Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPerongeluk NEP slechte ervaring

Perongeluk NEP slechte ervaring

20 antwoorden
829 weergaven
18-5-2026
L
LlpoenLid
01-01-2024, 00:00
#1
BelowTheFlow zei:
Neppe 3-MMC blijkt echte NEP ... komt zo veel vaker voor, helaas. Daar is veel meer over te vinden op DF. De zoekfunctie is jouw dienaar !
Ik kan wel lekker dansen op NEP .... maar dan oraal en een dosis slechts ergens tussen de 60 en 90 mg ... afhankelijk van de tolerantie van dat moment. Dan gaat het puur om de energie en de scherpte van bewegen. Ik vind het verder niet stemmingsverhogend. Dus ik gebruik de voorraad NEP niet als voorkeursmedicatie.

Maar de reden waarom ik reageer:

Heb je zelf een eigen sample laten testen ?
Net zoals je het gekregen zakje hebt laten testen ... verstandig trouwens !

Welkom op DF !
Klik om te vergroten...
Ja, ik laat bijna altijd mijn drugs testen. Omdat ik echt als de dood ben om ineens verkeerd spul te hebben…Tegenwoordig is echte 3mmc ook amper nog te krijgen. Ik was ook erg blij met mijn zakje, toen verloor ik m haha
L
LlpoenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ging naar een feestje in een kleine zaal, soort club. Daar zou ik 3mmc gaan gebruiken, heb ik al vaker gedaan. Deze 3mmc was getest. Echter verloor ik het zakje en bood een vriend van mij een zakje aan waar van hij zei dat het 3mmc was. Ik heb best wat nakkies er van genomen. (4 of 5 sleutel puntjes) Ik voelde me eerst prima, rush, praterig en 3mmc achtig maar dan net wat scherper. Maar ineens merkte ik dat mijn ogen extreem wijd gingen staan. Ik voelde me heel onrustig en voelde me helemaal strak staan. Ik dacht toen dat het misschien perongeluk pep was. (Ik had geen drinken dus ik kon niet op die manier zijn gedrogeerd) Toen ging het mis. Ik werd helemaal paranoia. Nog nooit eerder meegemaakt. Ik had het gevoel alsof iedereen op dat feest me aan keek en aan het praten was over hoe ā€œlijpā€ ik eruit zag. Ik ga altijd naar hardcore feesten en ik hak daar uren lang. Echter kon ik ineens niet meer hakken, in mijn hoofd wou ik dan de beweging maken. Maar het was echt alsof mijn lichaam blokkeerde, alsof mijn hersenen niet meer konden samenwerken met mijn spieren. Hoe veel ik het ook probeerde ik kon eigenlijk niks anders meer dan stil staan. Ik had me helemaal achterin de zaal verscholen zodat zo min mogelijk mensen mij konden zien. Hierdoor werd ik nog angstiger en paranoia. Ik stond ook zo extreem strak dat had ik zelfs met pep nog nooit ervaren. Ik kon niet meer uit mijn woorden komen en wanneer ik iets wou zeggen was het meer brabbelen en verstonden mijn vrienden me ook nog eens niet. Ik heb mezelf rustig kunnen houden, maar ik voelde me heel naar. Ik had om 00:00 voor het laatst genomen. Uiteraard nadat ik me zo begon te voelen niks meer. Ik stond continu strak tot 21:00. Ik had nog veel over en ik heb het spul laten testen bij een testlocatie, het bleek NEP te zijn. Zijn er meer mensen met zo’n nare ervaring op NEP?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat kan heel goed de dosering van NEP is totaaal wat anders dan 3MMC
van nep werd ik heel snel psychotisch
L
LlpoenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat voelde jij qua effecten ervan? Met psychotisch bedoel je dat je echt begon te hallucineren, of ook paranoĆÆde.
MR_CHIP zei:
dat kan heel goed de dosering van NEP is totaaal wat anders dan 3MMC
van nep werd ik heel snel psychotisch
Klik om te vergroten...
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tegenwoordig is minder dan 5% van alle 3MMC samples verwerkt door het DIMS daadwerkelijk 3-MMC. Meestal betreft het 2-MMC en in toenemende mate ook NEP.
Je bent helaas niet de enige die dit overkomt, de EHBO op feesten heeft er een hoop werk van.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat naar dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad op een hardcorefeest. NEP is wel heel wat anders dan 3-MMC ja. Ik heb met beide wel veel ervaring, maar NEP gebruikte ik alleen thuis, dat vond ik echt niks voor op een feest. Op een hardcorefeest gebruik ik alleen pep of 4-MMC. Ik heb gelukkig ook niet echt slechte ervaringen met NEP, het is alleen wel echt iets wat een ontzettend hoge cardiovasculaire belasting heeft. Nog erger dan pep. Maar bij mij is het gelukkig nooit mis gegaan. Wijze les iig om op een feestje niet zomaar drugs van anderen aan te pakken.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neppe 3-MMC blijkt echte NEP ... komt zo veel vaker voor, helaas. Daar is veel meer over te vinden op DF. De zoekfunctie is jouw dienaar !
Ik kan wel lekker dansen op NEP .... maar dan oraal en een dosis slechts ergens tussen de 60 en 90 mg ... afhankelijk van de tolerantie van dat moment. Dan gaat het puur om de energie en de scherpte van bewegen. Ik vind het verder niet stemmingsverhogend. Dus ik gebruik de voorraad NEP niet als voorkeursmedicatie.

