Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInspectie waarschuwt voor verkoop van nep pillen

Inspectie waarschuwt voor verkoop van nep pillen

95 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
De inspectie heeft zo te zien dus daadwerkelijk goed huis gehouden in de RC wereld.
Ik neem aan dat ze dat namelijk bedoelen met de webshops.

nos.nl

Inspectie waarschuwt: vooral ADHD-pillen zonder recept gekocht

Mensen die medicatie via deze webshops kopen, lopen volgens de IGJ gezondheidsrisico's. De inspectie heeft daarom tientallen webshops offline laten halen.
nos.nl nos.nl

Hoe denk jij erover?
Ik begrijp het ook wel. Een medicijn wordt immers niet voor niks gekeurd en je wilt weten wat je binnen krijgt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze valt denk ik ook onder bovenstaande.

Voor degene die zonder recept van een arts afslankpillen kopen;

nos.nl

Meldingen van vergiftiging door afslankmiddel verdubbeld: 'Overleg met arts'

In een derde van de gevallen hadden de mensen het middel gebruikt zonder begeleiding van een arts. Zij kochten de medicatie onder meer online.
nos.nl nos.nl
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
De inspectie heeft zo te zien dus daadwerkelijk goed huis gehouden in de RC wereld.
Ik neem aan dat ze dat namelijk bedoelen met de webshops.

nos.nl

Inspectie waarschuwt: vooral ADHD-pillen zonder recept gekocht

Mensen die medicatie via deze webshops kopen, lopen volgens de IGJ gezondheidsrisico's. De inspectie heeft daarom tientallen webshops offline laten halen.
nos.nl nos.nl

Hoe denk jij erover?
Ik begrijp het ook wel. Een medicijn wordt immers niet voor niks gekeurd en je wilt weten wat je binnen krijgt.
Klik om te vergroten...
Ze maken alleen maar een gat waar nu mega veel dealers in stappen. Denk dat het averechts effect heeft. Plus mijn vendors zijn er nog gewoon 😇
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
De inspectie heeft zo te zien dus daadwerkelijk goed huis gehouden in de RC wereld.
Ik neem aan dat ze dat namelijk bedoelen met de webshops.

nos.nl

Inspectie waarschuwt: vooral ADHD-pillen zonder recept gekocht

Mensen die medicatie via deze webshops kopen, lopen volgens de IGJ gezondheidsrisico's. De inspectie heeft daarom tientallen webshops offline laten halen.
nos.nl nos.nl

Hoe denk jij erover?
Ik begrijp het ook wel. Een medicijn wordt immers niet voor niks gekeurd en je wilt weten wat je binnen krijgt.
Klik om te vergroten...
Wat je vaak ziet is dat je op clearnet pharma benzo's kunt kopen, die gefabriceerd zijn in India. Dat betekent niet per definitie dat het nepmedicijnen zijn, maar de kans is wel aanzienlijker dan bij een, voor ons, bekend merk. Maar zelfs de bekende merken worden nagemaakt. Zo goed dat de kleur, vorm van tablet en verpakking nauwelijks te onderscheiden zijn van wat je in een Nederlandse apotheek kunt krijgen. Het is dus altijd oppassen geblazen met dit soort aanbieders. Zelfs batchnummers en codering kan zo goed vervalst zijn dat je het zelfs na kunt trekken bij de officiele uitgever en tóch mogelijk met nepmedicatie te maken hebt.

Desalniettemin zijn er nog steeds een hele hoop aanbieders die daadwerkelijk legit A-merk medicijnen verkopen op het clearnet. Dat er nu eentje offline wordt gehaald, doet de markt helemaal niets. De NVWA dweilt wat dat betreft met de kraan open. Overigens was dit allemaal al zo voordat de grey-area vendors stopten met het verkopen van hun benzo's. Zal best zijn dat er nu meer sites opdoemen, maar het is niet iets van vandaag of gisteren.
Kordie zei:
Ik neem aan dat ze dat namelijk bedoelen met de webshops
Klik om te vergroten...
Dus nee. Ze doelen hier op websites die diazepam, codeine, tramadol, quetiapine, mirtazapine, anabolen etc aanbieden. Vrijwel allemaal hebben ze een vergelijkbaar assortiment. Een aantal bieden ook nog zwaardere opiaten aan. Maar over het algemeen houden ze zich bezig met de eerstgenoemde categorie. Ik denk bewust, omdat het hier gaat om zaken die niet op lijst 1 van de opiumwet staan en de straffen derhalve lager liggen wanneer ze gepakt worden.

