Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInspectie waarschuwt voor verkoop van nep pillen

Inspectie waarschuwt voor verkoop van nep pillen

95 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Hoeft niet hoor. Ik heb een keer samen met een maat van mij een avondje Etizolam gebruikt. Hij kwam in een soort loop terecht van benzo blackout, waarin hij vergeten was dat hij al bijgenomen had en dus weer bijnam. Ik denk dat ie zo 25mg in een kleine twee uur heeft weggewerkt.

Op een gegeven moment probeerde ik hem tegen te houden, maar dat mondde uit op ruzie. Toen mijn flesje Etizolam leeg was (waar we samen uit gebruikten), beschuldigde hij mij er van dat ik het achterhield. Hij ging binnen zijn eigen Etizolam wel halen.

En vervolgens heb ik aan moeten zien hoe die op z'n eigen zooi gewoon verder ging. Was echt heftig om te zien.

Tegelijkertijd wist ik dat, zolang ik maar bij hem bleef tot ie knock-out ging, er weinig gevaar in zat. OD op benzo's is nagenoeg onmogelijk. Maar de dingen die je kan doen tijdens een blackout zijn dodelijk.

Dit was een nare avond... "Gelukkig" was ik zelf ook onder invloed en kwam het allemaal niet meer zo hard binnen.
Klik om te vergroten...

Wil hier even op inhaken, dit verhaal raakt me. Ik dacht ook dat benzo's, zelfs in extreme doseringen, niet dodelijk zijn. Ik ken wel de risico's van: benzo blackout, de deur uit gaan onder invloed van benzo's in een waan van 'schijn-nuchterheid' en dan gevaarlijke dingen doen zonder dat je het zelf door hebt, of in het uiterste geval na een paar dagen ergens op de vloer wakker worden en niet meer weten wat je hebt gedaan of hoe je daar komt. Ik dacht ook dat je het wel automatisch uit zou kotsen als je te hoog zit.
Toch is mijn maatje nu dood door bovengenoemd middel. Hoe kan dit dan? Toch vervuild? Of ook zo'n loop waarbij je steeds vergeet dat je hebt genomen en uiteindelijk dan toch een fatale dosis neemt? Dan bestaat er dus wél zoiets als een 'fatale dosis'?
En hoe kan het dat sommigen dus niet in slaap vallen zelfs bij een hoge dosis en daardoor bij blijven nemen? Ik dacht altijd: als je hebt genomen en direct naar bed gaat, kan er niks gebeuren want je valt in slaap. En toch is het dus gruwelijk misgegaan. En nu lees ik online dat hij niet de enige was. Dat het veel vaker gebeurd. Ik zou willen dat in alle gevallen onderzocht wordt of dit dan komt door het stofje zelf in hoge dosering, vervuiling, of door de ongelukken die ermee gebeuren als gevolg van onder invloed zijn. Hoe dan ook is het veel te gevaarlijk.

Je zou denken dat dit direct aanleiding is om definitief met die gevaarlijke zooi te stoppen. Tegelijkertijd ben ik hypocriet want hoewel ik m'n neusspray etizolam heb weggeflikkerd, is sinds dit vreselijke ongeluk mijn benzo gebruik juist toegenomen.
Ik heb wel ook de voordelen bij mezelf en anderen gezien als je dit heel beperkt, tijdelijk en heel bewust in zet, bijv. alleen bij een opkomende paniekaanval, trauma herbeleving of incidenteel bij ernstige slaapproblemen. Onder begeleiding van een medisch specialist.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Ik ben er 100% van overtuigd dat ik net zo hard naar de klote was gegaan zonder die websites. Verslaving zit in mij, niet in de aanbieder.

Ik was verslaafd geraakt aan andere middelen. De gevolgen waren anders geweest. En vermoedelijk had ik veel langer door kunnen gaan met mijn verslaving omdat de gevolgen iets minder desastreus waren.

Het is daarom ook dat ik geen spijt heb van mijn flakka gebruik. Nu ging ik veel sneller bergafwaarts, moest ik eerder hulp zoeken en kon ik eerder beginnen met ècht te leven. Op de coke of speed alleen had ik het waarschijnlijk nog veel langer uit kunnen zingen.

