Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
122 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Of de stellingen niet🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...

Kijk maar

1759314533724.png
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Kijk maar

Bekijk bijlage 67549
Klik om te vergroten...
2 gaten in de markt. Een rechts progressieve partij en een links conservatieve partij
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
En nog een: https://checkjestem.nl/tweede-kamerverkiezingen-2025
Klik om te vergroten...
Weer die verrekte SGP!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Kijk maar

Bekijk bijlage 67549
Klik om te vergroten...
Hmmm ja. Das op zich wel te verklaren… want zoals je ziet, staan alle partijen wel ongeveer in een diagonale lijn van links boven naar rechts onder. En dat komt omdat de politieke partijen die rechts zijn op sociaal economisch thema ('minder belastingen/uitkeringen!'), meestal conservatief zijn op sociaal cultureel thema('fuck buitenlanders'). Dus de combinatie 'fuck buitenlanders' en 'uitkeringen zijn belangrijk' bestaat niet echt binnen Nederlandse politieke partijen... Maar wél bij kiezers.

Dus eigenlijk is er dan inderdaad geen ideale partij voor jou op dit moment. Beste wat je imo kan doen dan, is kijken welke thema's jij nú het meest belangrijk vindt, en je keuze op díe standpunten baseren. En dan voor lief nemen dat die partij niet ál jouw standpunten verdedigt (dat laatste moet in the end iedereen trouwens... zelfs ik, met mijn 95% overeenkomst in de StemWijzer hahahah).

Weet niet of ik het goed uitleg, hier staat het uitgebreider uitgelegd maar niet veel complexer😅
stukroodvlees.nl

Kieskompas gaat weer in de fout - StukRoodVlees

Eerder deze week kwam het Kieskompas voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2025 online. Vier jaar geleden schreef ik een kritisch stuk over deze populaire stemhulp. Op in ieder geval deze punten rammelde het Kieskompas: 1) het ruimtelijk model was geen goede weergave van de partijenruimte en 2)...
stukroodvlees.nl stukroodvlees.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Istie dan!

StemWijzer | Tweede Kamerverkiezing 2025

tweedekamer2025.stemwijzer.nl tweedekamer2025.stemwijzer.nl
Klik om te vergroten...
En nog een: https://checkjestem.nl/tweede-kamerverkiezingen-2025

En dittes: https://nos.nl/artikel/2584717-stemwijzer-kieskompas-chatbot-hoe-nuttig-kan-een-stemhulp-zijn
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#6
Screenshot 2025-10-03 153016.png
Bij die andere stond ik mooi in het hoekje
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Partij programma's kun je lezen op hun sites.
Iemand zei me dat er ook een site bestaat waar je in makkelijke taal de highlights kan lezen van iedere politieke partij, dus waar ze ECHT voor gaan.
Maar ik kan die nergens vinden en gezien deze persoon wel vaker dingen verteld die niet op de waarheid berust zijn, door ziekte, vraag ik me af of zo'n site bestaat? Zou ideaal zijn
Klik om te vergroten...
Vorige keer heb ik die wel gezien, nu nog niet echt. Wel dit overzichtje gemaakt voor m’n eigen samenvatting waar ik nooit aan ben toegekomen:

https://www.pvv.nl/images/2025/PVV_Programma_Digi_2025.pdf
https://groenlinkspvda.nl/wp-content /uploads/2025/08/Conceptverkiezingsprogramma-GroenLinks-PvdA-2025.pdf
https://www.vvd.nl/wp-content/uploads/2025/07/Verkiezingsprogramma-TK-VVD2025.pdf
https://ams3.digitaloceanspaces.com...zingsprogramma_2025_16082025_5_e148e7b111.pdf
https://d66.nl/wp-content/uploads/2025/09/D66-Concept-verkiezingsprogramma-2025-2030.pdf
https://ss-usa.s3.amazonaws.com/c/308478465/media/246468b40c26613d954532264619583/BBB Verkiezingsprogramma TK25 - versie 20250830 -.pdf
https://d2vs36cx04qmpo.cloudfront.n...zingsprogramma-TK2025-Digitaal-DEFINITIEF.pdf
https://cdn.sp.nl/2025/08/SP_Concept_Verkiezingsprogramma_TK25.pdf
https://assets.partijvoordedieren.n.../7.-Ontwerpverkiezingsprogramma-PvdD-TK25.pdf
https://fvd.nl/Concept verkiezingsprogramma FVD 2025.pdf
https://sgp.nl/verkiezingsprogramma
https://www.christenunie.nl/wp-content/uploads/2025/08/VerkiezingsprogrammaChristenUnie2025.pdf
https://voltnederland.org/storage/doc/volt_concept_verkiezingsprogramma_2025.pdf
https://ja21.nl/fileadmin/user_upload/CONCEPT_Verkiezingsprogramma_JA21_TK25.pdf
https://bvnl.nl/wp-content/uploads/2025/08/BVNL-Verkiezingsprgramma-2025-2029.pdf
https://www.50pluspartij.nl/wp-cont...rkiezingsprogramma_2025-2029_50PLUS_clean.pdf
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Frans was bij Vandaag Inside

www.vandaaginside.nl

Johan Derksen tegen Frans Timmermans: 'Jij zet 2,5 miljoen Wilders-stemmers buiten de deur!'

