Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
119 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
StraffeNeel zei:
Bekijk bijlage 67618
Dit maakt AI van Ljuv Inside..
(Kun je een afbeelding maken van het fictieve programma ljuv inside waarbij Ljuv de belangrijkste (woke) gastvrouw is en de gasten aan tafel, zoals Joman Zerksen, opkomen voor onrecht en extreem rechts continu in de zeik
zetten?)
Klik om te vergroten...
#LjuvInside

😂😂
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#2
1761340787815.jpeg

Alternatieve stemhulp.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
StraffeNeel zei:
waarbij Ljuv de belangrijkste (woke) gastvrouw
Klik om te vergroten...

Ik denk oprecht dat Ljuv een goede gastvrouw zou zijn.
Of meer in de rol verslaggever politiek.

Ik heb vandaag eens wat kernpunten van programma's van partijen geleden. Het zal in iedergeval een karaaf water naast de wijn moeten worden, maargoed water bij de wijn moet je als kiezer toch doen. We hebben het immers niet over maatwerk.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
FerdFatoehaus zei:
Ik ben het eens met Victor dat in Nederland demonstreren tegen een genocide in Gaza vrij zinloos is. Die energie kan je beter besteden vind ik. Die narcisten opmerking slaat nergens op van hem.
Klik om te vergroten...
En demonstreren tegen de Nederlandse bijdrage daaraan, vind je dat ook zinloos? Want het was vooral een oproep aan de regering om wat te doen. Niet zozeer aan Netanyahu om te stoppen met bommen gooien.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Ja ik zag t… hoopte dat niemand t opviel want ik kan t zelf niet aanpassen 👀 @Mevrouw Pløp @Mezelf @Eik @Roze Olifant
Klik om te vergroten...
Gefixt
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw Pløp zei:
En demonstreren tegen de Nederlandse bijdrage daaraan, vind je dat ook zinloos? Want het was vooral een oproep aan de regering om wat te doen. Niet zozeer aan Netanyahu om te stoppen met bommen gooien.
Klik om te vergroten...
Ja vind ik ook zinloos. Als je denkt dat Nederland ook maar enige invloed heeft..

De regering trekt zich al jaren niks meer aan wat hun bevolking nou eigenlijk wil.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
En demonstreren tegen de Nederlandse bijdrage daaraan, vind je dat ook zinloos? Want het was vooral een oproep aan de regering om wat te doen. Niet zozeer aan Netanyahu om te stoppen met bommen gooien.
Klik om te vergroten...
FerdFatoehaus zei:
Ja vind ik ook zinloos. Als je denkt dat Nederland ook maar enige invloed heeft..

De regering trekt zich al jaren niks meer aan wat hun bevolking nou eigenlijk wil.
Klik om te vergroten...
Naja… demonstreren is niet enkel bedoeld om direct “iets mee te bereiken”. Een betoging (zoals vastgelegd in de Grondwet en de Wom) kan ook gewoon het vertolken of kenbaar maken van je mening zijn. Ik vind je kunnen uitspreken en je stem laten horen een heel belangrijk iets binnen een democratie. Onmisbaar zelfs.
Maar los daarvan hebben deze mensen wel degelijk een doel: de regering in beweging brengen op dit gebied. Er wordt steeds gedaan alsof er op nationaal niveau niks mogelijk is, maar verdergaande maatregelen tegen Israel zijn natuurlijk hartstikke wel mogelijk. Nederland is Israels grootste handelspartner… Tuurlijk hebben we invloed, wíj zijn het die hun echt kunnen raken. Nou moet dat in EU-verband maar je kan als natie wel maatregelen buiten de verdragen treffen (waarvan de makkelijkste het stoppen met leveren van wapen(onderdelen) is). Demonstreren is alleen meestal iets van de lange adem. Die doelen worden niet ineens over een nacht eis door een regering overgenomen. Maar het blijkt wel degelijk heel effectief, en hoe groter de getallen zijn, hoe effectiever.

De wereldwijde boycot en sancties tegen Zuid-Afrika ten tijden van de apartheid zijn ook zo begonnen: Bij de anti-apartheid movement en manifestaties van mensen gedurende velen jaren. Daarna volgenden er eerst nationale sancties (waarbij NL met enkele andere lidstaten nog voorop ging). Daarná volgde de voor lidstaten bindende sancties vanuit de VN. Dus manifestaties en protesten zijn juist heul belangrijk om tot dergelijke uitwerkingen te komen. Ik verheug me wel op een vergelijkbaar verloop tov Israel. Hopelijk komt het alleen voordat de genocide voltooid is🤷🏻‍♀️
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
FerdFatoehaus zei:
Ja vind ik ook zinloos. Als je denkt dat Nederland ook maar enige invloed heeft..
Klik om te vergroten...
Nederland heeft zeker invloed. Kunnen ze het eigenhandig stoppen? Nee. Maar ze kunnen wel sancties opleggen, zorgen dat er absoluut geen wapen(onderdelen) meer via Nederland gefinancierd, verhandeld of verscheept worden, genocide erkennen en zich uitspreken tegen Israël.

