Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
117 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lemmy zei:
Over Palestina niks, enkel vasthouden aan de al lang achterhaalde tweestatenoplossing. Wel goed dat ze weer met de UNWRA gaan samenwerken.

Tja.
Klik om te vergroten...
Lijkt me ook niet zo handig als je nog van links tot rechts en van SGP tot DENK nog steun wil vinden voor voorstellen… ik vind het als heul wat dat ze iets hebben opgeschreven over de embryowet. Natuurlijk hebben de christelijke partijen, in elk geval de CU, er al een probleem van gemaakt dus daar is hobbel 1🤪
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Brakka Mang zei:
Dit is toch helemaal gestoord...honderden miljarden naar het 'energienet' zodat bedrijven kunnen worden voorzien van electra, tientallen extra naar defensie, naar Oekraïne maar bezuinigingen op de zorg en eigen risico omhoog.

Misschien moeten ze eens beginnen met bezuinigingen op die achterlijke managementlagen en inhuur zzpers dan komen ze al een heel eind.

Ze hebben de zorg al helemaal kapot gemaakt wat maatschappelijk uiteindelijk alleen maar meer geld kost. Precies weer dat typische korte termijn denken en lange termijn gevolgen zijn toch niet hun probleem. Tijd voor actie noemen ze dat, daarmee bedoelen ze de afbraak van Rutte in een volgende versnelling gooien denk ik.
Klik om te vergroten...
Wil graag meer horen over jouw visie op managementlagen 🙏
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Lijkt me ook niet zo handig als je nog van links tot rechts en van SGP tot DENK nog steun wil vinden voor voorstellen… ik vind het als heul wat dat ze iets hebben opgeschreven over de embryowet. Natuurlijk hebben de christelijke partijen, in elk geval de CU, er al een probleem van gemaakt dus daar is hobbel 1🤪
Klik om te vergroten...

Het zal niet gemakkelijk zijn met dit minderheidskabinet. Alleen maar steun krijgen van NEE21, Staatkundig Gereformeerde Zionisten en de ZionistenUnie, dat kan niet goed aflopen denk ik. Misschien helpt de PlasjePogromBeweging ook nog wel een handje.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemmy zei:
Het zal niet gemakkelijk zijn met dit minderheidskabinet. Alleen maar steun krijgen van NEE21, Staatkundig Gereformeerde Zionisten en de ZionistenUnie, dat kan niet goed aflopen denk ik. Misschien helpt de PlasjePogromBeweging ook nog wel een handje.
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet dat dit Jettens ambitie is😅 Ook vamdaag hoorde je nog wel teleurstelling bij hem dat het met GL-PvdA niet gelukt is. Het akkoord is wel een stuk liberaler dan ik had verwacht/ gehoopt maar dat kan juist heel goed strategie zijn om meer met links/progressief samen te werken. We shall see.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Ik geloof niet dat dit Jettens ambitie is😅 Ook vamdaag hoorde je nog wel teleurstelling bij hem dat het met GL-PvdA niet gelukt is. Het akkoord is wel een stuk liberaler dan ik had verwacht/ gehoopt maar dat kan juist heel goed strategie zijn om meer met links/progressief samen te werken. We shall see.
Klik om te vergroten...

Ja... :sunglasses:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lemmy zei:
Over Palestina niks, enkel vasthouden aan de al lang achterhaalde tweestatenoplossing. Wel goed dat ze weer met de UNWRA gaan samenwerken.

Tja.
Klik om te vergroten...
Daar gaat heel veel geld verdiend worden nu met de nieuwe vredesraad door Europese , Amerikaanse, Russische en Israëlische bedrijven.Nu het 1 grote bouwput is zal je zien hoe snel het een eigen land wordt,belastingparadijs en technocratisch bestuur krijgt. Landen platbombarderen en vanaf de grond af aan opnieuw bouwen is het nieuwe maximale verdienmodel. Als het eenmaal topnotch is bombarderen se het waarschijnlijk weer plat.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gelukkig is de pvv weg. Op naar betere tijden hè.

www.nu.nl

Coalitie wil AOW-leeftijd verhogen, WW-uitkering verkorten en hoger eigen risico

Het nieuwe kabinet gaat flink bezuinigen op zorg en sociale zekerheid. Dat blijkt uit het vrijdag gepresenteerde coalitieakkoord van D66, VVD en CDA. Dit zijn de plannen rondom jouw uitkeringen, zorgkosten en toeslagen.
www.nu.nl www.nu.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
IMG_3554.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
de pvv
Klik om te vergroten...

