Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek opname Rudolf bij Novadic.

Dagboek opname Rudolf bij Novadic.

159 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Veel sterkte jullie beiden! Vaarwel tegen de zooi zeggen en een nieuw leven starten, super dat jullie stoppen.
Keep it up :wink:
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag 6:
Vandaag een Redelijke Dag gehad.


Wel Goed nieuws:



Als ik dit weekend stabiel ben,ben ik maandag thuis!!!!!!!!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moet je dinsdag terug binnen dan? Of is het maandag voorbij?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeetje dat gaat snel, dacht echt dat het over minstens een half jaar ging zulke afkickbegeleiding...

Zoveel te beter! Hopelijk blijf je lekker stabiel dit weekend Rudolf!

Gaat een leuke thuiskomst zijn a.s. maandag :wink:
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Normaal gaat dat ook wel langzamer maar ik wilde zelf snel afbouwen en daar wilde ik niet al die weken op wachten.

Vandaar dat ik de keuze heb gemaakt om het allemaal snel te doen.
Ik ben begonnen met 50% minder en elke dag een ampul minder pe dag.

Daarom is het allemaal zo snel gegaan en ben ik dit weekend al thuis.



Waarom langer wachten als het snel kan??Ik vind allemaal niet nodig.
Ik ben liever bij me gezin thuis dan hier in de kliniek te zitten.

Maar nogmaals ik moet wel klaht vrij zijn dit weekend.Als dat niet zo is blijf ik wel hier en zien wel later wel hoe het gaat.
Mocht ik toch iets voelen of last van hebben blijf ik gewoon hier en zal ik een aantal dagen later naar huis gaan.
Ik verwacht alleen niet dat dat zo zou zijn en denk ik dat ik gewoon naar huis te gaan maandag.


Doe nog maar een keer afkloppen!!:grin:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
rudolf zei:
Maar nogmaals ik moet wel klaht vrij zijn dit weekend.Als dat niet zo is blijf ik wel hier en zien wel later wel hoe het gaat.
Klik om te vergroten...
Klachtvrij zijn is 1 zaak, hebben we het hier dan ook over mentale aspect ervan?
Omdat dit allemaal zo snel is gegaan hoop ik dat je 'geest' wat kan volgen en je thuis in goeie mindset kan verdergaan en blijven natuurlijk.

rudolf zei:
Ik verwacht alleen niet dat dat zo zou zijn en denk ik dat ik gewoon naar huis te gaan maandag.
Klik om te vergroten...
Het verwachten alleen al zegt wel iets dat je een positieve instelling hebt :rock:

rudolf zei:
Doe nog maar een keer afkloppen!!:grin:
Klik om te vergroten...
Deze doe ik met je mee *klop*klop*!

Sterkte voor deze week Rudolf, het verbaast me echt hoe goed dat je't doet, echt knap werk!

Tot morgen!

Grts, mandra
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb vandaag een afspraak gehad met de arts. Heb me dagelijkse Hoeveelheid methadon (80mg) en moet Dat 3x per week ophalen daar.

Over de.manier hoe ik behandeld ben,loopt een klachtenprocedure. Ik laat het daar Niet bij zitten natuurlijk.

Word nu dus ambulant behandeld.

Heb alleen de neiging om bij te gebruiken,maar ik hou me sterk!!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mentaal zal zeker een zwaar iets zijn , maar daar kan ik hier ook niets aan veranderen.

Daar kun je maar op een manier achter komen en dat is thuis kijken.


Dag 8:

Vannacht een vervelende nacht gehad.
Heb slecht geslapen (bedden zijn echt niets hier) en vervelend gedroomd over me gezin.
Me vrouw verliet me en had grote ruzie met me zoon.

Gelijk gebeld toen ik wakker was en verteld. Het was maar een droom zei me zoon.Die had ik ook aan de telefoon.

Gelukkig praat ik met me zoontje best veel en begrijpt hij ook allemaal wat er aan de hand is.


Nog een aantal dagen en hopen dat het allemaal goed gaat.
Maandag naar huis.