De ozempics van deze wereld is wel iets wat de laatste jaren "nieuw" in het assortiment is gekomen idd.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Ze maken alleen maar een gat waar nu mega veel dealers in stappen
Klik om te vergroten...

Met je eens.
Anderzijds begrijp ik heel goed waarom de inspectie zo optreedt.
Het zou niet goed zijn als ze middelen die legaal dan wel grijsgebied-achtig zijn gewoon toelaten via internet verkoop.


Tijdloos zei:
Plus mijn vendors zijn er nog gewoon
Klik om te vergroten...

Wellicht wat moeilijker te vinden, maar het zal nog genoeg verkocht worden.
Maar ook van hen weet je niet wat erin zit qua stof, hoeveelheid etc. Daar zit een groot risico.
Kijk maar naar de vendor uit het zuiden des lands waar jij ook kocht en wat die voor troep verkocht of misschien nog wel verkoopt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Met je eens.
Anderzijds begrijp ik heel goed waarom de inspectie zo optreedt.
Het zou niet goed zijn als ze middelen die legaal dan wel grijsgebied-achtig zijn gewoon toelaten via internet verkoop.




Wellicht wat moeilijker te vinden, maar het zal nog genoeg verkocht worden.
Maar ook van hen weet je niet wat erin zit qua stof, hoeveelheid etc. Daar zit een groot risico.
Kijk maar naar de vendor uit het zuiden des lands waar jij ook kocht en wat die voor troep verkocht of misschien nog wel verkoopt.
Klik om te vergroten...
Nee ik ben voorlopig verzekerd omdat het niet per los kleine dingen gaat. 1 sample en dan gelijk pondje dit en dat. Kan tot mijn 70e een aantal stofjes gebruiken dagelijks als ik wil..
Ze zijn niet op clearnet of darkweb te vinden trouwens 😉
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij het schrijnende verhaal van Matthias vraag ik me dan toch af of zijn vriendin in de eerste instantie bij ggz of huisarts hulp heeft proberen zoeken.
In mijn ogen heeft Nederland een falende ggz, wat tot gevolg heeft dat meer mensen zelf gaan dokteren.
Vendors, -zeker geen koorknaapjes- zijn dan wel een makkelijke zondebok.
Idd momenteel te weinig informatie om conclusies te trekken maar mijn gedachten gaan dan toch een beetje in deze richting van dat men een zondebok wil aanwijzen.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#8
www.gelderlander.nl

Tientallen sterfgevallen onder klanten van Nederlandse webshop die illegaal en op grote schaal medicijnen verkocht

Tientallen mensen zijn de afgelopen jaren in Nederland overleden nadat ze medicatie of designerdrugs kochten bij Funcaps.nl. Dat blijkt volgens bronnen uit een strafrechtelijk onderzoek naar de webshop in partypillen, die in augustus uit de lucht werd gehaald. Het gaat om een van de grootste...
www.gelderlander.nl www.gelderlander.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
MyLittlePonyPack zei:
Blij dat ik daar nooit Bromozolam heb besteld toen
Klik om te vergroten...

Ik denk dat boven dit soort bedrijven grote fabrieken zitten waar ze in kopen.
Of je nu bij X, Y of Z koopt. Het probleem is dat hier nul controle op zit en je dus niet weet wat je neemt en in welke hoeveelheid.
Als jij dadelijk je morfine neemt dan kun je er van op aan dat het aantal mg graadzuiver klopt, bij die RC benzo's kun je dat niet.

