Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek opname Rudolf bij Novadic.

Dagboek opname Rudolf bij Novadic.

159 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Denk dat rudolf met afkloppen het volgende bedoelt:

Afkloppen of aftikken is een vorm van volksgeloof en een ritueel waarbij oorspronkelijk op ongeverfd hout wordt getikt, om daardoor mogelijk ongeluk af te wenden, wanneer men zich verheugt over genoten geluk of wanneer iets geprezen wordt.

Meestal wordt er afgeklopt op (onbewerkt) hout, maar ook ijzer is mogelijk.

(bron: wikipedia)

Heb zelf direct geklopt maar ik weet zeker dat hier doorheen komt! Wat de methadon doet is de morfine ontwenning opvangen zodat je niet echt extreem ziek zal worden. Je lichaam moet wel even wennen aan de methadon denk ik en daarom voel je je denk ik wat ziekjes. Nogmaals veel sterkte ermee!!!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idd het afkloppen is een bijgeloof maar ik doe het toch hahahahha.


Dag 6.

Vandaag heb ik het behoorlijk moeilijk.
De nachten gaan vrij goed maar ik heb vanmorgen met de begeleiding grote ruzie gehad vanwege het meten met dubbele maten en andere voortrekken.

Met iedere begeleider maak je afspraken maar overleggen niets met elkaar.
Dat botste vanmorgen zo erg dat ik uit me slof schoot.

Zit nu in een dubio wat ik moet doen.
Het liefst zou ik me spullen pakken en gaan.Aan de andere kant hier blijven , maar iedere dag die ruzies heb ik geen zin meer in.

Als de groep onder elkaar is , gaat alles goed.Zodra de begeleiders erbij komen is het gelijk gedoe en gezeik.


Wat een klote dag !!!!!!!!!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
rudolf zei:
Het liefst zou ik me spullen pakken en gaan.Aan de andere kant hier blijven , maar iedere dag die ruzies heb ik geen zin meer in.
Klik om te vergroten...
Je spullen pakken is geen optie vind ik, daar draag ga je zelf meer negatieve dingen aan overhouden dan aan die ruzies denk ik.

rudolf zei:
Als de groep onder elkaar is , gaat alles goed.Zodra de begeleiders erbij komen is het gelijk gedoe en gezeik.
Klik om te vergroten...
Als het al goed klikt met de groep, is ook al een positief puntje toch.
Irritatie naar begeleiders kan ik best snappen, lijkt me net een zootje ongeregeld.

Blijf doorgaan, het is niet voor eeuwig... probeer je zo min mogelijk aan te trekken van die irritatie's, laat het niet aan je hart komen.

Grts en sterkte! Tot morgen!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kerel ik zit de hele dag al te janken.

Ik kan met die mensen hier geen afspraken maken.
Elke keer is er iets en ook al maak je er afspraken mee , heeft dat geen zin.
Wat hun zeggen is en klopt en vervolgens hebben ze niks met mij te maken.

Eten zouden ze ook aanpassen , maar zelfs daaar hebben ze niets aan gedaan.Ik eet tot heden ngo elke dag brood.

Oke woensdag niet A.S , dan mag ik koken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Das inderdaad niet fijn te handelen daar op die manier, is er geen manier om tot die mensen door te dringen zonder ruzie te gaan maken? Als ze zien dat je kalm bent voor jezelf en ook tegen hun zijn ze misschien wat meer aanspreekbaar?

Janken is iets dat perfect normaal is wat soms wat kan opluchten hopelijk ook in jou geval.
Zolang die kippen zonder kop daar niet gaan inzien dat ze wel degelijk met mensen en gevoelens spelen....ach te beschamend voor woorden.

Hopelijk veranderd het snel en worden het wat meer waardige begeleiders na verloop van tijd.
Denk vooral aan jezelf....en je bouwt af...das het voornaamste tot hier toe.

Grts en sterkte rudolf!

