Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Oxycodon kortwerkend. Zitten met ons handen in t haar :(

Help! Oxycodon kortwerkend. Zitten met ons handen in t haar :(

62 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Salvia zei:
Ik denk overigens dat een beetje zoeken op de Redditpagina van r/kratom ook wel wat informatie kan verstrekken hierover, aangezien je daar ook mensen hebt zitten met dezelfde hulpvraag als jij. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Die subreddit is aardig gefuckt. Kratom wordt daar vereerd alsof het godenspijs is. Als je daar zegt dat het drugs is krijg je meteen een ban.

@Nessie1982 zou heel erg terughoudend zijn met zelfmedicatie. Vaak wordt het probleem daar juist erger van en zit je ineens met een verslaving erbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
N
Nessie1982Lid
01-01-2024, 00:00
#2
benzzzy zei:
Met pijn is Het Vaak toch echt kiezen tussen 2 kwaden.
Fysieke afhankelijkheid of ondraagelijke pijn
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je. T grootste probleem is eigenlijk dat ik aangesterkt en aangekomen moet zijn vd chirurg voordat hij een kijkoperatie in mn buik wil gaan doen om te kijken waar de pijn vandaan komt. Maar door die pijn kan ik zonder de kortwerkende oxycodon geen hap door mn strot krijgen en drinken max 500 ml oer dag wat ook gepaard gaat met veel pijn
Kan niet wachten op t moment dat de pijn verholpen is en ik kan stoppen met die troep. Ben "blij " dat het bestaat want daardoor kan uj iets eten/drinken, maar wat een bende is dit.
(Ik heb als 38 jarige zelfs nog nooit een joint gerookt en nu slik ik iets wat vergelijkbaar is met heroïne....zucht .. :( (
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nessie1982 zei:
Hoe kan ik t aanpassen.. jemig.. wat een naar woord gedeald.. :( ik snap t wel hoor... maar zoals ik al zei mn ouders en ik weten gewoon niet meer wat we moeten doen...
Klik om te vergroten...

helaas valt dit wel onder de norm van dealen, en dealen is strafbaar. Ook al snapt iedereen ontzettend goed jouw wanhoopsdaad. Ik hoop dat je snel tot een oplossing kan komen, en anders de juiste contacten of connecties buitenom dit forum kan krijgen om de zekerheid te krijgen die je nodig hebt.
N
Nessie1982Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Salvia zei:
Poeh, om echt een vergelijkbaar resultaat te krijgen als bij oxycodon is wel lastig, want bij kratom is het wel zo dat heel veel ervan nemen heel erg averechts werkt en je al gauw helemaal geen effect meer ervan ervaart door tolerantie bijvoorbeeld (sprekend uit ervaring), want bij kratom is het maar tot een bepaalde hoogte "hoe meer, hoe sederender."

Zoals hier ook al gezegd wordt is het niet bewezen dat kratom een effectief middel is om opioïdeafkickverschijnselen mee te bestrijden (geen erkend middel voor deze intentie van gebruik in ieder geval), ondanks het feit dat toch veel mensen wel een positieve ervaring ermee hebben wanneer ze het gebruiken met de intentie om af te kicken of om in jouw geval gewoon niet dood te gaan van de pijn. Ik heb een bron die iets gelijkaardigs zegt:

"As with pain medications and recreational drugs, it is possible to overdose on kratom. The treatment for kratom overdose is similar to that for opioid overdose, and people experience many of the same treatment problems. Kratom has caused at least 36 deaths. Although people may enjoy the good feelings that kratom can produce, kratom has not proved to be an effective treatment for opioid withdrawal."
Bron: https://www.mayoclinic.org/diseases...n-depth/kratom-opioid-withdrawal/art-20402170

Hierover moet wel gezegd worden dat dit stukje tekst van een website lijkt te komen die sowieso niet echt fan lijkt te zijn van legal highs. Ook is het maar een kort stukje tekst met vrij weinig informatie over de inhoud van de studies die zouden suggereren dat kratom meer kwaad dan goed doet bij deze intentie van gebruik. Er wordt verder ook niet gerefereerd naar de studies. Een andere bron zegt dit:

"The herbal supplement kratom may be less addictive and more effective for the management of pain than opioids, according to new research from Johns Hopkins University School of Medicine. In a cross-sectional, self-report survey of 2798 participants, kratom was generally found to be highly effective, with 91% people taking it for pain, 67% for anxiety, and 65% for depression. Others take kratom to reduce opioid cravings and withdrawal."
Bron: https://www.psychiatrictimes.com/view/kratom-may-have-less-abuse-potential-opioids

