Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
120 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe zit het met de gemeenteraadsverkiezingen? Sneeuwt een beetje onder zo he? Is toch veel leuker dan de landelijke?

Ik ga stemmen op degene die het leukst op de kleine bordjes op lantaarnpalen staat. Of op iemand waar de voor- en achternaam beiden beginnen met een F. Of op de alleroudste of allerjongste van alle kandidaten bij elkaar.

Mijn gemeente doet niet mee met kieskompas. Wel stemwijzer en keus.nl (ofzoiets). Beiden ingevuld en de uitkomst van de een was precies ondersteboven van die van de ander. šŸ‘ŒšŸ½

Leukste vraag was: "de wolf mag bejaagd worden". We hebben hier in de verste verte geen wolven. Maar oke. Nee, eigenlijk was de leukste stelling "de lokale bibliotheek moet open blijven". De partij die daar voor is Ʃn waarvan iemand voldoet aan een van de bovengenoemde criteria, krijgt mijn stem.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#2

Heerlijk, zal in het goudeerlijke Nederland natuurlijk nooit zo zijn😌
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oeps nooit meer gestuurd sip:

Zanza zei:
keus.nl (ofzoiets)
Klik om te vergroten...
Is een AI programma dat zich baseert op het stemgedrag van de afgelopen raadsperiode! Best wel cool maar nog niet al te betrouwbaar.

Zanza zei:
Is toch veel leuker dan de landelijke?
Klik om te vergroten...
Maar, jaaaaa!!! Helemaal zin in! De hete fase van de campagne moet nog starten hoor. En ik denk dat mensen best wel stem-moe zijn dus dat het sowieso misschien wat kleiner is. Maar persoonlijk vind ik de gemeenteraadsverkiezingen veeeeeeeel leuker.

IMG_3719.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat als je stemt binnen je gemeente je er meer van kan zien in je directe omgeving.
Maar hoeveel invloed hebben ze of kunnen ze uitoefenen als ze een totaal ander beleid hebben dan landelijke politiek? Of staat dit er toch los van, wat me ook niet lijkt?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mona pakt der biezen

nos.nl

Mona Keijzer verlaat BBB en gaat als zelfstandig Kamerlid verder

In een interview met De Telegraaf spreekt ze over een grote vertrouwensbreuk met de leiding van de partij.
nos.nl nos.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Ik denk dat als je stemt binnen je gemeente je er meer van kan zien in je directe omgeving.
Maar hoeveel invloed hebben ze of kunnen ze uitoefenen als ze een totaal ander beleid hebben dan landelijke politiek? Of staat dit er toch los van, wat me ook niet lijkt?
Klik om te vergroten...

DF politiek kopstuk @ljuv : hoe denk jij hier eigenlijk over?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
DF politiek kopstuk @ljuv : hoe denk jij hier eigenlijk over?
Klik om te vergroten...
Oe sorry, had de vraag gemist!

Kordie zei:
Ik denk dat als je stemt binnen je gemeente je er meer van kan zien in je directe omgeving.
Klik om te vergroten...
Dit is absoluut waar. Het is minder ideologisch en meer praktisch. De gemeente gaat over veel concretere problemen en onderwerpen. Over je scheve stoeptegels, over de speeltuinen, over vergunningen. Het voelt en is veel dichterbij, de lokale politici ook. Wat lokale politici ook interessant (en in mijn ogen bewonderingswaardig) maakt is dat het een ā€œlekenbestuurā€ is. Het zijn geen beroepspolitici en veel van hen hebben gewoon een baan ernaast. Dat zorgt ook dat ze wat meer antennetjes hebben van de realiteit buiten de vergaderingen.

Kordie zei:
Maar hoeveel invloed hebben ze of kunnen ze uitoefenen als ze een totaal ander beleid hebben dan landelijke politiek? Of staat dit er toch los van, wat me ook niet lijkt?
Klik om te vergroten...
Dit hangt echt van het onderwerp af. Op sommige onderwerpen (Wmo, Jeugdzorg) moeten gemeenten wel echt landelijk beleid uitvoeren en zijn ze vooral erg afhankelijk van het geld dat er beschikbaar wordt gesteld door het Rijk. Maar ook daarin heeft de gemeente nog veel eigen zeggenschap, namelijk op de uitvoering.
Dus meestal werkt het zo dat het gemeente lokaal beleid maakt over de uitvoer binnen de kaders van de landelijke besluiten. Maar bij de veel andere onderwerpen staat het wel echt los van elkaar, en gaat het echt over andere onderwerpen.