Maar de reden waarom ik reageer:
Llpoen zei:
Deze 3mmc was getest.
Klik om te vergroten...
Heb je zelf een eigen sample laten testen ?
Net zoals je het gekregen zakje hebt laten testen ... verstandig trouwens !

Welkom op DF !
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Llpoen zei:
Wat voelde jij qua effecten ervan? Met psychotisch bedoel je dat je echt begon te hallucineren, of ook paranoĆÆde.
Klik om te vergroten...
ik vond vooral de nor-adrenaline niet fijn die is super aanwezig

eerst vooral paranoĆÆde vooral niet geschikt waarvoor ik het gebruikte was vooral eindeloos stimpfappen

3mmc is betere afgifte van stofjes
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wow, Goed hoor die instelling !
Dan had je echt mazzel met ECHTE 3-MMC, totdat je het zakje verloor.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoals @BelowTheFlow al zei komt het helaas vrij vaak voor dat het eigenlijk NEP is verkocht als een MMC. Hartstikke gevaarlijk.
L
LlpoenLid
01-01-2024, 00:00
#11
BelowTheFlow zei:
Wow, Goed hoor die instelling !
Dan had je echt mazzel met ECHTE 3-MMC, totdat je het zakje verloor.
Klik om te vergroten...
Ja klopt, zul je net zien he heb je een keer goed spul haha. Meeste wat ik laat testen is 3cmc of 2mmc helaas
L
LlpoenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Eerlijk gezegd dacht ik bij het lezen van je post ook wel aan kenmerken van een psychotische episode. Nou wil ik niet direct zeggen dat je per se psychotisch was. Je moet het meer zien als een schaal van 1 tot 10 waarin je meer of minder kenmerken van een psychotische episode kunt hebben. Maar volgens mij beschrijf je wel een aantal kenmerken van een psychotische episode, zoals:

1) paranoia / wanen: ("Ik had het gevoel alsof iedereen op dat feest me aan keek en aan het praten was over hoe ā€œlijpā€ ik eruit zag")
2) dissociatie: ("in mijn hoofd wou ik dan de beweging maken. Maar het was echt alsof mijn lichaam blokkeerde, alsof mijn hersenen niet meer konden samenwerken met mijn spieren.")
3) angst: (Ik had me helemaal achterin de zaal verscholen zodat zo min mogelijk mensen mij konden zien.)
4)
verstoorde spraak: ("Ik kon niet meer uit mijn woorden komen en wanneer ik iets wou zeggen was het meer brabbelen en verstonden mijn vrienden me ook nog eens niet")

Ook jezelf isoleren kan een kenmerk zijn van een psychose. Als dat isoleren gepaard gaat met andere klachten dan wordt het soms 'katatonie' genoemd omdat het dus een samenhang heeft met verminderde motoriek. Zie ook deze webpagina van de Hersenstichting: https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/katatonie/

Het komt vaker voor bij een overdosis van stimulerende middelen dat mensen psychotische klachten ontwikkelen. Je hebt dus goed gehandeld door niet nog meer te nemen. Daarnaast is het verstandig om in de toekomst even voorzichtig te blijven met middelen zoals cannabis, stimulanten, of psychedelica, omdat sommige mensen extra gevoelig zijn om een psychotische episode te ontwikkelen als ze zulke middelen gebruiken.
Klik om te vergroten...
Hi, ik snap heel goed waarom je dat denkt! Op dat moment klopte het ook allemaal niet meer in mijn hoofd. Ik moet wel zeggen dat ik al vaak psychedelica heb gedaan. Verschillende soorten en gelukkig nooit daarin wat naars heb ervaren. Ik had zeker weten te veel NEP in mijn lijf. Helemaal voor de eerste keer gebruik van dat middel.
L
LlpoenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Zoals @BelowTheFlow al zei komt het helaas vrij vaak voor dat het eigenlijk NEP is verkocht als een MMC. Hartstikke gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Ja gekkenwerk. Ook omdat de dosering veeeeeel lager ligt, heb ik me net ingelezen. No way dat ik ooit nog een keer NEP tot me neem.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
dat kan heel goed de dosering van NEP is totaaal wat anders dan 3MMC
van nep werd ik heel snel psychotisch
Klik om te vergroten...
Llpoen zei:
Wat voelde jij qua effecten ervan? Met psychotisch bedoel je dat je echt begon te hallucineren, of ook paranoĆÆde.
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd dacht ik bij het lezen van je post ook wel aan kenmerken van een psychotische episode. Nou wil ik niet direct zeggen dat je per se psychotisch was. Je moet het meer zien als een schaal van 1 tot 10 waarin je meer of minder kenmerken van een psychotische episode kunt hebben. Maar volgens mij beschrijf je wel een aantal kenmerken van een psychotische episode, zoals:

1) paranoia / wanen: ("Ik had het gevoel alsof iedereen op dat feest me aan keek en aan het praten was over hoe ā€œlijpā€ ik eruit zag")
2) dissociatie: ("in mijn hoofd wou ik dan de beweging maken. Maar het was echt alsof mijn lichaam blokkeerde, alsof mijn hersenen niet meer konden samenwerken met mijn spieren.")
3) angst: (Ik had me helemaal achterin de zaal verscholen zodat zo min mogelijk mensen mij konden zien.)
4)
verstoorde spraak: ("Ik kon niet meer uit mijn woorden komen en wanneer ik iets wou zeggen was het meer brabbelen en verstonden mijn vrienden me ook nog eens niet")

Ook jezelf isoleren kan een kenmerk zijn van een psychose. Als dat isoleren gepaard gaat met andere klachten dan wordt het soms 'katatonie' genoemd omdat het dus een samenhang heeft met verminderde motoriek. Zie ook deze webpagina van de Hersenstichting: https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/katatonie/

Het komt vaker voor bij een overdosis van stimulerende middelen dat mensen psychotische klachten ontwikkelen. Je hebt dus goed gehandeld door niet nog meer te nemen. Daarnaast is het verstandig om in de toekomst even voorzichtig te blijven met middelen zoals cannabis, stimulanten, of psychedelica, omdat sommige mensen extra gevoelig zijn om een psychotische episode te ontwikkelen als ze zulke middelen gebruiken.
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is het verschil tussen NEP en MMC's niet makkelijk te herkennen? qua smaak en textuur? Ik weet dat gissen naar substanties niet mag, maar ik gebruik wel zo af en toe wat de dealer zegt dat 3mmc is. Ik ben er altijd wel over te spreken dus ik denk dat het een mix van 3 cmc en 3mmc is maar bovenstaande wil ik graag voorkomen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Eerlijk gezegd dacht ik bij het lezen van je post ook wel aan kenmerken van een psychotische episode. Nou wil ik niet direct zeggen dat je per se psychotisch was. Je moet het meer zien als een schaal van 1 tot 10 waarin je meer of minder kenmerken van een psychotische episode kunt hebben. Maar volgens mij beschrijf je wel een aantal kenmerken van een psychotische episode, zoals:

1) paranoia / wanen: ("Ik had het gevoel alsof iedereen op dat feest me aan keek en aan het praten was over hoe ā€œlijpā€ ik eruit zag")
2) dissociatie: ("in mijn hoofd wou ik dan de beweging maken. Maar het was echt alsof mijn lichaam blokkeerde, alsof mijn hersenen niet meer konden samenwerken met mijn spieren.")
3) angst: (Ik had me helemaal achterin de zaal verscholen zodat zo min mogelijk mensen mij konden zien.)
4)
verstoorde spraak: ("Ik kon niet meer uit mijn woorden komen en wanneer ik iets wou zeggen was het meer brabbelen en verstonden mijn vrienden me ook nog eens niet")

Ook jezelf isoleren kan een kenmerk zijn van een psychose. Als dat isoleren gepaard gaat met andere klachten dan wordt het soms 'katatonie' genoemd omdat het dus een samenhang heeft met verminderde motoriek. Zie ook deze webpagina van de Hersenstichting: https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/katatonie/

Het komt vaker voor bij een overdosis van stimulerende middelen dat mensen psychotische klachten ontwikkelen. Je hebt dus goed gehandeld door niet nog meer te nemen. Daarnaast is het verstandig om in de toekomst even voorzichtig te blijven met middelen zoals cannabis, stimulanten, of psychedelica, omdat sommige mensen extra gevoelig zijn om een psychotische episode te ontwikkelen als ze zulke middelen gebruiken.
Klik om te vergroten...