Is ook een super verjaardagskado.
Ben namelijk woensdag jarig.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dag 9:


Vanacht een redelijke nacht gehad maar dat vond ik niet erg.Ik had een gevoel dat vandaag(vrijdag) een goede dag zou worden.

Ben een gesprek met de arts aan gegaan en ben nu net thuis aangekomen.

Geheel 100% van de morfine af en aan 60mg methadon.

Geen tot weinig ontwenningsverschijnselen op het zweten na maar dat maakt me niks uit.
Ik ben lekker bij me gezin en daar ben ik HEEL blij om!!


Ik ben door de shit heen gekomen en het viel me meer mee dan ik had verwacht.

Nu even genieten van me gezin.
Zal later nog iets typen.


Misshcien kan een mod al me dagen onder elkaar zetten zodat het dagboek compleet en duidelijk is?

Makkelijk voor iemand die het na wilt lezen en ik eventueel aan kan passen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Super nieuws!
Mooi dat je helemaal van die morfine afbent en dat allemaal wat beter is meegevallen dan dat je dacht.
You kick ass man!

Geniet volop van je gezinnetje met een zware last minder.
Met die methadon ga je in de toekomst ook nog stoppen of is dit het plan niet?

Ben blij voor je man! geniet van je leven en hou het genietbaar natuurlijk :wink:

Zal ff kijken wat ik kan doen met je vraag alles te rangschikken... mij komt het echter wel allemaal vrij duidelijk over... reacties van anderen weghalen is niet echt een optie...
Misschien kun je alles kopiëren en in een nieuw topic rangschikken...?

Maak er een fijne dag van!!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ga zeker van de methadon afkomen. Alleen moet ik eerst het Medische gebeuren doorlopen.


Maar dat is allemaal latere zorg.
Even hiervan bijkomen.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#12
HIERBIJ ALLE DAGEN OP EEN RIJ ZODAT HET NALEZEN VOOR MENSEN WAT MAKKELIJKER IS.

Ben ZOOOOOOOO blij dat alles achter de rug is en dat het nu nog goed gaat. Hopen dat het zo blijft en kijken wat ik medisch kan doen en wat ik juridisch kan doen.

Dus weer even "afkloppen".


rudolf zei:
Dag 1 en dag 2 :



Helaas gisteren niets kunnen typen maar vandaag wel.

Gisteren aangekomen en alles ging redelijk.
Wel de afkickverschijnselen van koud/warm , zweten en dat soort dingen, maar dat vind ik niet eens zo erg.

'S-avonds komt me vrouw langs en die word na een tijd opgehaald door me vader.
Zit me zoontje in de auto.

Die rent de auto uit en zei : Papa ik wil dat je mee naar huis gaat.
Natuurlijk bij mij werden de emoties te veel en heb ik uren liggen huilen tot de beslissing werd genomen dat ik die avond naar huis moest en de volgende ochtend om 9 uur terug moest zijn en een gesprek aan te gaan.

Vanmorgen om 9 uur weer aanwezig en mijn behandelplan besproken.
Het idee was van de 16 ampullen die ik normaal spuit , te verlagen naar 8 en de rest methadon(sta ingesteld op 80mg).
De morfine werd dan langzaam afgebouwd en de methadon verhoogd.

Nu was het ineens dat de mofine wel naar beneden ging maar de methadon ging niet omhoog.
Natuurlijk schoot ik weer vol en wilde weer naar huis gaan.

Toch na uren te hebben gesproken met me vrouw en de mensen hier besloten te blijven.
Zo ie zo omdat ik compleet geen medicijnen meer had en die ook niet meer van me eigen arts zou krijgen en ik vanuit Novadic ook niets zou krijgen.Kortom stond ik ook zonder en met me rug tegen de muur.

Nu zit ik dus als nog hier en heb het behoorlijk moeilijk.

De afkickverschijnselen zijn goed aanwezig.Ik krijg 2x daags 30mg methadon en als ik nodig heb s'nachts ook nog 20mg.Ik spuit daarbij nog 8x mijn morfine verdeeld over de dag.


