#1
Sodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbij 🫣Ik haal m’n info van https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
5mg Lorazepam is 50mg Diazepam
80mg Oxazepam is 40mg Diazepam
Fikse dosering, afbouw zal lang duren.
Sodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbij 🫣Ik haal m’n info van https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
5mg Lorazepam is 50mg Diazepam
80mg Oxazepam is 40mg Diazepam
Fikse dosering, afbouw zal lang duren.
het werkt allemaal op GABA alleen dan andere gedeeltes dacht ikAls je wil afbouwen van 5 mg lorazepam en 80 mg oxazepam, hoeveel diazepam zou dat zijn??? Ken iemand die dit al jaren slikt icm haldol, maar zij wil ook wel graag afbouwen.
Qua werking totaal anders hoor. Zolpidem is niet te vergelijken met diazepam. Zolpidem is een inslaper, met hele korte werkingsduur. Diazepam is heeft een veel langere werkingsduur, met minder grote piek. Ik slaap er in ieder geval niet van in.
Nou dan zal ze wel opknappen na afbouwSodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbij 🫣
Sodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbijIk haal m’n info van https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
5mg Lorazepam is 50mg Diazepam
80mg Oxazepam is 40mg Diazepam
Fikse dosering, afbouw zal lang duren.
Het lastige is, ze heeft zware PTSS en grote psychose gevoeligheid met daaraan gekoppeld zware depressie (al meerdere keren spoedopname gehad). Ze is heel benauwd dat ze deze klachten terug krijgt als ze gaat afbouwen met medicatie, maar ze wil het wel. Ben zelf nu aan het afbouwen van 12 mg diazepam; als het mij lukt ga ik haar daar bij helpen. Ik had zelf ook de neiging om veel meer te gebruiken in mijn slechte dagen, gelukkig nooit gedaan. Ik ging dan naar de sportschool, 1,5 uur fitness, en dat werkt echt super om uit je hoofd te komen.Nou dan zal ze wel opknappen na afbouw
Klopt, Zolpidem werkt meer op de Gaba a receptor, dus echt slaap en veel minder angstremmend. Diazepam, is veel meer angstremmend, minder sederend en duurt veel langer qua werking. Clonazepam, waar velen de bietenbrug mee opgaan is een achter angstremmer, en ik denk wel 1 van de meest verslavende benzo’s. Ook omdat je het vooral overdag gebruikt als je bij je positieve bent.het werkt allemaal op GABA alleen dan andere gedeeltes dacht ik
Haldol afbouwen kan nog wel eens trickier zijn dan Benzo’s. Ik heb het zelf nooit gehad maar wel Olanzapine. Na 4 mislukte pogingen om af te bouwen kreeg ik de vrije hand en kon ik na een uitgerekte afbouwperiode eindelijk stoppen. Ik werd steeds licht psychotisch bij iedere reductie, maar dit ebte langzaam weg. Als ik na een paar weken weer normaal sliep, maakte ik de volgende stap. Dus het kan wel.Sodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbij 🫣
Dan heb jij ook wel een heftige tijd meegemaakt! Tjonge, jonge zeg. Hier gaat alles nog redelijk naar wens, heb wat last van spiertrekkingen in benen en handen. Heb een jaar lang Zolpidem gebruikt, denk toch wat afkickverschijnselen daarvan. Ook heb ik wat last van intrusies (maar blijkt een veel voorkomend probleem te zijn in de afbouw).Haldol afbouwen kan nog wel eens trickier zijn dan Benzo’s. Ik heb het zelf nooit gehad maar wel Olanzapine. Na 4 mislukte pogingen om af te bouwen kreeg ik de vrije hand en kon ik na een uitgerekte afbouwperiode eindelijk stoppen. Ik werd steeds licht psychotisch bij iedere reductie, maar dit ebte langzaam weg. Als ik na een paar weken weer normaal sliep, maakte ik de volgende stap. Dus het kan wel.
Vandaag eigenlijk voor t eerst sinds 1,5 jaar hele dag gewerkt en daarbij helder in het hoofd (gebleven). Heb bewust verder niets ingenomen vandaag, en tot op heden geen ontwenning of een craving (wel naar een heerlijke bak thee van passiebloem, dus die gaan we zo zetten). Wat goede slaap wat een mens doet! Hopelijk weer zo’n nacht. Overstap naar diazepam is toch wel goed. Deze dag pakken ze niet meer van me af.Update, gisteravond, nu de Zolpidem er helemaal uit is. Slaap ik na een aantal weken beter. Ik droom eindelijk weer, en slaap ook dieper. Afgelopen nacht 7 uur geslapen wel wakker geworden even, maar viel snel in slaap daarna. Heerlijk!
Dit klopte voor mij ook.Begin nu wel echt te ontdekken dat mijn somberheid / depressie wel eens een relatie kunnen hebben met mijn benzo gebruik. Ik voel me namelijk vrolijker, en positiever worden, bizar eigenlijk.
