Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Oxycodon kortwerkend. Zitten met ons handen in t haar :(

Help! Oxycodon kortwerkend. Zitten met ons handen in t haar :(

62 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat laat wellicht maar ik hoop dat het al beter gaat!

Beterschap in ieder geval!
C
Chillax

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Legio Patria Nostra of je nou met verwijzing of zonder verwijzing naar de spoedeisende hulp gaat maakt niks uit hoor qua kosten. Ik zou gewoon in de avond naar de SEH gaan en het uitleggen en vertellen dat je kapot gaat van de pijn en gewoon geholpen wil worden. Desnoods dik je het nog wat aan. Een SEH arts zal er waarschijnlijk een internist bij roepen die een stuk meer ervaring met oxycodon heeft dan een huisarts en na het inzien van je dossier je het waarschijnlijk wel voor zal schrijven.

Kratom is zeker niet toereikend. Bovendien ligt het nogal zwaar op de maag, wat me in jouw situatie al helemaal niet verstandig is. Ik raad net zoals alle anderen hier zelf dokteren ten zeerste af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mijn weten is het naar de SEH gaan zonder eerst de huisartsenpost te hebben geraadpleegd, brengt een risico met zich mee dat de kwestie rekening man k a n worden.
Dit wordt beoordeeld adhv een noodzaak criterium.
Als je de SEH bezocht hebt, en dat bezoek is gebleken onnodig te zijn geweest, en de huisartsenpost is niet geraadpleegd, dan kan het een dure zaak gaan worden...
Zo is mij een en ander uitgelegd.
Maar als dat niet (meer) de juiste informatie is, graag een reply!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Legio Patria Nostra zei:
Bij mijn weten is het naar de SEH gaan zonder eerst de huisartsenpost te hebben geraadpleegd, brengt een risico met zich mee dat de kwestie rekening man k a n worden.
Dit wordt beoordeeld adhv een noodzaak criterium.
Als je de SEH bezocht hebt, en dat bezoek is gebleken onnodig te zijn geweest, en de huisartsenpost is niet geraadpleegd, dan kan het een dure zaak gaan worden...
Zo is mij een en ander uitgelegd.
Maar als dat niet (meer) de juiste informatie is, graag een reply!
Klik om te vergroten...

Onjuist. Er hangt zelfs een bordje (bij ons dan) : "als u zonder verwijzing naar de SEH komt, kost dat u uw eigen risico. Als u met verwijzing komt, kost dat ook uw eigen risico" 😂

Ben er vaak genoeg geweest zonder verwijzing. Je moet er natuurlijk niet heen gaan voor iets dat geen spoed heeft of iets kleins... Maar zware pijn is dat wel.

Zie ook
https://www.amc.nl/web/specialismen...der verwijzing van,geval gezien door een arts.

