Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Enkele maanden geleden werd een vriend door de politie in een club betrapt met kleine hoeveelheden harddrugs. De politie vertelde haar dat ze een boete zal krijgen. Er zijn zeven maanden verstreken en tot nu toe is er niets gebeurd. weet iemand of dat een normale tijd is? hoe lang kan het duren?"
"het was Nederland. het was coke, pillen en ketamine, in totaal zo'n 5 gram. er was geen sprake van dealen, aangezien ze betrapt werd op gebruik op het toilet. De politie vertelde haar dat het openbaar ministerie over de sanctie zal moeten beslissen, maar er zijn zeven maanden verstreken en er is niets gebeurd."
"_shikantaza zei: Dergelijke hoeveelheden zullen bij de politie echt geen prioriteit zijn om af te handelen. Als ik het verhaal goed begrijp is het afgedaan met een boete. Daar komen sowieso geen problemen van. Was 't wel een echte agent of heeft iemand op slinkse wijze de drugs zo voor niks gescoord? Klik om te vergroten... het was echte politie, ze waren met zijn drieën. de boete is wat de politie haar heeft verteld, ook heeft ze contact opgenomen met een advocaat die bevestigde dat ze thuis een boete zal krijgen. het punt is dat ze na zeven maanden begint te denken dat ze er misschien zonder gevolgen mee weg is gekomen, omdat er veel tijd verstreek, dus ik wil graag weten of deze lange tijd een normale procedure is"