Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInspectie waarschuwt voor verkoop van nep pillen

Inspectie waarschuwt voor verkoop van nep pillen

95 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Hoezo is dat krom ahahaa i mean je kan veel zeggen maar das wel bietje wat iedereen die geestverruimende middelen - dus ook een cafe - doet toch?
Klik om te vergroten...
Precies. Dat is mijn punt. Dat ze dat zo stellen. Want dat doet immers ieder geestverruimende middelen verkoper (en nog wel meer zaken die niet goed of zelfs slecht voor de gezondheid zijn).
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Voor mij is dat juist het sluitend bewijs dat deze heren niet alleen legale RC's verkochten, maar door verkochten wat verboden is / illegale medicijnen.
Klik om te vergroten...
Dan is het maar goed dat jij geen rechter bent.

Kordie zei:
Wie weet wat die verkochten onder de toonbank
Klik om te vergroten...
Dit is gewoon speculeren Kordie.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Die makkelijke beschikbaarheid was ook de officier van justitie niet ontgaan. „Jullie verdienmodel is handel in menselijke ellende”, zo luidde de boodschap voor deze handelaars."
Klik om te vergroten...
Sorry maar is dit NIET precies hetzelfde als een legale apotheek ?
Zoals het verwoord werd hier. Pfoe ze zouden een gezamenlijke forum hebben om juiste uitspraken te doen.
Denk aan de mega fabrieken die hun chemische troep of verbranden (komt het in de lucht) of in het water terecht komt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Ik denk het ook, dattie gelijk heeft. Als alles zo gemakkelijk en klaarblijkelijk legaal te verkrijgen is, krijg je (zeker als newbie en/of jong iemand) de indruk dat dit helemaal niet zulke gevaarlijke stoffen (kunnen) zijn.

Vgm heb ik hier wel eens gedeeld hoe ik begonnen ben met wiet en hasj, toen ik heel jong was. Maar dat was ook vooral omdat het gewoon in een shop te verkrijgen was. "Wiet en hasj (en alcohol en in mindere mate ook tabak) was oke en relatief onschadelijk en pillen en poeders waren gevaarlijk". Zo dacht ik er op die leeftijd over, vanwege die redenatie. Ik had al jaren een rijbewijs toen ik erachter kwam dat je onder invloed van cannabis niet mocht rijden...

Ik had bovenstaande gister al getypt maar niet meer gepost. Maar nu ik jouw reactie lees doet het me nog meer nadenken erover. Want van de ene kant zeg je dat "vendor of niet, drugs gebruiken deed ik toch wel" en dat zal best idd. Maar van de andere kant lees ik toch ook dat het gebruik je gemakkelijker gemaakt heeft, met de ondersteunende quote betreffende de kiosk en sigaretten.

Eerder las ik ook dat je zei dat pre-vendor tijd je de klassieke drugs gebruikte en was bijven gebruiken en zo wrs veel langer door zou hebben blijven gaan, wat mogelijk zo is idd. Maar alles bij elkaar lijkt het mij toch ook echt wel (deels) een aanbod-ding, waardoor het wel erg gemakkelijk hanteerbaar werd, vergelijkbaar met wat ik zei, alleen vanuit een ander standpunt benaderd.
Klik om te vergroten...

Ja, en met name voor de jongere mensen die wat minder connecties hebben in het illegale circuit zijn dit soort sites veel te makkelijk natuurlijk.

Ik ben zelf de designer drugs wereld in gerold toen ik erachter kwam dat je LSD analogen kon kopen. Geen gezeik met zwakke zegeltjes die testcentra toch niet kwantificeren. Gewoon sterk spul.

Tegelijkertijd zag ik dat ze benzo's verkochten. Mooi! Meteen een angstremmer mocht ik in een bad trip belanden. Benzo's had ik anders nooit gekocht. In mijn omgeving waren die nauwelijks te koop bij straat dealers.