Die Geert liet zich gisteren weer goed horen zag ik op social media.
Toen 1/4 van zijn zetels zweeg hij als het graf, en nu weet hij de camera's gelijk te vinden.

Wat wel goed was om te lezen dat veel mensen toch zeggen "ik heb altijd op je gestemd maar je hebt je kans gehad" of "je weet al 20 jaar niks te bereiken" etc. Misschien dat een deel van de pvv stemmers Geert toch ook wat beter heeft leren kennen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Die Geert liet zich gisteren weer goed horen zag ik op social media.
Toen 1/4 van zijn zetels zweeg hij als het graf, en nu weet hij de camera's gelijk te vinden.

Wat wel goed was om te lezen dat veel mensen toch zeggen "ik heb altijd op je gestemd maar je hebt je kans gehad" of "je weet al 20 jaar niks te bereiken" etc. Misschien dat een deel van de pvv stemmers Geert toch ook wat beter heeft leren kennen.
Klik om te vergroten...
Geert heeft zijn doel allang bereikt, zit tegen zijn pensioen aan, hij vindt het wel.prima zo. Zijn doel is nooit regeren geweest of zijn 'kiezers' vertegenwoordigen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
annihilation zei:
Gelukkig is de pvv weg. Op naar betere tijden hè.

www.nu.nl

Coalitie wil AOW-leeftijd verhogen, WW-uitkering verkorten en hoger eigen risico

Het nieuwe kabinet gaat flink bezuinigen op zorg en sociale zekerheid. Dat blijkt uit het vrijdag gepresenteerde coalitieakkoord van D66, VVD en CDA. Dit zijn de plannen rondom jouw uitkeringen, zorgkosten en toeslagen.
www.nu.nl www.nu.nl
Klik om te vergroten...
Huh dit is toch feest voor jou?
annihilation zei:
Nou misschien mag je uit jezelf al gemotiveerd zijn om te gaan werken. Gewoon korte meppen maken met luie honden die wel kunnen werken maar niet willen.
Maar goed zo denk ik erover.
Klik om te vergroten...

Of is de afbreuk van onze verzorgingsstaat alleen goed nieuws als de grootste partij niet D66 is?
OF mogen alleen kosten bespaard worden als specifiek jij daar geen last van hebt…?

🤔
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuke bitchfights op X ook over of dit links of rechts kabinetsbeleid is😂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Leuke bitchfights op X ook over of dit links of rechts kabinetsbeleid is😂
Klik om te vergroten...

Ik zou zeggen wat meer naar rechts als je vanuit de middenstip kijkt toch?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Ik zou zeggen wat meer naar rechts als je vanuit de middenstip kijkt toch?
Klik om te vergroten...
Haha nee het is echt kneiterrechts, met wat progressieve voorstellen.

Links beleid zal nooit betekenen dat werknemers en minima zoveel meer moeten ophoesten of moeten missen, terwijl vermogenden vrijwel ongeschonden blijven.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
stukroodvlees.nl

De PVV is links en rechts tegelijk, en dat is best logisch - StukRoodVlees

De afgelopen jaren raakte de Partij voor de Vrijheid (PVV) meerdere volksvertegenwoordigers kwijt. Vorige week was dat opnieuw het geval: het Groningse Statenlid Matthijs Jansen verliet de PVV. De reden? De PVV is “socialistisch” en haalt de SP “links in.” Dat sloeg uiteraard op de economische...
stukroodvlees.nl stukroodvlees.nl
decorrespondent.nl

De PVV is economisch helemaal niet links. Integendeel

Het is inmiddels een populair verhaal: de PVV is rechts als het om migratie gaat, maar links als het om de economie gaat. En veel kiezers zouden behoefte hebben aan die combinatie. Alleen klopt er niks van dat beeld van de PVV.
decorrespondent.nl decorrespondent.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Coalitieakkoord nog coalitieakkoord. Als ik terug blik op het debat van gisteren, de stukken die ik heb gezien, vrees ik dat het een pittige wordt voor de coalitie ... en of ze overeind blijven betwijfel ik.

