Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFles Stroh rum voor vanavond, als afgekickte alcoholist.

Fles Stroh rum voor vanavond, als afgekickte alcoholist.

63 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Een vloeistof met 80% alcohol. Mits een beetje fatsoenlijk bewaard, kan dit nauwelijks bederven volgens mij. Zoals hierboven al benoemd zal het er hooguit op vooruit zijn gegaan.

kan natuurlijk puur, maar ook:
- Cola
- Warme chocomel (hmmm was altijd een favoriet, maar ik drink geen alcohol meer)
- Irish coffee met rum (heet Jamaican coffee dacht ik)
- In baksels, bijvoorbeeld british christmas cake. Hiermee laat je de cake 2 á 3 maanden 'rijpen' en voed je af en toe wat drank bij. Heerlijke, maar ontzettend machtige cake. Werd hier thuis altijd met whiskey gemaakt.

En op internet is er vast nog een boel creativiteit te vinden.
Klik om te vergroten...
- geflambeerde pannekoeken
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Oh ik zie dat ik dit zelf heb bedacht. Ik zag stroh rum staan en ga dan gelijk uit van 80%. Dat is mijn zieke verslaafde brein haha. Ik gooide dat vroeger altijd door m'n warme chocomel of (koude) cola. Puur ging me iets te ver.

Stroh heb je in 3 varianten stroh38, stroh60 en stroh80. De cijfers staan voor het alcohol percentage.
Klik om te vergroten...
Het is toch de 40 en de 80 hoor…
Kom net eve op zolder.
image.jpgimage.jpgimage.jpg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kevin761990 zei:
Ik heb geen verlof tot zondag, en voor de rest vinden de mensen het wel grappig, ik ga gewoon door, en ik probeer het zonder drank.
Klik om te vergroten...
Goedzo! Gaat je lukken zonder drank, en waarschijnlijk ook zonder andere middelen. Maar wel DOEN!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blijf toch van die ethylalcohol af!
Het is het niet waard, al de ellende die alcohol met zich meebrengt en als oud alcoholist is het verreweg het beste om gewoon dat eerste glas te laten staan....
Als ik nu na al de jaren van abstinentie toch een glas baco neem, het eind van het liedje is dat er per dag een fles strohrum doorheen gaat, en die maalstroom, die draaikolk, ik pas ervoor en ik hoop dat anderen dit ook niet meer willen....
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
inner_search zei:
Het is toch de 40 en de 80 hoor…
Kom net eve op zolder.
Klik om te vergroten...

In Nederland vind je in de winkels over het algemeen alleen 38. Zie online wel de 40. Overigens weet ik de 80 hier ook alleen bij de Sligro te vinden, niet bij de slijt.

In Oostenrijk daarintegen is het volgens mij juist de 40 IPV de 38. En kan je het daar gewoon in de supermarkt krijgen als dat niet veranderd is over de jaren heen. Ook de 80 stond daar gewoon in de schappen.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
In Nederland vind je in de winkels over het algemeen alleen 38. Zie online wel de 40. Overigens weet ik de 80 hier ook alleen bij de Sligro te vinden, niet bij de slijt.

In Oostenrijk daarintegen is het volgens mij juist de 40 IPV de 38. En kan je het daar gewoon in de supermarkt krijgen als dat niet veranderd is over de jaren heen. Ook de 80 stond daar gewoon in de schappen.
Klik om te vergroten...
Ik heb de 80 gewoon in de slijterij gekocht.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Man man wat is deze fles oud…nog can mijn grootvader zaliger…zou dit nog te drinken zijn ? En hoe ? D8D00742-93C6-4A1A-9996-D3E6F53D78C2.jpeg
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hija de la luna 1 zei:
Man man wat is deze fles oud…nog can mijn grootvader zaliger…zou dit nog te drinken zijn ? En hoe ? Bekijk bijlage 35099
Klik om te vergroten...
Drinkze,
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die rum in die ouwe fl s, nou, die zal zo zacht smaken als een gesmolten klont roomboter in de nasi goreng.....uitstekend te drinken op zichzelf!
Maar niet meer voor mij . Rum en ik zijn nou eenmaal geen vrienden. Nee.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Je kunt ook gewoon geen middel nemen ivp steeds de grenzen op te zoeken. Neem je eigen verantwoordelijkheid ipv aan te leunen tegen 'wat wel en niet mag'. Zoek een andere uitlaatklep, in een hobby of een sport bijvoorbeeld. Verslavende middelen gaan je gewoon niet helpen.
Klik om te vergroten...
Dit rare katje met die verbaasde blik heeft gesproken. Luister naar wat kabouter plop zegt en kap met grenzen op te lopen zoeken. Zoek een hobby.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
inner_search zei:
Het is toch de 40 en de 80 hoor…
Kom net eve op zolder.
Bekijk bijlage 35086Bekijk bijlage 35087Bekijk bijlage 35088
Klik om te vergroten...
Kerel doe eens nromaal man! Er zijn kinderen aan het spelen hier. Doe die flessen is gauw weg.

80 procent. Kerel is nie wies.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hija de la luna 1 zei:
Man man wat is deze fles oud…nog can mijn grootvader zaliger…zou dit nog te drinken zijn ? En hoe ?
Klik om te vergroten...
Een vloeistof met 80% alcohol. Mits een beetje fatsoenlijk bewaard, kan dit nauwelijks bederven volgens mij. Zoals hierboven al benoemd zal het er hooguit op vooruit zijn gegaan.

kan natuurlijk puur, maar ook:
- Cola
- Warme chocomel (hmmm was altijd een favoriet, maar ik drink geen alcohol meer)
- Irish coffee met rum (heet Jamaican coffee dacht ik)
- In baksels, bijvoorbeeld british christmas cake. Hiermee laat je de cake 2 á 3 maanden 'rijpen' en voed je af en toe wat drank bij. Heerlijke, maar ontzettend machtige cake. Werd hier thuis altijd met whiskey gemaakt.

