#1
Mijn laatste drankje was een leffe blond. Ondertussen meer dan een maand terug!!
#trots #dryjanuarigehaald
#trots #dryjanuarigehaald
Zooo lang geleden.. niet lekker of iets anders??Mijn laatste alcoholische drankje was geloof ik een glas witte wijn rond kerst 2018 🧐😏
Toch niet zo bizar? Mijn laatste keer lijm snuiven was op mn 8e, meer ervaring met betere drugs zorgen wel dat je die troep links laat 😂😂 Alcohol, bah.. Jaren aan gezeten net als al mn vrienden ieder weekend opnieuw, ik weet wel beter nu..Zooo lang geleden.. niet lekker of iets anders??
Voor mij was het een applebandit tijdens een potje poolen exact een week geleden
Nee zeker niet te bizar maar was wel benieuwd naar de redenToch niet zo bizar? Mijn laatste keer lijm snuiven was op mn 8e, meer ervaring met betere drugs zorgen wel dat je die troep links laat 😂😂 Alcohol, bah.. Jaren aan gezeten net als al mn vrienden ieder weekend opnieuw, ik weet wel beter nu..
Een dik jaar ook, daarvoor was het enkele maanden gewoon heel weinig drinken in een poging te stoppen, en ik dacht dat vnl de kater me zou tegenvallen die laatste keer echt doorzakken: maar de gehele roes was eentje waar ik gewoon ellendig van werd. (Na jaren alcoholverslaving te hebben merkte ik voor het eerst wat die drug echt doet en hoe ‘lame’ het effect eig is)Nee zeker niet te bizar maar was wel benieuwd naar de reden
Wanneer is de laatste keer geweest dat jij dronk en hoe besloot je dat dat de laatste keer was?
Ja dat wilde ik ook als reactie geven, als je jonger bent zul je sneller alcohol blijven pakken dan andere middelen, het is sowieso bij de meeste het eerste waar ze mee in aanraking komen. Denk dat vooral de ouderen met met ervaring van verschillende middelen sneller een keuze maken om niet meer te drinkenEen dik jaar ook, daarvoor was het enkele maanden gewoon heel weinig drinken in een poging te stoppen, en ik dacht dat vnl de kater me zou tegenvallen die laatste keer echt doorzakken: maar de gehele roes was eentje waar ik gewoon ellendig van werd. (Na jaren alcoholverslaving te hebben merkte ik voor het eerst wat die drug echt doet en hoe ‘lame’ het effect eig is)
Ik moest dus reeds stoppen voor mijn mentale en fysieke gezondheid, maar die dag bedacht ik me: ik heb helemaal geen tijd voor die onzin waar ik me ellendig van voel: hoe de fuck kan ik nu wekelijks mijn hersenpan er af trippen, praten met planten of een intergalactische vergadering meevolgen bij de reptielpaus als ik rondloop met een boel aangerande hersencellen..??
Alcohol combineren met eender welke andere drug de dag zelf of dagen rondom is een no-go, dus waarom zou je? Ik train ook al mijn hele leven en iedere keer doorzakken had ik weer 2-3 dagen herstelwerk fysiek.. veel teveel minpunten en niet echt felle plus.
Ik zie het nu dus echt als een B middel (zoals lijm snuiven id basisschool, bij gebrek aan beter) dat sociaal gepusht wordt door vnl mensen die weinig ervaring hebben met andere middelen, en heb ontdekt waarom ik het uit reflex bestelde eender waar ik kwam. Nu lijkt koffie bestellen in de kroeg mij heel normaal, waar ik me het vroeger niet kon inbeelden.
En wat me vnl geholpen heeft zijn :
- mijn eigen drang erkennen, zien voor wat ze is en waar ze van komt.
-voldoende ervaring met andere drugs, alsook opzoekwerk omtrent bijwerkingen enz. Zodat een eigen keuze niet uit naïviteit komt en ik nu makkelijk tegen de sociale druk van anderen in kan praten eens ik geconfronteerd wordt ivm niet-drinken of drugsgebruik.(wat als 16jarige een pak moeilijker is)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."