Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en kinderen krijgen

Drugs en kinderen krijgen

87 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kwatzakottel zei:
Maar van de rotzooi zou ik echt afblijven, en ik weet
niet of je je kind wilt laten opgroeien in een huis dat stinkt van de wiet, ik vind juist cannabis een
vaak onderschatte gevaarlijker substantie.
Klik om te vergroten...
Ik kan niet voor @Hardcorde_frk spreken maar lijkt me dat dit ook niet de bedoeling is, dat zijn kind opgroeit in een wietlucht. Al wordt het in sommige gevallen gewoon medisch gebruikt en vind ik zo'n oordeel al helemaal niet op zijn plaats...
Vraag me wel af, als je een middel altijd zonder verslaving hebt gebruikt, waarom zou dit dan niet meer kunnen als je een kind hebt (we doen het dan even zo: je kind is uit huis/of jij bent huis)?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou... ik ben een papa (vader worden ben je zo maar papa zijn moet je verdienen 😇😉)

Drugs kleeft echter een enorm stigma aan en dat is zeker niet zonder reden.

Ik ben een gebruiker van cannabis en doe dat enigzins vrij discreet vanwege het feit dat er kinderen rondhuppelen. Ik ben er echt fel op tegen dat men harddrugs of softdrugs misbruikt, maar zo lang het binnen de perken blijft en het niet in de weg staat van de ontwikkeling van je kinderen zie ik geen probleem. Het is met bier en drank ook redelijk sociaal geaccepteerd dat pietertje een pilsje pakt voor papa of lekker op het kratje mag staan op het winkelkarretje omdat hij dan alles zo gemakkelijk overziet. Nee... ik zal nooit vragen of mijn kids een jointje voor mij willen rollen. Maar ze geheel achterlijk proberen te houden is ook zo 1932, ze komen er vroeg of laat gewoon achter en dan is het maar goed dat er een ouder is die er redelijk tot veel verstand van heeft en op die manier in goede harmonie afspraken gemaakt kunnen worden.



Maar ik blijf erbij dat het nooit en te nimmer in de weg mag staan van het gezinsleven, dat betekend geen kater geen financiële rompslomp en altijd liefde en voeding aanwezig. Als er iets van de rust reinheid en regelmaat veranderd is het dus niet goed te praten dat er drugs in het spel zijn.

Kids praten namelijk ook met de juf of dokter op school 😉😇
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou als er kinderen zouden zijn, mijn kinderen in mijn huis, acuut volledig stoppen met gebruiken.
Dat moet je niet willen, jouw Kids met deze kwestie te confronteren.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eve's drop zei:
Maar ik blijf erbij dat het nooit en te nimmer in de weg mag staan van het gezinsleven, dat betekend geen kater geen financiële rompslomp en altijd liefde en voeding aanwezig. Als er iets van de rust reinheid en regelmaat veranderd is het dus niet goed te praten dat er drugs in het spel zijn.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. En dat is met verstandig gebruik echt prima te voorkomen(mits je capabel bent het verstandig te gebruiken natuurlijk).
De Zandman zei:
Dat moet je niet willen, jouw Kids met deze kwestie te confronteren.
Klik om te vergroten...

Ik zou mijn kinderen JUIST willen confronteren met deze kwestie, als de tijd rijp is. Dat houdt niet in dat ik trippend op de bank naast mijn kind zou zitten, dat vind ik niet verantwoord... Er moet gewoon veilig op het kind gepast worden, weg van mensen onder invloed van drugs. Ik denk juist door je vrij op te stellen mbt drugs, je een hoop problemen voor bent. Geschiedenis heeft geleerd, doen alsof het niet bestaat en/of het verbieden werkt averechts
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik zou als er kinderen zouden zijn, mijn kinderen in mijn huis, acuut volledig stoppen met gebruiken.
Dat moet je niet willen, jouw Kids met deze kwestie te confronteren.
Klik om te vergroten...
Psychoactieve medicijnen zijn ook drugs,
Zelfs als dit op voorschrift is.

Drank ook,
Tabak,

En de telefoon reken ik tegenwoordig ook als drugs.

En dan dom kijken als je ze altijd hebt proberen te beschermen maar ze alsnog dik game verslaafd zijn haha, maar gellukig hebben ze nooit een joint gerookt.

Ik zal zelf nooit zeggen dat er drugs bestaan, maar als ze er achter komen moet je wel je woorden goed bedenken.

Het zinnetje "maar jij deed dit ook vroeger, dus mag ik het toch ook wel" ligt altijd op de loer.