Wat ze in elk geval niet kunnen, is heel direct invloed uitoefenen op landelijk beleid. Er zijn wel samenwerkingsverbanden die zich richten op lobbyen maar daar houdt het wel een beetje op.

Vraag vooral door want I LOVE DE GEMEENTERAAD!!!!!!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
IMG_3753.jpegIMG_3750.jpeg
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zijn de SGP en die Markezaaier toch nog voor iets goed:

www.hln.be

Nederlandse regering gaat plannen voor verhoging pensioenleeftijd ā€œverzachtenā€

De Nederlandse regering gaat de pas aangekondigde <a href="https://www.hln.be/buitenland/nederlandse-coalitie-wil-pensioenleeftijd-optrekken-dertigers-zouden-pas-op-hun-zeventigste-kunnen-stoppen-met-werken~ae7853d1/" target="_blank">verhoging van de pensioenleeftijd</a> weer herbekijken. Die...
www.hln.be www.hln.be
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
Zijn de SGP en die Markezaaier toch nog voor iets goed:

www.hln.be

Nederlandse regering gaat plannen voor verhoging pensioenleeftijd ā€œverzachtenā€

De Nederlandse regering gaat de pas aangekondigde <a href="https://www.hln.be/buitenland/nederlandse-coalitie-wil-pensioenleeftijd-optrekken-dertigers-zouden-pas-op-hun-zeventigste-kunnen-stoppen-met-werken~ae7853d1/" target="_blank">verhoging van de pensioenleeftijd</a> weer herbekijken. Die...
www.hln.be www.hln.be
Klik om te vergroten...
Voor iets goehoeds?
De rest van de oppositie wilde dat de aow plannen volledig van tafel gingen: anders einde samenwerking. Door deze 9 heeft de coalitie kans dat als ze een beetje schikken op bijvoorbeeld zware banen, de aow stijgt en harder door blijft stijgen…
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wordt wel een lange adem voor het kabinet zo, als ze voor ieder plan partijen moeten mee krijgen. Want je ziet vandaag wel dat de oppositie best veel macht heeft ... of lijkt te hebben
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lemmy zei:
Ik had het over op 70 op je pensioen gaan. Dat slaat op niks.
Klik om te vergroten...
Ooooooooo je was sarcastisch, ik daggalšŸ˜‚
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Wordt wel een lange adem voor het kabinet zo, als ze voor ieder plan partijen moeten mee krijgen. Want je ziet vandaag wel dat de oppositie best veel macht heeft ... of lijkt te hebben
Klik om te vergroten...
Ik heb door werk vooral terug moeten kijken, maar lllloved it so far. Voor de politiek junks echt jucccccy.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14

Extreemrechtse actiegroepen van Defend groeien en worden steeds zichtbaarder

Sinds 20 september 2025 waren Defend-leden bij 21 van de 29 anti-azc- en anti-immigratiedemonstraties aanwezig.||Sinds het uit de hand gelopen anti-immigratieprotest op het Malieveld in Den Haag van 20 september vorig jaar, zijn er tientallen extreemrechtse Defend-groepen bijgekomen. Het gaat om...
pointer.kro-ncrv.nl pointer.kro-ncrv.nl
🤮
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veel lokale partijen deden het goed in Nederland. Fucking Aad De Mos haalt zo maar even 16 zetels...

GL/PVDA doet het op veel plaatsen slecht heb ik hier net vastgesteld.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lemmy zei:
Veel lokale partijen deden het goed in Nederland. Fucking Aad De Mos haalt zo maar even 16 zetels...

GL/PVDA doet het op veel plaatsen slecht heb ik hier net vastgesteld.
Klik om te vergroten...

Hier in Apeldoorn ook Lokaal Apeldoorn als eerste maar GL/PVDA als tweede hoor.

Screenshot_20260319_080051_Chrome.jpg
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, maar ze lijken me toch wel wat zetels verloren te hebben.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lemmy zei:
Ja, maar ze lijken me toch wel wat zetels verloren te hebben.
Klik om te vergroten...

Misschien wel wat minder zetels maar in Rotterdam en Utrecht zijn ze zelfs de grootste. Vergeleken met de landelijke verkiezingen denk ik dat ze het best goed hebben gedaan nog lokaal.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
MyLittlePonyPack zei:
Misschien wel wat minder zetels maar in Rotterdam en Utrecht zijn ze zelfs de grootste. Vergeleken met de landelijke verkiezingen denk ik dat ze het best goed hebben gedaan nog lokaal.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar op veel plaatsen zijn ze er op achteruit gaan. :thinking:
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
IMG_0556.jpeg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."