Ik was die tijd ook al veel aan het experimenteren met ketamine. Dus toen ik alle arylcyclohexamines zag, kon ik mijn hart niet op. Met die en de amfetamines is mijn gebruik echt uit de hand gelopen.

Tegelijkertijd besef ik me dat dit met zo goed had kunnen gebeuren met 'gewone' ketamine en speed.
Maar het was misschien langzamer gegaan. Ik heb mezelf ook heel lang wijs kunnen maken dat ik niet verslaafd was. Want de ene dag gebruikte ik dit, dan dat en vervolgens weer iets anders. Om mijn tolerantie laag te houden, maar ook zodat ik niet verslaafd zou raken.

Ik zag verslaving toen echt als iets middel specifieks. Je bent verslaafd aan ketamine. Of verslaafd aan speed. Of verslaafd aan allebei. Dus door alles af te wisselen, dag voor dag, kon ik nooit verslaafd raken.

Tering naïef natuurlijk 🤣
Maargoed, dit zijn de mindgames die bij verslaving horen.

Ik was al 7 á 8 jaar verslaafd voor ik überhaupt begon aan designer drugs. Ik blowde al die jaren al dagelijks en met periodes dronk ik ook vrijwel dagelijks. Maar ik zag dat niet als een verslaving omdat het me geen problemen bracht. (Dat dacht ik, achteraf gezien bracht het wel degelijk problemen in mijn emotionele ontwikkeling.)

Dus ja, het gemak en vooral de verscheidenheid aan middelen die ik met een paar muiskliks kon krijgen, maakte het ontzettend makkelijk om dieper in verslaving weg te zakken.
Tegelijkertijd was het vroeg of laat sowieso gebeurd met de klassieke drugs.

Ik zie het in meetings ook veel. 3mmc verslaafden die bij ons binnen komen, zijn steevast twintigers. Mensen die aan de coke en alcohol zaten zijn vaak al eind dertig of veertigers. Verslaving wordt vanzelf problematisch. Maar achteraf ben ik blij dat het zo snel is gegaan.

Tegelijkertijd geldt dat niet voor iedereen natuurlijk. Sommigen halen herstel niet en sterven vroegtijdig. Sommigen gaan jarenlang kliniek in, kliniek uit. Soms wel tot aan 20+ opnames. Ik ben blij dat die jarenlange ellende mij, maar ook m'n naasten bespaard is geweest.

Korte pijn zullen we maar zeggen 🤣

Het blijft een lastig ding hoor. Vroeger was ik echt pro legalisatie. Nu weet ik het niet zo goed. Verbieden heeft ook weinig zin. Maar als drugs als heel normaal worden beschouwd in je omgeving, ga je ook veel sneller gebruiken.
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan aan alle nieuwsartikelen (bij de grote kranten) duidelijk zien dat dit in de media breed wordt uitgesmeerd.
Koren op de molen van anti-drugs typetjes.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
JeetjeMineetje zei:
Je kan aan alle nieuwsartikelen (bij de grote kranten) duidelijk zien dat dit in de media breed wordt uitgesmeerd.
Koren op de molen van anti-drugs typetjes.
Klik om te vergroten...
Waar ze blind voor zijn als ze zelf een opiaat of benzodiazepine, of hard drugs als alcohol dagelijks nuttigen of andere medicijnen ze nodig hebben. In Amerika zijn ze tenminste wel eerlijk over de naam van een Apotheek/ Drug Store / sometimes Pharmacy.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eigenaren Funcaps in januari ook in België voor de rechter - https://nos.nl/l/2590913

Meer informatie via België, misschien is die meer accuraat
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
MyLittlePonyPack zei:
Maar goed, denk dat hele RC-wereld nou toch wel gaat veranderen als ze nou ook al met 2F-DCK gaan stoppen etc.
Klik om te vergroten...

Absoluut.
Zonder nieuwe wetswijziging ligt de rc wereld in de goot. En laten we eerlijk zijn; ik denk dat dat goed is. 49 doden is niet mis helaas, en mogelijk volgen er nog meer
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Overigens denk ik wel dat het goed is dat dit soort sites zouden sluiten. Omdat het, zeker voor de jongere groep gebruikers, veel lastiger maakt om aan gevaarlijke middelen te komen.

