Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
118 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Wat he-le-maal niet gek is.
Hoop geroep en gedoe, maar wat heeft het de stemmers (en het land) al die jaren opgeleverd? Vrijwel niks.
Als er iemand uitgepraat is op landelijk en gemeentelijk niveau dan is het de club van Geert wel denk ik. En dat ziet men ook als je gemeentelijk mag gaan stemmen.
Klik om te vergroten...

Dit vat het perfect samen.

Ik moet me trouwens verontschuldigen: de PVV uit de meerderheid houden in Papendrecht zal moeilijk worden. Er zijn minstens zes partijen voor nodig.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze krijgen er wel 42 zetels bij over gans Nederland, ja, maar op rechts is FvD dé grote winnaar met + 244 zetels.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die van Baarle is mij toch een engnek.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Dank je, gebeurt hier nog iets?
Klik om te vergroten...
Altijd wel iets
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Kusje trut😘
Klik om te vergroten...
En plop reageerde op jóú!!!!😂
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
nu vanuit jouw norm
Klik om te vergroten...
Nee, niet mijn norm en het gaat ook helemaal niet om of die veel gedragen wordt of niet:

Het is de internationaal overeengekomen norm vastgelegd in verdragen en grondwetten.
Luister. Het kan zo zijn dat de pvv 2 keer 76 zetels haalt en die grondwet wijzigt en de internationale verdragen worden verbroken, dan spreek ik je opnieuw.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Nee, niet mijn norm en het gaat ook helemaal niet om of die veel gedragen wordt of niet:

Het is de internationaal overeengekomen norm vastgelegd in verdragen en grondwetten.
Luister. Het kan zo zijn dat de pvv 2 keer 76 zetels haalt en die grondwet wijzigt en de internationale verdragen worden verbroken, dan spreek ik je opnieuw.
Klik om te vergroten...
En wat bedoel je met dan spreek ik je opnieuw? Ik stem niet op wilders. En bovendien. Wie de verkiezing ook wint en welke verdragen er uiteindelijk getekend of verbroken worden. Ik lig er niet wakker van. I'll work my way around the rules, zei ik in m'n beginpost. Zoals het altijd geweest is.

Maar goed het kwam van "wat is erger: geert wilders of esther ouwehand als premier". Hoe komen we dan weer hier uit? Daar ging het om. Ik stem niet op geert, nogmaals. Maar niet omdat ie zich racistisch of fascistisch uitlaat. En ik stem ook niet op ouwehand, en niet alleen omdat het een pacifist is.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander
Zanza zei:
Nog steeds is dat een kwestie van voorkeur
Klik om te vergroten...
Voorkeur kan in mijn ogen nooit een excuus zijn voor wetteloosheid of zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt een excuus om zelf maar te doen wat je denkt dat nodig is. Democratie zorgt er voor dat we als samenleven afspraken maken samen, die afspraken worden uitgevoerd door de overheid, niet door burgers.
Een burger is niet in staat om dezelfde afweging te maken als de overheid
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casaan zei:
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander

Voorkeur kan in mijn ogen nooit een excuus zijn voor wetteloosheid of zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt een excuus om zelf maar te doen wat je denkt dat nodig is. Democratie zorgt er voor dat we als samenleven afspraken maken samen, die afspraken worden uitgevoerd door de overheid, niet door burgers.
Een burger is niet in staat om dezelfde afweging te maken als de overheid
Klik om te vergroten...
Terwijl ik dit schrijf denk ik aan de toeslagen affaire en aan allerlei andere zaken waarbij burgers tussen wal en schip raken, ik pleit de overheid niet vrij.
Het recht in eigen hand gaat alleen niet werken, dan gaan we een paar eeuwen terug in de tijd
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casaan zei:
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander

