#1
voor coke mag je max 0,5mg op zak hebben voor eigen gebruik ,dan word het alsnog afgepakt maar je hoort er niets van
Kleine hoeveelheden krijg je geen boete voor of het moet boven het toegestane zijn en gaat het via de officier.Enkele maanden geleden werd een vriend door de politie in een club betrapt met kleine hoeveelheden harddrugs. De politie vertelde haar dat ze een boete zal krijgen. Er zijn zeven maanden verstreken en tot nu toe is er niets gebeurd. weet iemand of dat een normale tijd is? hoe lang kan het duren?
Enkele maanden geleden werd een vriend door de politie in een club betrapt met kleine hoeveelheden harddrugs. De politie vertelde haar dat ze een boete zal krijgen. Er zijn zeven maanden verstreken en tot nu toe is er niets gebeurd. weet iemand of dat een normale tijd is? hoe lang kan het duren?
Minder dan 30 zakjes cocaïne? En minder dan 50 pilletjes?kleine hoeveelheden
Bezit voor eigen gebruik (gebruikshoeveelheid) van zowel harddrugs als softdrugs wordt meestal niet opgespoord en vervolgd. Met een gebruikshoeveelheid wordt bedoeld: minder dan 5 gram bij softdrugs (hasj of wiet) en maximaal een halve gram bij harddrugs (cocaïne, speed etc.), 1 XTC pil en minder dan 5 ml GHB.Drugsgebruik is niet strafbaar in Nederland. Drugsbezit wel. Om te gebruiken moet je het vaak toch even in bezit hebben.
In de praktijk wordt daarom meestal niet vervolgd als je een 'gebruikershoeveelheid' in bezit hebt. Of een hoeveelheid als zodanig wordt gezien is wat onduidelijk.
word bij de politie pas interessant als ze 100 gram vinden,das afvoeren en praten of zwijgen en 24 uur zittenhet was Nederland.
het was coke, pillen en ketamine, in totaal zo'n 5 gram.
er was geen sprake van dealen, aangezien ze betrapt werd op gebruik op het toilet.
De politie vertelde haar dat het openbaar ministerie over de sanctie zal moeten beslissen, maar er zijn zeven maanden verstreken en er is niets gebeurd.
Dergelijke hoeveelheden zullen bij de politie echt geen prioriteit zijn om af te handelen. Als ik het verhaal goed begrijp is het afgedaan met een boete. Daar komen sowieso geen problemen van.het was Nederland.
het was coke, pillen en ketamine, in totaal zo'n 5 gram.
er was geen sprake van dealen, aangezien ze betrapt werd op gebruik op het toilet.
De politie vertelde haar dat het openbaar ministerie over de sanctie zal moeten beslissen, maar er zijn zeven maanden verstreken en er is niets gebeurd.
Dergelijke hoeveelheden zullen bij de politie echt geen prioriteit zijn om af te handelen. Als ik het verhaal goed begrijp is het afgedaan met een boete. Daar komen sowieso geen problemen van.
Was 't wel een echte agent of heeft iemand op slinkse wijze de drugs zo voor niks gescoord?
Een boete ligt zo in je brievenbus ,dus neem maar aan dat het is geseponeerdhet was echte politie, ze waren met zijn drieën. de boete is wat de politie haar heeft verteld, ook heeft ze contact opgenomen met een advocaat die bevestigde dat ze thuis een boete zal krijgen.
het punt is dat ze na zeven maanden begint te denken dat ze er misschien zonder gevolgen mee weg is gekomen, omdat er veel tijd verstreek, dus ik wil graag weten of deze lange tijd een normale procedure is
Ze zijn helaas super traag met dit soort dingen en dan achteraf komt het je alsnog inhalen.het was echte politie, ze waren met zijn drieën. de boete is wat de politie haar heeft verteld, ook heeft ze contact opgenomen met een advocaat die bevestigde dat ze thuis een boete zal krijgen.
het punt is dat ze na zeven maanden begint te denken dat ze er misschien zonder gevolgen mee weg is gekomen, omdat er veel tijd verstreek, dus ik wil graag weten of deze lange tijd een normale procedure is
Ze moeten een proces verbaal en/of formulier met daarop wat ze in beslag hebben genomen hebben gehad ook volgens mij.
Ze moeten een proces verbaal en/of formulier met daarop wat ze in beslag hebben genomen hebben gehad ook volgens mij.
???0,5gram
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."