Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat voor speed is er tegenwoordig op de markt?

Wat voor speed is er tegenwoordig op de markt?

43 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een maat van me wil eens wat speed proberen voor een leuke avond met vriendin en vroeg wat info aan me.
Nu is het al heel lang geleden dat ik mijn neus aan een lijntje speed blootstelde, 1977 was de laatste snuif, en toen was pervitin wel het goedje.
Ik vraag me dus af wat er tegenwoordig aan amfetamine op de markt rondhangt en in hoeverre het spul versneden is met andere stofjes.
Vroeger, jawel ik al oud aan het worden, vroeger werd er met oa lidocaine versneden maar hoe zit nu?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht dat het vooral cocaïne was dat met lidocaine versneden werd.
Ik denk dat speed vooral versneden word/werd met caffeïne.
De amfetamine die ik af en toe krijg/gebruik voelt telkens wel zuiver spul, denkt niet dat er veel verontreinigde speed rondgaat, hier toch niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Speed wordt vaak nat verkocht, wat eigenlijk niet goed is. In plaats van een wit poeder krijg je dan een soort scheerschuim.
Natte speed moet je altijd eerst drogen voordat je het gebruikt! De speed is nat omdat de makers niet de moeite hebben genomen het oplosmiddel methanol te verdampen, en methanol is een giftige stof waar je bijvoorbeeld blind kan raken en wat de neus of maag kan irriteren.

Gele en stinkende speed komt ook vaak voor. Dat gebeurt als de speed met cafeïne wordt versneden en een tijdje ligt. Ook dat is niet zo lekker. Soms wordt daarom een acetonwash voorgesteld. Speed lost niet in aceton op, maar cafeïne wel. Zo kun je de twee stoffen dus makkelijk van elkaar scheiden. Maar omdat aceton vaak niet pharmaceutical grade is kan je ook juist verontreinigingen toevoegen aan de speed.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een paar jaar geleden snoof ik regelmatig op "vrienden weekenden" en toen was het vaak hoog in percentage speed volgens het testcentrum, en vaak versneden met wat caffeine. Ik kom uit de tijd van de zgn appeltjes speed, die was altijd goed :)

Ben geen tegenstander van speed, als hij fatsoenlijk van kwaliteit is.
Maar ik heb nu een ander leven. Dus weet niet wat precies wat anno 2024 is.

Diepvries bewaren was tot een paar jaar terug. Was de natte speed.
Weet niet of dat nu nog is? Anders mogelijk wel een belangrijke voor je kameraad om door te geven
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Diepvries bewaren was tot een paar jaar terug. Was de natte speed.
Weet niet of dat nu nog is? Anders mogelijk wel een belangrijke voor je kameraad om door te geven
Klik om te vergroten...
Speed kun je beter drogen aangezien het in oplossing juist sneller degradeert. Aan de oplosmiddelen heb je als consument niks. Dus zo snel mogelijk je speed drogen. Als die zuiver is dan is het een wit en geurloos poeder. Dat kun je decennia bewaren op een droge en donkere plek.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#6

Handboek - Het Handboek Speed

Speed (amfetamine) a.k.a pep, snelle is een stimulerend middel. De gebruiker voelt zich actief, helder, opgewekt en zelfverzekerd. Effecten op korte termijn: Concentratie neemt toe, vermoeidheid en slaap worden onderdrukt, eetlust verdwijnt, zelfoverschatting neemt toe. Risico's: Rusteloosheid...
drugsforum.nl drugsforum.nl
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
wit en geurloos poeder
Klik om te vergroten...
En dan wil niemand het meer; goeie speed is nat want dan is ie niet versneden, stinkt en brandt.
Dat is wat ik om me heen zie. :worried:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stratora zei:
Een maat van me wil eens wat speed proberen voor een leuke avond met vriendin en vroeg wat info aan me.
Nu is het al heel lang geleden dat ik mijn neus aan een lijntje speed blootstelde, 1977 was de laatste snuif, en toen was pervitin wel het goedje.
Ik vraag me dus af wat er tegenwoordig aan amfetamine op de markt rondhangt en in hoeverre het spul versneden is met andere stofjes.
Vroeger, jawel ik al oud aan het worden, vroeger werd er met oa lidocaine versneden maar hoe zit nu?
Klik om te vergroten...

Even totaal off-topic maar iedere keer als ik jouw profielfoto zie moet ik aan God denken, dus ik ben eigenlijk van mening dat jij hier God zou moeten heten.

(Oh, we hadden al een God zie ik, in 2004, maar die was saai en heeft maar drie berichten geschreven, dat ken beter.)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vind de straatspeed het afgelopen jaar ook wel prima. Misschien heb ik geluk met nieuwe contacten maar klagen kan ik zeker niet. Die van vrienden zijn vaak ook minstens even goed. Wel een contrast met een paar jaar geleden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Even totaal off-topic maar iedere keer als ik jouw profielfoto zie moet ik aan God denken, dus ik ben eigenlijk van mening dat jij hier God zou moeten heten.