Moraal van het verhaal: legaliseren die a-pihp 🤣
Klik om te vergroten...
Ja dat bedoel ik precies met: waarschijnlijk heeftie gelijk. TUURLIJK maken vendors het gemakkelijker om aan verslavende middelen te raken, en ik vind het ook niet zo gek als velen dat ze daar nu voor berecht worden. Maar die verslaving… dat doe je uiteindelijk toch écht zelf.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
dat doe je uiteindelijk toch écht zelf.
Klik om te vergroten...
Hmm bij nader inzien vind ik dit veel te hard trouwens, hoop dat jullie begrepen wat ik ermee wilde zeggen. Ik vind het hondsirritant dat in dit hele verhaal niet wordt gekeken naar de echte problemen, zoals de verslavingszorg. Of de redenen waarom mensen verslaafd raken door het vastlopen van ggz in het algemeen en ik noem maar wat, armoede. Maar ik vind het wel gewoon gaar als je over de rug van mensen zoveel geld verdient met ook heel ellende. Dat iets net buiten de wet valt betekent niet dat het nice is om te doen, ook niet als je er heel rijk mee wordt. Als je nou een duidelijke gebruiksaanwijzing mocht meegeven in een gecontroleerde setting ofzo valt er nog wat voor te zeggen maar cmon hey.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Hmm bij nader inzien vind ik dit veel te hard trouwens, hoop dat jullie begrepen wat ik ermee wilde zeggen. Ik vind het hondsirritant dat in dit hele verhaal niet wordt gekeken naar de echte problemen, zoals de verslavingszorg. Of de redenen waarom mensen verslaafd raken door het vastlopen van ggz in het algemeen en ik noem maar wat, armoede. Maar ik vind het wel gewoon gaar als je over de rug van mensen zoveel geld verdient met ook heel ellende. Dat iets net buiten de wet valt betekent niet dat het nice is om te doen, ook niet als je er heel rijk mee wordt. Als je nou een duidelijke gebruiksaanwijzing mocht meegeven in een gecontroleerde setting ofzo valt er nog wat voor te zeggen maar cmon hey.
Klik om te vergroten...

Haha ik snap je. En inderdaad ben ik het ook niet eens met de uitspraak die je quote.

Ik zie mezelf niet als verantwoordelijk voor mijn verslaving. Hierboven zei ik eerder ook al: iedereen denkt, dit overkomt mij niet. Niemand gaat er vanuit verslaafd te worden als je je eerste pilletje pakt. Anders zou je het nooit doen.

Ik ben wel verantwoordelijk voor m'n herstel tho. Als je er uiteindelijk achter komt dat je niet met drugs om kan gaan, is dat de way to go...

Die sites kunnen uit de lucht gaan. Op het moment dat ik echte cravings ervaar en ervoor kies te gaan gebruiken, sta ik binnen een uur met drugs in m'n handen. Vendor of geen vendor. Dat maakt niet uit.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het me wel makkelijker heeft gemaakt om te stoppen met roken dat de kiosk geen sigaretten meer verkocht. Dat was vaak mijn terugval moment: trein die uitviel, ik die me verveel en sigaretten op loopafstand te koop.

Maar ik gok dat voor drugs diezelfde vlieger niet op gaat. Daarvoor zou ik nog twee uur in de trein zitten om te halen als het moet.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nog een greep uit de media

nos.nl

Hoe pillenhandelaar Funcaps een fortuin kon verdienen in 'grijs gebied'

Tientallen mensen zijn mogelijk overleden na het slikken van pillen van de webshop. In Schinnen, waar het bedrijf lang zat, verbaasden bewoners zich over de dure auto's van de eigenaren.
nos.nl nos.nl
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Nog een greep uit de media

nos.nl

Hoe pillenhandelaar Funcaps een fortuin kon verdienen in 'grijs gebied'

Tientallen mensen zijn mogelijk overleden na het slikken van pillen van de webshop. In Schinnen, waar het bedrijf lang zat, verbaasden bewoners zich over de dure auto's van de eigenaren.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...

Een omzet van 42 miljoen in 5 jaar. Dat is €23.000 per dag. Daar kunnen de meeste straat dealers alleen van dromen 🤣

Ik ben weleens benieuwd wat voor marges er op hun producten zaten.

Toch blijf ik het een gek verhaal vinden. De een zegt dat ze verboden middelen verkochten, de ander medicijnen, of ze verkochten vervuilde zooi. Naar mijn weten verkochten ze alleen legale dingen.