En op internet is er vast nog een boel creativiteit te vinden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Cola
- Warme chocomel (hmmm was altijd een favoriet, maar ik drink geen alcohol meer)
- Irish coffee met rum (heet Jamaican coffee dacht ik)
- In baksels, bijvoorbeeld british christmas cake. Hiermee laat je de cake 2 á 3 maanden 'rijpen' en voed je af en toe wat drank bij. Heerlijke, maar ontzettend machtige cake. Werd hier thuis altijd met whiskey gemaakt.
Klik om te vergroten...
lekker man, op zichzelf lekkere producten gif inschenken.

ja ik ben aan nu
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Je kunt ook gewoon geen middel nemen ivp steeds de grenzen op te zoeken. Neem je eigen verantwoordelijkheid ipv aan te leunen tegen 'wat wel en niet mag'. Zoek een andere uitlaatklep, in een hobby of een sport bijvoorbeeld. Verslavende middelen gaan je gewoon niet helpen.
Klik om te vergroten...

Dirkjan zei:
Dit rare katje met die verbaasde blik heeft gesproken. Luister naar wat kabouter plop zegt en kap met grenzen op te lopen zoeken. Zoek een hobby.
Klik om te vergroten...

Ik kan dit wel beamen. Gebruiken / drinken neemt vaak zo ontzettend veel tijd in beslag en daarnaast kan je dat, samen met afstandelijke gedragingen (vermijden, rationaliseren, de clown uithangen, etc.), heel goed als masker gebruiken. Neem dit allemaal weg, en je identiteit valt een beetje uit elkaar. Zo was dat voor mij in elk geval.

Dat voelt onwennig en leeg in het begin. Maar het biedt ook kansen om jezelf te (her)ontdekken en dat is hartstikke leuk!
Misschien zijn er oude hobbies die je hebt losgelaten. Of kan je juist nieuwe dingen gaan ontdekken. Zelf vind ik het heel fijn om creatief bezig te zijn en gebruik dit ook om ellende in te verwerken die ik tijdens mijn verslaving heb meegemaakt. Schrijven, dichten, schrijven, schilderen, muziek maken, wandelen, fotografie, noem het maar op. Kijk wat mogelijk is binnen de GGZ zou ik zeggen en houd een open mind, voor je het weet ontdek je verborgen talenten. :wink:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
lekker man, op zichzelf lekkere producten gif inschenken.

ja ik ben aan nu
Klik om te vergroten...
Tja, dat is een beetje cultuur van de mensheid, al sinds men met blote voeten druiven stampt volgens mij...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Tja, dat is een beetje cultuur van de mensheid, al sinds men met blote voeten druiven stampt volgens mij...
Klik om te vergroten...
Totale BS maar laten we er maar over ophouden ik begin me op te winden.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hija de la luna 1 zei:
Man man wat is deze fles oud…nog can mijn grootvader zaliger…zou dit nog te drinken zijn ? En hoe ? Bekijk bijlage 35099
Klik om te vergroten...
Tuurlijk ! Die 80 van mij is minstens 30ste oud en daarnet op zolder een nipje genomen.
Ging bijna over men nek (lust geen strohrum en is veel te sterk😂) maar nam ook een kip van die “nieuwe” 40 en die 80 was zachte op de tong.
Keel en slokdarm was wat anders 😂.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Tuurlijk ! Die 80 van mij is minstens 30ste oud en daarnet op zolder een nipje genomen.
Ging bijna over men nek (lust geen strohrum en is veel te sterk😂) maar nam ook een kip van die “nieuwe” 40 en die 80 was zachte op de tong.
Keel en slokdarm was wat anders 😂.
Klik om te vergroten...
Ik had strohrum gedronken toen ik 14 was
In een Chinees restaurant
Maar echt top restaurant zoals het hoort vijf sterren zoiezo Fucking lekker eten en goddelijk
Kwam die ober zei die hier strohrum
Mijn moeder zo van nee doe maar niet hij is niet zo oud nog
En die ober ah joh yolo jeweetzelf (dat zei die niet echt)

dus ik nip
Alsof ik rattengif dronk
Met een hint van waterstofperoxide

lekkere hoor
Alsof je maag roept

NEEEEEEEEEEE!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Ik had strohrum gedronken toen ik 14 was
In een Chinees restaurant
Maar echt top restaurant zoals het hoort vijf sterren zoiezo Fucking lekker eten en goddelijk
Kwam die ober zei die hier strohrum
Mijn moeder zo van nee doe maar niet hij is niet zo oud nog
En die ober ah joh yolo jeweetzelf (dat zei die niet echt)

dus ik nip
Alsof ik rattengif dronk
Met een hint van waterstofperoxide

lekkere hoor
Alsof je maag roept

NEEEEEEEEEEE!
Klik om te vergroten...
Dan moet je eens een soeplepel zuiver gerafineerd 99.6% ethanol sippen.

dronkaard op men we lurkte Gwn van een gevulde colafles die ik bij had voor een andere collega.
Ik vond het een domme move , maar stond wel versteld dat hij dat echt handelde als een boss 😅.

edit. Damn unautocorrect 😅
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
inner_search zei:
Dan moet je eens een soeplepel zuiver gerafineerd 99.6% ethanol sippen
Klik om te vergroten...
Ik heb wel eens zon vingertopje van die 97 procent schoonmaak alcohol gelikt die we op het lab gebruiken. Waarom? Omdat ik benieuwd was.

Smaak viel me toch een beetje tegen.,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."