt maar jantje of pietje blijft sws tot zn 18e in pleeggezin
Huh?? Dus ook al vecht je zo hard en do3 je alles wat zevan je vragen en nog veel meer, wie is jeugdzorg of die beslissende voogd dan om jou op tegeven, om jou als verloren/hopeloos etc te beschouwen???
Gelukkig zijn er kliniekenwaar je met je kind(eren) opgenomen kan worden.. dus gaat t fout probeer dan in zo n kliniek te komen voor t te laat is!

Ik heb natuurlijk geluk dat mijn man nooit gebruikt heeft waardoor we altijd een "normaal ' leven hadden waarin ik dus eigelijk ook gedwongen was om gewoon huishouden te doen gezond eten op tafel te zetten, want ja mijn man zei altijd ik gebruik niet en ik ga geen dingen opgegeven.omdat jij zonodig gebruiken moet.

En ik kan me voorstellen dat als je.gebruikt en je partner ook of je bent.alleen dat op.tijd gezond warm eten elke dag dan niet je prioriteit heeft. Helaas. ..

Sorry voor mijn hak op de tak verhaal
Maar ik lees zo weinig over mensen die een uitzondering op de regel zijn of die niet in het vooroordeel plaatje Passen van verslavingszorg etc..

Je kan wel zeggen gebruik en kinderen is no go.
Maar wat als je gebruikt en zwanger raakt?
en stoppen lukt.niet echt.of. je valt terug oid ?
Maar ik vind ook 1000% nooit naast de kinderen!

En ik val niemand aan en ik wil ook geen discussie s want ofcourse deed ik t niet goed (genoeg)
Had. Graag alles volledig nuchter mee willen maken etv
Maar toch wil ik met mijn verhaal laten zien dat et ook nuances zijn en verschillende.verhalen

Ik ben nu al bijna 2 maanden van de meeth en bruin af en heb 1 keer nog wat Licht gehaald. Maar daarvoor heb ik wel intensieve therapie gehad en.EMDR gevold en trauma therapie etc.. en daardoor ben ik nu voor t eerst in staat te zeggen dat ik echt geen trek heb .en niet meer t gevoel dat ik m'n gevoel moet verdoven etc
Dat is zo bijzonder!!

Ik hoop echt dat dit zo blijft maar daar zal ik zeker zelf alles voor doen. Heb niet voot niks zo hard gevochten en niet voor niks door die therapie ellende heen gegaan (therapie was goed maar zwaar en pijnlijk en heftig etc ) misschien is het hier in het onderste puntje van NL ook wel heel anders geregeld allemaal dan elders..


Nou dikke knuf voor iedereen.die wat dan ook heeft mee moeten maken en bedankt voor al jullie verhalen.
Liefs Isabeau
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Concreet:
Ik sta er van te kijken hoeveel gradaties alcoholgebruik er lijkt te zijn.
Klik om te vergroten...
Noot: Dit komt wss omdat er al zo ontzettend veel jaren lang alcohol gebruikt wordt...en aldus "mag dat"...
Mrloverdj zei:
Betekent dit dat er over nagedacht word of is het goedpraten?
Iig word er bij 1 glas bier geen moord en brand geschreeuwd, ook geen veilig thuis op de .......
Klik om te vergroten...
Er wordt wel degelijk nagedacht. Ja.
Dit komt (alweer) door het maatschappelijk geaccepteerd zijn van drank....maar, men gaat inzien dat er toch wel heel vervelende gevolgen aan dat drankgebruik kunnen zitten.
Zo is recentelijk het niet meer toegestaan om " acties" met aanschaf van alcoholische dranken meer toegestaan. Goed zo.

Maar waarom staan dan nog altijd op zeer strategische plaatsen in bijvoorbeeld de supermarkt neergezet?
Zodat als je enkele producten zoekt die je echt nodig hebt, de basis benodigdheden, niet meer te bereiken zijn z o n d e r dat je eerst langs een stapel " bijzondere" biersoorten moet lopen?
Hetzelfde geldt voor wijn!

Het zal een heel goede zaak zijn, als dat zwak alcoholische dranken alleen in een aparte ruimte verkocht zouden moeten worden.
Net zoals dit nu met sterke drank gebeurt.

Dit alles zonder strategische plaatsen te moeten passeren in de winkel...

Ik ben voorstander!
Mrloverdj zei:
of laten we onze gedachten onbewust meebepalen
door de overheid/maatschappij(ghb is illegaal..kind uit huis..alcohol is prima, geen probleem..)
Klik om te vergroten...
Voor mij is alcohol dus
w e l een groot probleem geweest. Ja.
En bij zoooooveel anderen!

In die tijd bestond GHB nog niet..