Be safe parents!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je een vrouw bent,en zwanger,en drugs gebruikt,word je kindje geboren met afckikverschijnselen.En denk ook dat jeugdzorg aan de deur komt
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb zo eens met een verpleegster gepraat die het kennelijk nogal aan het hart ging (begrijpelijk) dat er een dag ervoor een kindje opgenomen werd met overdosis klachten.

Wat was er gebeurd?

Kindje vond een paar xtc pillen in de tas van pa en ma na een weekendje lowlands. Ouders hadden een kater en zijn gaan luieren op de bank, tas in de hoek gesmeten en niet naar omgekeken.

Ik kan niet zeggen hoe het is afgelopen met die kleine omdat zij een beroepsgeheim heeft maar echt goed kan het nooit zijn afgelopen.

Of een flesje ghb in de koelkast, speed in de vriezer naast de peer ijsjes?

Het gebeurd dus blijkbaar.
S
SpinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eerlijk verhaal;
Ik heb vanaf mn 17e gebruikt. En heb 4 prachtige kids die allemaal nog steeds /altijd thuis wonen. De oudste is 23 jongste 11.

Maar mijn partner gebruikt niet. En altijd veiligheidsmaatregelen ingebouwd. Zoals ik nooit van het loon/inkomen van mn partner gebruikte. Ik heb altijd zelf gewerkt (gehosseld maar ook normale banen. En dat was mijn gebruikers geld)
Woon in een dorp waar geen dope te koop is.
Etc
Maar als je kan ; stop met gebruiken!!! Doe het nu je het nog kan.
Maar als je af en toe doet ben je dus geen drugsgebruikers die ziek wordt (zoals van heroine methadon etc)
Dus waarschijnlijk maakt je kindje zoveel liefde in je los dat je geen eens de behoefte meer hebt om te feesten. En anders; breng baby dan weekendje naar opa oma oid. Maar believe me: ik ken amper ouders die gebruiken die de kids nog bij hen hebben.
Mij werd altijd gevraagd of ik kinderen heb en zo ja waar ze wonen. Nou thuis natuurlijk ; nee dat is dus echt niet vanzelfsprekend.!

Succes en STOP NU JE NOG KAN !
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekz zei:
Beetje link om heel open daarover te zijn. Het is een gevoelig en gevaarlijk onderwerp. Zeker voor de ouders. Als hier iemand gaat zeggen dat die af en toe wat gebruikt of rookt als de kids slapen zijn. Dit is zo leesbaar via google. En volgens mij zijn IP adressen wel te achterhalen met wat kennis? Of niet?
Klik om te vergroten...
Wie zou die ip adressen dan gaan achterhalen en een heksenjacht op de ouders loslaten?

Er word ook gedronken bij kinderen en gerookt.
Nog meer geaccepteerd:mobiel verslaving.

Ik zie al dat ook in dit topic een taboesfeer komt..dat vind ik gewoon jammer.

Vind ik drugsgebruik bij kinderen goed..absoluut niet..

Gebeurt het..absoluut.

Over drugs op forum word hier naast waarschuwingen ook voorlichting gegeven en veel ervaring gedeeld. Vooral dat laatste vind ik het meest waardevol.

Het zou jammer zijn als dat in dit topic niet gebeurd, omdat je weet dat je dan iedereen over je heen krijgt.

Desondanks.. waar trek je de grens
Een kettingroker en dagelijks drinker wel oke, en een sober iemand die 1.x per week blowt niet?

En ook harddrugs word er gebruikt. Als iemand dat hier neerzet hoop ik van harte dat diegene daarmee stopt, maar petje af voor de eerlijkheid.

En zeker met verslaving..als je partner na 15 jaar huwelijk met 3 Kids onder invloed thuiskomt van coke.
Direct scheiden? Wat als hij het huis niet uit wil?
Er zit in dit onderwerp zoveel ruimte voor discussie en stof tot nadenken. Er is meer dan 'drugs bij kinderen in slecht'
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Spin zei:
Eerlijk verhaal;
Ik heb vanaf mn 17e gebruikt. En heb 4 prachtige kids die allemaal nog steeds /altijd thuis wonen. De oudste is 23 jongste 11.