Maar deze behandeling is landelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
ah, dan zat ik verkeerd.
Het gaat dus over het eigen risico.
Ook alweer zoiets.
Als je de pech hebt, om ziek te zijn, dan word je, schuld of geen schuld, de rekening gepresenteerd.
Goed zo, overheid.
Prachtig, overheid!
Prima geregeld weer...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen ik met een vinger uit de kom met verwijzing naar de seh ging moest ik idd wel volle bak eigen risico betalen. Dit terwijl ik meteen voorrang kreeg en meteen geholpen werd ivm acute pijn en gevaarlijke situatie (afgeknelde zenuwen).
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
Als je de pech hebt, om ziek te zijn, dan word je, schuld of geen schuld, de rekening gepresenteerd.
Klik om te vergroten...
Misschien stel je je wel aan zonder dat je het door hebt hé. ;p
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
tony nud zei:
Modknip
Klik om te vergroten...
Tony jonge dikke gek
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
FerdFatoehaus zei:
Tony jonge dikke gek
Klik om te vergroten...
Gelieve zulke berichten niet te quoten (of dan even leeg te maken). Scheelt ons mods een hoop werk :) Tony heeft uiteraard een spamban gehad
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Gelieve zulke berichten niet te quoten (of dan even leeg te maken). Scheelt ons mods een hoop werk :) Tony heeft uiteraard een spamban gehad
Klik om te vergroten...
Sorry, ook namens Tony.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik wil slechts dit zeggen, kom zo snel mogelijk van dat spul af. Hoe sneller hoe beter, want hoe langer je wacht en blijft innemen, hoe meer en meer je zult gaan innemen, namelijk om ten eerste de pijn te bestrijden, maar daarna ook nog om afkickverschijnselen tegen te gaan. Want ik zelf bemerkte op een gegeven moment dat mijn lichaam tolerantie opbouwde en in het begin negeerde ik dit en bleef toch dezelfde dosis nemen totdat ik afkickverschijnselen kreeg met die dosering. Dus, dan toch maar weer wat meer nemen. Ik wil echt iedereen waarschuwen, het is een sneaky middel. Ik begon 8 jaar gelden dit middel te nemen tegen de pijn. Vorig jaar was ik afgekickt en nu ben ik er nog meer aan verslaafd dan ooit tevoren. Ik ben met mijzelf aan het worstelen, geestelijk win ik het niet, ik zou en wil het nemen, ook al zeg ik iedere keer weer dat ik de dag daarna meteen begin met afbouwen. Nah ja, not! Het is nu zelfs zo erg dat het mij failliet heeft gemaakt en ik zal dan toch echt keuzes moeten maken. Want je kunt je voorstellen dat als je 500mg per dag neemt, dat dit een aardig centje heeft gekost. Behalve dat dit schadelijk als de pest is, heeft me deze verslaving me in de afgelopen 4 maanden 8000 euro gekost. Gewoon al mijn spaargeld naar de kloten. Ik wil afkicken, maar ik zal never nooit niet meer in een kliniek willen afbouwen, dan maar ambulante hulp en dan met methadon. Ik ben dan ook van plan volgende maar me aan te melden voor dit traject. Ik had het eigenlijk gewoon 4 maanden geleden moeten doen, dan had ik ook nog wat geld over en kon ik mijzelf belonen met een mooie reis naar Japan, wat ik altijd al wilde. Helaas zit dit er niet meer in, maar moet gewoon opnieuw sparen. Hopelijk dat het wat gaat worden met methadon, want ook ik blijf anders met pijn rondlopen, ook nu met 4x 125mg per dag voel ik het aan mijn rug. Dus mensen, vooral die mensen die dit middel voor de fun innemen. DOE HET AUB NIET! Het is misschien offtopic, maar toch wil ik dit ook aan de topic starter meegeven, kijk straks samen met de mensen van de pijnpoli of er andere mogelijkheden voor je zijn. Langdurig Oxy innemen is niet de oplossing.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
DownUnder zei:
maar toch wil ik dit ook aan de topic starter meegeven, kijk straks samen met de mensen van de pijnpoli of er andere mogelijkheden voor je zijn.
Klik om te vergroten...
We hebben al 5+ jaar niets meer van Vanessa gehoord maar tóch bedankt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
DownUnder zei:
Ik ben dan ook van plan volgende maar me aan te melden voor dit traject.
Klik om te vergroten...
Gelukt je aan te melden? Het klinkt namelijk een beetje als een toekomstplan, maar ik hoop dat je je ondertussen hebt aangemeld.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dus als ik het goed begrijp, heeft de huisarts de dosis gehalveerd, je specialist is op vakantie, en z'n vervanger wil zich er niet mee bemoeien? Kan de huisarts zomaar de dosis halveren in 1 keer? Houden ze geen rekening met afbouwen en afkickverschijnselen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een klote situatie zeg.

Er mag hier alleen niet gedeald worden. Zou je bericht aanpassen anders volgt er een ban helaas.
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Legio Patria Nostra

ik kom hier zsm op terug zit nu in zware periode met werken, wil graag even de tijd nemen om puntsgewijs alles door te nemen okay? 🤔✔️

Gr. Red
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je pijn hebt wil je er gewoon heel snel vanaf! Wij zijn tenslotte mensen en hebben via de huisarts toegang tot bijna alle medicatie die er is..

Oxycodon is hoe kan ik het beste omschrijven zoals ik het meemaak op dit moment: achteraf gezien beter pijn dan nu de verslaving aan dit medicijn. Wat een heftig spul is dit!!

@Nessie1982 hoop voor je dat er toch een andere oplossing komt voor je pijnen Oxycodon werkt goed maar voor je er zelf erg in hebt is de verslaving een feit! Kom zelf van 120mg per dag af, inname nu teruggebracht 20mg.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Triddekid zei:
Maar Oxycontin is langwerkende Oxycodon.
Klik om te vergroten...

Nee. Oxcycodon is de langwerkende bij mijn weten. Maar doet er niet veel toe.
Van beide krijg je ellende.
Maar oxcycontin is veel kwaadaardiger.
Ik kon er niet mee omgaan i.i.g.
Oxcycodon daarentegen kan uk, zonodig, 3 dagen nemen. Dan kan ik in 1 x zonder problemen stoppen.
Oxcycontin daarentegen. Dat raak ik niet meer aan...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oxycodone is de naam van de stof zelf.
Oxycontin is een merk naam van een extended release oxycodone product.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
broertjes en zusjes van een morfine preparaat...het maakt weinig uit.
In mijn beleving echter wel.
Maar, interessant om te weten.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."