Dat de wetgeving nu zo lang op zich liet wachten, konden zij niets aan doen. Ik ben echt heel benieuwd wat uiteindelijk het oordeel van de rechter gaat zijn.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Een omzet van 42 miljoen in 5 jaar. Dat is €23.000 per dag
Klik om te vergroten...
Kartelbedragen
De levens die daar gemoeid mee zijn tellen niet ,ook kartel gedrag.
Moorden plegen doen ze zelf niet maar hun rotzooi wel indirect.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Interessant hoe deze jongen zelf benoemt dat zijn verslaving nooit zo ver was gekomen zonder dergelijke websites. Unpopular opinion hier volgens mij maar: ik denk dattie gelijk heeft.
Klik om te vergroten...
Ik denk het ook, dattie gelijk heeft. Als alles zo gemakkelijk en klaarblijkelijk legaal te verkrijgen is, krijg je (zeker als newbie en/of jong iemand) de indruk dat dit helemaal niet zulke gevaarlijke stoffen (kunnen) zijn.

Vgm heb ik hier wel eens gedeeld hoe ik begonnen ben met wiet en hasj, toen ik heel jong was. Maar dat was ook vooral omdat het gewoon in een shop te verkrijgen was. "Wiet en hasj (en alcohol en in mindere mate ook tabak) was oke en relatief onschadelijk en pillen en poeders waren gevaarlijk". Zo dacht ik er op die leeftijd over, vanwege die redenatie. Ik had al jaren een rijbewijs toen ik erachter kwam dat je onder invloed van cannabis niet mocht rijden...
LucidLucy zei:
Ik zie mezelf niet als verantwoordelijk voor mijn verslaving. Hierboven zei ik eerder ook al: iedereen denkt, dit overkomt mij niet. Niemand gaat er vanuit verslaafd te worden als je je eerste pilletje pakt. Anders zou je het nooit doen.

Ik ben wel verantwoordelijk voor m'n herstel tho. Als je er uiteindelijk achter komt dat je niet met drugs om kan gaan, is dat de way to go...

Die sites kunnen uit de lucht gaan. Op het moment dat ik echte cravings ervaar en ervoor kies te gaan gebruiken, sta ik binnen een uur met drugs in m'n handen. Vendor of geen vendor. Dat maakt niet uit.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het me wel makkelijker heeft gemaakt om te stoppen met roken dat de kiosk geen sigaretten meer verkocht. Dat was vaak mijn terugval moment: trein die uitviel, ik die me verveel en sigaretten op loopafstand te koop.

Maar ik gok dat voor drugs diezelfde vlieger niet op gaat. Daarvoor zou ik nog twee uur in de trein zitten om te halen als het moet.
Klik om te vergroten...
Ik had bovenstaande gister al getypt maar niet meer gepost. Maar nu ik jouw reactie lees doet het me nog meer nadenken erover. Want van de ene kant zeg je dat "vendor of niet, drugs gebruiken deed ik toch wel" en dat zal best idd. Maar van de andere kant lees ik toch ook dat het gebruik je gemakkelijker gemaakt heeft, met de ondersteunende quote betreffende de kiosk en sigaretten.

Eerder las ik ook dat je zei dat pre-vendor tijd je de klassieke drugs gebruikte en was bijven gebruiken en zo wrs veel langer door zou hebben blijven gaan, wat mogelijk zo is idd. Maar alles bij elkaar lijkt het mij toch ook echt wel (deels) een aanbod-ding, waardoor het wel erg gemakkelijk hanteerbaar werd, vergelijkbaar met wat ik zei, alleen vanuit een ander standpunt benaderd.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
SoulAssassins zei:
Kartelbedragen
De levens die daar gemoeid mee zijn tellen niet ,ook kartel gedrag.
Moorden plegen doen ze zelf niet maar hun rotzooi wel indirect.
Klik om te vergroten...
Mini kartel dan wel😅 het is veel geld, maar een kartel draait niet op 42 miljoen... zet er maar 2 nullen achter. En dan nog zit je niet op Sinaloa bedragen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Mini kartel dan wel😅 het is veel geld, maar een kartel draait niet op 42 miljoen... zet er maar 2 nullen achter. En dan nog zit je niet op Sinaloa bedragen.
Klik om te vergroten...
Ja mini kartel ,42 miljoen is niet niks he.
Verdiend in een klein landje door een handje vol internet dealers.
Dus georganiseerd zeer zeker !
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Ik denk het ook, dattie gelijk heeft. Als alles zo gemakkelijk en klaarblijkelijk legaal te verkrijgen is, krijg je (zeker als newbie en/of jong iemand) de indruk dat dit helemaal niet zulke gevaarlijke stoffen (kunnen) zijn.

