Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwen

Benzo afbouwen

818 antwoorden
76 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
En nu ga je jezelf iedere paar dagen beter voelen, @Perenijsje , let maar eens op!
Nu ga je de positieve vruchten plukken na alle ellende van het afbouwen!
Respect heb ik voor je
Goed gedaan!
J
JoBroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perenijsje zei:
Wel een beetje onrustig, veel wakker en steeds korte slaapjes zeg maar. En heel veel gedroomd. Maar totaal heb ik best nog wel wat uren gemaakt. Dus in ieder geval niet dat ik uren wakker heb gelegen ofzo 👍
Klik om te vergroten...
wil elke avond weer opnienw stoppen, morgeochtenn wil ik er eigenlijk mee begonnen te stoppen met noken
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ook jij bent er bijna @Ei-Salade !
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vinidi84 zei:
Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.
Klik om te vergroten...
Zomaar uit het niets? Of voelde je paniekaanval aankomen ofzo?
Gelukkig kun je het nog vertellen ja. Poef poef.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vinidi84 zei:
Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.
Klik om te vergroten...

Jeetje wat heftig zeg🫂
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Perenijsje zei:
Ik heb de afgelopen 2 dagen geen Diazepam gehad omdat we 2 avonden Oxycodon recreatief gebruikt hebben. Daar sliep ik daarna ook prima op en ik heb nu geen afkickverschijnselen gehad zonder Diazepam. Dus ik ga vanavond gewoon proberen al helemaal zonder te doen. Zou mooi zijn als ik zo op deze manier al een weekje eerder dan gepland klaar ben. En als het slapen niet lukt dan kan ik vannacht altijd nog nemen.
Klik om te vergroten...
Of gewoon een nacht niet slapen of slecht slapen?

Als ik me eigen benzo afbouw bekijk ben ik er nu bijna een maand vanaf en kan ik nog steeds niet goed slapen. Vooral inslapen is nog een behoorlijk ding. Ik moet zelf erg oppassen ook dat niet langzaam me ritme omgegooid gaat worden. Ik slaap namelijk steeds later maar ergens mag ik ook niet klagen. Ik slaap wel steeds langer💪🏼.

Het duurt allemaal lang maar beter wordt het ergens wel. De aanhouder wint
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Zomaar uit het niets? Of voelde je paniekaanval aankomen ofzo?
Gelukkig kun je het nog vertellen ja. Poef poef.
Klik om te vergroten...
Ik voelde me de hele dag al vaag, toen ik savonds op bed ging liggen, van wat ik ervoer, een giga adrenaline rush, waarna ik niets meer kon, zicht, praten, bewegen, alles was weg. Mijn vrouw heeft 112 gebeld. Die zijn toen direct gekomen, kreeg een hartkastje om, en toen zagen ze het hartritme van boven de 180, gelijk infuus en in ambu gelegd. Mijn vrouw zei later dat ze al afscheid van genomen had, zo heftig was het. In het zh verder aan het infuus met allerlei medicatie, oa adenosine waarbij ze je hart even stilleggen en resetten. Krijg verder onderzoek.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Of gewoon een nacht niet slapen of slecht slapen?

Als ik me eigen benzo afbouw bekijk ben ik er nu bijna een maand vanaf en kan ik nog steeds niet goed slapen. Vooral inslapen is nog een behoorlijk ding. Ik moet zelf erg oppassen ook dat niet langzaam me ritme omgegooid gaat worden. Ik slaap namelijk steeds later maar we ergens mag ik ook niet klagen. Ik slaap wel steeds langer💪🏼.

Het duurt allemaal lang maar beter wordt het ergens wel. De aanhouder wint
Klik om te vergroten...

Ik ben er zelf inmiddels bijna een week af. Vorige week zaterdag de laatste genomen. Slapen gaat best goed. Heb 1 nacht gehad dat ik wel weinig uur had. Maar aangezien ik zo druk ben met het leeghalen van mn schoonmoeders huis, mijn eigen werk/huishouden etc en het emotioneel ook allemaal veel energie kost ben ik doodop en slaap ik dus best redelijk gelukkig.