Johan Derksen tegen Frans Timmermans: 'Jij zet 2,5 miljoen Wilders-stemmers buiten de deur!'
www.vandaaginside.nl

Blijft mooi discussiepunt wat hier wordt aangesneden.

PVV gaat mogelijkerwijs weer de grootste partij worden. Kun je dan blijven zeggen als Frans (en de anderen partijen) zijnde: "we werken er niet mee samen"

Enerzijds snap ik dat zeker. Anderzijds kijk je idd wel, zoals Johan het schetst, niet naar wat het merendeel van het land klaarblijkelijk wilt.

Ik ben geen pvv'er.
Maar als hier het grootste deel van het land op stemt kun je deze groep mensen niet een aardappel in de oren duwen "we hebben je gehoord maar luisteren niet"

Vraag me ook af of veel mensen niet op Geert stemmen, omdat ze niet willen dat Frans minister president wordt bv. Dat dacht ik de vorige keer al en dat hoor/zie ik nu ook weer om me heen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Vorige keer heb ik die wel gezien, nu nog niet echt. Wel dit overzichtje gemaakt voor m’n eigen samenvatting waar ik nooit aan ben toegekomen:

https://www.pvv.nl/images/2025/PVV_Programma_Digi_2025.pdf
https://groenlinkspvda.nl/wp-content /uploads/2025/08/Conceptverkiezingsprogramma-GroenLinks-PvdA-2025.pdf
https://www.vvd.nl/wp-content/uploads/2025/07/Verkiezingsprogramma-TK-VVD2025.pdf
https://ams3.digitaloceanspaces.com...zingsprogramma_2025_16082025_5_e148e7b111.pdf
https://d66.nl/wp-content/uploads/2025/09/D66-Concept-verkiezingsprogramma-2025-2030.pdf
https://ss-usa.s3.amazonaws.com/c/308478465/media/246468b40c26613d954532264619583/BBB Verkiezingsprogramma TK25 - versie 20250830 -.pdf
https://d2vs36cx04qmpo.cloudfront.n...zingsprogramma-TK2025-Digitaal-DEFINITIEF.pdf
https://cdn.sp.nl/2025/08/SP_Concept_Verkiezingsprogramma_TK25.pdf
https://assets.partijvoordedieren.n.../7.-Ontwerpverkiezingsprogramma-PvdD-TK25.pdf
https://fvd.nl/Concept verkiezingsprogramma FVD 2025.pdf
https://sgp.nl/verkiezingsprogramma
https://www.christenunie.nl/wp-content/uploads/2025/08/VerkiezingsprogrammaChristenUnie2025.pdf
https://voltnederland.org/storage/doc/volt_concept_verkiezingsprogramma_2025.pdf
https://ja21.nl/fileadmin/user_upload/CONCEPT_Verkiezingsprogramma_JA21_TK25.pdf
https://bvnl.nl/wp-content/uploads/2025/08/BVNL-Verkiezingsprgramma-2025-2029.pdf
https://www.50pluspartij.nl/wp-cont...rkiezingsprogramma_2025-2029_50PLUS_clean.pdf
Klik om te vergroten...

Topper, dankjewel
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
www.instagram.com

@bakkiebonje on Instagram: "In 2015 spraken Jort Kelder en Neelie Kroes (voormalig Eurocommissaris) zich bij WNL Op Zondag op verschillende manieren uit over het vluchtelingenbeleid. Dit leidde tot een debat vol tegenstrijdige standpunten en beschuld

7,505 likes, 732 comments - bakkiebonje on July 31, 2025: "In 2015 spraken Jort Kelder en Neelie Kroes (voormalig Eurocommissaris) zich bij WNL Op Zondag op verschillende manieren uit over het vluchtelingenbeleid. Dit leidde tot een debat vol tegenstrijdige standpunten en beschuldigingen van...
www.instagram.com www.instagram.com

oudje maar niets aan gelogen
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
8166.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wilde hier de uitslag posten, maar had blijkbaar m'n tabblad al gesloten. Even opnieuw ingevuld, maar waar ik geen keuze had gemaakt, dat nu wel gedaan. Dan zakt ineens GL-PvdA verder naar beneden.