Klinkt supergoed en ook erg bemoedigend! Lekker bezig man. Passiebloemthee ga ik ook eens proberen. Al moet ik 's avonds niet te veel drinken, anders blijf ik pissen 's nachts. 😅 Ik ben zelf helaas nog niet benzovrij, maar wel zwaar geminderd met alle andere middelen en de benzo's stap voor stap aan het terugschroeven. Ook ik merk een beter humeur en een fijne helderheid op. Durf nog niet te zeggen of het hier daadwerkelijk door komt (twee maanden geleden lag ik nog op de bodem van de put van ellende), maar jouw verhaal doet weer even goed. ♥️Toch wel een goede dag gehad, productief (heb eigen bedrijf), de hele middag geen ontwenning of neiging tot nemen van (craving), ondanks een wat mindere nacht aan slaap. Door dit soort verhaaltjes te delen (dank voor jullie duimpjes en hartjes!), word ik nog meer gemotiveerd om door te zetten / vol te houden. Begin nu wel echt te ontdekken dat mijn somberheid / depressie wel eens een relatie kunnen hebben met mijn benzo gebruik. Ik voel me namelijk vrolijker, en positiever worden, bizar eigenlijk. Wat ik echt kan aanbevelen is passiebloem thee, in de avond. Een hele pot, uur laten trekken onder een kaarsje, en dan ‘genieten’ van een natuurlijke Gaba boost. Ik ga het in ieder geval wel doen!
Vandaag nog 0,0 en voel me ok. Net nog even naar appie Heijn gereden voor mijn koortslip 😎. Straks om 10u neem ik 2,5 mg diazepam voor de nacht. Daar blijf ik even op deze week. Maar zoals het nu lijkt, heb ik overdag niets meer nodig om productief, vrolijk, energiek en positief te zijn.Dit klopte voor mij ook.
Goed bezig hoor. Afleiding is belangrijk, anders ga je misschien overal op letten en jezelf zielig vinden.
Hoeveel medicatie neem je nu nog?
Biologische passiebloem, sterk laten trekken, super natuurlijke Gaba booster. Je ontspant er echt van! In combinatie met magnesium wordt het nog eens versterkt ook. Het dempt namelijk je glutamaat (andere signaalstof in je brein, wat bij disbalans (lees; teveel glutamaat) je zenuwstelsel in de war schopt met angst en spanningsklachten. Ben een boek aan het lezen over deze stof en hoe verwoestend dit kan zijn, wanneer deze omhoog schiet. Je brein zoekt altijd balans! Als je Gaba neurotransmitters zijn uitgeput, gaat je brein dit compenseren door extra aanmaak van glutamaat, daarvandaan ontstaat slapeloosheid, onrust, agitatie, depressie, somberheid. Wanneer je jouw glutamaat naar beneden weet te brengen, worden je klachten ook minder. Ik ben me hierin aan het verdiepen, en hoe je deze processen zelf kunt Helen en herstellen.Klinkt supergoed en ook erg bemoedigend! Lekker bezig man. Passiebloemthee ga ik ook eens proberen. Al moet ik 's avonds niet te veel drinken, anders blijf ik pissen 's nachts. 😅 Ik ben zelf helaas nog niet benzovrij, maar wel zwaar geminderd met alle andere middelen en de benzo's stap voor stap aan het terugschroeven. Ook ik merk een beter humeur en een fijne helderheid op. Durf nog niet te zeggen of het hier daadwerkelijk door komt (twee maanden geleden lag ik nog op de bodem van de put van ellende), maar jouw verhaal doet weer even goed. ♥️
Een jaar geleden slikte ik:Dit klopte voor mij ook.
Goed bezig hoor. Afleiding is belangrijk, anders ga je misschien overal op letten en jezelf zielig vinden.
Hoeveel medicatie neem je nu nog?
De vraag is even of ik een natuurlijke GABA-booster moet nemen terwijl ik nog aan de broma zit.... 🤔Biologische passiebloem, sterk laten trekken, super natuurlijke Gaba booster. Je ontspant er echt van! In combinatie met magnesium wordt het nog eens versterkt ook. Het dempt namelijk je glutamaat (andere signaalstof in je brein, wat bij disbalans (lees; teveel glutamaat) je zenuwstelsel in de war schopt met angst en spanningsklachten. Ben een boek aan het lezen over deze stof en hoe verwoestend dit kan zijn, wanneer deze omhoog schiet. Je brein zoekt altijd balans! Als je Gaba neurotransmitters zijn uitgeput, gaat je brein dit compenseren door extra aanmaak van glutamaat, daarvandaan ontstaat slapeloosheid, onrust, agitatie, depressie, somberheid. Wanneer je jouw glutamaat naar beneden weet te brengen, worden je klachten ook minder. Ik ben me hierin aan het verdiepen, en hoe je deze processen zelf kunt Helen en herstellen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."