Fijn dat jij iig wel langer slaapt inmiddels. Wel belangrijk idd om je ritme goed te houden.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Vinidi84 zei:
Ik voelde me de hele dag al vaag, toen ik savonds op bed ging liggen, van wat ik ervoer, een giga adrenaline rush, waarna ik niets meer kon, zicht, praten, bewegen, alles was weg. Mijn vrouw heeft 112 gebeld. Die zijn toen direct gekomen, kreeg een hartkastje om, en toen zagen ze het hartritme van boven de 180, gelijk infuus en in ambu gelegd. Mijn vrouw zei later dat ze al afscheid van genomen had, zo heftig was het. In het zh verder aan het infuus met allerlei medicatie, oa adenosine waarbij ze je hart even stilleggen en resetten. Krijg verder onderzoek.
Klik om te vergroten...
Jeetje zeg, hier schrik ik enorm van. Wat ontzettend naar! Heel veel sterkte gewenst. Hebben ze íets kunnen zeggen over een mogelijke oorzaak?
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Jeetje zeg, hier schrik ik enorm van. Wat ontzettend naar! Heel veel sterkte gewenst. Hebben ze íets kunnen zeggen over een mogelijke oorzaak?
Klik om te vergroten...
Ze konden op de ecg zien dat ik een hartritmestoornis had, en dat dit dus geen paniekaanval was (wat ze eerst dachten). Verder onderzoek nodig, kan zijn iets aangeboren, wat geactiveerd is door een enorme stress reactie in het lijf (die adrenaline rush). Maar nu las ik bij meerdere mensen die benzo’s hebben gebruikt, dat die adrenaline rushes vaker voorkomen.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Shit man @Vinidi84 Wat een heftige ervaring. Ben je waarschijnlijk toch te snel geweest met afbouwen? Je klinkt OK. Ben je er weer bovenop?
Klik om te vergroten...
Ja, redelijk goed hersteld. Wel paar dagen in volledige angstmodus gezeten (stel dat dit weer gebeurd?). Nadien is de tinnitus in mijn hoofd wel erger geworden, dus iets is er misgegaan. Die tijdelijke blindheid aan beide ogen heeft niets met mijn ogen te maken gelukkig (alles in ogen onderzocht, niets te vinden). Is vanuit de hersenen gekomen. Neuroloog had het over oogmigraine, maar zonder de hoofdpijn, of een korte epileptische aanval. Veel heeft denk ik met benzo te maken, niet alles. Ik zit nu op 10 mg diazepam overdag, en 5 mg snachts. In het ziekenhuis kreeg ik via infuus ook diazepam, hoeveel weet ik niet precies, maar ik knapte er wel van op. Over 4 weken naar psych, ik overweeg een klinische opname bij verdere afbouw.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Balen ook van die tinnitus zeg! Lijkt me afschuwelijk.

Zeggen de artsen dat het waarschijnlijk (deels) door de afbouw komt, of zegt jouw gevoel dat?
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Balen ook van die tinnitus zeg! Lijkt me afschuwelijk.

Zeggen de artsen dat het waarschijnlijk (deels) door de afbouw komt, of zegt jouw gevoel dat?
Klik om te vergroten...
Die tinnitus komt duidelijk door de afbouw. Neem ik iets in, dan verdwijnt het soms, of soms helemaal. Je leest tinnitus veel hoor bij benzo afbouwers. Het is gewoon puur gif en evil en vindt het onbegrijpelijk dat artsen dit zo makkelijk voorschrijven, laat staan die rc benzo’s, die met 1 druk op de knop te bestellen zijn. Gisteren nog een filmpje gezien van een vrouw, vier maand lorazepam 3x 1 mg per dag, arts wilde niet meer voorschrijven, dus ct, zij kreeg verschrikkelijke akatishia, intrusive thoughts, burning skins, heeft 1,5 jaar zo geleefd zonder enige verbetering. Uiteindelijk is ze eruit gestapt, terwijl ze een hele lieve man en mooie kinderen had. Artsen trekken handen ervan af en maar blijven voorschrijven terwijl ze deze verhalen kennen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vinidi84 zei:
Artsen trekken handen ervan af en maar blijven voorschrijven terwijl ze deze verhalen kennen.
Klik om te vergroten...

Dit geldt niet voor alle artsen.
Mijn ha is zwaar tegen benzo's en pijnstillers, en als ik ook maar iets krijg voorgeschreven dan zullen dit beslist geen benzo's zijn!
Ik ben er zwaar verslaafd aan geweest en ik wil zelf echt geen benzo's meer.....nee dank u beleefd, deze ronde sla ik over!
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Dit geldt niet voor alle artsen.
Mijn ha is zwaar tegen benzo's en pijnstillers, en als ik ook maar iets krijg voorgeschreven dan zullen dit beslist geen benzo's zijn!
Ik ben er zwaar verslaafd aan geweest en ik wil zelf echt geen benzo's meer.....nee dank u beleefd, deze ronde sla ik over!
Klik om te vergroten...
Maar jij slikt toch nog slaapmedicatie? Dat blijven ze wel voorschrijven. Er zijn hele goede artsen gelukkig!!!! Maar ook hele foute.
volgende docu maar is bekijken:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vinidi84 zei:
Maar jij slikt toch nog slaapmedicatie? Dat blijven ze wel voorschrijven.
Klik om te vergroten...
Dit klopt. Ik gebruik slaapmedicatie, maar geen benzo's!
Ik heb een slaapstoornis en heb blijvend medicatie nodig helaas....naast nog een keer mijn hulphond Tanja.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Dit klopt. Ik gebruik slaapmedicatie, maar geen benzo's!
Ik heb een slaapstoornis en heb blijvend medicatie nodig helaas....naast nog een keer mijn hulphond Tanja.
Klik om te vergroten...
Wat naar! Qeutiapine met Zopiclon meende ik? Maar z drugs zijn toch ook benzo’s?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zolpidem is bij mijn weten geen echte benzo.
Ik gebruik geen zoplicon.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vinidi84 zei:
Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.
Klik om te vergroten...
Dit is heftig zeg...
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vinidi84 zei:
Maar jij slikt toch nog slaapmedicatie? Dat blijven ze wel voorschrijven. Er zijn hele goede artsen gelukkig!!!! Maar ook hele foute.
volgende docu maar is bekijken:
Klik om te vergroten...
Dank voor deze link.
Ik heb t idee dat de jonge generatie artsen sceptischer is maar dat schijnt ook niet altijd zo te zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3233343536...41
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."