Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon, wat een RAMP is dit, (al 3 JAAR!!!)

Methadon, wat een RAMP is dit, (al 3 JAAR!!!)

54 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
herc zei:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op de site ik zal niet meteen alle regels weten , bv waar je wel en niet mag schrijven . Ik zal me in het kort even voor stellen. Ik ben een veteraan die door pijnlijke herstel operaties verslaafd werd aan zware pijnstillers. Merkte na een tijdje dat het ook de geestelijke (ptss)pijn verdoofde ben sinds kort ontslagen na 10 mnd therapie in een veteranen kliniek, en na een korte terugval nu begonnen met afbouwen en gesprekken, over mn functioneren met mn beperkingen in een burger maatschappij. Mijn mening over opiaten is dubbel . Blijkbaar heeft het een functie gehad om me door een moeilijke tijd te loodsen . Maar ik haat het ook en ben er vreselijk bang voor geworden
Klik om te vergroten...
Welkom op het forum! Ik hoop dat je veel aan dit forum gaat hebben betreft je herstel van deze gemene verslaving en dat je leuke gesprekken gaat hebben met de mensen op het forum! 💪🏻

Ik ben geen veteraan maar wel iemand met ptss en een verslaving aan opiaten, ben van de zware opiaten afgekickt maar gebruik nog wel kratom (een lichte natuurlijke opöide vergelijkbaar in sterkte met tramadol) weet dus hoe het is om ptss te bestrijden met opium maar heb ook andere verslavingen aan andere middelen gekent.

Mocht je willen babbelen staat mijn pm open voor jou :)

Ps: als dit bericht bedoeld was om jezelf te introduceren zit je wel in het verkeerde topic er is een ander topic om jezelf voor te stellen
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paranoize. zei:
Het is het zeker waard om 3 dagen geen methadon te slikken en dan suboxone te gaan gebruiken in de plaats van, echt een veel beter onderhouds medicijn tegen opiaat verslavingen met minder bijwerkingen en minder gewenning. Ook makkelijker af te bouwen en op suboxone kunnen andere opiaten zich niet aan de receptoren vastbinden zoals je bij methadon wel hero of oxy kunt bijgebruiken. Ook is dit middel veel bekender bij Apotheken!

Je kunt die 3 dagen wel kratom nemen om de ontwenningsverschijnselen sterk te verminderen

Dit zou ik je absoluut aanraden als je al zo lang opiaatverslaafde bent. Stoppen met die meta's en aan de buprenorfine!
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ook geen groot fan van methadon vanwege de lang aanhoudende ontwenning, maar het is wel een bewezen effectief onderhoudsmiddel. En het heeft 1 heel groot voordeel boven suboxone: je hoeft het niet sublinguaal (onder je tong oplossen) te nemen. Burbrenorphine werkt oraal nl. niet. Dat is geen probleem als één zo'n klein 2 mg tabletje moet nemen maar als je meerdere van die 8mg joekels weg moet werken dan ben je letterlijk meer dan een uur bezig om je medicatie te nemen. Vooral met de droge mond die veel verslaafden aan opiaten hebben. En ze zijn me een partij goor... opiaten-bitter "gemaskeerd" met een chemisch citroen smaakje. Vooral een feest als je ze onder toezicht moet innemen, zit je daar elke dag voor je werk ruim een uur tussen de daklozen 4 van die ellendige dingen weg te werken.. het was voor mij reden om over te stappen naar Methadon.

Maar de ontwenning van Bubrenorphine is idd wel lichter. Methadon is een prima onderhoudsmiddel maar in mijn ervaring eigenlijk heel erg ongeschikt om mee af te bouwen omdat de ontwenning zo lang aan houdt na elke stap.

Andersom vind ik Suboxone juist weer niet zo'n geschikt onderhoudsmiddel (althans, niet voor zware gevallen) omdat het geen volledige mu-opioide agonist is en dus niet echt goed helpt tegen cravings. En dat je niet kunt bij gebruiken is maar gedeeltelijk waar. Fentanyl bijvoorbeeld knalde in mijn geval dwars door die suboxone heen.

Daarnaast moet je je beseffen dat Suboxone een "plafond" heeft van 32 mg, dus als je Burbrenorphne-equivalente dosis van je opiaat daar boven zit zal je eerst een stuk moeten afbouwen. Overstappen voor die tijd is heel tricky, want dan kan de Suboxone juist ontwenning trigggeren doordat het de andere opiaten van je receptoren stoot. En die plotselinge ontwenning kan HEEL naar zijn.

Kratom klinkt heel veelbelovend. Ik kende het wel maar dacht dat het gewoon codeine-achtige opiaten bevatte dus heb het nooit serieus als optie gezien. Leerde pas later over Mitragynine. Had me een hoop ellende kunnen besparen. Zou het zeker onderzoeken als optie als ik nu een ontwenning optie zocht.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
DR.Needle zei:
Fentanyl, of Fetty, is zo gehaat onder gebruikers dat zelfs DW markets het (proberen te) weren. Toch heb ik het ook een paar keer gehad, gemixt in de dope. Geen warmte, geen rush, geen happy zingend door huis, geen kunstige invallen zoals gedichten of teksten schrijven, geen energie; dus geen van de effecten die goede H mij wel geeft, alleen maar een diepe slaap. Wat een k**middel. Gelukkig is er nog steeds kwaliteitsdope te vinden want fetty heb ik al zowat een jaar niet meer gekregen.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt absoluut niet als Fentanyl. Als je de medische pleisters hebt is het effect totaal anders dan jij hier beschrijft. Super euforisch, zelfs in vrij lage doseringen. Fentanyl is een heerlijke opiaat, dus ik vermoed dat het hier dan niet om Fentanyl ging. Of je had gewoon veel te veel op.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#4
leveldesigner zei:
Een ander; " alle methadon is hetzelfde, er is geen verschil tussen fabrikanten en miligrammen.
Klik om te vergroten...
Klinkt misschien niet heel aardig maar hij heeft wel gelijk; wat jij beschrijft kan eigenlijk niet en doet mij iig heel sterk vermoeden dat het hier om 1 van deze zaken gaat:

Ofwel je claim over niet bij gebruiken klopt niet,

Ofwel je dosis methadon is gewoon te laag (veel verslavingsartsen hebben nog steeds niet door dat je beter iets te hoog kunt instellen dan iets te laag),

ofwel je ervaart placebo effecten.