Wat mij wel een goed gevoel heeft gegeven is dat mijn zoon tegen me vrouw heeft gezegd dat hij toch wel blij was dat papa terug was want dan komt ie thuis zonder spuitjes en dat soort dingen.

Dit was in het kort even dag 1 en tot nu toe dag 2.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat verlopen.
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 3:


Vanacht een vrij onrustige nacht gehad.
Natuurlijk omdat ik het bed niet gewend ben maar het zweten en dergelijke vind ik super iritant.

Mijn dag en nacht ritme ligt ook geheel overhoop en dat zijn we hier ook aan het goedzetten.
Om 6 uur sliep ik en om 7 uur was ik er alweer uit.


Mijn medicijnafbouw gaat met 1 ampul per dag naar beneden.
Dus heb er vandaag nog maar 7 en morgen 6 zo verder en verder.

Ik kwam hier binnen en op eigen keuze was ik al gelijk 50% naar beneden gegaan.
Van 16 naar 8

De methadon (80mg) heb ik gisteren niet geheel ingenomen.
Ik krijg 2x per dag 30mg en als ik het nodig heb in de nacht ook nog eens 20.Die had ik vanacht niet nodig vond ik zelf en vandaag zien we wel.

Ik moet wel zeggen dat ik verwacht had veel zieker te zijn (AFKLOPPEN!!!!!!!!!) maar dat valt me echt mee.

Morgen zal ik weer proberen wat te typen.

Mandragora thanks voor je berichtje man.Doet me goed.

Vandaag weer me zoontje gesproken en weer zei hij dat hij blij was dat ik hier zat en straks van de spuiten af ben.
Doet me alleen maar goed!!
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 4 en 5:

Nu al een aantal dagen hier en nog steeds valt het me wel mee.
Natuurlijk heb ik de ontwenningsverschijnselen nog , maar dat word allemaal wel minder.

De afbouw van de morfine gaat ook goed.
Nog steeds 1 ampul per dag er af en ergens aankomende week ben ik er geheel vanaf.

Ook zit ik nog op de 60mg methadon.
Die extra 20 heb ik nog niet genomen.
Wel heb ik gisteren middag 10 mg extra genomen , maar dat komt omdat ik iets had gegeten wat verkeerd gevallen was en daardoor pijn in mijn maag had.


Kortom gaat het nog redelijk met me en hoop ik dat het zo door gaat.

Iedereen die dit leest graag even AFKLOPPEN!!
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 6.

Vandaag heb ik het behoorlijk moeilijk.
De nachten gaan vrij goed maar ik heb vanmorgen met de begeleiding grote ruzie gehad vanwege het meten met dubbele maten en andere voortrekken.

Met iedere begeleider maak je afspraken maar overleggen niets met elkaar.
Dat botste vanmorgen zo erg dat ik uit me slof schoot.

Zit nu in een dubio wat ik moet doen.
Het liefst zou ik me spullen pakken en gaan.Aan de andere kant hier blijven , maar iedere dag die ruzies heb ik geen zin meer in.

Als de groep onder elkaar is , gaat alles goed.Zodra de begeleiders erbij komen is het gelijk gedoe en gezeik.


Wat een klote dag !!!!!!!!!
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 7:
Vandaag een Redelijke Dag gehad.


Wel Goed nieuws:



Als ik dit weekend stabiel ben,ben ik maandag thuis!!!!!!!!
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 8:

Vannacht een vervelende nacht gehad.
Heb slecht geslapen (bedden zijn echt niets hier) en vervelend gedroomd over me gezin.
Me vrouw verliet me en had grote ruzie met me zoon.

Gelijk gebeld toen ik wakker was en verteld. Het was maar een droom zei me zoon.Die had ik ook aan de telefoon.

Gelukkig praat ik met me zoontje best veel en begrijpt hij ook allemaal wat er aan de hand is.


Nog een aantal dagen en hopen dat het allemaal goed gaat.
Maandag naar huis.