Maar mijn partner gebruikt niet. En altijd veiligheidsmaatregelen ingebouwd. Zoals ik nooit van het loon/inkomen van mn partner gebruikte. Ik heb altijd zelf gewerkt (gehosseld maar ook normale banen. En dat was mijn gebruikers geld)
Woon in een dorp waar geen dope te koop is.
Etc
Maar als je kan ; stop met gebruiken!!! Doe het nu je het nog kan.
Maar als je af en toe doet ben je dus geen drugsgebruikers die ziek wordt (zoals van heroine methadon etc)
Dus waarschijnlijk maakt je kindje zoveel liefde in je los dat je geen eens de behoefte meer hebt om te feesten. En anders; breng baby dan weekendje naar opa oma oid. Maar believe me: ik ken amper ouders die gebruiken die de kids nog bij hen hebben.
Mij werd altijd gevraagd of ik kinderen heb en zo ja waar ze wonen. Nou thuis natuurlijk ; nee dat is dus echt niet vanzelfsprekend.!

Succes en STOP NU JE NOG KAN !
Klik om te vergroten...
Hey, wat gebruik je dan en doe je het vaak?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mensen die aan de dexamfetamine, oxycodon, fentanyl, methadon zitten.
Is dat wel oké omdat het van de arts komt?

Ik heb er nog een vraag over:
Geeft dat ineens minder gevaar omdat het van de arts komt?

Is 1 x speed per dag gevaarlijker dan 5 x dexamfetamine?

Je kan het zo zien dat ik de drugsgebruikers lijk te verdedigen, maar ik hoop dat er wat loskomt over het verschil tussen drugs en medicatie.(is er wel een verschil)
En ik heb een zwak voor de rol van advocaat vd duivel.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Concreet:
Ik las hier laatst over een man van rond de 70.
Die nam 3 x per week ghb in de avond. 1 x, is na 2 uur uitgewerkt. Ging niet knock out. Maakte het zelf, kende zijn dosis. Kreeg een beter humeur en keek graag films.

Ik sta er van te kijken hoeveel gradaties alcoholgebruik er lijkt te zijn. Betekent dit dat er over nagedacht word of is het goedpraten?
Iig word er bij 1 glas bier geen moord en brand geschreeuwd, ook geen veilig thuis op de stoep.

Hoe zit dan dan als een ouder 3 x per week ghb neemt als kind slaapt. In precies die dosering(laten we zeggen steeds dezelfde fles en getest..) dat als kind wakker word er niets aan de hand is.

En maakt het verschil of het kindje 10 maanden is of 15 jaar?

Ik bedoel ook..zijn wij zelf nog kritisch hierover of laten we onze gedachten onbewust meebepalen door de overheid/maatschappij(ghb is illegaal..kind uit huis..alcohol is prima, geen probleem..)
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Mensen die aan de dexamfetamine, oxycodon, fentanyl, methadon zitten.
Is dat wel oké omdat het van de arts komt?

Ik heb er nog een vraag over:
Geeft dat ineens minder gevaar omdat het van de arts komt?

Is 1 x speed per dag gevaarlijker dan 5 x dexamfetamine?

Je kan het zo zien dat ik de drugsgebruikers lijk te verdedigen, maar ik hoop dat er wat loskomt over het verschil tussen drugs en medicatie.(is er wel een verschil)
En ik heb een zwak voor de rol van advocaat vd duivel.
Klik om te vergroten...

Ik denk er ook zo over.

Antidepresiva is ook geen pretje, maar het is in deze wel noodzakelijk. Ik kan dus niet zeggen dat medicijn gebruik net zo slecht is als dat je op eigen houtje recreatief gaat gebruiken. Daar heeft een kind namelijk helemaal geen boodschap aan.

Dat gezegd hebbende ben je wel onder invloed, daar kunnen we niks anders van maken. Maar als men zich aan de voorschriften houd en niet 5 pillen oxycodone tegelijk neemt zie ik geen probleem, chagerijnig van de pijn is minstens zo schadelijk voor het gezinsleven, of hyperactief door adhd.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrloverdj zei:
Concreet:
Ik las
Hoe zit dan dan als een ouder 3 x per week ghb neemt als kind slaapt. In precies die dosering(laten we zeggen steeds dezelfde fles en getest..) dat als kind wakker word er niets aan de hand is.

En maakt het verschil of het kindje 10 maanden is of 15 jaar?

Ik bedoel ook..zijn wij zelf nog kritisch hierover of laten we onze gedachten onbewust meebepalen door de overheid/maatschappij(ghb is illegaal..kind uit huis..alcohol is prima, geen probleem..)
Klik om te vergroten...

Ja, 1 van de ouders moet wel echt nuchter zijn.

De shit die er op elk moment van de dag kan gebeuren is onvoorstelbaar. Blowtje of biertje is een ander verhaal dan kneitertje stoned of stomdronken op de bank te zitten. Daarin zullen erg goede afspraken gemaakt moeten worden tussen pa en ma. Niet allebei de ouders en al zeker geen ghb.

