Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en kinderen krijgen

Drugs en kinderen krijgen

87 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Concreet:
Ik las hier laatst over een man van rond de 70.
Die nam 3 x per week ghb in de avond. 1 x, is na 2 uur uitgewerkt. Ging niet knock out. Maakte het zelf, kende zijn dosis. Kreeg een beter humeur en keek graag films.

Ik sta er van te kijken hoeveel gradaties alcoholgebruik er lijkt te zijn. Betekent dit dat er over nagedacht word of is het goedpraten?
Iig word er bij 1 glas bier geen moord en brand geschreeuwd, ook geen veilig thuis op de stoep.

Hoe zit dan dan als een ouder 3 x per week ghb neemt als kind slaapt. In precies die dosering(laten we zeggen steeds dezelfde fles en getest..) dat als kind wakker word er niets aan de hand is.

En maakt het verschil of het kindje 10 maanden is of 15 jaar?

Ik bedoel ook..zijn wij zelf nog kritisch hierover of laten we onze gedachten onbewust meebepalen door de overheid/maatschappij(ghb is illegaal..kind uit huis..alcohol is prima, geen probleem..)
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Mensen die aan de dexamfetamine, oxycodon, fentanyl, methadon zitten.
Is dat wel oké omdat het van de arts komt?

Ik heb er nog een vraag over:
Geeft dat ineens minder gevaar omdat het van de arts komt?

Is 1 x speed per dag gevaarlijker dan 5 x dexamfetamine?

Je kan het zo zien dat ik de drugsgebruikers lijk te verdedigen, maar ik hoop dat er wat loskomt over het verschil tussen drugs en medicatie.(is er wel een verschil)
En ik heb een zwak voor de rol van advocaat vd duivel.
Klik om te vergroten...

Ik denk er ook zo over.

Antidepresiva is ook geen pretje, maar het is in deze wel noodzakelijk. Ik kan dus niet zeggen dat medicijn gebruik net zo slecht is als dat je op eigen houtje recreatief gaat gebruiken. Daar heeft een kind namelijk helemaal geen boodschap aan.

Dat gezegd hebbende ben je wel onder invloed, daar kunnen we niks anders van maken. Maar als men zich aan de voorschriften houd en niet 5 pillen oxycodone tegelijk neemt zie ik geen probleem, chagerijnig van de pijn is minstens zo schadelijk voor het gezinsleven, of hyperactief door adhd.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Concreet:
Ik las
Hoe zit dan dan als een ouder 3 x per week ghb neemt als kind slaapt. In precies die dosering(laten we zeggen steeds dezelfde fles en getest..) dat als kind wakker word er niets aan de hand is.

En maakt het verschil of het kindje 10 maanden is of 15 jaar?

Ik bedoel ook..zijn wij zelf nog kritisch hierover of laten we onze gedachten onbewust meebepalen door de overheid/maatschappij(ghb is illegaal..kind uit huis..alcohol is prima, geen probleem..)
Klik om te vergroten...

Ja, 1 van de ouders moet wel echt nuchter zijn.

De shit die er op elk moment van de dag kan gebeuren is onvoorstelbaar. Blowtje of biertje is een ander verhaal dan kneitertje stoned of stomdronken op de bank te zitten. Daarin zullen erg goede afspraken gemaakt moeten worden tussen pa en ma. Niet allebei de ouders en al zeker geen ghb.

Prima als je het doet maar breng dan het kroost bij een tante of opa en oma.

Het kan namelijk 1000x goed gaan,

En maar 1x fout.

Geen herkansingen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Eve's drop zei:
Ik denk er ook zo over.

Antidepresiva is ook geen pretje, maar het is in deze wel noodzakelijk. Ik kan dus niet zeggen dat medicijn gebruik net zo slecht is als dat je op eigen houtje recreatief gaat gebruiken. Daar heeft een kind namelijk helemaal geen boodschap aan.