(Met gevaarlijk bedoel ik dan potente opiaten, achterlijk sterke benzo's, e.d.)

Of ze moeten gewoon kappen met die zooi en enkel nog lysergamides en tryptamines verkopen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Denken we wel aan het 'Pauli principe'?
Klik om te vergroten...
Denken we wel aan Bosonen? 😉
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tweede webshop voor de rechter na leveren neppillen, NFI ziet meer sterfgevallen - https://nos.nl/l/2592446
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel erg wat er gebeurd is..
Dit is wel het einde van de RC wereld in Nederland
Nitazenes kwamen vooral uit China.
De Nederlandse lizard mensen verkochten dat niet volgens mij
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Tweede webshop voor de rechter na leveren neppillen, NFI ziet meer sterfgevallen - https://nos.nl/l/2592446
Klik om te vergroten...
Dit klinkt dan meer als een shady website die nep medicijnen verkocht als een RC vendor. Ik heb nog nooit van deze club gehoord in elk geval.

Cyndaquil zei:
Heel erg wat er gebeurd is..
Dit is wel het einde van de RC wereld in Nederland
Nitazenes kwamen vooral uit China.
De Nederlandse lizard mensen verkochten dat niet volgens mij
Klik om te vergroten...

Zijn de reptielen sowieso niet al ruim drie jaar uit de running na hun aanvaring met de DEA?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Dit klinkt dan meer als een shady website die nep medicijnen verkocht als een RC vendor. Ik heb nog nooit van deze club gehoord in elk geval
Klik om te vergroten...
Klopt. Is het ook. Kende 'm wel. Was jarenlang een vrij stabiele webshop die daadwerkelijk verzond wat je bestelde. Dit zijn sites die receptplichtige medicatie verkopen. Het zal je verbazen hoe openlijk dit soort websites opereren. Gewoon via een google hit ben je binnen en kun je uit allerlei soorten benzo's, anabolen en matige pijnstillers kiezen. Betaalmogelijkheden van ideal tot creditcard en crypto. Veelal ook echte medicatie, maar vaak ook import uit Azië. En in dit geval dus ook zwaardere pijnstillers, die dan kennelijk ook nog vervuild zijn.

De meeste van dit soort webshops branden hun vingers echter niet aan oxycodon en consorten, vanwege de (zwaardere) opiumlijstovertreding en strafbaarheid.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cyndaquil zei:
Heel erg wat er gebeurd is..
Dit is wel het einde van de RC wereld in Nederland
Nitazenes kwamen vooral uit China.
De Nederlandse lizard mensen verkochten dat niet volgens mij
Klik om te vergroten...
Correction Nitazenes KOMEN o.a uit China, Azië en USA en paar European bronnen waardoor het hier nog steeds zeer makkelijk is te krijgen. Tot op de dag van vandaag. Helaas worden de zenes erg populair. Komen er bijna elke maand of 2 maanden weer 1 nieuwe bij.

Peace ✌️
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
www.nrc.nl

Opinie | Alcoholdoden zijn net zo erg als slachtoffers van designerdrugs

De verontwaardiging over illegale en dodelijke drugs is steeds groot, zien Merel van Loon en Bart Takkenberg. Maar over de veel grotere schade door alcoholgebruik is het stil. Dat moet en kan anders.
www.nrc.nl www.nrc.nl

“De mogelijke tientallen sterfgevallenrond middelen die via webshops zoals Funcaps en Slaappillen.net zijn verkocht, leiden tot grote maatschappelijke en politieke ophef. Terecht, want onbekende en ongereguleerde stoffen zoals illegale medicijnen vormen een reëel gevaar, en elk overlijden is er één te veel. Maar de felheid van deze verontwaardiging legt iets anders bloot: onze morele reflex is opvallend selectief.”

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."