Maar als je al miljoenen in de beurs hebt ben je als eigenaren toch wel oliedom om op deze manier op te slaan en te opereren.
Zoals het artikel al zegt zal bewijs moeilijk zijn. De vraag is of je jezelf als eigenaren nog in de spiegel kunt uitkijken als je troep verkocht.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bromazolam is sowieso geen gecontroleerd geneesmiddel en al helemaal niet voor consumptie, zoals op elke verpakking staat.

Bovendien is er geen tot nauwelijks onderzoek naar gedaan.

Bromazolam is sowieso troep, ongeacht waar je het hebt gekocht.

Uiteindelijk zijn de mensen die dit vrijwillig en ondanks alle adviezen toch innemen daar naar mijn mening zelf verantwoordelijk voor.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Tientallen mensen zijn de afgelopen jaren in Nederland overleden nadat ze medicatie of designerdrugs kochten bij X.
Dat blijkt volgens bronnen uit een strafrechtelijk onderzoek naar de webshop in partypillen, die in augustus uit de lucht werd gehaald.
Het gaat om een van de grootste onderzoeken ooit van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).

Volgens de opsporingsdiensten verkocht x illegaal en op grote schaal medicijnen. Daarbij ging het vooral om nagemaakte kalmerings- en slaappillen, die normaal alleen op doktersrecept verkrijgbaar zijn. De eigenaren achter de webshop hadden geen vergunning om de geneesmiddelen te verkopen.
In het strafrechtelijk onderzoek stuitten rechercheurs van de NVWA de afgelopen maanden op tientallen sterfgevallen onder Nederlandse klanten van x. Daar zouden ook minderjarige slachtoffers tussen zitten.
Het is nog onduidelijk om hoeveel sterfgevallen het precies gaat. Bovendien is de vraag of kan worden bewezen dat zij direct door het gebruik van de medicatie zijn overleden.

Het onderzoek is nog in volle gang en het Functioneel Parket van het Openbaar Ministerie gaat niet in op vragen over de zaak. Mogelijk wordt maandag meer duidelijk. Dan verschijnen de twee eigenaren van x voor de rechter tijdens een eerste voorbereidende zitting.

Eigenaren aangehouden samen met een medeverdachte. Dezelfde dag ging hun website op zwart en vonden er doorzoekingen plaats in hun woningen en bedrijfspanden in Limburg. Daarbij namen de opsporingsdiensten grote hoeveelheden geneesmiddelen in beslag.
Het ging met name om medicijnen die in het circuit ook wel ‘designer benzo’s’ worden genoemd. Dat zijn varianten - chemisch een tikkeltje aangepast - van geneesmiddelen die behoren tot de groep benzodiazepines. Denk aan oxazepam (Seresta) of diazepam (Valium). Ze worden vaak voorgeschreven aan mensen met angststoornissen of slaapproblemen

Begin dit jaar waarschuwden experts voor de opkomst van zulke designer benzo’s. Ze zijn sterk verslavend en blijken vaak vervuild met zware pijnstillers.
Het aantal vergiftigingen door deze groep nagemaakte kalmeringsmiddelen neemt de laatste jaren hard toe, blijkt uit cijfers van het Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum. Vorig jaar ging het om 343 meldingen, in 2023 waren dat er nog 236.

D eigenaren liggen al langer onder de loep bij de autoriteiten. Hun bedrijf x groeide uit tot de grootste online smartshop van het land. De mannen verdienden miljoenen met de verkoop van designerdrugs: variaties van xtc, speed of lsd.
Vorig jaar stond het duo al voor de rechter in België vanwege een reeks stergevallen. Zo verongelukte in april 2021 een glazenwasser tijdens zijn werk, hij was onder invloed van designerdrugs. Er vielen daar nog twee doden, een 18-jarige student overleefde nipt een overdosis.
Bij alle vier deze slachtoffers werden verpakkingen van x gevonden. Maar tijdens de rechtszaak bleek het lastig om vast te stellen of de designerdrugs de directe oorzaak waren van de overlijdens. Dat vond de rechter slechts in één geval bewezen. De eigenaren werden beiden veroordeeld tot een werkstraf.
De advocaat van de twee verdachten was niet bereikbaar voor een reactie.
Klik om te vergroten...
Al die media aandacht.
Is altijd hetzelfde. Alles wat past in het beeld ‘drugs is bad’ wordt breed uitgemeten.
Over mij als recreatief gebruiker zonder problemen en met een goede baan en leuk leven lees je nooit wat.