Vgm heb ik hier wel eens gedeeld hoe ik begonnen ben met wiet en hasj, toen ik heel jong was. Maar dat was ook vooral omdat het gewoon in een shop te verkrijgen was. "Wiet en hasj (en alcohol en in mindere mate ook tabak) was oke en relatief onschadelijk en pillen en poeders waren gevaarlijk". Zo dacht ik er op die leeftijd over, vanwege die redenatie. Ik had al jaren een rijbewijs toen ik erachter kwam dat je onder invloed van cannabis niet mocht rijden...

Ik had bovenstaande gister al getypt maar niet meer gepost. Maar nu ik jouw reactie lees doet het me nog meer nadenken erover. Want van de ene kant zeg je dat "vendor of niet, drugs gebruiken deed ik toch wel" en dat zal best idd. Maar van de andere kant lees ik toch ook dat het gebruik je gemakkelijker gemaakt heeft, met de ondersteunende quote betreffende de kiosk en sigaretten.

Eerder las ik ook dat je zei dat pre-vendor tijd je de klassieke drugs gebruikte en was bijven gebruiken en zo wrs veel langer door zou hebben blijven gaan, wat mogelijk zo is idd. Maar alles bij elkaar lijkt het mij toch ook echt wel (deels) een aanbod-ding, waardoor het wel erg gemakkelijk hanteerbaar werd, vergelijkbaar met wat ik zei, alleen vanuit een ander standpunt benaderd.
Klik om te vergroten...
Twee dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Twee dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn!
Klik om te vergroten...
Maar twee dingen kunnen niet tegelijk daar zijn
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Maar twee dingen kunnen niet tegelijk daar zijn
Klik om te vergroten...
Jawel hoor, bijvoorbeeld twee fotonen kunnen prima tegelijk op dezelfde plek zijn. 😇
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Proxima zei:
Jawel hoor, bijvoorbeeld twee fotonen kunnen prima tegelijk op dezelfde plek zijn. 😇
Klik om te vergroten...
Touché
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Proxima zei:
Jawel hoor, bijvoorbeeld twee fotonen kunnen prima tegelijk op dezelfde plek zijn. 😇
Klik om te vergroten...
Denken we wel aan het 'Pauli principe'?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Denken we wel aan het 'Pauli principe'?
Klik om te vergroten...
Denken we wel aan Bosonen? 😉
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tweede webshop voor de rechter na leveren neppillen, NFI ziet meer sterfgevallen - https://nos.nl/l/2592446
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heel erg wat er gebeurd is..
Dit is wel het einde van de RC wereld in Nederland
Nitazenes kwamen vooral uit China.
De Nederlandse lizard mensen verkochten dat niet volgens mij
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Tweede webshop voor de rechter na leveren neppillen, NFI ziet meer sterfgevallen - https://nos.nl/l/2592446
Klik om te vergroten...
Dit klinkt dan meer als een shady website die nep medicijnen verkocht als een RC vendor. Ik heb nog nooit van deze club gehoord in elk geval.

Cyndaquil zei:
Heel erg wat er gebeurd is..
Dit is wel het einde van de RC wereld in Nederland
Nitazenes kwamen vooral uit China.
De Nederlandse lizard mensen verkochten dat niet volgens mij
Klik om te vergroten...

Zijn de reptielen sowieso niet al ruim drie jaar uit de running na hun aanvaring met de DEA?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Dit klinkt dan meer als een shady website die nep medicijnen verkocht als een RC vendor. Ik heb nog nooit van deze club gehoord in elk geval
Klik om te vergroten...
Klopt. Is het ook. Kende 'm wel. Was jarenlang een vrij stabiele webshop die daadwerkelijk verzond wat je bestelde. Dit zijn sites die receptplichtige medicatie verkopen. Het zal je verbazen hoe openlijk dit soort websites opereren. Gewoon via een google hit ben je binnen en kun je uit allerlei soorten benzo's, anabolen en matige pijnstillers kiezen. Betaalmogelijkheden van ideal tot creditcard en crypto. Veelal ook echte medicatie, maar vaak ook import uit Azië. En in dit geval dus ook zwaardere pijnstillers, die dan kennelijk ook nog vervuild zijn.

De meeste van dit soort webshops branden hun vingers echter niet aan oxycodon en consorten, vanwege de (zwaardere) opiumlijstovertreding en strafbaarheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."