Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFles Stroh rum voor vanavond, als afgekickte alcoholist.

Fles Stroh rum voor vanavond, als afgekickte alcoholist.

63 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Een vloeistof met 80% alcohol. Mits een beetje fatsoenlijk bewaard, kan dit nauwelijks bederven volgens mij. Zoals hierboven al benoemd zal het er hooguit op vooruit zijn gegaan.

kan natuurlijk puur, maar ook:
- Cola
- Warme chocomel (hmmm was altijd een favoriet, maar ik drink geen alcohol meer)
- Irish coffee met rum (heet Jamaican coffee dacht ik)
- In baksels, bijvoorbeeld british christmas cake. Hiermee laat je de cake 2 á 3 maanden 'rijpen' en voed je af en toe wat drank bij. Heerlijke, maar ontzettend machtige cake. Werd hier thuis altijd met whiskey gemaakt.

En op internet is er vast nog een boel creativiteit te vinden.
Klik om te vergroten...
Hier krijg ik stiekem ineens cravings naar drank. *rent naar de keuken voor een refill thee
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik mag niet blowen in de ggz en alleen benzo's zijn wel toegestaan.
Maar waar ze hier niet op letten is als je een fles drank mee naar binnen brengt.
Ik ben een gestopte alcoholist, ik heb sinds juli vorig jaar niet meer gedronken.
Maar ik heb last van enorme verveling, wat te veel negatieve gedachten brengt en dat maakt mij weer gespannen.
Dus ik weet dat ik ga zondigen.
Ik ben vooral bang voor een black out.
Als ze mij nou gewoon lieten blowen zonder 5 dagen mijn verlof in te trekken zou ik gewoon een veel minder gevaarlijk middel kunnen nemen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kevin761990 zei:
Ik mag niet blowen in de ggz en alleen benzo's zijn wel toegestaan.
Maar waar ze hier niet op letten is als je een fles drank mee naar binnen brengt.
Ik ben een gestopte alcoholist, ik heb sinds juli vorig jaar niet meer gedronken.
Maar ik heb last van enorme verveling, wat te veel negatieve gedachten brengt en dat maakt mij weer gespannen.
Dus ik weet dat ik ga zondigen.
Ik ben vooral bang voor een black out.
Als ze mij nou gewoon lieten blowen zonder 5 dagen mijn verlof in te trekken zou ik gewoon een veel minder gevaarlijk middel kunnen nemen.
Klik om te vergroten...
Je kunt ook gewoon geen middel nemen ivp steeds de grenzen op te zoeken. Neem je eigen verantwoordelijkheid ipv aan te leunen tegen 'wat wel en niet mag'. Zoek een andere uitlaatklep, in een hobby of een sport bijvoorbeeld. Verslavende middelen gaan je gewoon niet helpen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je moet je vooral afvragen of je, je behandeling op het spel wilt zetten uit ‘verveling’. Zou aan de mensen daar benoemen dat je, je verveelt wellicht kunnen zij met je meedenken.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oja, dit is niet iets wat ‘je kan doen’, als jij een gestopte alcoholist bent en je benoemd dit op deze manier dan heb je het al besloten. Ben je op zoek naar een goedkeuring of wat is de bedoeling hiervan?
Gewoon niet doen.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Druktemaker zei:
Je moet je vooral afvragen of je, je behandeling op het spel wilt zetten uit ‘verveling’. Zou aan de mensen daar benoemen dat je, je verveelt wellicht kunnen zij met je meedenken.
Klik om te vergroten...
Dat is het niet alleen, ik heb nogal boze buien hier, omdat ik niet tegen de restricties kan.
Ik wil het uiteraard niet goed praten,
Maar ik heb een middelen afhankelijkheid.
Ik blow bijv dit jaar precies 30 jaar.
Het is niet alleen verveling, maar ik functioneer ook slecht zonder cannabis.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Druktemaker zei:
Oja, dit is niet iets wat ‘je kan doen’, als jij een gestopte alcoholist bent en je benoemd dit op deze manier dan heb je het al besloten. Ben je op zoek naar een goedkeuring of wat is de bedoeling hiervan?
Gewoon niet doen.
Klik om te vergroten...
Dit is niet de plek om zowel goed of afkeuring te zoeken.
Maar ik vind je reactie heel sociaal begaan.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kevin761990 zei:
Ik hoor het graag, ik houd ervan als mensen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Klik om te vergroten...
Weerhoudt het je ook van de fles strohrum?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kevin761990 zei:
Dat is het niet alleen, ik heb nogal boze buien hier, omdat ik niet tegen de restricties kan.
Ik wil het uiteraard niet goed praten,
Maar ik heb een middelen afhankelijkheid.
Ik blow bijv dit jaar precies 30 jaar.
Het is niet alleen verveling, maar ik functioneer ook slecht zonder cannabis.
Klik om te vergroten...
Ik herken dit, heel goed. Je moet echt van al die zooi afblijven, juist doordat je al die tijd van alles hebt gebruikt moet je nu je nuchter bent leren dealen met alles! Ik denk dat je al wel een signaleringsplan hebt gemaakt voor jezelf? Probeer daar gebruik van te maken en hang dit ook duidelijk op voor anderen.
Ik snap dat het moeilijk is, maar het heeft tijd nodig en de frustratie kan op dit moment nog geen kant op.