(Oh, we hadden al een God zie ik, in 2004, maar die was saai en heeft maar drie berichten geschreven, dat ken beter.)
Klik om te vergroten...
Huh, dat is toch een afbeelding van Karl Marx? xD

Ja, hij heeft een begin van de sociologie geschapen. Maar om hem dan meteen tot God te bestempelen vind ik wel wat ver gaan.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze waren toch beiden Joods?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#12
Relmuis zei:
En dan wil niemand het meer; goeie speed is nat want dan is ie niet versneden, stinkt en brandt.
Dat is wat ik om me heen zie. :worried:
Klik om te vergroten...
Dat is geen zuivere koffie :tilttearlaugh:
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Huh, dat is toch een afbeelding van Karl Marx? xD
Klik om te vergroten...
Ja toch?
Daar moest ik ook aan denken.
Maar ik snap 'God' ook wel; oude blanke man met baard op wolk.
Dat er dan ineens een snuifbuisje uit die wolk komt kan ik dan weer niet helemaal rijmen met de bijbel.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Relmuis zei:
Ja toch?
Daar moest ik ook aan denken.
Maar ik snap 'God' ook wel; oude blanke man met baard op wolk.
Dat er dan ineens een snuifbuisje uit die wolk komt kan ik dan weer niet helemaal rijmen met de bijbel.
Klik om te vergroten...
"God is overal."
"God ziet alles."

Ceilingcat is watching you masturbate...
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Doet me denken aan dit 😁

1722428536264.png
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
"God ziet alles."
Klik om te vergroten...
Als je het mij vraagt zou een bezoekje aan de opticien niet verkeerd zijn. :thinking:
Maar nou gaat het niet meer over speed.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Relmuis zei:
Als je het mij vraagt zou een bezoekje aan de opticien niet verkeerd zijn. :thinking:
Maar nou gaat het niet meer over speed.
Klik om te vergroten...
Ben geweest, maar mijn nieuwe bril is nog niet klaar.

Dacht overigens dat ik mijn zicht vernaggeld had met NEP. Bleek mijn linker glas gewoon gekrast.

Maar Speed is van de... (Zuivel-Op-Zuivel)...
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vroeger toen ik een jaar of 16 was nu 51 had ik zeer goede speed ,1 mespuntje was al voldoende om de hele avond en nacht strak te staan met een lekker gevoel wat niet te omschrijven valt ,maar de crash duurde ook dik 8 uur.
Ik weet nog goed onze stamkroeg coffeeshop jamaica zat vrijdag vol met pratende makkers ,allemaal met ausies aan geweldig!
De dag erna zaten we er weer maar dan stil een joint roken en rond 8 uur savonds kropen we naar huis met z'n alle haha geweldig
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soulassasins zei:
Vroeger toen ik een jaar of 16 was nu 51 had ik zeer goede speed ,1 mespuntje was al voldoende om de hele avond en nacht strak te staan met een lekker gevoel wat niet te omschrijven valt ,maar de crash duurde ook dik 8 uur.
Ik weet nog goed onze stamkroeg coffeeshop jamaica zat vrijdag vol met pratende makkers ,allemaal met ausies aan geweldig!
De dag erna zaten we er weer maar dan stil een joint roken en rond 8 uur savonds kropen we naar huis met z'n alle haha geweldig
Klik om te vergroten...
Dat echt rete strak staan bereik ik nooit meer met de pep, streef ik ook niet meer na ook. Vroegah niet kunnen pissen en toch erg nodig moeten. Bijna geen sleutel kunnen bijpakken omdat m'n spieren te strak stonden. Kaakschaatsen van alles door elkaar. Eind van de tweede nacht instorten omdat de pillen en pep aan het eind van zo'n weekend je er niet meer bovenop konden helpen.
Blij dat ik rustig geworden ben 😀💪
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
StraffeNeel zei:
Dat echt rete strak staan bereik ik nooit meer met de pep, streef ik ook niet meer na ook. Vroegah niet kunnen pissen en toch erg nodig moeten. Bijna geen sleutel kunnen bijpakken omdat m'n spieren te strak stonden. Kaakschaatsen van alles door elkaar. Eind van de tweede nacht instorten omdat de pillen en pep aan het eind van zo'n weekend je er niet meer bovenop konden helpen.
Blij dat ik rustig geworden ben 😀💪
Klik om te vergroten...
Ik moet die boere coke niet meer hoe goed hij ook is ,ik koester wel de fijne herinneringen eraan :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."