De onafhankelijke journalistiek….tja….helaas is mijn beeld hiervan wel flink veranderd de laatste jaren. Dat vertrouwen is weg.

Ik ben zeker wel benieuwd naar alle feiten, dit nieuwsbericht zegt me nog helemaal niks.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Volgens de opsporingsdiensten verkocht x illegaal en op grote schaal medicijnen. Daarbij ging het vooral om nagemaakte kalmerings- en slaappillen, die normaal alleen op doktersrecept verkrijgbaar zijn.
Klik om te vergroten...
Hier stellen ze dat ze dus namaak pharma-benzo's verkochten.

Kordie zei:
Daarbij namen de opsporingsdiensten grote hoeveelheden geneesmiddelen in beslag.
Het ging met name om medicijnen die in het circuit ook wel ‘designer benzo’s’ worden genoemd.
Klik om te vergroten...
En hier dat het toch grotendeels om designer benzo's gaat.

Wat is het nou? Ik bedoel: als het deel uit de 2e quote waarheid is, wat is er dan strafbaar aan, wettelijk gezien? En waarom zijn alleen zij gepakt? Honderden vendors doen of deden dit, omdat het niet illegaal is.

Als het 1e klopt, wordt het knap lastig vast te stellen dat de sterfgevallen door die specifieke middelen komt. Dat zouden dus pharma-benzo's moeten zijn? Of andere officiele geneesmiddelen waarvoor een vergunning nodig is?

Dat ze designerdrugs verkochten is een feit. Maar ook niet verboden. Sinds 1 juli is die wet aangescherpt ja, maar daarvoor was het niet verboden en voor wat betreft de benzo's nog steeds niet.

Obv deze berichten vind ik het allemaal erg vreemd in elkaar zitten.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Ik denk dat boven dit soort bedrijven grote fabrieken zitten waar ze in kopen.
Of je nu bij X, Y of Z koopt. Het probleem is dat hier nul controle op zit en je dus niet weet wat je neemt en in welke hoeveelheid.
Als jij dadelijk je morfine neemt dan kun je er van op aan dat het aantal mg graadzuiver klopt, bij die RC benzo's kun je dat niet.

Maar als je al miljoenen in de beurs hebt ben je als eigenaren toch wel oliedom om op deze manier op te slaan en te opereren.
Zoals het artikel al zegt zal bewijs moeilijk zijn. De vraag is of je jezelf als eigenaren nog in de spiegel kunt uitkijken als je troep verkocht.
Klik om te vergroten...
Denk dat we eerst echt alle feiten moeten kennen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
. De vraag is of je jezelf als eigenaren nog in de spiegel kunt uitkijken als je troep verkocht.
Klik om te vergroten...
Dat het moreel gezien niet de meest integere business is, ben ik met je eens. Maar ik vind het alsnog evengoed een bijzonder sterke onderneming, vanuit winstoogmerk gezien (en uiteindelijk is winst maken in een onderneming toch het belangrijkste, tenzij je een non-profit organisatie bent (what's in a name) en geen belang hebt bij winst maken, of het als hobbyist 'erbij' doet. Ieder ander bedrijf heeft dat belang wel).