nos.nl

Jetten op zoek naar ministers, coalitieakkoord na kritisch debat nog overeind

Het Kamerdebat over het coalitieakkoord van D66, VVD en CDA was soms vijandig, maar de drie partijen kunnen door met hun nieuwe kabinet.
nos.nl nos.nl
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij is we nog nooit een rechtser coalitieakkoord geweest dan deze de afgelopen 25 jaar. Maar dan nog dat hele gewauwel over links en rechts en wijzen, ook door politici, gaat helemaal nergens over. Nergens zie ik ook benoemd hoe de acute problemen die we spelen in dit land aangepakt gaan worden. Wat ook opvallen is, toen Wilders nog meedraaide was alles wat faber bedacht not done. Nu gaan ze als of diezelfde plannen uitvoeren.

Tig miljard extra naar defensie , 200 miljard maar het energienet maar het woonprobleem oplossen is lastig....wonen is een grondrecht en eerste levensbehoefte, net als zorg en energie. Die zaken moeten gewoon weer onder de overheid vallen want dat de liberalisering van die markten niet heeft gewerkt moge duidelijk zijn.

Neem wonen als voorbeeld, daar zit nu zoveel privaat geld in de Nederlandse huizen markt, evenals hypotheekschuld, dat met spoed 1 miljoen huizen bijbouwen de belangen van die private partijen schaadt en mensen met een koopwoning en hypotheekschuld in de problemen zou kunnen brengen. Dus gebeurt het niet.

Dit probleem speelt in alle westerse ontwikkelde landen. Woningnood en prijzen die de spuigaten uitlopen. Primaire behoeftes uitbuiten met als argument dat marktwerking voordelen geeft en uitdaagt tot vernieuwing en verbetering. En ondertussen zijn belangen van vastgoed maffia dusdanig hoog en machtig dat niemand zn vingers eraan durft te branden. Onze democratie is gebasseerd op de grondwet, tenminste dat inher uitgangspunt maar sinds de VVD vaste coalitie partij is is dat fundament helemaal afgebroken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Yesilgoz stapt op als partijleider
www.hartvannederland.nl

Nieuwe ministers bekend: Yeşilgöz naar Defensie, Letschert naar Onderwijs

Dit zijn de nieuwe ministers in het kabinet. Dilan Yeşilgöz gaat naar Defensie en wordt vicepremier, Rianne Letschert krijgt Onderwijs. Ook bij Zorg, Justitie en Infrastructuur schuiven bewindspersonen door.
www.hartvannederland.nl

Maar wordt minister van defensie 😉
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Yesilgoz stapt op als partijleider
www.hartvannederland.nl

Nieuwe ministers bekend: Yeşilgöz naar Defensie, Letschert naar Onderwijs

Dit zijn de nieuwe ministers in het kabinet. Dilan Yeşilgöz gaat naar Defensie en wordt vicepremier, Rianne Letschert krijgt Onderwijs. Ook bij Zorg, Justitie en Infrastructuur schuiven bewindspersonen door.
www.hartvannederland.nl

Maar wordt minister van defensie 😉
Klik om te vergroten...
Ze blijft partijleider, ze stopt alleen als fractieleider.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Brakka Mang zei:
Logisch, die zegt overal ja op , heeft 0 dossier kennis en is pro Israël . Het laat ook zien hoe diep dit lang gezonken is.
Klik om te vergroten...
Van de zotte dat ik hier Yesilgoz ga lopen verdedigen maar de feminist in mij is sterker dan de socialist:

Wát een onzin. Je kan zo veel zeggen over het handelen van de VVD en Yesilgoz specifiek: Ze liegt moedwillig om kiezers te winnen over de rug van mensen die het het zwaarst hebben, ze heeft dubbele standaarden, ze is niet bang om fascisme te omarmen en vrij spel te geven én ze heeft een schijtirritante stem waarmee ze de verkeerde dingen zegt.

Maar “ze zegt overal ja op en heeft nul dossierkennis”? Wát een onzin zeg. Ze is een ervaren en kundige bestuurder met juist veel dossierkennis. Ze is een kut neoliberaal en een kutracist, maar ze is gewoon goed in besturen en heeft ook al heel lang aangegeven dat ze weer minister wil worden. Ze zegt hier nier zomaar ja op uit gebrek aan beter.

Ik lees hier echt een storend en seksistisch frame, gewoon omdat je het niet met haar eens bent. Van een man met haar ervaring zou dit nooit worden gezegd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."