Dat gezegd hebbende ben je wel onder invloed, daar kunnen we niks anders van maken. Maar als men zich aan de voorschriften houd en niet 5 pillen oxycodone tegelijk neemt zie ik geen probleem, chagerijnig van de pijn is minstens zo schadelijk voor het gezinsleven, of hyperactief door adhd.
Klik om te vergroten...
Helaas worden er te vaak (ADHD) diagnoses gegeven die achteraf niet kloppen. Antipsychotics voor slaapproblemen, anti depressiva na een consult van 10 minuten.

Herhaalrecepten voor benzo's en oxycodon.
Dus dat het van de arts komt stelt me tegenwoordig niet meer zo gerust.


Maar als je neef verslaafd is aan oxycodon van de straat (misschien is het wel begonnen bij de dokter) en prima functioneert op 120mg. Maar er volgende maand wel van gaat afkicken in een kliniek, mag hij dan ook op jouw kind passen?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Overigens gebeuren er ook dingen terwijl ouders bloedje nuchter zijn.

Maar in dat geval is het aantoonbaar dat het een ongeval betreft, maar is men onder invloed kan het zo zijn dat dood door schuld zonder vervolging wel in je schoenen geschoven kan worden. Zeker als beide ouders onder invloed waren ten tijde van zo'n ongeval. Wat overigens iedereen kan gebeuren.

Nuchter is het ouderschap al een hele opgave en als je dat niet de baas bent is drugs een no-go.

Staat u sterk in uw schoenen en ondervindt de omgeving er geen last van, prima
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Allereerst, dank Zandman!

Nou, ik zie dat dit onderwerp in ieder geval een hoop reacties en emoties heeft losgemaakt, iets wat ik heel erg waardeer!

En ik ben aankomend vader, die worstelt met stoppen of minderen en hoe dat dan vorm te geven. Uiteraard dit alles in het belang van het kindje. Daarom ook mijn vraag aan jullie over jullie meningen en tips. Nou, die zijn er genoeg zie ik, haha!

Ik ga eerst gewoon helemaal stoppen. Ik wil de eerste weken ook in volle emotie doormaken. Daarna bekijken wat er nog mogelijk is of niet (het is mijn eerste, dus geen idee of je bijvoorbeeld na bedtijd nog wel eens een jointje kan roken).

Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik deze nog wel een paar keer terug ga lezen de komende tijd!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Je zegt: ik krijg binnenkort een kindje.
Dat is een felicitatie waard! Bij deze...
Mag ik concluderen, dat het kindje nog niet geboren is?
Als dit zo is, dan lijkt mij, dat ieder drugsgebruik uit den boze, toch?
Als dit kindje dus nog niet geboren is!
Als het kindje al wél geboren is, dan is gebruik, zoals je zelf al zegt, ook niet een goede optie. Nee. Inderdaad.
Dat kan ooit danig uit de klauwen lopen...met erg nare gevolgen.
Probeer om ermee te kappen.
Klik om te vergroten...
Ik ben een man. Dus volgens mij is je post goed bedoeld, maar klopt hij niet helemaal?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hardcore_frk zei:
Ik ga eerst gewoon helemaal stoppen. Ik wil de eerste weken ook in volle emotie doormaken.
Klik om te vergroten...

dit is mooi!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hardcore_frk zei:
Ik ga eerst gewoon helemaal stoppen. Ik wil de eerste weken ook in volle emotie doormaken. Daarna bekijken wat er nog mogelijk is of niet (het is mijn eerste, dus geen idee of je bijvoorbeeld na bedtijd nog wel eens een jointje kan roken).
Klik om te vergroten...
Ja er is sowieso geen eenduidig goed antwoord, het is heel erg afhankelijk van op welke manier jij je kind wilt opvoeden. Dat is heel subjectief (gelukkig maar!).
En dat is nog een goed punt waar ik niet over had nagedacht. Je eerste kindje! Daar wil JIJ toch helemaal bij zijn, alles zo écht mogelijk beleven. Snap goed dat je je daarvoor even van drugs wilt afzetten.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kan het natuurlijk overigens ook nog zien als een handige weg om te helemaal te kappen met drugs, als je dat zou willen. Je motivatie zal nooit zo hoog zijn 😋
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De grootste fout die ik tegenkom is..
Ik stop als de kleine er is
Ik stop als mijn nieuwe baan begint etc..