En heel veel mensen lopen nog altijd achter de maatschappij met haar kromme, vaak idiote normen en waarden ( in casu nu alcohol) aan.
Als de kip zonder kop, en wat de overheid zegt, of vindt, dat is altijd de waarheid, nietwaar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is gebleken zo zag ik in een docu over smack, dat een moeder, die verslaafd is aan bruin, en moet kiezen tussen of de Kids van haar terug naar haar in huis, maar dan eerst wel m oet afkicken, of wil blijven gebruiken, en kinderen in een pleeggezin laten opgroeien, aldus toch haar kinderen op de tweede plaats zet omdat zij de hero op die eerste plaats in haar leven wil blijven houden.
Want zo gaat dit weleens.
In de docu: deze vrouw kon gewoon niet meer zonder die rotzooi.
Zoiets geeft te denken...hoe sterk de afhankelijkheid en hunkering naar deze zooi moet zijn...

Ik ga ervan uit dat er natuurlijk ook moeders zijn, die dus wél de Kids weer op nr.1 wil zetten.
Want deze dames kiezen gelukkig wel voor de smalle maar goede weg in de goede richting.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Het is gebleken zo zag ik in een docu over smack, dat een moeder, die verslaafd is aan bruin, en moet kiezen tussen of de Kids van haar terug naar haar in huis, maar dan eerst wel m oet afkicken, of wil blijven gebruiken, en kinderen in een pleeggezin laten opgroeien, aldus toch haar kinderen op de tweede plaats zet omdat zij de hero op die eerste plaats in haar leven wil blijven houden.
Want zo gaat dit weleens.
In de docu: deze vrouw kon gewoon niet meer zonder die rotzooi.
Zoiets geeft te denken...hoe sterk de afhankelijkheid en hunkering naar deze zooi moet zijn...

Ik ga ervan uit dat er natuurlijk ook moeders zijn, die dus wél de Kids weer op nr.1 wil zetten.
Want deze dames kiezen gelukkig wel voor de smalle maar goede weg in de goede richting.
Klik om te vergroten...

Zeker weten zijn er moeders die hun kids op nummer 1 zetten. Helaas zijn er uitzonderingen, maar meestal zijn die ouders vrij snel in beeld door het gedrag wat kinderen vertonen in zo'n schrijnende situatie.

Maar geloof mij, ik zie kinderen totaal verwaarloosd worden door ouders die alleen maar met die klote telefoon bezig zijn en hun kind in een stoel zetten.

Daar waar ik ook ouders ken die een biertje drinken en jointje roken en zowaar altijd pro-actief met hun kids bezig zijn, waaronder ikzelf.

Verslaving gaat voor gezondheid, maar hoort nooit en te nimmer in de weg te staan, smack is wel echt het uiterste. Maar hoe zit dat met een moeder die xanax krijgt voorgeschreven en zodoende s'nachts niet wakker word van een huilend kind?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eerder in dit thread is er gezegd: Drugs, en medicijnen.
Die worden voorgeschreven door een arts.
Maakt dit een verschil, voorzover er al een verschil bestaat tussen deze twee?

Hierover kan ik het volgende zeggen:
Er bestaan heel wat medicijnen, die direct onder de Opiumwet vallen.
Voorbeelden zijn: oxcycodon, oxcycontin, methadon, tramadol, en nog veel, veel meer.
Een andere groep medicijnen die in een ietsje andere scheikundige formule vallen, zijn de reguliere benzo's, zoals diazepam, temazepam, lormetazepam, cloazepam, en....de research chemicals zoals etizolam, clonazolam, enz enz.

Wat is het verschil dan?
Een verschil zou kunnen zijn, dat die stoffen, die worden voorgeschreven (arts) een gecontroleerd gebruik kennen.
Immers, de reguliere medicijnen kun je niet zomaar kopen, al zou je dit o zo graag willen.
En mede hierom zijncer dus de research chemicals in het leven geroepen.
Die werken haast hetzelfde, maar zijn ( nog) vrij te koop.
Alleen zijn deze niet voor menselijke consumptie bedoeld, zo staat erbij, dit om (nog) de wet te kunnen omzeilen.
Maar we weten wel beter, nietwaar.
Natuurlijk is er altijd een markt voor reguliere medicijnen, en misbruik is mogelijk.
Ja.
De narigheden zijn met de rc's, dat er nog niets over bekend is, qua schadelijke gevolgen/effecten, terwijl dit bij de reguliere wel het geval is, omdat deze wél uitvoerig getest zijn.

Als een moeder niet wakker wordt door gebruik van xanax, dan is diegene die het recept heeft voorgeschreven qua sterkte, en gebruik, verantwoordelijk.
Niet dat dit bij een slechte afloop dit verandert, maar bij claimen van schade sta je wel sterker.
Dit is bij zelf gekochte rc's...ehhh....juist, ja.

Dit is het verschil.
Althans in mijn beleving.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."