Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMogelijke observatie

Mogelijke observatie

64 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien eens bij ze op t raam kloppen?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#2
miles zei:
Misschien eens bij ze op t raam kloppen?
Klik om te vergroten...
Op dat punt manifesteer je ze niet meer, dan spawn je ze gewoon in.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
miles zei:
Misschien eens bij ze op t raam kloppen?
Klik om te vergroten...
Politie bellen dat je een verdachte auto in de straat ziet staan
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Politie bellen dat je een verdachte auto in de straat ziet staan
Klik om te vergroten...
Als controlegroep dan zelf in je auto in de straat gaan zitten dan weet je zeker wie er gek is.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraatPiraat zei:
Als controlegroep dan zelf in je auto in de straat gaan zitten dan weet je zeker wie er gek is.
Klik om te vergroten...
Da's funtioneel & grappig maar werkt niet overal.
In AMS zou de politie na enige tijd naar uw auto toelopen, op het raam tikken, en vragen of het wel goed met U gaat. Altijd beleefd !
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#6
BelowTheFlow zei:
Da's funtioneel & grappig maar werkt niet overal.
In AMS zou de politie na enige tijd naar uw auto toelopen, op het raam tikken, en vragen of het wel goed met U gaat. Altijd beleefd !
Klik om te vergroten...
Maar wat als het zitten in de auto prima gaat?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Zuiver juridisch gezien heb je daar gelijk in. Alleen de jurisprudentie heeft er een trucje op gevonden. Officieren van justitie hebben het vaak over 'ter verstrekking aanwezig hebben'. Het argument is dan dat de hoeveelheid drugs zo groot is, dat redelijkerwijs niet meer verwacht kan worden dat één persoon dat gebruikt.
De officieren proberen daarmee aannemelijk te maken dat er zoveel drugs aanwezig waren dat er wel sprake van handel MOEST zijn.

Echter zijn die juristen wel heel zuinig met wat zij 'redelijkerwijs' denken dat iemand nog puur voor zichzelf aan drugs kan consumeren. Vandaar dus die grens van boven de 5 gram harddrugs.

Verder heb je wel gelijk dat er ook artikelen zijn die strafverzwarend werken omdat ze een 'dealerindicatie' ondersteunen. Het gaat dan specifiek om een weegschaal, gripzakjes of seals, en contant geld.

In de meeste stafzaken neemt het OM niet eens meer echt de moeite om aan te tonen dat er echt daadwerkelijk sprake was van drugshandel door middel van recherchewerk. Dat is te arbeidsintensief, en het maakt voor de strafmaar meestal niet zo heel veel uit.
Wel willen ze nog wel eens telefoongegevens uitlezen om erachter te komen hoe lang iemand gedeald heeft. Want dat kunnen ze weer gebruiken voor hun onderbouwing van het terugvorderen van de geschatte inkomsten uit drugshandel.
Klik om te vergroten...
Ben het eens met hoe het OM hier mee om gaat maar uiteindelijk houdt het geen stand bij het gerechtshof. Of tenminste, zou geen stand mogen houden. De druk is hoog, er zijn nog steeds achterstanden. Dan gebeuren er wel meer maffe dingen naar een goede advocaat doet dan ook wonderen. Ligt ook erg aan je eigen houding. Als jij veel thuis hebt liggen en je beroept je op je zwijgrecht of je zegt ja luister ik rook elke dag een paar gram crack daarom heb ik er 15 liggen. Aan hun om te bewijzen dat dat niet zo is. Wordt ook veel geseponeerd, of afgezien van strafvervolging vanwege verstrijken redelijke termijn, om die reden. Kreeg nog een pak seponaties binnen om die reden afgelopen maanden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze Herbs Mang zei:
Als jij veel thuis hebt liggen en je beroept je op je zwijgrecht of je zegt ja luister ik rook elke dag een paar gram crack daarom heb ik er 15 liggen. Aan hun om te bewijzen dat dat niet zo is.
Klik om te vergroten...
In de praktijk maakt dat niet zoveel uit omdat bezit verboden is.
Gebruik zelf is niet verboden, maar dat is puur zodat mensen niet strafrechtelijk vervolgd worden als ze in het ziekenhuis belanden.
Bij 15 gram voor persoonlijk gebruik maak je jezelf alsnog schuldig aan drugsbezit, en dat is gewoon strafbaar.
Handel is apart strafbaar, en als handel wordt aangetoond kan dat strafverzwarend werken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Verder heb je wel gelijk dat er ook artikelen zijn die strafverzwarend werken omdat ze een 'dealerindicatie' ondersteunen. Het gaat dan specifiek om een weegschaal, gripzakjes of seals, en contant geld.
Klik om te vergroten...