Nee je moet al gewend zijn aan een nuchter leven voordat die verandering er aan komt. Dus goed bezig!
S
SpinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Hey, wat gebruik je dan en doe je het vaak?
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte heroine methadon en soms coke
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Spin zei:
Ik gebruikte heroine methadon en soms coke
Klik om te vergroten...
Wil je in de trant van onderwerp van dit topic daar wat meer over vertellen.

Ik neem aan dat je verslaafd was aan hero, wat sprak je toen af met je partner. Dat je niet bij je kinderen was? En waarneer zag je ze dan wel?
Was coke recreatief en plande je dat dan?

Fijn een keer een verhaal zoals die van jou te lezen waar het wel goed ging en gaat en het gezin er niet door kapot is gegaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hardcore_frk zei:
Ik krijg op korte termijn een kindje. Ik kijk daar erg naar uit. Alles in mijn leven is stabiel en onder controle. Al 10 jaar een goede, vast baan. Ook zijn mij relatie en ik al 10 jaar bij elkaar en zijn nog steeds er gelukkig.

Maar ja, ik gebruik nog wel geregeld drugs. Meestal in functionele setting en soms nog in feestsetting. Ik moet zeggen dat het feestbeest in mij inmiddels wel aardig getemd is, maar soms vind ik het wel lekker om ook niet-functioneel los te gaan. Daarbij is functioneel gebruik natuurlijk ook niet goed in bijzijn van een kindje. Dat begrijp ik heel goed..

Ik ben overigens niet echt afhankelijk van één drug, maar meer een polygebruiker/roesverslaafde. Maar ik stop ook vrij makkelijk een maand met alles. Maar daarna start ik ook weer op. In ieder geval tot op heden.

Ik ben benieuwd of anderen ook in soortgelijke situaties hebben gezeten, wat de ervaringen zijn en hoe je daarmee omgegaan bent.
Klik om te vergroten...
Als je een baby hebt dan ben je meestal zo druk dat je toch geen puf meer hebt om drugs te gebruiken. Maar het is natuurlijk niet voor altijd over nu. Je zal echt nog wel een keertje los kunnen gaan. Alleen je kunt niet én op je kind passen én drugs gebruiken. Dus het zal allemaal wat meer planning gaan vereisen. Een weekendje vrij regelen, een oppas. En dan kan je misschien nog wel eens wat nemen. :wink:
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hardcore_frk zei:
Allereerst, dank Zandman!

Nou, ik zie dat dit onderwerp in ieder geval een hoop reacties en emoties heeft losgemaakt, iets wat ik heel erg waardeer!

En ik ben aankomend vader, die worstelt met stoppen of minderen en hoe dat dan vorm te geven. Uiteraard dit alles in het belang van het kindje. Daarom ook mijn vraag aan jullie over jullie meningen en tips. Nou, die zijn er genoeg zie ik, haha!

Ik ga eerst gewoon helemaal stoppen. Ik wil de eerste weken ook in volle emotie doormaken. Daarna bekijken wat er nog mogelijk is of niet (het is mijn eerste, dus geen idee of je bijvoorbeeld na bedtijd nog wel eens een jointje kan roken).

Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik deze nog wel een paar keer terug ga lezen de komende tijd!
Klik om te vergroten...
Hey gefeliciteerd nog!
Als jouw kindje geboren gaat worden, ga je gevoelens ervaren..daar kan geen drugs tegenop. Dat is een bepaalde verliefdheid naar je kindje wat nergens mee te vergelijken is.