De tabaksindustrie is geen haar beter en dit wordt volledig legaal verkocht. Alcohol is wekelijks in de aanbieding bij alle supermarkten. Fastfoodketens genoeg. Accijnzen en btw worden nota bene door de overheid opgestreken 😂
Kan nog wel even doorgaan, maar ik vind dat een slap argument. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar het is krom om deze specifieke ondernemers hierop aan te kijken, terwijl je je van heel veel ondernemingen in mindere of meerdere maten kunt afvragen of het moreel gezien een juiste keuze is.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MyLittlePonyPack zei:
Kan het niet lezen omdat premium is maar tientallen is wel heel veel😱
Vraag me echt af aan wat en hoe dan😢
Klik om te vergroten...
hier een nieuw artikel. wat een drama: https://archive.is/20251115063905/h...niet-beseften-hoe-verslavend-het-is~a13c27ba/
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
VJ_LSD72 zei:
hier een nieuw artikel. wat een drama: https://archive.is/20251115063905/h...niet-beseften-hoe-verslavend-het-is~a13c27ba/
Klik om te vergroten...

Mogelijk hogere dosis dan op het zakje stond.
Maar ook de combi met alcohol zal niet goed zijn.

Ik lees hier ook vaak dat mensen benzo's of opiaten combineren met alcohol. Gevaarlijk.
En zeker als je de hoeveelheid niet weet van de pil of poeder
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#17
MyLittlePonyPack zei:
Ook minderjarigen zelfs😢
Klik om te vergroten...
Laten we niet naïef zijn, er zijn maar weinig webshops die een gedegen leeftijdcontrole doen, volgens mij kan iemand onder de 18 rc's, een dildo, vapes of "smartproducten" zoals truffels of salvia met het zelfde gemak bestellen als, laten we zeggen, een zak snickers.
Helaas, maar natuurlijk gaat dat wel eens fout.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Marijn Bom verloor deze zomer zijn zoon Luca aan de gevolgen van drugsgebruik. Luca kocht een fatale pil via de website x.
Gisteren meldde het AD dat er de afgelopen jaren mogelijk meer mensen na het gebruik van medicatie of drugs die ze op de site x hadden gekocht. "We moeten ons bewust worden van hoe gevaarlijk drugs kunnen zijn."
Luca zat op de HKU in Utrecht. Hij is een bijzondere jongen, vertelt zijn vader aan rtv Utrecht Hij verfde z'n haar in allerlei kleuren, was creatief en queer. "Op zaterdagmiddag ging hij vaak naar Utrecht Centraal, omdat hij erachter was gekomen dat daar meer queer jongelui bij elkaar kwamen. Daar had hij het enorm naar z'n zin. Hij bloeide daar echt op."

Op 2 juli vond zijn vader hem 's ochtends in bed. Hij leeft dan al enkele uren niet meer. "Het zag er heel raar uit. Aan de ene kant lag hij heel rustig in z'n bed, met z'n hoofd op z'n kussen. Maar hij had schuim op z'n mond. En hij was helemaal stijf."
Bom belde 112. Politie, brandweer en ambulance arriveren, maar het is te laat. Een forensisch arts die onderzoek deed, constateerde dat Luca is overleden aan een combinatie van drugs, het warme weer en astmamedicatie. "Zo'n puffer zorgt ervoor dat de drugs nog harder binnenkomen."
Luca had de drug ketamine in z'n bloed. Die bestelde hij vaker, bleek uit zijn e-mailgeschiedenis. Maar de laatste keer bestelde hij iets nieuws: de designerdrug O-DSMT. Die werd in een anonieme envelop bezorgd. Bom weet nog dat hij die envelop van de mat pakte en hem nietsvermoedend aan de kant legde. "Want het was post voor mijn zoon."

De O-DSMT is hem waarschijnlijk fataal geworden. "Wat ik begrijp is dat het middel te vergelijken is met tramadol, een pijnstiller, maar dan tien keer zo sterk", zegt Bom. "Het verlaagt je ademhaling. Omdat het zo verdovend is, is Luca gewoon in z'n slaap weggegleden."
Hij blijkt de drug besteld te hebben via de website x.