Tot morgen, peace
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dag 9:


Vanacht een redelijke nacht gehad maar dat vond ik niet erg.Ik had een gevoel dat vandaag(vrijdag) een goede dag zou worden.

Ben een gesprek met de arts aan gegaan en ben nu net thuis aangekomen.

Geheel 100% van de morfine af en aan 60mg methadon.

Geen tot weinig ontwenningsverschijnselen op het zweten na maar dat maakt me niks uit.
Ik ben lekker bij me gezin en daar ben ik HEEL blij om!!


Ik ben door de shit heen gekomen en het viel me meer mee dan ik had verwacht.

Nu even genieten van me gezin.
Zal later nog iets typen.


Misshcien kan een mod al me dagen onder elkaar zetten zodat het dagboek compleet en duidelijk is?

Makkelijk voor iemand die het na wilt lezen en ik eventueel aan kan passen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Super nieuws!
Mooi dat je helemaal van die morfine afbent en dat allemaal wat beter is meegevallen dan dat je dacht.
You kick ass man!

Geniet volop van je gezinnetje met een zware last minder.
Met die methadon ga je in de toekomst ook nog stoppen of is dit het plan niet?

Ben blij voor je man! geniet van je leven en hou het genietbaar natuurlijk :wink:

Zal ff kijken wat ik kan doen met je vraag alles te rangschikken... mij komt het echter wel allemaal vrij duidelijk over... reacties van anderen weghalen is niet echt een optie...
Misschien kun je alles kopiëren en in een nieuw topic rangschikken...?

Maak er een fijne dag van!!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga zeker van de methadon afkomen. Alleen moet ik eerst het Medische gebeuren doorlopen.


Maar dat is allemaal latere zorg.
Even hiervan bijkomen.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#9
HIERBIJ ALLE DAGEN OP EEN RIJ ZODAT HET NALEZEN VOOR MENSEN WAT MAKKELIJKER IS.

Ben ZOOOOOOOO blij dat alles achter de rug is en dat het nu nog goed gaat. Hopen dat het zo blijft en kijken wat ik medisch kan doen en wat ik juridisch kan doen.

Dus weer even "afkloppen".


rudolf zei:
Dag 1 en dag 2 :



Helaas gisteren niets kunnen typen maar vandaag wel.

Gisteren aangekomen en alles ging redelijk.
Wel de afkickverschijnselen van koud/warm , zweten en dat soort dingen, maar dat vind ik niet eens zo erg.

'S-avonds komt me vrouw langs en die word na een tijd opgehaald door me vader.
Zit me zoontje in de auto.

Die rent de auto uit en zei : Papa ik wil dat je mee naar huis gaat.
Natuurlijk bij mij werden de emoties te veel en heb ik uren liggen huilen tot de beslissing werd genomen dat ik die avond naar huis moest en de volgende ochtend om 9 uur terug moest zijn en een gesprek aan te gaan.

Vanmorgen om 9 uur weer aanwezig en mijn behandelplan besproken.
Het idee was van de 16 ampullen die ik normaal spuit , te verlagen naar 8 en de rest methadon(sta ingesteld op 80mg).
De morfine werd dan langzaam afgebouwd en de methadon verhoogd.

Nu was het ineens dat de mofine wel naar beneden ging maar de methadon ging niet omhoog.
Natuurlijk schoot ik weer vol en wilde weer naar huis gaan.

Toch na uren te hebben gesproken met me vrouw en de mensen hier besloten te blijven.
Zo ie zo omdat ik compleet geen medicijnen meer had en die ook niet meer van me eigen arts zou krijgen en ik vanuit Novadic ook niets zou krijgen.Kortom stond ik ook zonder en met me rug tegen de muur.

Nu zit ik dus als nog hier en heb het behoorlijk moeilijk.

De afkickverschijnselen zijn goed aanwezig.Ik krijg 2x daags 30mg methadon en als ik nodig heb s'nachts ook nog 20mg.Ik spuit daarbij nog 8x mijn morfine verdeeld over de dag.