In plaats van hun steun uit te blijven spreken en een dag na de uitspraak van de UN wbt genocide op prinsjesdag te verschijnen in de kleuren van de Israëlische vlag om een statement te maken.
FerdFatoehaus zei:
De regering trekt zich al jaren niks meer aan wat hun bevolking nou eigenlijk wil.
Klik om te vergroten...
Klopt. Maar weet je wat nóg zinlozer is dan massaal je stem laten horen? Opgeven.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Naja… demonstreren is niet enkel bedoeld om direct “iets mee te bereiken”. Een betoging (zoals vastgelegd in de Grondwet en de Wom) kan ook gewoon het vertolken of kenbaar maken van je mening zijn. Ik vind je kunnen uitspreken en je stem laten horen een heel belangrijk iets binnen een democratie. Onmisbaar zelfs.
Maar los daarvan hebben deze mensen wel degelijk een doel: de regering in beweging brengen op dit gebied. Er wordt steeds gedaan alsof er op nationaal niveau niks mogelijk is, maar verdergaande maatregelen tegen Israel zijn natuurlijk hartstikke wel mogelijk. Nederland is Israels grootste handelspartner… Tuurlijk hebben we invloed, wíj zijn het die hun echt kunnen raken. Nou moet dat in EU-verband maar je kan als natie wel maatregelen buiten de verdragen treffen (waarvan de makkelijkste het stoppen met leveren van wapen(onderdelen) is). Demonstreren is alleen meestal iets van de lange adem. Die doelen worden niet ineens over een nacht eis door een regering overgenomen. Maar het blijkt wel degelijk heel effectief, en hoe groter de getallen zijn, hoe effectiever.

De wereldwijde boycot en sancties tegen Zuid-Afrika ten tijden van de apartheid zijn ook zo begonnen: Bij de anti-apartheid movement en manifestaties van mensen gedurende velen jaren. Daarna volgenden er eerst nationale sancties (waarbij NL met enkele andere lidstaten nog voorop ging). Daarná volgde de voor lidstaten bindende sancties vanuit de VN. Dus manifestaties en protesten zijn juist heul belangrijk om tot dergelijke uitwerkingen te komen. Ik verheug me wel op een vergelijkbaar verloop tov Israel. Hopelijk komt het alleen voordat de genocide voltooid is🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Gelukkig zijn er mensen zoals jij, daar ben ik echt blij mee. Ik zie het allemaal wat pessimistischer in.

Mevrouw Pløp zei:
Nederland heeft zeker invloed. Kunnen ze het eigenhandig stoppen? Nee. Maar ze kunnen wel sancties opleggen, zorgen dat er absoluut geen wapen(onderdelen) meer via Nederland gefinancierd, verhandeld of verscheept worden, genocide erkennen en zich uitspreken tegen Israël.

In plaats van hun steun uit te blijven spreken en een dag na de uitspraak van de UN wbt genocide op prinsjesdag te verschijnen in de kleuren van de Israëlische vlag om een statement te maken.

Klopt. Maar weet je wat nóg zinlozer is dan massaal je stem laten horen? Opgeven.
Klik om te vergroten...
Dat gaat Nederland niet doen vrees ik, vandaar dat ik zinloos vind. Maar ik ben blij dat er activisten zijn die daar wel in geloven.

Ik geef niet op, ik heb er gewoon nooit in geloofd.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens de peilingen staat PVV stevig aan kop. En CDA is flink aan het groeien.

Peilingwijzer: PVV duidelijk de grootste, lichte winst D66 en JA21 - https://nos.nl/l/2585755
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Bekijk bijlage 67631
Klik om te vergroten...
Die had ik nog niet gedaan!

Kan weer opnieuw op funda naar huizen in barneveld e.o. gaan kijken
Screenshot_20251009_072830_Chrome.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Volgens de peilingen staat PVV stevig aan kop. En CDA is flink aan het groeien.

Peilingwijzer: PVV duidelijk de grootste, lichte winst D66 en JA21 - https://nos.nl/l/2585755
Klik om te vergroten...