Prima als je het doet maar breng dan het kroost bij een tante of opa en oma.

Het kan namelijk 1000x goed gaan,

En maar 1x fout.

Geen herkansingen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Eve's drop zei:
Ik denk er ook zo over.

Antidepresiva is ook geen pretje, maar het is in deze wel noodzakelijk. Ik kan dus niet zeggen dat medicijn gebruik net zo slecht is als dat je op eigen houtje recreatief gaat gebruiken. Daar heeft een kind namelijk helemaal geen boodschap aan.

Dat gezegd hebbende ben je wel onder invloed, daar kunnen we niks anders van maken. Maar als men zich aan de voorschriften houd en niet 5 pillen oxycodone tegelijk neemt zie ik geen probleem, chagerijnig van de pijn is minstens zo schadelijk voor het gezinsleven, of hyperactief door adhd.
Klik om te vergroten...
Helaas worden er te vaak (ADHD) diagnoses gegeven die achteraf niet kloppen. Antipsychotics voor slaapproblemen, anti depressiva na een consult van 10 minuten.

Herhaalrecepten voor benzo's en oxycodon.
Dus dat het van de arts komt stelt me tegenwoordig niet meer zo gerust.


Maar als je neef verslaafd is aan oxycodon van de straat (misschien is het wel begonnen bij de dokter) en prima functioneert op 120mg. Maar er volgende maand wel van gaat afkicken in een kliniek, mag hij dan ook op jouw kind passen?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Overigens gebeuren er ook dingen terwijl ouders bloedje nuchter zijn.

Maar in dat geval is het aantoonbaar dat het een ongeval betreft, maar is men onder invloed kan het zo zijn dat dood door schuld zonder vervolging wel in je schoenen geschoven kan worden. Zeker als beide ouders onder invloed waren ten tijde van zo'n ongeval. Wat overigens iedereen kan gebeuren.

Nuchter is het ouderschap al een hele opgave en als je dat niet de baas bent is drugs een no-go.

Staat u sterk in uw schoenen en ondervindt de omgeving er geen last van, prima
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Allereerst, dank Zandman!

Nou, ik zie dat dit onderwerp in ieder geval een hoop reacties en emoties heeft losgemaakt, iets wat ik heel erg waardeer!

En ik ben aankomend vader, die worstelt met stoppen of minderen en hoe dat dan vorm te geven. Uiteraard dit alles in het belang van het kindje. Daarom ook mijn vraag aan jullie over jullie meningen en tips. Nou, die zijn er genoeg zie ik, haha!

Ik ga eerst gewoon helemaal stoppen. Ik wil de eerste weken ook in volle emotie doormaken. Daarna bekijken wat er nog mogelijk is of niet (het is mijn eerste, dus geen idee of je bijvoorbeeld na bedtijd nog wel eens een jointje kan roken).

Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik deze nog wel een paar keer terug ga lezen de komende tijd!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Je zegt: ik krijg binnenkort een kindje.
Dat is een felicitatie waard! Bij deze...
Mag ik concluderen, dat het kindje nog niet geboren is?
Als dit zo is, dan lijkt mij, dat ieder drugsgebruik uit den boze, toch?
Als dit kindje dus nog niet geboren is!
Als het kindje al wél geboren is, dan is gebruik, zoals je zelf al zegt, ook niet een goede optie. Nee. Inderdaad.
Dat kan ooit danig uit de klauwen lopen...met erg nare gevolgen.
Probeer om ermee te kappen.
Klik om te vergroten...
Ik ben een man. Dus volgens mij is je post goed bedoeld, maar klopt hij niet helemaal?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hardcore_frk zei:
Ik ga eerst gewoon helemaal stoppen. Ik wil de eerste weken ook in volle emotie doormaken.
Klik om te vergroten...

dit is mooi!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hardcore_frk zei:
Ik ga eerst gewoon helemaal stoppen. Ik wil de eerste weken ook in volle emotie doormaken. Daarna bekijken wat er nog mogelijk is of niet (het is mijn eerste, dus geen idee of je bijvoorbeeld na bedtijd nog wel eens een jointje kan roken).
Klik om te vergroten...
Ja er is sowieso geen eenduidig goed antwoord, het is heel erg afhankelijk van op welke manier jij je kind wilt opvoeden. Dat is heel subjectief (gelukkig maar!).
En dat is nog een goed punt waar ik niet over had nagedacht. Je eerste kindje! Daar wil JIJ toch helemaal bij zijn, alles zo écht mogelijk beleven. Snap goed dat je je daarvoor even van drugs wilt afzetten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."