Wat mij wel een goed gevoel heeft gegeven is dat mijn zoon tegen me vrouw heeft gezegd dat hij toch wel blij was dat papa terug was want dan komt ie thuis zonder spuitjes en dat soort dingen.

Dit was in het kort even dag 1 en tot nu toe dag 2.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat verlopen.
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 3:


Vanacht een vrij onrustige nacht gehad.
Natuurlijk omdat ik het bed niet gewend ben maar het zweten en dergelijke vind ik super iritant.

Mijn dag en nacht ritme ligt ook geheel overhoop en dat zijn we hier ook aan het goedzetten.
Om 6 uur sliep ik en om 7 uur was ik er alweer uit.


Mijn medicijnafbouw gaat met 1 ampul per dag naar beneden.
Dus heb er vandaag nog maar 7 en morgen 6 zo verder en verder.

Ik kwam hier binnen en op eigen keuze was ik al gelijk 50% naar beneden gegaan.
Van 16 naar 8

De methadon (80mg) heb ik gisteren niet geheel ingenomen.
Ik krijg 2x per dag 30mg en als ik het nodig heb in de nacht ook nog eens 20.Die had ik vanacht niet nodig vond ik zelf en vandaag zien we wel.

Ik moet wel zeggen dat ik verwacht had veel zieker te zijn (AFKLOPPEN!!!!!!!!!) maar dat valt me echt mee.

Morgen zal ik weer proberen wat te typen.

Mandragora thanks voor je berichtje man.Doet me goed.

Vandaag weer me zoontje gesproken en weer zei hij dat hij blij was dat ik hier zat en straks van de spuiten af ben.
Doet me alleen maar goed!!
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 4 en 5:

Nu al een aantal dagen hier en nog steeds valt het me wel mee.
Natuurlijk heb ik de ontwenningsverschijnselen nog , maar dat word allemaal wel minder.

De afbouw van de morfine gaat ook goed.
Nog steeds 1 ampul per dag er af en ergens aankomende week ben ik er geheel vanaf.

Ook zit ik nog op de 60mg methadon.
Die extra 20 heb ik nog niet genomen.
Wel heb ik gisteren middag 10 mg extra genomen , maar dat komt omdat ik iets had gegeten wat verkeerd gevallen was en daardoor pijn in mijn maag had.


Kortom gaat het nog redelijk met me en hoop ik dat het zo door gaat.

Iedereen die dit leest graag even AFKLOPPEN!!
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 6.

Vandaag heb ik het behoorlijk moeilijk.
De nachten gaan vrij goed maar ik heb vanmorgen met de begeleiding grote ruzie gehad vanwege het meten met dubbele maten en andere voortrekken.

Met iedere begeleider maak je afspraken maar overleggen niets met elkaar.
Dat botste vanmorgen zo erg dat ik uit me slof schoot.

Zit nu in een dubio wat ik moet doen.
Het liefst zou ik me spullen pakken en gaan.Aan de andere kant hier blijven , maar iedere dag die ruzies heb ik geen zin meer in.

Als de groep onder elkaar is , gaat alles goed.Zodra de begeleiders erbij komen is het gelijk gedoe en gezeik.


Wat een klote dag !!!!!!!!!
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 7:
Vandaag een Redelijke Dag gehad.


Wel Goed nieuws:



Als ik dit weekend stabiel ben,ben ik maandag thuis!!!!!!!!
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 8:

Vannacht een vervelende nacht gehad.
Heb slecht geslapen (bedden zijn echt niets hier) en vervelend gedroomd over me gezin.
Me vrouw verliet me en had grote ruzie met me zoon.

Gelijk gebeld toen ik wakker was en verteld. Het was maar een droom zei me zoon.Die had ik ook aan de telefoon.

Gelukkig praat ik met me zoontje best veel en begrijpt hij ook allemaal wat er aan de hand is.


Nog een aantal dagen en hopen dat het allemaal goed gaat.
Maandag naar huis.