Aanvankelijk is Bom woedend op de mensen achter die website, maar zijn boosheid zakt later. "Mijn zoon heeft het zelf besteld en hij heeft het vrijwillig gebruikt", zegt hij. "Hij heeft daar zelf ook een grote verantwoordelijkheid in."
Toen afgelopen zomer x offline werd gehaald door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) trok Bom aan de bel. Er is een strafrechtelijk onderzoek gestart naar de mensen achter de drugswebsite. "Dus leek het me goed om te laten weten dat ook Luca is overleden aan drugs die hij bij die site heeft besteld."
Komende maandag is de eerste zitting tegen een aantal verdachten achter x. De verdachten zouden hebben gehandeld in verboden middelen. Die drugs zijn waarschijnlijk niet alleen Luca fataal geworden, er zijn mogelijk veel meer slachtoffers.

Voor Marijn Bom is het niet het belangrijkste dat de mensen achter x een jarenlange celstraf krijgen. "Ik hoop vooral dat andere jongeren niet de fout maken die Luca maakte. En dat minder ouders mee hoeven te maken wat wij nu meemaken."
Bom is overigens geen voorstander van het illegaal maken van alle drugs. "Maar het moet wel wat minder makkelijk worden om drugs te bestellen. We moeten ons als maatschappij bewust worden van hoe gevaarlijk het is. Ik heb het er vaak met jonge collega's over. Die zeggen dan: weet je dat een pilletje minder schadelijk is dan een biertje? Dan heb ik de neiging om te zeggen: heb je wel eens een nieuw biertje uitgeprobeerd en dat je de volgende ochtend niet meer wakker werd?"
Hij vindt dat het minder 'normaal' zou moeten zijn om een pilletje te slikken, dat we het er met z'n allen meer over gaan hebben. "Er alleen 'open' over zijn met je kinderen is niet genoeg. Je moet er indringender met ze over praten." Bron NOS
Klik om te vergroten...


Overleden (onder andere) aan ODSMT.

Verkocht X nu gewoon zo'n rotzooi of valt het nu op omdat ze in de aandacht staan?
Het laat in iedergeval wel zien wat voor rotzooi het is.

Ik lees hier dat alcohol en sigaretten dat ook zijn, en dat klopt natuurlijk ook.
Maar het grote verschil blijft dat je van die twee middelen wel weet wat er in zit, en bij RC's niet.
Zelf denk ik dat hier het grote gevaar schuilt.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik las dit nieuwsbericht vandaag ook. Ik ben benieuwd hoe ze het juridisch af gaan wikkelen. Die lui van X verkochten middelen die destijds niet op de opiumlijst stonden. De RC-Benzodiazepines overigens nog steeds niet. Dat er hierdoor doden zijn gevallen is intens triest, maar is het niet eerder de overheid die je hierop aan moet kijken in plaats van die ondernemers? Of zaten er giftige stoffen die niet vermeld stonden in de productomschrijving? Ze geven aan dat ze geen vergunning hadden om de 'slaap- en kalmeringsmiddelen' te verkopen. Maar dan impliceren ze dus eigenlijk - zoals hierboven al aangegeven - dat ze farmaceutische benzodiazepines verkochten. Daar heb je wel een vergunning voor nodig, maar dat was/is bij bepaalde RC's toch niet aan de orde?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Verkocht X nu gewoon zo'n rotzooi of valt het nu op omdat ze in de aandacht staan?
Klik om te vergroten...

Kordie zei:
Maar het grote verschil blijft dat je van die twee middelen wel weet wat er in zit, en bij RC's niet.
Zelf denk ik dat hier het grote gevaar schuilt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat bovenstaande quotes samengaan in hetgeen zich afspeelt. Het zijn weinig onderzochte stoffen waar je mee experimenteert en bovendien weet je niet onder welke condities het geproduceerd wordt en dus nog minder of de stof daadwerkelijk is zoals geadverteerd en/of niet vervuild is met andere middelen.

Nou is odsmt van alle nu nog gangbare rc's juist relatief goed onderzocht, omdat het een metaboliet van tramadol is. Maar combineren of te hoog doseren, leidt tot problemen. Ook met goed onderzochte middelen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."