#1
Ik krijg hier gelukkig afkeurende reacties op het idee ooit nog eens heroïne te proberen. Bedankt daarvoor. ❤
Interessant verhaal. Ik vind het apart dat jij aangeeft te denken dat de potentie van methadon in pilvorm afneemt als de verpakking geopend is. Methadon is een vrij stabiel molecuul en zou prima een aantal jaar goed moeten blijven zonder verlies van potentie. Vraag me af hoe het dan kan dat jij zo'n verschil merkt. Ik zou eerder verwachten dat het dan aan het productieproces zelf ligt, en niet aan de methadon die binnen zeg een half jaar potentie verliest.Heb 38 jaar heroine gebruikt en zit sinds 3 jaar op de methadon, gebruik niets bij, ( zelfs geen weed, alcohol of wat dan ook).
Ik kreeg de eerste 2 jaar de methadon van Brijder (verslavingszorg). Om mij onbekende redenen veranderde Brijder elke paar
maanden van methadon fabrikant, wat maakte dat ik elke paar maanden zo'n 2 maanden me slecht voelde tot ziek was. En
ookal bleef het dezelfde fabrikant, dan toch veranderde de kwaliteit heel vaak ookal was de zwaarte van de pillen hetzelfde.
Waarschijnlijk lagen ze dan te lang in geopende verpakking alvorens ze werden verpakt in zulke Baxter zakjes. Op originele
verpakking zetten methadon fabrikanten altijd dat het hooguit 2 maanden werkzaam is nadat de verpakking is geopend. De
kwaliteit wordt dus langzaam slechter na openen.
Was dus constant ziek en besloot over te stappen naar apotheek als methadon verstekker. Dit maakte dat ik vanaf dan dezelfde
fabrikant had, maar vaak was het dan erg slechte methadon. Xpharma bijvoorbeeld, heeeeel slechte ervaringen hiermee. Van
week tot week veranderde de kwaliteit. Dus van apotheek naar apotheek, tot ik bij de ziekenhuis apotheek terecht kwam en die
mij methadon van Sandoz kon leveren, maar omdat dat ik potten van 500 pillen kwam en dus steeds werd geopend om er wat
uit te halen zakte die kwaliteit ook steeds. En toen waren de 20 mg tabletten op, dus kreeg ik 10 mg tabletten. Dit maakte dat
ik weer ziek werd 2 maanden lang, ookal nam ik dezeflde aantal tabletten maar dan 2 keer zoveel. Kreeg dus zeflde dosis binnen.
Schijnt met verschil in hulpstoffen ofzo te maken te hebben. Nu is tot overmaat van ramp Sandoz op, overal. Pas 29-11-2021
wordt er pas weer geleverd aan apotheken, maar dit kan ook nog zware vertragin opleveren. Dus moet ik weer overstappen,
op welk middel? Ik weet het niet meer! Dus weer 8 tot 11 weken ziek zijn! Tot overmaat van ramp krijg ik zware migraine aanvallen
wanneer ik afbouw verschijnselen heb. Heb hiervoor Sumatriptan, maar die mag je maar 6 keer per maand slikken. Lig dus veel
met afkick verschijnselen en migraine op bed, dagen aan een. En dit nu al 3 jaar. Niemand kan helpen, artsen weten amper iets
van methadon af, of opiaten in het geheel. ("O, wist niet dat je ziek werd als je stopte met methadon". sprak een apotheker. What
the fuck man, what the fuck! Een ander; " alle methadon is hetzelfde, er is geen verschil tussen fabrikanten en miligrammen. Wat
u zegt kan niet! What the fuck man! Heb jij t ooi geprobeert dan? Nee, lul dan niet zo dom!!! Maarja, dat zeg je natuurlijk niet, ik
tenminste niet, maar denk het wel!).
Maar goed, dit is dus mijn methadon verhaal. Weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Overstappen op Suboxone? Ja, theoretisch
zou dat kunnen. Maar door mijn 40 jarige afhankelijkheid van opiaten word ik ZO ziek dat dat niet echt een optie is. Want je moet
eerst een paar dagen, minstens 2, zonder methadon alvorens je overstapt. En dan nog duurt het minstens een paar dagen alvorens
de methadon echt verdwenen is uit je bloedspiegel.
Ik weet het gewoon niet meer, wilde dat gewoon even kwijt,
Mocht iemand enige raad kunnen geven dan hoor ik dit graag.
iemand...?
Alvast heel erg bedankt.
Tering klinkt heftig….ik dacht dat je gewoon een oude chagarijnige ex aa’er was😜Typisch
Als ik na 4 uren die methadon niet inneem, word ik ontstellend ziek...ondanks quetiapine...na 24 plus 4 uren dus.
Dat is sowieso al raar, omdat methadon lang werkt naar men zegt zou 2 dagen moeten zijn!
Maar het ene lijf is het andere niet...
Ben ik met je eens maar fellowship Amsterdam is echt een leip zooitje, heb lang vrijwilligers werk gedaan op de NA hotspot in Amsterdam en heb zoveel leipe shit gezien en meegemaakt. Heb ook tijd in fellowahip Gooi gezeten dat was stuk beter. Maar klopt ieder zijn zijn ding en je moet het ook bij jezelf houden.Als het mensen helpt om te stoppen met de drugs afhankelijkheid, dan is het voor mij een zinvolle club! Brainwash, of niet.
En ja, ik ben een ouwe stomp....
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."