Is ook een super verjaardagskado.
Ben namelijk woensdag jarig.
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 9:


Vanacht een redelijke nacht gehad maar dat vond ik niet erg.Ik had een gevoel dat vandaag(vrijdag) een goede dag zou worden.

Ben een gesprek met de arts aan gegaan en ben nu net thuis aangekomen.

Geheel 100% van de morfine af en aan 60mg methadon.

Geen tot weinig ontwenningsverschijnselen op het zweten na maar dat maakt me niks uit.
Ik ben lekker bij me gezin en daar ben ik HEEL blij om!!


Ik ben door de shit heen gekomen en het viel me meer mee dan ik had verwacht.

Nu even genieten van me gezin.
Klik om te vergroten...
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja maar je hebt toch nog wel methadon. Je lichaam stabiliseert vanzelf dat zal geen maanden duren geloof me maar. Heb je nu wel een ambulant team wat je helpt anders proberen zoiets aan te vragen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
rudolf zei:
Over de.manier hoe ik behandeld ben,loopt een klachtenprocedure. Ik laat het daar Niet bij zitten natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Nee dat hoef je zeker niet, zou ik ook niet doen...hopelijk krijg je een schadevergoeding oid.

rudolf zei:
Heb alleen de neiging om bij te gebruiken,maar ik hou me sterk!!
Klik om te vergroten...
Dat doe je goed, doorzetten jongen!!! :rock:
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Even een tijdje niks geplaatst , maar dat komt omdat ik geen laptop meer had.

Sinds kort weer eentje dus we zijn weer terug.


Het gaat momenteel niet zo goed met me.
Ik heb lichamelijk weinig klachten qua medicatie.Echter de pijn van me operatie (me maag dus) is weer volledig terug.Ik word er helemaal gek van en ik krijg van de arts niks voor de pijn behalve me methadon.Dat is ook pijnstillend zegt ie.Ik merk er niet veel van maar het klopt wel.


Ik moet nu ook naar de pijnpoli in het ziekenhuis om te gaan kijken welke medicatie ik kan gebruiken bij me meth en dat mijn lichaam niet getriggerd word richting de morfine.

Geestelijk heb ik het HEEEEEEEEL erg moeilijk.Ik had niet verwacht dat ik het zo moeilijk zou hebben als nu.
De afkickverschijnselen zijn verschrikkelijk:
- hoofdpijn
- koud
- warm
- rillen
- onrustig
- verkouden (weet niet of dat er mee te maken heeft maar ben het erg veel)
- Overal pijntjes.

Omdat ik geen pijnstilling kreeg en dergelijke ben ik door de pijn radeloos geworden en gaan kijken wat ik kon doen.
HEEL stom maar omdat ik niets kon vinden ben ik gaan testen met heroine.
Dat is niet zo sterk als me morfine , maar het werkt wel.

Ik gebruik het zeker niet dagelijks , maar juist wanneer de pijn niet te dragen is.
Het is ongeveer een halve gram (4 strepen / 0,4gram) per 4 a 5 dagen.
Meeste gebruikers die ik gesproken hebben gebruiken dat in een half uurtje ofzo.
Die roken , snuiven , spuiten het direct weg.

Ook snuif ik het spul omdat het zo sterker werkt dan roken.Dan verlies je echt veel.

Nu komt het mooiste.
Ik heb een klachtengesprek gehad in de kliniek waar ik zat en ik ben geheel verkeerd ingesteld op de methadon en de nabehandeling is erg slecht.

Nu heb ik een gesprek gehad om me goed in te gaan stellen , alleen dat gebeurt binnen.
Ik moet dus weer de kliniek in.Wanneer dit is weet ik niet , maar ik hoop dat dit niet te lang gaat duren.

De tijd dat ik er zal zitten zal ook wel meevallen.
Ik word dan goed ingesteld op de methadon en als de klachten dan weg zijn/blijven mag ik weer naar huis.
Vorige keer was het 6 dagen en ik hoop dat het nu ook een week , max 2 word.
Maar dat zien we dan wel weer.