Sowieso krijg je een heel ander en druk leven!
De stap naar helemaal stoppen is een mooi streven. Maar je kan het ook anders aanpakken.

Net zoals je kindje straks heel hard structuur nodig heeft. Kan jij dit ook toepassen in je gebruik.

Zorg voor structuur..misschien heb ik erover heen gelezen. Maar begin hiermee. Als je dagelijks blowde. Begin komende maand met elke ma woe vrij en zat avond.. ik noem maar wat..
Of elke woe en zaterdag en zondag..

Als de kleine er is..is er in het begin qua dagen geen verschil tussen doordeweeks en weekend...hij of zij heeft haar eigen ritme en doet niet aan uitslapen en weekendchillen

Op deze manier krijg je ook een beter beeld hoeveel grip je hebt op de wiet(of de wiet op jou)
Doe het de maand erop 1 x in het weekend.

Waar het om gaat is dat je niet meer moet vechten tegen cravings..je moet de gewoonte doorbreken en nieuwe creëren.



Je komt straks even in een klein wereldje waarin alles om de kleine draait. Daarin moet je volledig nuchter kunnen meedraaien. Een avondje chillen en blowen plannen kan je met een kleine en haar moeder (die ook haar rust nodig heeft) wel even vergeten.

Maar..mocht er nou een avond zijn dat de kleine heerlijk in dromenland ligt en je vrouw voelt zich fit en staat erachter..Dan zie ik er weinig probleem in als je dan van een blow geniet. Maar the key is dus dat jij bepaalt...niet de wiet die roept.

Wanneer is je vrouw uitgerekend(ongeveer)
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Hey gefeliciteerd nog!
Als jouw kindje geboren gaat worden, ga je gevoelens ervaren..daar kan geen drugs tegenop. Dat is een bepaalde verliefdheid naar je kindje wat nergens mee te vergelijken is.

Sowieso krijg je een heel ander en druk leven!
De stap naar helemaal stoppen is een mooi streven. Maar je kan het ook anders aanpakken.

Net zoals je kindje straks heel hard structuur nodig heeft. Kan jij dit ook toepassen in je gebruik.

Zorg voor structuur..misschien heb ik erover heen gelezen. Maar begin hiermee. Als je dagelijks blowde. Begin komende maand met elke ma woe vrij en zat avond.. ik noem maar wat..
Of elke woe en zaterdag en zondag..

Als de kleine er is..is er in het begin qua dagen geen verschil tussen doordeweeks en weekend...hij of zij heeft haar eigen ritme en doet niet aan uitslapen en weekendchillen

Op deze manier krijg je ook een beter beeld hoeveel grip je hebt op de wiet(of de wiet op jou)
Doe het de maand erop 1 x in het weekend.

Waar het om gaat is dat je niet meer moet vechten tegen cravings..je moet de gewoonte doorbreken en nieuwe creëren.



Je komt straks even in een klein wereldje waarin alles om de kleine draait. Daarin moet je volledig nuchter kunnen meedraaien. Een avondje chillen en blowen plannen kan je met een kleine en haar moeder (die ook haar rust nodig heeft) wel even vergeten.

Maar..mocht er nou een avond zijn dat de kleine heerlijk in dromenland ligt en je vrouw voelt zich fit en staat erachter..Dan zie ik er weinig probleem in als je dan van een blow geniet. Maar the key is dus dat jij bepaalt...niet de wiet die roept.

Wanneer is je vrouw uitgerekend(ongeveer)
Klik om te vergroten...
Nu zo'n beetje.. oeps!.. Maar ik ben een vechter, stoppen lukt me wel.

Dank voor jullie waardevolle reacties!
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#17
Accepteer jezelf met al je gebreken en tekortkomingen, anders kom je in een visieuze circel.
Ken er maar genoeg die dachten dat een kind krijgen dé stimulans was om te kappen met alle shit.
Om er vervolgens achter te komen dat dit zo niet werkt, en vervolgens nog meer gingen gebruiken om te vluchten voor hun schuldgevoelens.
Let er op dat je verstandig omgaat met je zucht naar een roes, plannen is hier de key.
Less is more wbt gebruik.
Je moet eerst van jezelf kunnen houden, anders zul je nooit van een ander kunnen houden. Acceptatie speelt hierin een grote rol.