Is ook een super verjaardagskado.
Ben namelijk woensdag jarig.
Klik om te vergroten...


rudolf zei:
Dag 9:


Vanacht een redelijke nacht gehad maar dat vond ik niet erg.Ik had een gevoel dat vandaag(vrijdag) een goede dag zou worden.

Ben een gesprek met de arts aan gegaan en ben nu net thuis aangekomen.

Geheel 100% van de morfine af en aan 60mg methadon.

Geen tot weinig ontwenningsverschijnselen op het zweten na maar dat maakt me niks uit.
Ik ben lekker bij me gezin en daar ben ik HEEL blij om!!


Ik ben door de shit heen gekomen en het viel me meer mee dan ik had verwacht.

Nu even genieten van me gezin.
Klik om te vergroten...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag 10:


Vanacht een onrustige nacht gehad en te veel spanningen thuis.

Het werd me allemaal te veel en kreeg zelfs ruzie met me vrouw.
De kliniek gebeld en besloten om toch terug te gaan.

Zit hier dus weer in de kliniek en kijken hoe het gaat.
Voordat ik ging zijn er wel afspraken gemaakt over de urine controlle (omdat ik daar vanaf het begin al moeite mee heb) en het moment dat me vader me afzet en weggaat word ik een kamer ingeroepen voor een gesprek.

Er word gelijk gezegd als ik voor 10 uur geen UC doe dat ik waarschijnlijk weer naar huis moet.


Kortom is het allemaal weer kut en ging het allemaal al TE goed.
Nu hopen dat ik hier wel op rust kom en dat de medicatie aangepast word.
De 60 a 80 mg die ik krijg is echt te weinig.


Word vervolgd.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
PFFFFFFFFFFFFFFFF heb momenteel een erg moeilijke tijd.
Ik had uit vrienden heel wat steun gehaald maar precies die mensen laten me nu kei hard vallen.

Ook mensen via hier heb ik persoonlijk leren kennen.
Eentje daarvan heb ik een deel uit de shit getrokken omdat zijn/haar leven overhoop lag.
Financieel heb ik hem/haar bij gestaan,spullen gegeven voor zijn hobby.Zelfs eten en drinken gekocht voor hem/haar en zijn huisdier.



Krijg ik gisteren een mailtje dat hij/zij met zijn oude vriendenkring en dergelijke wil breken omdat hij/zij niks meer met het drugswereldje en dergelijke te maken wil hebben.
Dat hij die keuze maakt kan ik me wel indenken en is misschien ook wel goed voor hem/haar.
Vooral hetgene dat hij/zij geheel clean wil worden na een jare lange verslaving en dan zit ik daar nog met me methadon enzo.

Aan de andere kant sta je voor zo iemand dag en nacht klaar en ik heb nu echt het gevoel dat ik een groot mes in me rug heb gekregen.
Vooral omdat het per mail is gegaan en niet persoonlijk of desnoods via een telefoontje.

Wie het is doet er niet toe.Dat hou ik voor mezelf.Mocht deze persoon dit lezen weet hij/zij wel dat het over hem/haar gaat.

Ook werkt de kliniek niet echt mee.Ik had me toch maar weer ingeschreven voor een nieuwe opname omdat het psychisch niet goed gaat met me en dat de methadon omhoog gesteld moet worden.Hun vinden dat veiliger als het daar gebeurt.
Kreeg vandaag een telefoontje dat momenteel omtrent mij alles geheel stil staat omdat ik een klacht had in gediend en er een gehele procedure gestart is.Ik weet echter alleen van niets!!
Ik krijg me methadon nog wel en uit nood kan ik met een arts praten ,maar verder helemaal niks.

Ze zei zelfs dat ze wettelijk mij me methadon moeten blijven vertrekken anders hadden ze zelfs dat stop gezet.