Om echter terug te komen op je vraag: ik durf niet met zekerheid te zeggen welke soort het beste zou werken voor pijnstilling, maar ik vermoed dat je het meest baat gaat hebben bij het kiezen voor een rode kratomsoort, aangezien deze het meest sederende effect heeft (afhankelijk van de dosis, dan, want voor alle soorten geldt dat het op een lage dosis stimulerend werkt in plaats van sederend):

"Kratom Red Vein zijn bladeren met rood gekleurde steel en nerven. Rode Kratom is veruit de best verkopende en meest beschikbare kratom soort op de markt. Deze kratom soort wordt meer verkocht dan de green vein en white vein samen. De red vein kratom plant groeit rijkelijk in Zuidoost-Azië en is net iets beter te cultiveren dan andere Mitragyna Speciosa stammen. Enkele onderzoeken beweren dat de stoffen die leiden tot de rode kleur van de nerven er ook voor zorgen dat de plant minder gevoelig is voor externe factoren.

Red vein bladeren van een betrouwbare shop zijn zeer geschikt voor beginners. Binnen de red veins, zijn er nogal wat verschillen in eigenschappen. Sommige kratom strains zoals de Red Thai Premium of Borneo Red hebben een verdovend effect terwijl andere zoals de Red Vein Sumatra een uitgelaten gemoedstoestand kunnen produceren. Het is ook hier weer belangrijk net als bij de overige kratom soorten dat effecten afhankelijk zijn van de dosering. In kleine doses kan de red vein een stimulerende werking hebben, maar over het algemeen worden de rode kratom soorten gebruikt om kalmte en rust te bevorderen.

Enkele populaire merken in deze categorie zijn onder andere: Pontianak Maeng Da, Pontianak Red Horn, Red Thai, Kratom Bali, Borneo Red, and the Red Sumatra."

Deze bron is wel afkomstig van een webshop die ook daadwerkelijk kratom verkoopt, dus die mag ik niet plaatsen volgens mij, maar daar moet je dus ook wel rekening mee houden bij het lezen hiervan.

Ik denk overigens dat een beetje zoeken op de Redditpagina van r/kratom ook wel wat informatie kan verstrekken hierover, aangezien je daar ook mensen hebt zitten met dezelfde hulpvraag als jij. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor alle info!!! Ik ga me inlezen!!!
N
Nessie1982Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Die subreddit is aardig gefuckt. Kratom wordt daar vereerd alsof het godenspijs is. Als je daar zegt dat het drugs is krijg je meteen een ban.

@Nessie1982 zou heel erg terughoudend zijn met zelfmedicatie. Vaak wordt het probleem daar juist erger van en zit je ineens met een verslaving erbij.
Klik om te vergroten...
Het laatste dat ik wil is een verslaving :(
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met pijn is Het Vaak toch echt kiezen tussen 2 kwaden.
Fysieke afhankelijkheid of ondraagelijke pijn
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil je alleen even sterkte wensen. Wat een rot situatie! 🥰
N
Nessie1982Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Ik wil je alleen even sterkte wensen. Wat een rot situatie! 🥰
Klik om te vergroten...
Dank je wel. Heel lief
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nessie1982 zei:
Ik begrijp je. T grootste probleem is eigenlijk dat ik aangesterkt en aangekomen moet zijn vd chirurg voordat hij een kijkoperatie in mn buik wil gaan doen om te kijken waar de pijn vandaan komt. Maar door die pijn kan ik zonder de kortwerkende oxycodon geen hap door mn strot krijgen en drinken max 500 ml oer dag wat ook gepaard gaat met veel pijn
Kan niet wachten op t moment dat de pijn verholpen is en ik kan stoppen met die troep. Ben "blij " dat het bestaat want daardoor kan uj iets eten/drinken, maar wat een bende is dit.
(Ik heb als 38 jarige zelfs nog nooit een joint gerookt en nu slik ik iets wat vergelijkbaar is met heroïne....zucht .. :( (
Klik om te vergroten...
Mischien dat wiet een oplossing kan zijn.
Velen gebruiken dit tegen pijn en werkt ook eetlust opwekkend.