Ik hoor mensen nu al zeggen:"Wat een lul zeg dat ie dat is gaan gebruiken".
Maar 24/7 met pijn zitten is echt verschrikkelijk.

Ook is me gebruik minimaal en is de kwaliteit hier ('s-Hertogenbosch) bar slecht , dus valt het gebruik wel mee.
Het is zeker niet goed te praten , maar toch.


Helaas had ik het ook anders gezien , maar dit is de status momenteel bij mij en zal jullie weer up to date gaan houden.
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi Rudolf,

Ik snap sowieso niet dat ze je niet al eerder op een wat hogere dosis methadon hebben ingesteld. Als je zo veel en zo lang last blijft houden van ontwenningsverschijnselen en pijn dan mag het toch duidelijk zijn dat je dosis methadon te laag is, daar hoef je toch geen Einstein voor te zijn?
Bij wat jij aan morfine hebt gespoten lijkt me 80mg methadon sowieso al aan de lage kant.

Ze moeten je instellen op een dosis waarbij je geen/nauwelijks klachten meer hebt en van daaruit is het in de toekomst misschien mogelijk om langzaam af te bouwen. Maar zolang er niets gedaan wordt aan de oorzaak van je pijn (maag) is dat niet aan de orde.

Hopelijk wordt je nu wél ingesteld op een dosis waarbij fysiek en mentaal weer een normaal bestaan kunt voeren. Veel sterkte en succes!

groet, Someone


ps. je bent absoluut niet de enige met klachten over Novadik-Kentron
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik hoop dat ze me hoger gaan instellen.
Ze zeggen dat de 80mg voldoende moet zijn.Echter is dat maar 40% van hetgene wat ik altijd heb ingenomen.Dan mis ik nog 60% lijkt me en dat heb ik ze ook al vaker gezegd.
Maar dan kijken ze je aan of je Russisch praat.


Maar ik hou hoop.Heb je dat niet dan kun je net zo goed opgeven en dat doe ik niet.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Alleen bijkomend probleem is en waar niemand echt op reageert is dat je binnenkort dus ook met een heroine verslaving zit. En in vergelijking met andere heroinegebruikers gebruik je misschien niet veel. Maar voor iemand die er net mee begonnen is,is het wel al veel. En het is alleen maar afwachten op het moment dat je dagelijks gebruikt en grotere hoeveelheden. En dit is niet negatief bedoelt,maar gewoon realistisch.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat is zeker realistisch maar ik kijk ook uit naar me opname.

Ik zie per dag hoe het gaat.
Te ver vooruit kijken heeft toch geen nut.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik probeer het ook Willem maar is niet makkelijk.

Ik heb zo veel negatieve dingen in me leven dat de positieve dingen niet eens meer opvallen.
Word er gek van.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ken het zelf maar al te goed soms werkt een boek lezen al heel goed of een goede serie kijken in een korte tijd. Dan kan het dat je met je gedachten even ergens anders zit. En toch proberen het positieve desondanks al het negatieve te zien. Je hebt nog steeds mensen die je liefhebben koester dat en haal er kracht uit.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ach als je al jaren met een kut leven loopt raak je er wel aan gewend.

Ben intussen al me vrienden kwijt (op2 na) en familie is ook erg weinig geworden.
Heb echt het gevoel dat alles wat ik doe en wil in me leven mislukt.


Maar we zien wel anders is er altijd de optie nog om zelf uit het leven te stappen.Die gedachtes spoken ook al door me hoofd.

Ik zie het gewoon allemaal niet meer zo zitten.
Mensen die ik dacht dat me vrienden waren , laten me kei hard vallen en dat komt allemaal kei hard aan.
j
jimcpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vraag me af of je een baan hebt. Wat is je bijdrage aan de maatschappij? Je stelt namelijk nogal wat eisen aan de mensen om je heen. Van gevangenissen in usa en Azie weten we dat cold Turley afkicken geen enkel probleem is. Dus: doe normaal.
Edit: Een onbjectievere blik/meer inlevingsmogen ontbreekt, respecteer elkaar!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."