#1
Ik krijg steeds meer het idee dat het stemmen en de kamers vooral voor de bühne zijn en dat het beleid voor de komende tig jaar allang is bepaald en dat de politiek vooral de industriën dient. Maarja dat krijg je met bijna 40 jaar VVD in de regering 🤣Zeiden ze dat bij je bachelor ja? Dat alles op te lossen is?
Eens dat het een keuze is, hoor. Dat benadruk ik ook altijd. En ook eens dat niet elke partij het het beste voor heeft met IEDEREEN. Maar dat maakt het direct ook een keuze. Ik geloof echt wel dat de meeste gevestigde partijen vanuit hun blik de juiste keuze maken voor hún achterban.
Maar heb nog nooit een wetenschapper horen zeggen dat deze “wicked problems” makkelijk op te lossen zijn. Erg argwanend word ik daarvan ahaha.
Politiek tegenwoordig is net een toneelstuk. Je ziet alleen de spelers, maar die doen ook alleen maar wat de mensen achter de schermen zeggen wat ze moeten doen.