Voorkeur kan in mijn ogen nooit een excuus zijn voor wetteloosheid of zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt een excuus om zelf maar te doen wat je denkt dat nodig is. Democratie zorgt er voor dat we als samenleven afspraken maken samen, die afspraken worden uitgevoerd door de overheid, niet door burgers.
Een burger is niet in staat om dezelfde afweging te maken als de overheid
Klik om te vergroten...
Nog steeds kom ik uit op waar je eigen normen en waarden liggen. En die liggen hier duidelijk op een ander niveau dan de mijne, geen nieuws. Maar voor mij is het een niet erger dan het ander. Poep aan de schoen of poep in je hand.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casaan zei:
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander

Voorkeur kan in mijn ogen nooit een excuus zijn voor wetteloosheid of zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt een excuus om zelf maar te doen wat je denkt dat nodig is. Democratie zorgt er voor dat we als samenleven afspraken maken samen, die afspraken worden uitgevoerd door de overheid, niet door burgers.
Een burger is niet in staat om dezelfde afweging te maken als de overheid
Klik om te vergroten...

Ik ben geen jurist, @Casaan, maar volgens mij is dat een beetje té kort door de bocht in dit geval.

Wat als we nou in de Democratie afspreken dat bijvoorbeeld burgers het recht hebben om wapens te dragen en die in voorkomende gevallen te gebruiken?

Dan loopt je hele redenering toch spaak?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk dat je er weer bent @Casaan trouwens😘
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Wat als we nou in de Democratie afspreken dat bijvoorbeeld burgers het recht hebben om wapens te dragen en die in voorkomende gevallen te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Sja, dat hebben we nu net niet afgesproken in onze democratie.

Overigens lijkt het dat ik zeg dat de PVV erger is dan een ander, maar dat is niet wat ik zeg, de quote ging mis in mijn bericht. Het komt van een eerder bericht van iemand anders
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander.
Klik om te vergroten...
Gevonden!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casaan zei:
Terwijl ik dit schrijf denk ik aan de toeslagen affaire en aan allerlei andere zaken waarbij burgers tussen wal en schip raken, ik pleit de overheid niet vrij.
Klik om te vergroten...
Haha nee ik ook absoluut niet
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casaan zei:
Sja, dat hebben we nu net niet afgesproken in onze democratie.
Klik om te vergroten...

Er is vast bewegingsruimte (ook al gezien vroeger de criminelen gezellig met de politie samen naar de schietclub gingen en de meeste criminelen wapens hebben).

Casaan zei:
Overigens lijkt het dat ik zeg dat de PVV erger is dan een ander, maar dat is niet wat ik zeg, de quote ging mis in mijn bericht. Het komt van een eerder bericht van iemand anders
Klik om te vergroten...

Ja, dat was van @Mevrouw Pløp.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
Leuk dat je er weer bent @Casaan trouwens😘
Klik om te vergroten...
Dank je, gebeurt hier nog iets?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Altijd wel iets
Klik om te vergroten...
Mooi mooi mooi

Leren mensen er ook iets van?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casaan zei:
Mooi mooi mooi

Leren mensen er ook iets van?
Klik om te vergroten...
Sommigen van ons wel.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casrus zei:
Zou wel willen weten hoe dat bij FvD en de PVV zit.
Klik om te vergroten...
Ga er maar vanuit dat de meeste buitenlandse inmenging komt van geopolitieke blokken die daarvoor de middelen hebben, en een geopolitiek belang hebben bij een bepaalde uitkomst van onze verkiezingen.

Grote bekende spelers (die dus niet perse alleen FvD en/of PVV hierin steunen of tegenwerken):
  • USA en NAVO-bondgenoten
  • Rusland
  • China

Minder grote spelers:
  • EU-partners
  • Golfstaten
  • Iran

FvD is vooral bekend voor de sterke banden met pro-Russische organisaties.

PVV is vatbaar en ook gelinkt aan Russische beïnvloeding, plus veel aandacht van geopolitieke blokken die zich verzetten tegen anti-islamitische uitlatingen, zoals de Golfstaten en Iran.

Er is dus niet alleen geopolitieke steun aan bepaalde partijen maar ook actieve geopolitieke tegenwerking tegen bepaalde partijen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2627282930...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."