Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFles Stroh rum voor vanavond, als afgekickte alcoholist.

Fles Stroh rum voor vanavond, als afgekickte alcoholist.

63 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sport en beweeg om die frustratie weg te krijgen. Het helpt echt
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Behalve dat strohrum echt heel goor is, zal een hele fles je ook wel echt extreem lam maken; zeker als je al zo'n tijd niet hebt gedronken. Maar dat is natuurlijk ook de alcoholisme en de drang om te verdoven. Alle grenzen zijn weg en maar één ding telt: zo hard mogelijk alle gevoelens ontvluchten.

In plaats van dit soort dingen inplannen zou je er beter aan doen om gewoon deze verlangens te bespreken met je behandelaren en op zoek gaan naar een andere uitlaapklep voor de spanning.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
En als je het dan toch doet, dan iets lekkerders dan stro80 johhhhhhh. Bubbels!

Maar op de serieuzere noot: verveling is echt super leerzaam. Ga daar nuchter mee aan de slag en je zult ook in gaan zien waar je voldoening uit kunt halen zonder middelen!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spoel het bandje eens vooruit. Bedenk je hoe je je voelt de dag(en) daarna. Eventuele schuld. De gevolgen van een blackout. Wat je dan gaat uithalen. Etc.

En probeer dit ook te voelen. Niet alleen te bedenken.

En niet jezelf voor de gek houden en voorhouden dat je geen blackout gaat krijgen. Een alcoholist met een fles drank van 80% dat is gegarandeerd los gaan. Of kan je na een aantal drankjes zeggen: nu is het genoeg voor vandaag.?

Zoals eerdere suggesties, probeer je verlangen bespreekbaar te maken. Dat zal je verslaving niet leuk vinden, want dat maakt de kans om te gebruiken kapot. Maar het is de enige manier om echt vooruit te komen.

Ik zag in een ander topic ook dat je wederom aan de benzos bent gegaan. Ergens lees ik enige weerstand, waardoor je mij het idee geeft dat je eigenlijk wel wilt stoppen. Maar je geeft aan de andere kant wel je verslaving de kans om elke mogelijkheid aan te grijpen.

It's up to you... Maar middelen gaan je op de lange termijn niet verder helpen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoals @De Zandman zijn wijze woorden luiden.
Zeg nee tegen de eerste, dat is de enige waar je controle over hebt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casaan zei:
Zoals @De Zandman zijn wijze woorden luiden.
Zeg nee tegen de eerste, dat is de enige waar je controle over hebt.
Klik om te vergroten...

Helemaal waar.
Eenmaal die eerste erin ben je weer slaaf van de obsessie naar meer. Neemt je gedachten compleet in bezit.

Een is teveel en 1000 nooit genoeg!
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Spoel het bandje eens vooruit. Bedenk je hoe je je voelt de dag(en) daarna. Eventuele schuld. De gevolgen van een blackout. Wat je dan gaat uithalen. Etc.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor jullie reacties ik vind het heel opbeurend inmiddels is het te laat en heb ik zaterdagnacht de hele fles geleegd. LucidLucy je had gelijk, ik kreeg een black out en ik heb zelfs in mijn broek en bed gepist, en nu op maandag zit ik met schade en schande. In ieder geval was het goed om het weer af te leren.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor je update Kevin. Jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar geen judgement van mijn kant. Ik ben zelf vrij hardleers en moet bijna altijd zelf tegen de lamp aanlopen, voor ik er wat mee doe.

Heb je dit boek al weleens gelezen?

IMG20220110163804.jpg

Kan je mogelijk veel herkenning in vinden. En helpt je te herinneren dat deze patronen blijven bestaan. Het helpt mij met het bandje vooruit te spoelen.

Misschien heb je er wat aan!

Hopelijk kan je je herstel goed oppakken en heeft het geen gevolgen voor je GGZ. Weet niet precies waar of waarvoor je in behandeling bent. Maar succes en sterkte!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kevin761990 zei:
Bedankt voor jullie reacties ik vind het heel opbeurend inmiddels is het te laat en heb ik zaterdagnacht de hele fles geleegd. LucidLucy je had gelijk, ik kreeg een black out en ik heb zelfs in mijn broek en bed gepist, en nu op maandag zit ik met schade en schande. In ieder geval was het goed om het weer af te leren.
Klik om te vergroten...
Dat was toch een fles van 40% en geen 80% hoop ik ?.
Arme organen en hersenen anders 😳.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
Dat was toch een fles van 40% en geen 80% hoop ik ?.
Arme organen en hersenen anders 😳.
Klik om te vergroten...


Oh ik zie dat ik dit zelf heb bedacht. Ik zag stroh rum staan en ga dan gelijk uit van 80%. Dat is mijn zieke verslaafde brein haha. Ik gooide dat vroeger altijd door m'n warme chocomel of (koude) cola. Puur ging me iets te ver.

Stroh heb je in 3 varianten stroh38, stroh60 en stroh80. De cijfers staan voor het alcohol percentage.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Oh ik zie dat ik dit zelf heb bedacht. Ik zag stroh rum staan en ga dan gelijk uit van 80%. Dat is mijn zieke verslaafde brein haha. Ik gooide dat vroeger altijd door m'n warme chocomel of (koude) cola. Puur ging me iets te ver.