Kevin761990 zei:
Dit is niet de plek om zowel goed of afkeuring te zoeken.
Maar ik vind je reactie heel sociaal begaan.
Klik om te vergroten...
Nu na je aanvulling echt uit je hoofd halen!
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kevin761990 zei:
Dat is het niet alleen, ik heb nogal boze buien hier, omdat ik niet tegen de restricties kan.
Ik wil het uiteraard niet goed praten,
Maar ik heb een middelen afhankelijkheid.
Ik blow bijv dit jaar precies 30 jaar.
Het is niet alleen verveling, maar ik functioneer ook slecht zonder cannabis.
Klik om te vergroten...
Joh, ik begrijp heel goed dat vluchten in middelengebruik en excuses zoeken de makkelijkste oplossing lijkt. Maar de enige échte oplossing is toch echt aan jezelf werken hoor. Of je dat nou graag hoort of niet.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#11
AcidWarrior zei:
Joh, ik begrijp heel goed dat vluchten in middelengebruik en excuses zoeken de makkelijkste oplossing lijkt. Maar de enige échte oplossing is toch echt aan jezelf werken hoor. Of je dat nou graag hoort of niet.
Klik om te vergroten...
Ik hoor het graag, ik houd ervan als mensen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Weerhoudt het je ook van de fles strohrum?
Klik om te vergroten...
Dat durf ik in alle eerlijkheid niet te zeggen.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kevin761990 zei:
Ik hoor het graag, ik houd ervan als mensen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Klik om te vergroten...
Gun je het jezelf om sterker te worden? Om constructievere gewoontes te creëeren?
Ik weet uit eigen ervaring dat die ‘gun factor’ belangrijk kan zijn.

Bedenk eens welke positieve gevoelens je zou kunnen ervaren als je erin slaagt om die fles te laten staan en je een andere manier zou gebruiken om met je boosheid, verveling, … om te gaan.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je bent op dit moment juist daar om te helen van verschilde zaken. Het zou uitermate jammer zijn als je uitgerekend nu terug valt in een oude verslaving. Gun je zelf nuchterheid toe. Het is heel logisch dat je je verveeld. Maar verveling is juist geen rede om weer terug te vallen. Herinner je hoe het voor je was om van de alcohol af te kicken. Wil je dit echt weer door maken. Geen jezelf de kans om nu gebruik te maken van je omgeving. Geef aan dat je je verveeld. Dat verveling triggers oproept. Vraag om hulp.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kevin761990 zei:
Ik hoor het graag, ik houd ervan als mensen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Klik om te vergroten...
Mooi!

Nu jij.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kevin761990 zei:
Het is niet alleen verveling, maar ik functioneer ook slecht zonder cannabis.
Klik om te vergroten...
Dit is dus niet waar, maar is iets wat je bent gaan geloven.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kevin761990 zei:
Dat durf ik in alle eerlijkheid niet te zeggen.
Klik om te vergroten...
Je weet nu al honderd procent zeker dat je achteraf spijt gaat krijgen.
Doe het niet, het is nergens een oplossing voor.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sport en beweeg om die frustratie weg te krijgen. Het helpt echt
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Behalve dat strohrum echt heel goor is, zal een hele fles je ook wel echt extreem lam maken; zeker als je al zo'n tijd niet hebt gedronken. Maar dat is natuurlijk ook de alcoholisme en de drang om te verdoven. Alle grenzen zijn weg en maar één ding telt: zo hard mogelijk alle gevoelens ontvluchten.

In plaats van dit soort dingen inplannen zou je er beter aan doen om gewoon deze verlangens te bespreken met je behandelaren en op zoek gaan naar een andere uitlaapklep voor de spanning.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Een vloeistof met 80% alcohol. Mits een beetje fatsoenlijk bewaard, kan dit nauwelijks bederven volgens mij. Zoals hierboven al benoemd zal het er hooguit op vooruit zijn gegaan.

kan natuurlijk puur, maar ook:
- Cola
- Warme chocomel (hmmm was altijd een favoriet, maar ik drink geen alcohol meer)
- Irish coffee met rum (heet Jamaican coffee dacht ik)
- In baksels, bijvoorbeeld british christmas cake. Hiermee laat je de cake 2 á 3 maanden 'rijpen' en voed je af en toe wat drank bij. Heerlijke, maar ontzettend machtige cake. Werd hier thuis altijd met whiskey gemaakt.

En op internet is er vast nog een boel creativiteit te vinden.
Klik om te vergroten...
- geflambeerde pannekoeken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."