Zeer gemakkelijk te krijgen hier in nl Als je 18+ bent en niet fysiek verslavend.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nessie1982 zei:
Ik begrijp je. T grootste probleem is eigenlijk dat ik aangesterkt en aangekomen moet zijn vd chirurg voordat hij een kijkoperatie in mn buik wil gaan doen om te kijken waar de pijn vandaan komt. Maar door die pijn kan ik zonder de kortwerkende oxycodon geen hap door mn strot krijgen en drinken max 500 ml oer dag wat ook gepaard gaat met veel pijn
Kan niet wachten op t moment dat de pijn verholpen is en ik kan stoppen met die troep. Ben "blij " dat het bestaat want daardoor kan uj iets eten/drinken, maar wat een bende is dit.
(Ik heb als 38 jarige zelfs nog nooit een joint gerookt en nu slik ik iets wat vergelijkbaar is met heroïne....zucht .. :( (
Klik om te vergroten...
Je zou eventueel een dry herb vaporizer Kunnen kopen bij de smart/headshop.
Geen ervaringen mee Maar schijnt dat deze een stuk zachter op de keel liggen.
N
Nessie1982Lid
01-01-2024, 00:00
#11
benzzzy zei:
Je zou eventueel een dry herb vaporizer Kunnen kopen bij de smart/headshop.
Geen ervaringen mee Maar schijnt dat deze een stuk zachter op de keel liggen.
Klik om te vergroten...
Dank je wel voor t meedenken!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
En hier kom ik even een duit in dit zakje doen...
De pijnbestrijding, zoals je deze gekregen hebt, daarvan deugt geen flikker. Nee.

Ik ga het toelichten.

12 x oxcycontin, want dat is wat je gekregen hebt, is eigenlijk ridicuul. Jazeker. Echt waar.

Waarom heeft men hiervoor gekozen.
Het legt bij jou ontzettend veel stress neer.
Jij zal zeer waarschijnlijk de hele dag bezig zijn met: wanneer weer de volgende dosis, is het weer zover?

Waarom kiest men niet voor oxcycodon, Langwerkend?
Of, beter nog, een eenmaal daagse dosis methadon? Dat is ook een pijnstiller!

12 x 10 mg is dus 120 mg per dag.
Dat lijkt me veel, maar, als dat nodig is, klaarblijkelijk is dit zo, so be it.
en nu komt er een ha in beeld, die zomaar even de helft in 1 x afbouwt, op eigen inzicht?
Toegeeft mind you, van pijnbestrijding niets af te weten, en laat het daar dan maar bij?
laat jou in de shit zitten??!

Dan zeg ik, ik ben uitdrukkelijk géén arts! Maar wel ervaringsdeskundige in deze materie!
Dat het godverdomme toch niet veel gekker moet gaan worden!
In jouw geval zou ik het navolgende doen:
Bij een pijnaanval ga jij via de huisartsenpost naar de SEH.
Dus, jullie zorgen ervoor, dat je hoe dan ook, naar de SEH verwezen wordt.
anders maak je veel eigen kosten.. dus, verwijzen!
En daar leg je deze ellende op tafel.
Alles. De meer dan idiote afbouw van 50% op basis van een inzicht van een h.a. die niets weet van pijnbestrijding, hoe kan dit eigenlijk,
En je zegt, dat dit zo niet verder meer kan.
Jullie zoeken HULP
En daarom zijn jullie daar.
Moeten er dan eerst ongelukken gebeuren godverdomme.

Ik ben zelf woest over zoveel onkunde in het kwadraat.

En dan dit nog.
Ga niet zelf medicatie verzinnen. Niet zomaar. Doe veel onderzoek, lees veel op internet daarover.
Dan kan je voorkom dat je meteen onder de tafel geluld wordt.
Zo zou ik het aanpakken.
O ja. Ik heb ook een bypassoperatie mogen ervaren. Met problemen....ja.
Ik heb in 8 maanden 3 x een k8jk operatie gehad.
Ik hoop van ganser harte dat je hiermee wat kunt.
Dit kan echt niet...
T
TriddekidLid
01-01-2024, 00:00
#13
Legio Patria Nostra zei:
En hier kom ik even een duit in dit zakje doen...
De pijnbestrijding, zoals je deze gekregen hebt, daarvan deugt geen flikker. Nee.

Ik ga het toelichten.

12 x oxcycontin, want dat is wat je gekregen hebt, is eigenlijk ridicuul. Jazeker. Echt waar.

Waarom heeft men hiervoor gekozen.
Het legt bij jou ontzettend veel stress neer.
Jij zal zeer waarschijnlijk de hele dag bezig zijn met: wanneer weer de volgende dosis, is het weer zover?

Waarom kiest men niet voor oxcycodon, Langwerkend?
Of, beter nog, een eenmaal daagse dosis methadon? Dat is ook een pijnstiller!

12 x 10 mg is dus 120 mg per dag.
Dat lijkt me veel, maar, als dat nodig is, klaarblijkelijk is dit zo, so be it.
en nu komt er een ha in beeld, die zomaar even de helft in 1 x afbouwt, op eigen inzicht?
Toegeeft mind you, van pijnbestrijding niets af te weten, en laat het daar dan maar bij?
laat jou in de shit zitten??!