En een kind kost geld, waar ik woon zeggen ze: 'alles veur't jong'
Heb ook vrienden gehad, zoontje wil heel graag airmaxjes maar vader vind het maar nonsens, maat 37 sneakertjes van 89+ euro om er 'bij te horen' en als ze éénmaal maat 40 of meer krijgen maak dan je borst maar nat , als je ziet wat ze voor de adult sizes vragen.
Maar ondertussen deed hij wel elk weekend minimaal 50 euro in z'n neus.
Ja, dan ben je verkeerd bezig.

Stoppen of minderen gaat meestal niet over één nacht ijs. 2 stapjes vooruit, en weer één stap achteruit.
Mocht je ooit een flinke terugval krijgen of je teveel laten gaan, denk dan maar zo: Elke dag is een dag om weer opnieuw te starten met je nieuwe leven.
Ga niet bij de pakken neerzitten, ga je geen slechte vader voelen. Drugs fuckt met je brein. het woord verslaaft zegt het al hé.
Je bent niet in controle, je bent een slaaf van je zucht. Dat kost gewoon heel veel tijd.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb de meeste reacties gelezen.
Over het algemeen stel ik vast dat velen in de toekomst vast en zeker foutloze ouders gaan worden: daar ben ik blij om.
Wat veel belerende reacties lees ik, jammer.
Dat het allemaal niet mag of kan.
Sowieso bepaalt iedere ouder dat zelf lijkt mij.
En ja ik ben vader van twee jongens van 14 en 16 jaar.
Tot een jaar geleden is er, naast een glas wijn (wat voor sommigen blijkbaar ook al niet kan) nooit thuis of in bijzijn van kinderen drugs gebruikt.
Ik vind dat als je kinderen heel jong zijn en volledig afhankelijk van jou als ouders, dat je goed na moet denken als je drugs gebruikt thuis als je kind of kinderen thuis zijn; wij hebben dat bewust nooit gedaan.
Sowieso houden wij drugs helemaal weg bij onze kinderen.
We merken zeker dat ze ouder en zelfstandiger worden nu.
Als we drugs gebruiken doen we dat liever als ze niet thuis zijn.
Soms bij vrienden waar we slapen of soms een nachtje in een hotel. Of als ze logeren bij vriendjes.
Maar ook incidenteel thuis laat op de avond als ze op hun kamer zijn of slapen.
We zeggen dan wel eens dat we een romantische avond hebben en dat vinden ze eigenlijk best grappig.
Verder denk ik dat wij best heel gedisciplineerd zijn.
Onze kinderen staan echt op de eerste plaats in ons leven.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je een vrouw bent,en zwanger,en drugs gebruikt,word je kindje geboren met afckikverschijnselen.En denk ook dat jeugdzorg aan de deur komt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is gebleken zo zag ik in een docu over smack, dat een moeder, die verslaafd is aan bruin, en moet kiezen tussen of de Kids van haar terug naar haar in huis, maar dan eerst wel m oet afkicken, of wil blijven gebruiken, en kinderen in een pleeggezin laten opgroeien, aldus toch haar kinderen op de tweede plaats zet omdat zij de hero op die eerste plaats in haar leven wil blijven houden.
Want zo gaat dit weleens.
In de docu: deze vrouw kon gewoon niet meer zonder die rotzooi.
Zoiets geeft te denken...hoe sterk de afhankelijkheid en hunkering naar deze zooi moet zijn...

Ik ga ervan uit dat er natuurlijk ook moeders zijn, die dus wél de Kids weer op nr.1 wil zetten.
Want deze dames kiezen gelukkig wel voor de smalle maar goede weg in de goede richting.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."