Psychisch gaat het echt HEEL erg slecht met me.
Me emoties liggen helemaal overhoop.Ik huil vrijwel de gehele dag, veel ruzie enzo met mensen.
Ik heb daar hulp voor aangevraagd maar daar word ook geen gehoor aan gegevens.
Ik heb zelfs gezegd dat ik desnoods maar een einde aan me leven wil maken.Zo ver ben ik momenteel al heen.
Ik deed toch niks en zou toch geen zelfmoord plegen zeiden ze en nemen me niet serieus.
Je moet letterlijk eerst iets doen voordat hun ingrijpen.Echt belachelijk!!!

Ook heb ik contact gehad met de levenseinde kliniek.
Mocht de medische fout van me maag niet opgelost kunnen worden en de hulp die ik gevraagd heb van de instantie en me methadon gaat ook niks mee gebeuren ISM een sterke pijnstiller voor me maag , zal ik niet de rest van me leven zou blijven lopen
Ik heb dus een humane manier van zelfdoding aangevraagd en dat is nu ook in behandeling..


Veel zullen mijn verhaal niet snappen omdat ik wel hulp zoek maar ook niet verder wil.
Ik snap het zelf ook niet , maar misschien is het iets in me hoofd dat ik het zat ben iedereen pijn te doen.Mij me problemen voor te leggen en merk dat ze er zelf helemaal aan onderdoor gaan.
Ik heb met me vrouw regelmatig gesprekken en met mijn ouders ook.Verder met niemand!!
Dat wil dus zeggen dat die 3 supermensen zo veel gedoe van mij te verduren en te verwerken hebben dat ze zelf ook problemen krijgen.Zo wel geestelijk als financieel want ze blijven me steunen door dik en dun.

Ik had graag een postitief bericht willen typen maar dat kan ik momenteel niet en ga het niet anders vertellen dan hoe het echt zit.ik ga niet mezelf voor de gek houden.


Tot laters maar weer!!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Aaaj das minder

rudolf zei:
Kortom is het allemaal weer kut en ging het allemaal al TE goed.
Klik om te vergroten...
En ook iets TE snel denk ik?
Ach het bekende verhaaltje wanneer iets Te goed gaat waardoor er weer iets gebeurt dat je helemaal door elkaar schud klinkt mij ook niet onbekend hoor.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Is idd wel vaker maar vind het klote voor me gezin.


We zullen zien hoe het gaat lopen.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dag 11:

Vanmorgen wakker geworden en kreeg een brief onder me neus gedrukt.
Vanwege afspraken die ik niet nagekomen ben , heb ik een schorsing aan me broek en mocht ik weer naar huis.

Me begeleider had dienst om 12 uur maar daar mocht ik niet op wachten.Ik moest direct weg.
Met haar had ik afspraken gemaakt maar was ze vergeten te noteren en daardoor was er WEER een miscommunicatie


Elke keer lopen ze daar langs elkaar af en word er kei gek van.

Maar ben dus weer thuis en zie ik wel weer hoe het gaat lopen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hej Rudolf even niet gesproken. Wat een gezeik allemaal niet normaal maar dat is hoe ik de gemiddelde opname gewend ben. Alles gebeurt naast elkaar heen behandelaars en begeleiders werken naar eigen plan. Met urine controles had ik zelf ook altijd het grootste gezeik en kreeg ook meerdere keren een tijdslimiet opgelegd zo van voor 13.00 niets dan wegwezen. Probeer het enkel bij methadon te houden want zodra je methadon gaat combineren met andere opiaten werkt methadon binnen de korste keren niet meer. Ik stuur straks ook nog wel een berichtje maar heb daar nu nog geen tijd voor. Hou je goed doe geen gekke dingen!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is gewoon belachelijk wat ze doen.

Ze willen mensen helpen , maar binnen een week zonder medicatie kan niet.
Dan verder niet helpen en iemand ziek thuis laten zitten kunnen ze wel.

Ik weiger iets bij te gebruiken en zal daarom ook wel ziek blijven.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank je mannen.
Doet me goed dat er toch mensen zijn die me succes wensen en aan me denken.


Ken ook mensen die precies tegenovergesteld zijn.
En ja die zeggen het ook letterlijk dat ze me de dood in wensen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."