Dan zeg ik, ik ben uitdrukkelijk géén arts! Maar wel ervaringsdeskundige in deze materie!
Dat het godverdomme toch niet veel gekker moet gaan worden!
In jouw geval zou ik het navolgende doen:
Bij een pijnaanval ga jij via de huisartsenpost naar de SEH.
Dus, jullie zorgen ervoor, dat je hoe dan ook, naar de SEH verwezen wordt.
anders maak je veel eigen kosten.. dus, verwijzen!
En daar leg je deze ellende op tafel.
Alles. De meer dan idiote afbouw van 50% op basis van een inzicht van een h.a. die niets weet van pijnbestrijding, hoe kan dit eigenlijk,
En je zegt, dat dit zo niet verder meer kan.
Jullie zoeken HULP
En daarom zijn jullie daar.
Moeten er dan eerst ongelukken gebeuren godverdomme.

Ik ben zelf woest over zoveel onkunde in het kwadraat.

En dan dit nog.
Ga niet zelf medicatie verzinnen. Niet zomaar. Doe veel onderzoek, lees veel op internet daarover.
Dan kan je voorkom dat je meteen onder de tafel geluld wordt.
Zo zou ik het aanpakken.
O ja. Ik heb ook een bypassoperatie mogen ervaren. Met problemen....ja.
Ik heb in 8 maanden 3 x een k8jk operatie gehad.
Ik hoop van ganser harte dat je hiermee wat kunt.
Dit kan echt niet...
Klik om te vergroten...

Maar Oxycontin is langwerkende Oxycodon.
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je pijn hebt wil je er gewoon heel snel vanaf! Wij zijn tenslotte mensen en hebben via de huisarts toegang tot bijna alle medicatie die er is..

Oxycodon is hoe kan ik het beste omschrijven zoals ik het meemaak op dit moment: achteraf gezien beter pijn dan nu de verslaving aan dit medicijn. Wat een heftig spul is dit!!

@Nessie1982 hoop voor je dat er toch een andere oplossing komt voor je pijnen Oxycodon werkt goed maar voor je er zelf erg in hebt is de verslaving een feit! Kom zelf van 120mg per dag af, inname nu teruggebracht 20mg.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Triddekid zei:
Maar Oxycontin is langwerkende Oxycodon.
Klik om te vergroten...

Nee. Oxcycodon is de langwerkende bij mijn weten. Maar doet er niet veel toe.
Van beide krijg je ellende.
Maar oxcycontin is veel kwaadaardiger.
Ik kon er niet mee omgaan i.i.g.
Oxcycodon daarentegen kan uk, zonodig, 3 dagen nemen. Dan kan ik in 1 x zonder problemen stoppen.
Oxcycontin daarentegen. Dat raak ik niet meer aan...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oxycodone is de naam van de stof zelf.
Oxycontin is een merk naam van een extended release oxycodone product.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
broertjes en zusjes van een morfine preparaat...het maakt weinig uit.
In mijn beleving echter wel.
Maar, interessant om te weten.
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb je verhaal 3x gelezen en als dit waar is kun jij de specialist voor het gerechtshof slepen! Of het is een verkapte oproep voor oxycodon en je mailbox zal nu wel vol zijn met aanbiedingen. Geloof mij maar omdat mijn vriendin advocaat is en zegt hier een zaak te hebben mocht je willen. Je kunt gewoon pijnbestrijding afdwingen niemand kan de pijn zien of voelen die jij meedraagt, dit valt niet te meten. Als jij aangeeft de pijn is 8 of 9 op schaal voor 10 krijg jij gewoon Oxycodon voor de pijn of andere zware bestrijding niemand mag met pijnen door het leven want dat is wettelijk vastgelegd.
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Oxycodon is de zwaarste pijnkiller die er is en is zoals iedereen weet zwaar verslavend. Ik heb 2 jaar 120mg per dag geslikt tegen pijnen na operatie dubbele hernia L4 L5 5mg kortwerkend Teva capsules en Teva 20mg langwerkend tabletten . Zit gelukkig in de laatste fase met afbouwen nu nog 30mg per dag! Op een gegeven moment is het niet meer de pijnen die je hebt maar gewoon omdat het lekker is en wat wil je nog meer op doktersrecept...!!!! Was zo kwaad op mijzelf dat ik mijzelf uitmaakte voor: zwak ziek mannetje en dat was het moment van stop! ⛔️

dit is gewoon even een waarschuwing mocht je beginnen aan deze heerlijke oh zo gevaarlijke drug!
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Je hebt gelijk bedankt 🙏
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."