Voor mij was het sowieso al twijfel tussen GL of D66.

Binnenkort nog maar wat meer stemwijzers invullen.

8164.jpg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Komt die NSC en ChristenUnie (amen!) weer om de hoek kijken.
Toch ook maar eens op wat diverse sites gaan kijken
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Bekijk bijlage 67547
M'n gebeden zijn gehoord. Maar met deze uitslag kan ik nog steeds niks.
Klik om te vergroten...
Het begint met acceptatie, 50plus zegt eigenlijk dat je zaken moet als je testament, begrafenis of crematie, wat voor muziek , agressief investeren in de wapen industrie om je pensioen inflatie bestendig en levensvatbaar te houden etc etc moet gaan regelen. Goed verhaal weer,.geen dank 💪🏽🤣
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er staat een fout in de poll mensen.
Stemmen is niet 26 okt maar 29 okt
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Misschien wat vaker vi kijken😅 ik vind JD over het algemeen helemaal niet zoals veel mensen denken dat ie is, obv fragmentjes uit een aflevering. Ik kijk vi (en al z'n voorgangers) al ruim 25 jaar en ben echt wel fan van die man (en het programma an sich). Hoewel ik het leuker vond toen het alleen nog over voetbal ging. Kijk daardoor niet zo vaak meer.

Maar het beeld rondom vi en Johan is vaak wel vertekend, vind ik. Maar goed, das mijn mening.
Klik om te vergroten...
“Ja dat kan ook alleen met een vrouwelijke grensrechter”

Schrok me een hoedje man - dacht dat Fransje dat zei. Was wel een makkelijke stemhulp geweest… Vooral de manier waarop het gezegd werd: nekharen overeind. Maar nee dus, best wel oneens. Je merkt aan alles dat hij veel genuanceerder is dan hij wil/moet overkomen. Maar hij heeft alsnog perverse en polariserende uitspraken hoor poah.

Is ook gewoon waarom t programma zo succesvol is hoor - but its not for me.


Kordie zei:
Er staat een fout in de poll mensen.
Stemmen is niet 26 okt maar 29 okt
Klik om te vergroten...
Ja ik zag t… hoopte dat niemand t opviel want ik kan t zelf niet aanpassen 👀 @Mevrouw Pløp @Mezelf @Eik @Roze Olifant
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Bekijk bijlage 67615
Toch benieuwd aan welke van deze kenmerken de 250.000 mensen van afgelopen zondag volgens Victor Vlam (waarom klinkt dit als een personage uit Peppa Pig?) voldoen.

Waarvan de meesten geen persoonlijk of materialistisch belang hebben bij het al dan niet stoppen van een genocide 3.500 km verderop. Maar vanuit alle hoeken van Nederland kwamen, hun tijd en energie vrij maakten, om urenlang in regen en wind te staan om als massa vreedzaam een geluid te laten horen.

Ik kan je in elk geval vertellen dat het niet ontbrak aan empathie, emoties of schuldgevoel vanwege gebrek aan actie van onze regering.

Of projecteert Vlam zijn eigen persoonlijkheidskenmerken op 250.000 mensen?

Als je zelfs bij VI kritiek krijgt omdat je te ver gaat met je uitspraken is het misschien toch tijd om eens kritisch in de spiegel te kijken. Of even bij de GGZ langs te wippen.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook heel benieuwd @annihilation @FerdFatoehaus !

Ben stiekem ook heel benieuwd hoeveel vrijwilligerswerk Victor zelf nou uitvoert. Zakkenvuller grrrrr.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
“Ja dat kan ook alleen met een vrouwelijke grensrechter”

Schrok me een hoedje man - dacht dat Fransje dat zei. Was wel een makkelijke stemhulp geweest… Vooral de manier waarop het gezegd werd: nekharen overeind. Maar nee dus, best wel oneens. Je merkt aan alles dat hij veel genuanceerder is dan hij wil/moet overkomen. Maar hij heeft alsnog perverse en polariserende uitspraken hoor poah.

Is ook gewoon waarom t programma zo succesvol is hoor - but its not for me.
Klik om te vergroten...
Ja. Dan is dit gewoon mijn wereld. 🤷‍♂️
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Zelf maakte ik dit weekeind nog een érg goed gelukte kaarsenkutgrap - al zeg ik het zelf. Maar goed, ik maak m niet op nationale tv🤪
Klik om te vergroten...
Ah jammer. Ik weet in dit kader nog wel een leuk programma, refererend aan deze grap van je: "ljuv inside". Of is dat te makkelijk?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Ja. Dan is dit gewoon mijn wereld. 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Zelf maakte ik dit weekeind nog een érg goed gelukte kaarsenkutgrap - al zeg ik het zelf. Maar goed, ik maak m niet op nationale tv🤪

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."