Maar als de nare effecten een direct effect waren van de invloed van de drug, dan kan het volgens mij geen psychotische episode genoemd worden? Correct me if I’m wrong, maar bij dat woord denk ik aan een langer durende psychotische toestand. Dus ook nog na uitwerken van het middel.

Het optreden van dergelijke klachten kan wel betekenen dat er een zekere (erfelijke) psychosegevoeligheid bestaat. En dan is het gebruik van dit soort middelen gevaarlijk, omdat het de kans op het ontstaan van een psychose vergroot. Daarnaast kan overmatig drugsgebruik op zichzelf leiden tot psychotische kwetsbaarheid.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Maar als de nare effecten een direct effect waren van de invloed van de drug, dan kan het volgens mij geen psychotische episode genoemd worden? Correct me if I’m wrong, maar bij dat woord denk ik aan een langer durende psychotische toestand. Dus ook nog na uitwerken van het middel.
Klik om te vergroten...
Meestal wordt er terughoudend gewacht tot de drugs zijn uitgewerkt om te kijken of er daarna nog sprake is van dezelfde symptomen inderdaad. In de tussentijd spreekt men soms over een 'psychotisch beeld'. Dat heeft ermee te maken hoe stoornissen in het diagnostisch handboek worden gedefinieerd. Zie ook: https://www.psychosenet.nl/mini-college/mini-college-dsm-diagnoses-van-psychose-wat-betekenen-ze/
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Zie ook: https://www.psychosenet.nl/mini-college/mini-college-dsm-diagnoses-van-psychose-wat-betekenen-ze/
Klik om te vergroten...
Interessant en enorm toegankelijk mini-college . Wel denk ik onmiddellijk: wat een ketter is die Jim van Os ! "
Want eerst noemt hij DSM de bijbel en vervolgens haalt hij DSM op dit specifieke aspect onderuit.

Belangrijker voor hier: het is altijd goed om mensen te waarschuwen voor mogelijkheden.
Maar meestal geldt dat de meest voor de hand liggende oorzaak ook de daadwerkelijke oorzaak is.
Hier in de beschrijving van @Llpoen gaat het om een gevoel, van de patient (sorry !) dat in de tijd gerelateerd is aan het onbedoeld en ongewenst gebruiken van een veel te grote dosis NEP.
Vooralsnog is het best redelijk om aan te nemen dat precies daar de oorzaak ligt.
In dat geval was het zeker een stoornis, maar een tijdelijke als gevolg van een externe fysische oorzaak.
En ja: iedereen is in zekere mate psychose gevoelig .... Daarom had de NEP zo makkelijk die invloed.

Niet mijn vak, dus ik kan er ook naast zitten. En dan nog: vooral vakgenoten zitten er vaak naast :joycat:

Terughoudend wachten tot het middel is uitgewerkt: exactly !
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bengozy zei:
Is het verschil tussen NEP en MMC's niet makkelijk te herkennen? qua smaak en textuur? Ik weet dat gissen naar substanties niet mag, maar ik gebruik wel zo af en toe wat de dealer zegt dat 3mmc is. Ik ben er altijd wel over te spreken dus ik denk dat het een mix van 3 cmc en 3mmc is maar bovenstaande wil ik graag voorkomen.
Klik om te vergroten...
Nee, dat verschil is niet goed te zien ... ik moet echt op de zakjes schrijven wat het is (als dat er al niet op staat). Op uiterlijk afgaan werkt gewoon niet, en al helemaal niet als de kijker niet 100% piloot-fit is (dus nooit illegale of aanpalende substanties en minstens aantal dagen geen alcohol). Ook een vliegvaardige piloot ziet het verschil niet ...

Vertrouw nooit de verkoper van een loterij kaartje ... dus ook nooit een dealer !

PS ... ik heb een zakje liggen dat ik voor mijn locker vond, toen ik mijn eigen spul checkte ..... Straks heb ik mijn test-kit weer bij de hand .... benieuwd in welke categorie dat witte poeder blijkt te vallen. En dan nog weet ik niet of het een x-MMC is of een andere cathinoon. Ik hoop hobbymatig op iets keta-achtigs. (en dan nog weet ik het niet)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#20
BelowTheFlow zei:
ik moet echt op de zakjes schrijven wat het is (als dat er al niet op staat).
Klik om te vergroten...
Dat is voor mij echt standaard protocol. Eigenlijk heel simpel en ā€˜veilig’.
Alles is hier gelabeld met naam van de stof en de datum van aankoop (en meestal naam vendor, indien bekend, uit de RC tijd).

Ik zou dit iedereen aanraden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."