Kijkt bang naar drie weegschalen (waarvan er maar eentje echt goed werkt) en tienduuzend gripzakjes. 👀👁️👄👁️

Contant geld heb ik dan weer heul niet veel. Überhaupt geen geld. 😅
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Kijkt bang naar drie weegschalen
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het niet zo zwaar meeweegt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Überhaupt geen geld. 😅
Klik om te vergroten...
Ja, ja. Dat zit zeker allemaal verstopt in een Limited Liability Corporation (LLC) uit Delaware met een bankrekening in de Bahama's en royalties uit Ierland met toevallig in Nederland een postadres?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Kijkt bang naar drie weegschalen (waarvan er maar eentje echt goed werkt) en tienduuzend gripzakjes. 👀👁️👄👁️

Contant geld heb ik dan weer heul niet veel. Überhaupt geen geld. 😅
Klik om te vergroten...
Daarom gewoon boterhamzakjes😎
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Kijkt bang naar drie weegschalen
Klik om te vergroten...
Kijkt bang naar de dingen die ik gewogen heb ......
Voor binnenkort gaan de 6-APB en 2-MMC strafrechtelijk meewegen .... Ergste is dat ik een aankoop van wat 2-mmc bleek, toch als 3-mmc gelabbeld heb.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
BelowTheFlow zei:
Kijkt bang naar de dingen die ik gewogen heb ......
Voor binnenkort gaan de 6-APB en 2-MMC strafrechtelijk meewegen .... Ergste is dat ik een aankoop van wat 2-mmc bleek, toch als 3-mmc gelabbeld heb.
Klik om te vergroten...

Oh sh…

Degene die verantwoordelijk is voor het (mede)verbieden van 6-APB verdient sowieso een ontzettend harde schop. Van dertig olifanten tegelijkertijd, ik haal m’n hele familie erbij.

Kan daar echt een beetje om huilen. 🥲 Men, niet 6-APB… Dat is bijna net zo misdadig als de LSD-substituten verbieden (wat ze nu gelukkig nog niet doen…).
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Oh sh…

Degene die verantwoordelijk is voor het (mede)verbieden van 6-APB verdient sowieso een ontzettend harde schop. Van dertig olifanten tegelijkertijd, ik haal m’n hele familie erbij.

Kan daar echt een beetje om huilen. 🥲 Men, niet 6-APB… Dat is bijna net zo misdadig als de LSD-substituten verbieden (wat ze nu gelukkig nog niet doen…).
Klik om te vergroten...
Zijn de drugshonden eigenlijk al getraind op het opsporen van 6-APB of andere research chemicals?
P
Pedalode RooieGingerLid
01-01-2024, 00:00
#16
smoker87 zei:
Iemand ervaring met een auto voor politie observatie voor zijn/haar woning?
Heb dit een dag of 2 geleden opgemerkt, en ja ik ben zeker wat ik gezien heb.
Nu zijn er de laatste weken redelijk veel aankopen geweest van cocaine, waaronder hoeveelheden van 10g, dit echter allemaal voor eigen gebruik, maar ik geef toe dat alles samen bij de meeste personen ongeloofwaardig gaat overkomen dat het voor eigen gebruik gediend heeft.
Dus naast de vraag of iemand ervaring heeft met een dergelijke observatie, vraag ik mij ook af, als ze een huiszoeking zouden doen en er is nog een hoeveelheid aanwezig van pakweg 10g en er kan duidelijk aangetoond worden dat het enkel voor eigen gebruik is, wat hier de directe gevolgen van zouden zijn? Hoogstwaarschijnlijk weten ze ook wel af van de vorige hoeveelheden die in huis waren, anders zouden ze hier ook niet staan. Dus ook rekening houdend met dat ze dat weten in mijn laatste vraag.
Klik om te vergroten...
Ik zou het of zoooo goed verstoppen dat de honden het zelfs niet kunne ruiken. Anders gewoon opmaken of verderdelen over huizen/vrienden. Hou het niet op 1 plek bij elkaar. Als je allemaal losse packjes heb en geld verdenken ze je. Ook zonder bewijs nemen je ze op dit moment gewoon mee en zul je hier goed op moeten letten. Je kan niet bewijzen dat t voor eigen gebruik is want een bonnetje heb je tenslotte niet. Hou het veilig gescheiden van elkaar en koop gewoon niet te veel in 1x in dan gebeurd er ook niet zo veel als de politie het wel vind.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pedalode RooieGinger zei:
Ik zou het of zoooo goed verstoppen dat de honden het zelfs niet kunne ruiken. Anders gewoon opmaken of verderdelen over huizen/vrienden. Hou het niet op 1 plek bij elkaar. Als je allemaal losse packjes heb en geld verdenken ze je. Ook zonder bewijs nemen je ze op dit moment gewoon mee en zul je hier goed op moeten letten. Je kan niet bewijzen dat t voor eigen gebruik is want een bonnetje heb je tenslotte niet. Hou het veilig gescheiden van elkaar en koop gewoon niet te veel in 1x in dan gebeurd er ook niet zo veel als de politie het wel vind.
Klik om te vergroten...
Gelukkig ligt de bewijslast in NL bij justitie en niet bij de verdachte.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ze er nog eens staan doe dan dit.

F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
3*10g voor eigen gebruik? Zou even gaan slapen bro
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
3*10g voor eigen gebruik? Zou even gaan slapen bro
Klik om te vergroten...
Denk dat ie dat al een paar dagen aan het doen is 😜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."