Want merk maakt idd niets uit, en doseringen bij merken uit China of India kunnen soms idd wel iets afwijken maar niet in de orde van grootte die jij beschrijft. En Methadon is super stabiel, dat neemt echt niet zo snel af in potentie. Onderschat de kracht van placebo niet. Als er een geneesmiddel van verpakking wisselt regent het ook standaard klachten over bijwerkingen, van mensen die het middel al jaren zonder problemen gebruiken.
j
jimcpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik snap de posten hierboven niet. - Methadon is zó waanzinnig Chill. Maar... het is voor de pro's die het kunnen lézen. M. heeft namelijk wél z'n eigen wetten: combineer het niet met iets anders. En over dat lézen...: als je denkt dat het níet werkt..., dan sta je op de top. Enjoy. CU Later.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
jimcp zei:
Ik snap de posten hierboven niet. - Methadon is zó waanzinnig Chill. Maar... het is voor de pro's die het kunnen lézen. M. heeft namelijk wél z'n eigen wetten: combineer het niet met iets anders. En over dat lézen...: als je denkt dat het níet werkt..., dan sta je op de top. Enjoy. CU Later.
Klik om te vergroten...
Mooi verwoord, waar kan ik dat wetboek vinden?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#7
jimcp zei:
Ik blalbllalblablalbla
Klik om te vergroten...

Professionele bump.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
My bad
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat mij betreft, ik heb gezien wat een heroïne verslaving aan kan richten en echt dit wil je niet....vandaar mijn reactie.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik krijg hier gelukkig afkeurende reacties op het idee ooit nog eens heroïne te proberen. Bedankt daarvoor. ❤
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Daar zeg ik drie woorden op.

Doe. Dit. Niet.

Waarom met vuur spelen?
Er zijn veel mensen die gezegd hebben iets in de richting van " ik probeer het maar een keer" die nu hooked zijn.
Beter links laten liggen die rotzooi!
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er zijn zoveel betere middelen om aan verslaafd te raken, deze zou ik overslaan als ik jou was...
M
MarkVLid
01-01-2024, 00:00
#13
leveldesigner zei:
Lijkt wel alsof Fentanyl nu ook zijn intrede doet in Nederland, want de dope is nu slecht maar je zakt na 10 minuten wel in een diepe slaap.
Voelt alsof je al 3 dagen niet geslapen hebt en je gewoon je ogen niet meer open kunt houden. Snap nu hoe die figuren zich voelen in die filmpjes
van Amerika, waar al die junks slapend op straat hangen. Dacht dat dat wel lekker zou voelen. Maar weet nu dat je gewoon niets voelt, enkel
dat je je ogen gewoon niet meer open kunt houden. Je MOET slapen! Verder voel je geen zak, echt helemaal niets. Of beter gezegd, heb je pech
dan voel je verder enkel hoofdpijn, want dat kreeg ik er 2 keer van, van verschillende batches.

Dus, allemaal rotzooi!
Klik om te vergroten...
Fentanyl, of Fetty, is zo gehaat onder gebruikers dat zelfs DW markets het (proberen te) weren. Toch heb ik het ook een paar keer gehad, gemixt in de dope. Geen warmte, geen rush, geen happy zingend door huis, geen kunstige invallen zoals gedichten of teksten schrijven, geen energie; dus geen van de effecten die goede H mij wel geeft, alleen maar een diepe slaap. Wat een k**middel. Gelukkig is er nog steeds kwaliteitsdope te vinden want fetty heb ik al zowat een jaar niet meer gekregen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ardat Yakshi zei:
.........en als je pillen gebruikt neem ze verdeeld over de dag in en accepteer dat ondanks alles er toch wat fluctuaties in je gevoel qua 'ziek' zijn zullen voorkomen....
Klik om te vergroten...

Noot:
Een van de voordelen van methadon is dat je deze maar een keer per dag kunt innemen, dit in tegenstelling met bijvoorbeeld oxcycodon.
Die moet je echt verspreid over de dag innemen, waaraan ik een pesthekel had omdat je er dan zowat de hele dag mee bezig bent.
Ik neem mijn 20 mg methadon in een keer in de vroege ochtend in.
En verder de dag geen omkijken naar....
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op de site ik zal niet meteen alle regels weten , bv waar je wel en niet mag schrijven . Ik zal me in het kort even voor stellen. Ik ben een veteraan die door pijnlijke herstel operaties verslaafd werd aan zware pijnstillers. Merkte na een tijdje dat het ook de geestelijke (ptss)pijn verdoofde ben sinds kort ontslagen na 10 mnd therapie in een veteranen kliniek, en na een korte terugval nu begonnen met afbouwen en gesprekken, over mn functioneren met mn beperkingen in een burger maatschappij. Mijn mening over opiaten is dubbel . Blijkbaar heeft het een functie gehad om me door een moeilijke tijd te loodsen . Maar ik haat het ook en ben er vreselijk bang voor geworden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."