Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"WakeUpWakeUp zei: Deze oorlog bewijst wel dat Corona niet zo ernstig is als ze wilden laten blijken. Want ineens horen we niks meer... Is toch vaag... Klik om te vergroten... Ho. Dat is naar mijn mening appels met peren vergelijken. Persoonlijk ken ik 3 mensen in mijn directe omgeving die zijn overleden aan Corona zonder onderliggend lijden. Anderen zijn positief geweest (met of zonder vaccinatie), waarbij het ene deel âklachtenâ had en het andere deel niet. Ik denk hier duidelijk anders over en onze verschillende meningen, dat mag. je kunt het misschien ook vanaf een andere kant bekijken⊠het merendeel is wel gevaccineerd de afgelopen 2 jaar (waardoor de situatie verbeterde?) Ik zeg absoluut niet dat je een wappie bent, maar de âwappiesâ denken nu wel âzo dat hebben wij even mooi voor elkaarâ. Begrijp je wat ik bedoel? De situatie omtrent corona is complex, net als de oorlog die nu gaande is in OekraĂŻneđ"
"ljuv zei: Voor een corona discussie kunnen jullie allemaal hier terecht (forumregels): https://drugsforum.nl/threads/het-corona-topic.70911/ Klik om te vergroten... Idd, je hebt gelijk. Liet me even meeslepen.."
"Goede vraag⊠@Dirkjan voor mij is het nog niet zo lang geleden dat mijn moeder is overleden (nu bijna 6 maanden). Mân moeder was al heel lang ziek (19 jaar verslaafd geweest aan alcohol en de laatste 10 jaar aan pure vodka dagelijks). Ben dus opgegroeid met een alcoholistische moeder tot mijn 13e. Mân ouders scheidden toen ik 5 was. Uiteindelijk bij mân vader gaan wonen met ook hij zijn eigen gebreken (vanuit zijn jeugd). Maar in ieder geval wel een stabiele basis zoals schone kleren, eten enz. Ik dwaal af⊠de laatste 6 weken ging mân moeder âineensâ zo slecht (ik heb haar naar het ziekenhuis MOGEN brengen, nadat ik haar volledig verward, geel, helemaal onder de âspider naeviâsâ, met een dikke bolle buik en nog maar 40kg thuis vond. Ik weet nog van die periode dat ik haar niet aan durfde te spreken.. ik heb me altijd heel nederig opgesteld richting haar. Heb altijd aan mezelf getwijfeld en geloofde dat het mijn schuld was dat âallesâ zo was gelopen. Dus zelfs toen ze soort van op haar ziektebed lag (ze werd niet meer beter, levercirrose x1000) liet ik haar aan het woord. Ik heb misschien in mijn eigen woorden een beetje kunnen zeggen wat ik wou zeggen, maar eigenlijk had ik achteraf gezien veel meer willen zeggen! Ik wilde haar het leed besparen. mijn eerste vraag zou zijn: HOE HEB JE HET ZO VER LATEN KOMEN?! aan alle mensen in een soort gelijke situatie.. vertel of vraag wat je wil vragen.. misschien heb je er anders achteraf spijt van."
"Casaan zei: Ik haat mijn moeder Klik om te vergroten... Dit gevoel ken ik. Heel. Erg. Goed. MaarâŠâŠâŠ in dit geval moeder-dochter relatie gaat boven alles! Ze heeft me beschadigd, verwoest! Toch ben ik bij haar gebleven. Tot het bittere eind. Volgens mij gaat dit over âmoedernatuurâ. Ik mis haar zelfs nu.. gek hĂš?"
"Dirkjan zei: Toen heb ik haar werkelijk haar laatste adem horen uitblazen Klik om te vergroten... Dat moment zal ik bij mijn moeder inderdaad ook nooit meer vergeten."
"Dirkjan zei: Ze is er gewoon ingetrapt. In de val die verslaving heet. Klik om te vergroten... Klopt. Dat snap ik. Alleen âgewoonâ is het natuurlijk niet. Ze heeft ons (mijn broer en ik) nooit de kans gegeven om naar ons te luisteren. Ondanks extreem verslaafd hou je altijd een keuze, ga ik luisteren ja/ nee. Gelukkig heeft zij op het allerlaatste moment wel toe gegeven. we zaten dan beneden in het ziekenhuis met een kopje munt thee naar âmensen te kijkenâ en opeens zei ze: âweet je⊠hoe mijn dag begon? Dan werd ik wakker en dan begon ik met 4 longdrinks Vodka zodat ik een soort van een beetje normaal kon functionerenâ."
"Gemberthee zei: je stemt in feite toe om haar leed over te nemen, of zeg ik dat verkeerd? Misschien is mijn beeld verkleurd door mijn eigen ervaring. Klik om te vergroten... Ja, dat klopt wat je daar nu zegt. Ik accepteer inderdaad dat ik die bakstenen op mân schouders draag.. ten nadelen van mezelf. is dat wat onvoorwaardelijke liefde voor iemand betekent? Ik weet het niet. Het voelt/ voelde voor mij goed om te doen. Ik blijf leven, zij is heengegaan. Ik ben ook gewoon zo. Ik denk dat het in het aard van het beestje zit. Ik vind het heerlijk om voor anderen te zorgen, soms ten kosten van mezelf! Maar ik werk eraan. Het gaat steeds beter."
"Hiyou zei: Psychologische hulp vind ik echt duur.. :/ Klik om te vergroten... Waar woon je? In Nederland? Of België? In Nederland valt psychologische hulp onder je verzekering (uiteindelijk betaal je dan een deel eigen risico, dat wel)"
"Hiyou zei: Ik woon in België en ik moet 60eu betalen per gesprek van 1uur.. Klik om te vergroten... Oh.. dat is inderdaad vervelend.. zag al wel goede tips voorbij komen hier! Hopelijk heb je daar wat aan."
"Afspraak maken bij je huisarts?"