Stroh heb je in 3 varianten stroh38, stroh60 en stroh80. De cijfers staan voor het alcohol percentage.
Klik om te vergroten...
Haha ik heb dit een keer achter elkaar achterover gegooid toen ik 17 was. Begreep pas dat dat 80 voor het percentage stond toen ik in een soort babytaal aan vrienden vroeg waarom ik zo dronken was en zij niet.... Nooit weer😂 maar heerlijk spul, ook puur.

Kevin761990 zei:
Bedankt voor jullie reacties ik vind het heel opbeurend inmiddels is het te laat en heb ik zaterdagnacht de hele fles geleegd. LucidLucy je had gelijk, ik kreeg een black out en ik heb zelfs in mijn broek en bed gepist, en nu op maandag zit ik met schade en schande. In ieder geval was het goed om het weer af te leren.
Klik om te vergroten...
Zonde! Maar wel goed dat je ervan geleerd hebt... Zijn er nog verdere gevolgen, of hoe ga je zelf aan de slag met dit incident? Heeft het tegen je verveling geholpen ook?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Oh ik zie dat ik dit zelf heb bedacht. Ik zag stroh rum staan en ga dan gelijk uit van 80%. Dat is mijn zieke verslaafde brein haha. Ik gooide dat vroeger altijd door m'n warme chocomel of (koude) cola. Puur ging me iets te ver.

Stroh heb je in 3 varianten stroh38, stroh60 en stroh80. De cijfers staan voor het alcohol percentage.
Klik om te vergroten...
Haha , de 60 wist ik niet.
Ik heb stroh40 kleine fles (wrs dan 36… staat ergens op zolder.) en stroh80 grote fles.

die 80 is mss al 20 jaar oud en komt nog uit de kast van men overleden gootvader.

Hier kan je enkel de 40(36) kopen , voor de 80 (en 60 wrs dan ook) kan je dacht ik enkel in Luxemburg kopen.
Dacht dat 42% het maximale verkocht percentage is dat verkocht mag worden in België.

maar pin me hier niet aan vast ik kan ook verkeerde info mee geven.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Haha ik heb dit een keer achter elkaar achterover gegooid toen ik 17 was. Begreep pas dat dat 80 voor het percentage stond toen ik in een soort babytaal aan vrienden vroeg waarom ik zo dronken was en zij niet.... Nooit weer😂 maar heerlijk spul, ook puur.


Zonde! Maar wel goed dat je ervan geleerd hebt... Zijn er nog verdere gevolgen, of hoe ga je zelf aan de slag met dit incident? Heeft het tegen je verveling geholpen ook?
Klik om te vergroten...
Nou de nasleep is niet bepaald om over naar huis te schrijven.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#14
inner_search zei:
Dat was toch een fles van 40% en geen 80% hoop ik ?.
Arme organen en hersenen anders 😳.
Klik om te vergroten...
80%😅
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Hopelijk kan je je herstel goed oppakken en heeft het geen gevolgen voor je GGZ. Weet niet precies waar of waarvoor je in behandeling bent. Maar succes en sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik ben in behandeling voor delict gedrag onder invloed van alcohol en ik heb adhd
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kevin761990 zei:
Nou de nasleep is niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Klik om te vergroten...
Dat kan ik me zeker voorstellen... Maar je kunt dat omzetten naar iets waardevols voor je herstel als je er concreet mee aan de slag gaat!
Als hier van je afschrijven helpt, dan graag. Wij zijn geen familie of vrienden, dus je hoeft je niet te schamen, maar je kunt wel reacties verwachten die zeggen waar het opstaat.
Nogmaals, vet veel succes.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kevin761990 zei:
Nou de nasleep is niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Klik om te vergroten...

Zolang je eerlijk kan zijn naar jezelf en je omgeving komt het wel weer goed. Probeer er van te leren. Het gaat misschien met vallen en opstaan, maar als je maar één keer vaker op weet te staan kom je er wel.

De eerste 1 a 2 weken na zo'n gebeurtenis zijn meestal niet fijn. Maar als je er met eerlijkheid en openheid doorheen gaat, kan je er alleen maar van groeien.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Zolang je eerlijk kan zijn naar jezelf en je omgeving komt het wel weer goed. Probeer er van te leren. Het gaat misschien met vallen en opstaan, maar als je maar één keer vaker op weet te staan kom je er wel.

De eerste 1 a 2 weken na zo'n gebeurtenis zijn meestal niet fijn. Maar als je er met eerlijkheid en openheid doorheen gaat, kan je er alleen maar van groeien.
Klik om te vergroten...
Dankjewel LucidLucy
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Kein Probleem, maar hoor graag de volgende keer van je hoe je dit hebt opgepakt man!
Klik om te vergroten...
Ik heb geen verlof tot zondag, en voor de rest vinden de mensen het wel grappig, ik ga gewoon door, en ik probeer het zonder drank.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Dat kan ik me zeker voorstellen... Maar je kunt dat omzetten naar iets waardevols voor je herstel als je er concreet mee aan de slag gaat!
Als hier van je afschrijven helpt, dan graag. Wij zijn geen familie of vrienden, dus je hoeft je niet te schamen, maar je kunt wel reacties verwachten die zeggen waar het opstaat.
Nogmaals, vet veel succes.
Klik om te vergroten...
Jij ook bedankt ljuv

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."