Knap bijzonder dat een partij die met zoveel onwil in een samenwerking staat, nog steeds zo groot kan zijn.

Slechts 11% van de PVV stemmers vindt een bijdrage aan stabiel bestuur belangrijk. Heftig....

Ondertussen gaat de rest van het wereldtoneel gewoon door. Met vrij stabiel bestuur in de niet-westerse landen. Maar bij ons rommelt het overal aan alle kanten.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Die had ik nog niet gedaan!

Kan weer opnieuw op funda naar huizen in barneveld e.o. gaan kijken
Bekijk bijlage 67632
Klik om te vergroten...
Ik vind de SGP veel te sexy anno 2025.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Live Midden-Oosten | Blijdschap en zorgen na akkoord, rol Hamas onduidelijk https://www.nu.nl/midden-oostenconf...-zorgen-na-akkoord-rol-hamas-onduidelijk.html !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
FerdFatoehaus zei:
Ik vind de SGP veel te sexy anno 2025.
Klik om te vergroten...
Het best bewaarde geheim van Chris Stoffer is, dat dit zijn volledige voornaam is en hij van achter "en Blik" heet.

Niet verklappen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Het best bewaarde geheim van Chris Stoffer is, dat dit zijn volledige voornaam is en hij van achter "en Blik" heet.

Niet verklappen
Klik om te vergroten...
Slakken spoor door de slaapkamer hier
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Volgens de peilingen staat PVV stevig aan kop. En CDA is flink aan het groeien.

Peilingwijzer: PVV duidelijk de grootste, lichte winst D66 en JA21 - https://nos.nl/l/2585755
Klik om te vergroten...

Niemand wil nog met de PVV regeren. Blijft grappig hoe JA21 blijft groeien, men leert het maar niet na de mislukkingen zoals bvb het NSC. Bont allegaartje van overlopers in de regering opnemen en ze ligt er weer 6 maand later.

Uiteraard is ook NEE21 volop pro "israël". De BBB blijft om de een of andere duistere reden ook nog altijd zetels halen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Knap bijzonder dat een partij die met zoveel onwil in een samenwerking staat, nog steeds zo groot kan zijn.
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Ik heb net eens een boel berichten gelezen onder die berichten van Geert op social media.
Met alle respect: maar je ziet daar toch ook echt mensen met laag niveau op gebied van politiek. Wordt gewoon geroepen: "we halen zeker 76 zetels".

Ik kan niet begrijpen of die mensen nu zo dom zijn (met alle respect) dat dit vrijwel nooit kan, en ook of ze niet snappen dat samenwerken met Geert heel lastig is en zeg maar gerust onwerkbaar. Er wordt gedaan of hij de koning is en alles gaat oplossen, maar wat heeft hij afgelopen periode laten zien? Niks.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Inderdaad.
Ik heb net eens een boel berichten gelezen onder die berichten van Geert op social media.
Met alle respect: maar je ziet daar toch ook echt mensen met laag niveau op gebied van politiek. Wordt gewoon geroepen: "we halen zeker 76 zetels".

Ik kan niet begrijpen of die mensen nu zo dom zijn (met alle respect) dat dit vrijwel nooit kan, en ook of ze niet snappen dat samenwerken met Geert heel lastig is en zeg maar gerust onwerkbaar. Er wordt gedaan of hij de koning is en alles gaat oplossen, maar wat heeft hij afgelopen periode laten zien? Niks.
Klik om te vergroten...
De meerderheid van de mensheid en Nederlanders is ook gewoon dom. Ik noem het de intellectuele bubbel. In mijn kringen bevinden zich voornamelijk hoogopgeleide figuren. Maar dat is niet de meerderheid in NL.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
FerdFatoehaus zei:
De meerderheid van de mensheid en Nederlanders is ook gewoon dom. Ik noem het de intellectuele bubbel. In mijn kringen bevinden zich voornamelijk hoogopgeleide figuren. Maar dat is niet de meerderheid in NL.
Klik om te vergroten...

Gevaarlijk dat deze mensen mogen stemmen.
Ze kijken niet verder dan het kopje asiel en eigen volk eerst werd er ook geroepen. Dan houdt hun visie al op vrees ik.

En dan?
Dan wordt Geert weer de grootste over een paar weken. Denk dat weinig grote partijen met hem in zee zullen gaan.
GLPVDA sowieso niet, CDA weet ik niet, VVD zal het niet meer doen. Zoiets is toch helemaal niet meer werkbaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."